Suomenruotsalaisten kosto suomenkielestä

Pois.pakko.ruotsi

Ruotsinkieliset ovat vihaisia kun joutuvat opettelemaan vaikean suomenkielen. Tästä syystä he kostavat pakottamalla suomenkieliset lukemaan ruotsia.

Tietysti syynä on myös halu näyttää itselleen kuinka he voivat alistaa suomalaisia. Eihän voi pitää ylemmyydentunnetta yllä, jos ei pääse näpäyttämään jotain virkamiestä jos hän ei ymmärrä rantaruotsia.

17

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VesaKaitera

      Tällä hetkellä netissä olevaa kansalaisaloitetta "Monikielinen Suomi - ruotsi valinnaiseksi" on ollut tukemassa kaikkiaan 2396 suomalaista. Uskon, että erityisesti demareiden keskuudessa tällä aloitteella on hyvin vankka tuki.

    • olkaammeihmisiksi

      "Ruotsinkieliset ovat vihaisia kun joutuvat opettelemaan vaikean suomenkielen."

      Minä olen ikionnellinen että minulle käytännössä ja päättäväisesti pakko-opetettiin kauniin ja nykyään ihailemani suomenkielen!

      Minä voin monikulttuurisesti polskia maamme molemmissa lammikoissa. Voin valita parhaat päältä molemmista. Minulle avautui mahdottoman paljon enemmän opiskel- ja työmahdollisuuksia suomenkieln pakko-opettelun myötä. Olen siitä ikuisesti kiitollinen!


      "Tästä syystä he kostavat pakottamalla suomenkieliset lukemaan ruotsia."

      En minä tunne ensimmäistäkään omasta ryhmästäni joka olisi ollut pakottamassa mitään moista.

      Ymmärtääkseni tuon ovat päättäneet omien lapsiensa turvaksi maamme suuri suomenkielinen poliitikkojen enemmistö. Ja aina erittäin selvänumeroisesti. Ei siinä olisi ollut nokan koputtamista pienellä vähemmistöllä jos enemmistö olisi toisin valinnut.

      Itsekkäästi omia kaksikielisiä lapsia ajatelleen niin minun pitäisi äänestää toisen pakollisuuden poistamisen puolesta. Heidän tilanteensa vahvistuisi jos suomenkieliset heikentävät kotimaisten kielten taitojaan.

      Siihen suomenkieliset päättäjät eivät tietenkään voi suostua. Ja hyvä niin. Saavatpahan skidinikin pärjätä reilumassa kilapilussa.

    • Demarit eivät uskalla vastustaa pakkoruotsia. Demareiden ykkösketju Paavo Lipposesta nelosketjun Jukka Gustafssoniin on pakkoruotsin takana.

      • totta. mutta mikä häpeä on niitten olla maanpettureita.


      • liiliil

        Enemmistö suomenkielisistä ei ole vähemmistöä syrjiviä talabaaneja.


      • huusisnnaa

        SDPllä on sisarpuolue Ruotsissa jota se ihailee ja matkii. Saahan sossut Ruotsissa ääniä aina 30% jo 90 vuoden ajan. Rahaakin on varmaan siirtynyt mittavia määriä Suomeen päin.


    • vuusianaa

      Kaikille pakotettua pakkoruotsia ei voi perustella millään muulla kuin rasismilla, alistamisella, suomalaisen identiteetin vähättelyllä ja etuoikeuksien varjelulla. Ruotsinkieliset tahot yrittävät määritellä suomalaisen identiteetin oman etujensa mukaan.

      Ruotsin kieli on nimenomaan se joka erottaa suomalaiset suomenRUOTSALAISISTA.

      Oman kielen pakottaminen, tyrkyttämien ja vaatiminen on äärinationalismia, rasismia ja alistamista.
      Ruotsalaisuus on oman kielen (pakkoruotsi, virkamiesruotsi, kaksikielisyys), kulttuurin (Ruunebergi ym.) ja oman elintapojen tyrkyttämistä ja pakottamista. Mistä tälläinen kieroutunut suomenruotsalainen identiteetti on saanut lähtönsä?

      Se on saanut lähtönsä siitä että he pitävät suomalaisia alempinaan ja ovat entisestä enemmistöstä Ruotsin valtakunnassa joutuneet vähemmistön asemaan. Sekös heitä v..ituttaa kuin pientä oravaa...buaaahhahh....

      Siksi ei saa olla yllättynyt jos ruotsinkieliset tahot ajavat Suomea Ruotsin kanssa hyödyttömään tai jopa haitalliseen yhteistyöhön.

    • Suomenruotsalaiset ovat kuitenkin suosiossa. Jokaisessa puolueessa Persuja lukuunottamatta svekot ovat johtavassa roolissa.
      YLE:n toimittajaksi pääsevät vain svekot. MTV on ruotsalainen yhtiö.
      Hesari ja Nelonen ovat erittäin sveko myönteisiä.
      Svekot hallitsevat talouselämää Nordean ja säätiöiden avulla.

    • Bättrefolk

      Panama vuodon myötä on vaikea puolustaa pakkoruotsia. Suomenruotsalaiset Ehnroothien ja Wahlroosin kaverit ovat perustaneet satoja veroparatiisi yrityksiä.
      Ruotsinkielisille palveluille ei löydy maksajaa.

    • Paavo Lipponen on pelastanut pakkoruotsin. Onnea hänelle syntymäpäivänä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe