Misa vai mikä?

Nainen50jotain

Ensi kesänä rakennutan elämäni ensimmäisen saunan.

Seinät paksua hirttä ja lattia puuta. Kuutioita 18. Misa kiuas 11308V (15-30 m3) ja pata (65 l) ovat ne, jotka sopisivat parhaiten siihen kohtaan, koska liitännät ovat sivulta hormiin.

Googlailin jo tuntikausia enkä löytänyt kokemuksia tuosta merkistä. Muista merkeistä en tullut sen viisaammaksi, vain sekaisemmaksi ja tsukallisemmaksi meni tämä valinta.

Millainen Misa on ollut käytössä?

12

4808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remonttimies1

      Lähes kaikilla merkeillä liitännät myös sivulta/takaa, nuo misat tunnen joutuu nekin joskus uusimaan, osta mikä tahansa eivät tee enään mitään ns.ikuista kun kuluttaa-ostaa pitää jatkuasti.

    • 8765432

      Eikö noin valtavan kokoiseen saunaan mahdu erillinen muuripata? Mielipideasiat ovat vaikea asia sen takia että puolueetonta kommenttia tuskin saat saati että ne vastaisi todellisia käyttöominaisuuksia. Misan omistajat kehuu taivaisiin oli aihetta tai ei ja ne jotka ei omista katsoo oikeudekseen haukkua kiuasmerkin alimpaan hel..sinne ilman minkäänlaisia kokemuksia ko. kiukaasta. Hyötysuhde on kyllä hyvä omasta mielestä peruskiukaalle?

    • TulikiviHile

      Laitahan saunaasi kerrankin kaunis ja tehokas kiuas. Tulikiven Hile antaa muhkeat löylyt. Tätä kiuasta voi rouvasi ylpeänä esitellä ystävilleenkin, toisin kuin muiden valmistajien pelti- ja katistavirityksiä.
      http://www.tulikivi.fi/tuotteet/hile

      • EnHaluaHileitä

        Tulikiven kiuas täysin onneton...muuttuu sananmukaisesti hileeksi.Susi tuote mielestäni.


      • TulikiviHile

        Kiveä on käytetty tulipesissä vuosisatoja hyvällä menestyksellä. Meillä on toiminut hyvin Tulikiven kivivaippainen kiuas. Antaa erinomaiset löylyt ja ulkonäkö miellyttää silmää. En enää vaihtaisi takaisin peltilaatikkoon. Kysele, jos jollain tutullasi olisi Tulikiven kivivaippainen kiuas ja käy testaamassa.


    • Seppo123456

      Itse mietin samaa Misa 11308 -kiuasta

    • Susanna80

      Meillä Tulikiven Hile-kiuas. On täysin paska. Kestää tosi pitkään lämmetä ja onnettoman matala tuhkaluukku on etulasiluukun sisällä. Meillä 100mm korvausilmaputki, mutta mieluusti happee antais myös tuhkaluukun kautta. Eipä voi, kun on edellä mainitun luukun sisällä. Hyvää on nätti ulkonäkö..

    • Mökkiläinen74

      Juurikin lähdössä vanhat Misat kaatopaikalle. Kiuas vuosimallia 65 ja pata 67. Olleet ympärivuotisessa käytössä ja kestäneet tähän asti. Eivät siis olleet "ikuisia". Ajattelin samaisen 11308 ostaa, mutten uskotaan että enää kestäisi yhtä pitkään kuin vanha. Itselleni riittänee kylkeen tuo 41 litran säiliö ja jos ei riitä niin sitten erillinen pata.

    • MinäLaittasin

      Suljetun kiertoisen sytänpannun. Työntää kaiken savun sisään ja sieltä taas vetelöö sen ensiö- ja hansiokiertoon. Korsteenin lämpötila on pakkasella ellei sitä lämmitä tuhkaluukusta kuumailmapuhaltimella.

    • Anonyymi

      Samaa Misaa kiettinyt ja kokemuksia ei juuri mistään löydä. Saunan tilavuus 26 kuutiota, riittääköhän teho talvella?

      • Anonyymi

        Eritehoisia niitä lienee. Itse jos olisin kiuasta ostamassa, ostaisin kokeeksi Parran. Tilasin Parra-lämpösuojan kiukaani ympärille, ja on hienoa työtä. Laserilla poltettu kaikki aukot, ja koko suoja poltettu laserilla levystä irti.
        Halvempikin oli kuin Harvian mustasta raudasta kurtattu vastaava.


      • Anonyymi

        Niin, siis 15-30 m^3 saunaan tarkoitettua mallia tarkoitin


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe