Pöyristyttävää. Pyromaani vapaaksi.

SironenKantaselle

Vaasan hovioikeus on vapauttanut laajasta tuhopolttojen sarjasta syytetyn nelikymppisen kannonkoskelaismiehen. Keski-Suomen käräjäoikeus totesi miehen syylliseksi muun muassa kunnantalon ja yksityisen hoivakodin tuhopolttoihin Kannonkoskella, ja tuomitsi hänet vuosi sitten viideksi vuodeksi ja neljäksi kuukaudeksi vankilaan ja yli kahden miljoonan euron korvauksiin.

Mies valitti tuomiostaan hovioikeuteen ja kanteli vangittuna pitämisestä. Hovioikeus istui juttua yksitoista päivää Jyväskylässä ja käsittelyn päätyttyä viime viikolla suostui miehen vaatimukseen vapauttamisesta. Hovioikeuden mukaan vangittuna pitämiselle ei ollut enää edellytyksiä ja mies vapautettiin torstaina. Tuomionsa hovioikeus antaa kevään aikana.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/hovioikeus-paasti-tuhopolttosarjasta-tuomitun-palokuntalaisen-vapaaksi/2242129#cxrecs_s

20

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki__

      Käräjäoikeudessa miehen syytettiin sytyttäneen tahallaan vuosina 2011–2014 yhdeksän paloa, joista hänen todettiin syyllistyneen seitsemään tekoon Nivalassa, Karstulassa, Saarijärvellä ja Kannonkoskella. Jutun yhtenä erikoispiirteenä on syytetyn miehen toiminta sairaankuljettajana ja vapaapalokuntalaisena. Mies oli osallistunut sammutustöihin joissakin tulipaloissa, jotka hänen syytetään käyneen tätä ennen itse sytyttämässä.

    • öljykamina

      onko portukalin pyrömaani kotiutunut jo kesälaitumille, ( myöhemmin tietoja lisään)

    • palopeällikkö

      Tämä sama tyyppi on tuomittu jo takavuosina samoista harrastuksista eli kyseessä rikoksen uusija. Jossain sivistysmaassa olisi saanut elinkautisen.

      • 709_päivää_istunut

        Onko teille kenellekkään tullut oikeasti mieleen, että olen oikeasti syytön näihin paloihin, joista istuin vankilassa 709 päivää? Sen lisäksi minun loppuelämäni on pilattu, eikä kukaan ole vastuussa. Minun kaikki ystävät on kaikonneet, työelämässä on vaikeaa saada uusia työpaikkoja... Joo olen tehnyt tyhmyyksiä joskus junnuna mutta onko aivan mahdotonta pyytää toista mahdollisuutta? Käytin sen toisen mahdollisuuden ja paransin tapani. Olen pyrkinyt elämässäni olemaan hyvä läheisille sekä toisille ihmisille. Rakastan työtäni ja toisten ihmisten auttamista ja mielestäni olin/olen siinä työssä hyvä mutta silti mitun naulattiin, koska olen tehnyt junnuna tyhmyyksiä. Miltä sinusta itsestäsi tuntuiosi istua vangittuna lähes kaksi vuotta ja sen jälkeen lukea netistä, kuinka sinun tulisi istua loppuelämä vankilassa? Sillä ei ole mitään merkitystä, että olet yrittänyt olla lähes 20 vuotta mallikansalainen ja huolehtia toisten ihmisten hyvinvoinnista... Tuona aikana olen saanut yhsen ylinopeus sakon, anteeksi kaksi... Mutta se ei riitä kanssaihmisille... Poltetaan vaan roviolla koko jätkä, eihän siitä mihinkään ole, eikä se ainakaan meille ole terveullut pelastaamaan henkiä tai muuten auttamaan hädässä olevaa...


      • Nuoruusjahulluus

        Siinäpä on miettimistä monelle ihmiselle,minä uskon että tämä kaveri on tosiaan syytön koska on pitkä näyttö muuttumisesta.
        Heittäköön se ensimmäisen kiven jolla on ihan kirkas nuoruus ilman minkäänlaisia virheitä.


      • hupiukkoja

        Elä leiki jeesusta!


      • Nuoruusjahulluus

        En leiki Jeesusta enkä muutakaan Jumalaa,mutta oikeudenmukaisuus pitäisi olla jokaisessa päätöksessä,eikä mennä aina siitä mistä rima on alhaisin.
        Oikeus on tehnyt monta muutakin virhepäätöksiä.


    • pankariitäky

      tämä vaateliikkeeseen nokipalon suorittanut vakuutushuijari, muiden rikoksiensa ohella olisi viisasta sulkea mielisairaalaan.

    • kajahtaakotukali

      eikö tätä järviseudun taparikollista ole vieläkään suljettu mielisairaalaan.

      • saatanastanoussut

        Eihän näitä, suomessa varjellaan rikollisia. Näkeehän sen tästä herra uustakin vai mikä lie olkaan. Työlistävä vaikutus ja veronmaksajat maksaa leikin. Sharialakia mitä kokoomus ajaa niin siellä lyödään käsi poikki tai heitetään kiviä. Feministitki tykkäävät tulla poljetuiksi seksitauteineen. Mihin onkaan maailma menossa?? Hyysätäänkö pyromaanejakin että heitäkin pitää suvaita, raiskaajia, elämämkoululaisia, saatananpalvojia, natseja.... Sateenkaariperheitä.. On se mallissaan perkele


      • PEPEPUU
        saatanastanoussut kirjoitti:

        Eihän näitä, suomessa varjellaan rikollisia. Näkeehän sen tästä herra uustakin vai mikä lie olkaan. Työlistävä vaikutus ja veronmaksajat maksaa leikin. Sharialakia mitä kokoomus ajaa niin siellä lyödään käsi poikki tai heitetään kiviä. Feministitki tykkäävät tulla poljetuiksi seksitauteineen. Mihin onkaan maailma menossa?? Hyysätäänkö pyromaanejakin että heitäkin pitää suvaita, raiskaajia, elämämkoululaisia, saatananpalvojia, natseja.... Sateenkaariperheitä.. On se mallissaan perkele

        NO TOIVOTTAVASTI SINÄ OOT VIIMINEN IDIOOTTI JA VIET NUO AJATUKSESI HAUTAAN MUKANAS! MISTÄ SUN KALTAISIA IDIOOTTEJA SYNTYY? KOSKETTELIKO ISÄS SUA VÄÄRISTÄ PAIKOISTA KUN OLIT LAPSI VAI ISTUITKO SETÄSI POLVELLA?
        Mitähän vikaa on sateenkaaripeheissä? Ja noille sun elämänkoululaisia on ihan yhteiskunnan takia kun niitä on nimen omaan sullottu koppeihin eikä hoidettu niitä ongelmia niinkuin sivistyneissä yhteiskunnissa kuuluu tehdä eikä kuten jossain kehitysmaassa kuten yhdysvalloissa joka ei vielä 2000 luvulle tultaessa ole saanut järjestettyä ilmaista terveydenhuoltoa kansalaisilleen.


      • sjuasi
        PEPEPUU kirjoitti:

        NO TOIVOTTAVASTI SINÄ OOT VIIMINEN IDIOOTTI JA VIET NUO AJATUKSESI HAUTAAN MUKANAS! MISTÄ SUN KALTAISIA IDIOOTTEJA SYNTYY? KOSKETTELIKO ISÄS SUA VÄÄRISTÄ PAIKOISTA KUN OLIT LAPSI VAI ISTUITKO SETÄSI POLVELLA?
        Mitähän vikaa on sateenkaaripeheissä? Ja noille sun elämänkoululaisia on ihan yhteiskunnan takia kun niitä on nimen omaan sullottu koppeihin eikä hoidettu niitä ongelmia niinkuin sivistyneissä yhteiskunnissa kuuluu tehdä eikä kuten jossain kehitysmaassa kuten yhdysvalloissa joka ei vielä 2000 luvulle tultaessa ole saanut järjestettyä ilmaista terveydenhuoltoa kansalaisilleen.

        Ilmainen terveydenhuolto?
        Missä sellainen on?
        Ei ainakaan Suomessa.
        Suomessa on tehoton terveydenhoitojärjestelmä, joka maksaa käsittämättömän paljon veronmaksajille joka vuosi. Sen lisäksi terveydenhuollon asiakkaat itse ja työnantajat maksavat vielä veronkannon lisäksi kustannuksia.


      • Jklllle
        saatanastanoussut kirjoitti:

        Eihän näitä, suomessa varjellaan rikollisia. Näkeehän sen tästä herra uustakin vai mikä lie olkaan. Työlistävä vaikutus ja veronmaksajat maksaa leikin. Sharialakia mitä kokoomus ajaa niin siellä lyödään käsi poikki tai heitetään kiviä. Feministitki tykkäävät tulla poljetuiksi seksitauteineen. Mihin onkaan maailma menossa?? Hyysätäänkö pyromaanejakin että heitäkin pitää suvaita, raiskaajia, elämämkoululaisia, saatananpalvojia, natseja.... Sateenkaariperheitä.. On se mallissaan perkele

        Onko saatananpalvonta rikos?


    • kultaatoisestapäästä

      Sateenkaaripeheet kunniaan!!!

    • vimp..veto

      onkohan portukalin pyrömaani vapautunut törnävältä.

    • PALOoli

      Käviköhän jo Soinissakin?

    • antaa_munien_roikkua

      Varma tieto löytyy teboililta.
      Munien nostelija ja muu hameväki kyllä tietää.

    • lyyti-män

      ei soinissa, vaan lappajärvellä tämä narsistinen huijaripariskunta tuomittiin törkeästä petoksesta vankeuteen.

    • vakuutushuijari

      onko lättänenä joutunut vaivaistaloon.

    • vastinki

      onkohan sama dementoitunut pyromaani-liikemies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe