Mitä mieltä Fivaldista?

Päivitimme isännöintiohjelman Fivaldiin ja kadumme tätä katkerasti. Ongelmista ja hinnoista voisi kirjoittaa sivutolkulla. Mitä voisi tehdä kun Vismasta ei saa oikeita ohjeita ja esim. vesilaskutus kestää edelliseen verrattuna kymmenkertaisesti?
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta



Olen käyttänyt Fivaldia 2 kk. Vaikutti huonolta ja kankealta.

Nykyisessä työpaikassa käytössä Domus. Toimii hyvin.
Ilmianna
Jaa
Ihan OK, ilmeisesti pian tulossa Javan muutosten myötä isompi päivitys koko ohjelmiston toimivuuteen.

Domus on ihan erilainen, ei oikeasti "pilvi"ohjelmisto. Omalla palvelimella parempi, mutta tietysti silloin hankalemmin saavutettavissa toimiston ulkopuolella. Osin kattavampi, mutta ohjelmiston historian ja purkkaviritysten myötä osin todella herkkä kaatumaan jolloin menettää kaikki työvaiheet edellisen tallennuksen jälkeen.
Ilmianna
Jaa
Vaihdoimme Domuksesta Fivaldiin viitisen vuotta sitten. Olemme olleet tyytyväisiä tuotteen laatuun ja käytettävyyteen ja kaikki isännöitsijämme ovat pitäneet muutosta hyvänä. Sähköinen laskunkierrätys on todella hieno ja samoin tuotteessa on muita hyviä ominaisuuksia. Kokonaisuudessaan tuote on erittäin hyvin tehty ja se on aivan eri vuosituhannelta kuin Domus, joka muistuttaa lähinnä Windows 3.1 ajan ohjelmistoa.

Norjalainen Visma on tunnettu eteenkin Netvisor -tuotteen härkistä lisälaskutuksesta kun tuote on päässyt juurtumaan organisaatioon. Pelkäsimme hinnankorotuksia kun Visma osti Finnvalli Oy:n osakekannan 2014, mutta hinta pysyi jokseenkin samana kuin aiemmin. Nyt keväällä 2016 tilanne muuttui kertaheitolla ja Visma on lähettänyt täysin kohtuuttomia ja samalla aiheettomia laskuja. Yhden laskun summa normaalien kuukausiveloitusten päälle oli lähes 1 500eur (alv 0%) ja vastaavia laskuja on mennyt muillekin tutuille isännöitsijätoimistoille jossa Fivaldi on käytössä. Aiheettomalla laskulla tarkoitan sitä, että mitään sopimusmuutosta ei ole tehty ja Visma ei ole pystynyt edes kertomaan(!) tuon lähettämänsä laskun laskutusperustetta. Osa toimistoista laskuttaa nämä hinnankorotukset suoraan isännöimiltään taloyhtiöiltä jyvittämällä Fivaldi laskut tai könttähintana ns. 'ohjelmistomaksuna', mutta toisaalta taas osalla toimistoista ohjelmistomaksut kuuluu hintaan. Itse kuulumme tuohon jälkimmäiseen leiriin, joten Finvallin lisälaskutus on jo nyt yhtiömme pienestä tuloksesta pois.

Eli tuotteena Fivaldi on erinomainen, mutta Visman ostettua Finnvalli Oy:n on laskutus lähtenyt siirtymään Vismalle tuttuun suuntaan. Mikäli tuohon älyttömään laskutuskikkailuun ei tule muutosta, lähdemme seuraavan vuoden aikana hakemaan Fivaldille korvaajaa.
Ilmianna
Jaa
Kiertäkää kaukaa kaikki Visman tuotteet ja ohjelmistot. Kaikki maksaa erikseen, aikataulut ei pidä ja yksikertainenkin asia vaatii "konsutointitiimin".
Suosittelen pienempiä taloja, joissa palveluakin vielä on.
Ilmianna
Jaa
Olen jutellut Visman edustajankin kanssa Fivaldista. Valitettavasti isännöinti on Suomessa toimialana liian pieni Vismalle, jotta tuotetta voisi ylläpitää Fivaldin hinnoittelulla. Vismalla on henkilökuntaa enemmäin kuin koko isännöintialalla Suomessa ja yrityksen fokus ei ole isännöinti. Asiakasvirta vie poispäin Vismasta ja se ei tiedä hyvää Fivaldin tulevaisuudelle. Ja toisaalta ymmärrän sen hyvin. Nähtäväksi jää jatkuuko edes isännöintiohjelmiston elinkaari kun Asrek tulee ja vaatii mittavat muutokset ohjelmistoon.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitä mieltä Fivaldista?

Päivitimme isännöintiohjelman Fivaldiin ja kadumme tätä katkerasti. Ongelmista ja hinnoista voisi kirjoittaa sivutolkulla. Mitä voisi tehdä kun Vismasta ei saa oikeita ohjeita ja esim. vesilaskutus kestää edelliseen verrattuna kymmenkertaisesti?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta