Yhteydenpito eron jälkeen

Rauhaliina

Hei.

Onko kelläkään kokemusta ystävyydestä suhteen jälkeen? Vaikeuttaako irti päästämistä se, jos pitää yhteyttä vielä eron jälkeenkin? Itse tulin jätetyksi ja sovimme, että jatkaisimme tästä lähtien maililla siihen päivään asti, että olisimme valmiita taas näkemään ja olemaan yhdessä vain ystävinä. Tuleeko tästä mitään? Repiikö tuollainen pienikin yhteydenpito vain koko ajan haavoja auki? Kellään kokemusta onnistuneesta tai epäonnistuneesta yhteydenpidosta?

18

9471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä

      Repii!
      Älä ot mitään yhteyttä!
      Vaikka tekis mieli olla ystävä. Odota edes puoli vuotta suhteen loppumisen jälkeen, ennen kun alatte olemaan ystäviä.
      Jos olisitte eronnu molempien päätöksestä, tilanne vois olla toinen.
      Nyt neuvon sulle. Älä tee samaa virhettä kun minä!
      Se pitkittää eroprosessia ja irti päästämistä.
      Jos mulla olis aikakone, palaisin takaisin ekaan eroomme ja en pitäis mitään yhteyttä. Nyt käyn läpi saman tuskan kun viimeks. Ei siinä pysty pitään tunteitaan erossa!!

      • Sekopää-nainen

        Ihan kokemuksesta niin tuota.. jos luit ton mun jutun, niin exäänsä ei todellakaan kantsi pitää yhteyttä! Repii haavoja auki koko ajan. Mäkin halusin olla exäni kanssa ystävä, mutta se ei onnistunut. Toisesta välitti eron jälkeen kuitenkin niin kauheesti, ja nyt kun se tapas uuden tytön niin tuntuu että tää suru ei lopu!
        Ihanaahan se ois, mutta loppupeleissä on vaan vaikeempaa päästää irti...


      • eikannattaaaa

        mun exäänsä teki samoin, repii vaan haavoja auki. Välillä välitti, välillä ei.


    • sweety

      kyllähän se onnistuu. itse olen ollut exän kanssa jo pitkään ystäviä. onhan se alussa vaikeeta kun on vielä tunteita jäljellä. mutta vaikka erosta on jo yli vuosi mulla on edelleenkin tunteita exää kohtaan. kuitenkaan se ei estä meitä olemasta ystäviä.

      harmi vaan että exä aloitti seurustelun nyt ja tämä uus nainen ei pidä siitä että olemme ystäviä. joten saa nähdä miten meidän käy....

      • mie

        Minä haluaisin niiiiiiiin olla exäni kanssa väleissä, mutta tuntuu etten osaa... Tai siis osaan kyllä, mutta en lakkaa haluamasta häntä. Ja inhoan ajatustakin, että hän tapailee ystävääni!!! en taida olla ainut tälläkään palstalla (terveisiä sekopää-naiselle)..
        Erosimmekin ystävinä, mutta tuntuu että haluan vaan olla omissa oloissani kuulematta hänestä mitään niin minuun ei satu..

        Kuinka osaan tukahduttaa tunteeni, ja olematta mustasukkainen?! Aina kun näen/tiedän hänellä olevan uusi nainen tulen mustasukkaiseksi tms. Alan itkemään eikä ole kivaa!!!!


    • Sanna-80

      Mä oon pitäny säännöllisesti yhteyttä mun entiseen. Mulle siitä tulee hirveen pahaolo ja se vaikeuttaa irtipäästämistä. Monesti oon ajatellu, että lopetan kaiken. Me ollaan pidetty yhteyttä lähes päivitäin ja se on rankkaa, koska mulla on edelleen tunteita sitä kohtaan ja odotan aina, että se sanois, että voitais olla yhdessä. Se käyttää hyväks sitä, että mulla on niin vahvat tunteet sitä kohtaan. Se antaa aina säännöllisin väliajoin toivoa ja pitää huolen siitä etten pääse irti siitä. Soittelee, lähettelee viestejä ja maileja. Nyt se sitten ehdottaa, että nähtäis ja jos nyt sitten nään sen niin oon siihen taas koukussa monta kuukautta. Mihinkään vakavaan se ei ole valmis mun kanssa, vaikka kuulemma rakastaa mua. Sillä on vaan tosi erikoinen tapa osottaa se.

      • hips

        Hie vain...
        Musta tuntuu, et mä olen aika samanlaisessa tilanteessa kun sä olit erosi jälkeen. Mun erosta on nyt puoli vuotta ja olen jotenkin todennut, että tämä ajan kanssa vähän helpottaa, vaik välillä kyl tunteet pääsee liian pintaan. Tiedän et en raksta exääni niin kuin ennen, ei siinä ole mitään järkeä. Mutta toisaalta aina kun nähdään tuntuu, et mikään ei olisi muuttunut - paitsi et tietysti se fyysinen läheisyys (seksiä lukuun ottamatta) on kadonnut. Mut ei mua satu - paitsi välillä. Joka tapauksessa, jos menetän exän ystävyyden, menetän rakkaimman ja tärkeimmän ihmisen elämästäni. Tai en mä tiedä. Yleensä nähdään kerran viikossa ja ollaan (mun alotteesta) yhteydessä muutaman kerran viikossa. Voisin toki lakata pitämästä yhteyttä, se voisi helpottaa. Mut toisaalta mä haluan pysyä läheisenä ja tietää mitä exälle kuuluu. Mut toki mä pelkään koko ajan, et ex löytää jonkun uuden ja mä en enää ole tavallaan sen "ekkösnainen".
        Mut aika näyttää...


    • Baaba

      Kyllä yhteydenpito eron jälkeen vaikeuttaa omaa oloa, varsinkin, jos jatketaan samalla linjalla kuin suhteenkin aikana eli kerrotaan kaikki.

      Mutta minä kestin sen, olen ollut jo yli vuoden ajan yhteydessä eksääni. Välillä oli vaikeaa, ja kerroinkin sen hänelle, mutta hän otti sen hyvin.

      Onneksi viimeksi nähdessämme huomasin viimein, että olen päässyt hänestä yli. Viimein. Katsoin häntä pitkään ja yritin sisältäni löytää jotain tunteita häntä kohtaan. En löytänyt muita kuin hyviä muistoja.

      Mutta en suosittele tätä tapaa kellekään. Minä olen suht vahva ihminen, ja siltikin kävin välillä aika pohjalla. Onneksi sen ansiosta olen nyt vahvempi, ja tiedän paljon paremmin, mitä nyt haluan... Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

      (Ja exäni on edelleen hyvä ystäväni, tuntee edelleen minut paremmin kuin kukaan muu...)

    • ehkä

      Mielestäni aluksi kannattaa olla pitämättä yhteyttä. Tunteet ovat vielä niin pinnassa, että on helpompaa olla kokonaan erossa. Ajan kanssa ystävyys on toki mahdollista. Yksi parhaista ystävistäni on exä, tosin seurustelustamme on aikaa seitsemän vuotta...

    • Rauhaliina

      Kiitos todella paljon kaikille vastanneille. Ehkä minun siis todella on syytä repäistä itseni irti entisestäni ja yrittää jatkaa omaa elämääni. Kiitos myös siitä, että saitte ystävyyden kuulostamaan mahdolliselta. Exäni on minulle hyvin tärkeä henkilö, enkä haluaisi menettää häntä kokonaan. Tieto siitä, että vielä jonakin päivänä pystyn katsomaan häntä ja tuntea vain ystävyyttä, antaa voimia selvitä sinne asti.

    • Minä(kin)yritin unohtaa exän,se onnistui puolitoista päivää...nyt näemme tai kuulemme toisistamme melkein joka päivä...ei ole helppoa mutta ei ole helppoa olla erossakaan...käymme kuntoilemassa ja lenkillä yhdessä,,,puhumme maraton puheluja...käymme toistemme sylissä...Miksi menettää hienoa ihmistä kokonaan jos parisuhde ei toimi...me jatkamme ystävinä...Onnea sille päätökselle minkä teitkin...

      • Jeimssi

        Mulla on helvetin vaikeeta päästää irti vanhasta tyttökaverista koska oltiin parhaat ystävät ennen seurustelua =/ Niin jos lopettaisin tapaamisen niin menettäisin myös parhaan ystäväni niin täs nyt on vähän pattitilanne.... =/ Viimeksi ku näin ja kerroin kaikista mun tuntemuksista niin tuntu niinku ei ois ollu tunteita mut ei oltu nähty moneen viikkoon... no näköjään niitä on jäljellä ku istun täällä kotona itkemässä sen perään.... Vaikka yritin piristyä katsomalla conan o' brieniä niin ei onnistunut.... kyynelet senku valuu....


      • cleopatra
        Jeimssi kirjoitti:

        Mulla on helvetin vaikeeta päästää irti vanhasta tyttökaverista koska oltiin parhaat ystävät ennen seurustelua =/ Niin jos lopettaisin tapaamisen niin menettäisin myös parhaan ystäväni niin täs nyt on vähän pattitilanne.... =/ Viimeksi ku näin ja kerroin kaikista mun tuntemuksista niin tuntu niinku ei ois ollu tunteita mut ei oltu nähty moneen viikkoon... no näköjään niitä on jäljellä ku istun täällä kotona itkemässä sen perään.... Vaikka yritin piristyä katsomalla conan o' brieniä niin ei onnistunut.... kyynelet senku valuu....

        mulla oli sama tilanne kun erosin poikakaveristani!! oli tosi vaikee tavata ja tuska tuli suuremmaksi ku oltii tavattu!! joten tehtiin sopimus että ei tavata vähään aikaan kunnes se olo vähän helpottaa koska aika parantaa haavat pidimme kyllä yhteyttä esm. viestiellä!! tapasimme sitten jonkin ajan kuluttua ja se oli helpompaa kun oli saanu omat ajatukset kasaan ja tajunnut tilanteen!!


    • tontommosta

      Kokeilin itse pitää yhteyttä exääni, mutta se oli semmoista melko yksipuolista yhteydenpitoa. Uskottelin itselleni, että kaverina olo onnistuu. Yksinollessani tarpeeksi mietittyäni huomasin, että tämä viestittelyni johtuu siitä, että minulla on yksinkertaisesti häntä niin ikävä. Viestitellessäni hänelle selvisi, että hän tapailee jotain toista. Kyllähän minä sen ymmärrän ja kaikkea hyvää hänelle toivonkin :) En vain halua pitää enää mitään yhteyttä ja rikkoa kumpaakaan enempää. Kaikkein hyvittavinta tässä on se, että rakastan tätä henkilöä vielä aivan liikaa. Kumpa vain voisi unohtaa kaikki tai kelata ajassa taakseppäin vuoden verran, kun kaikki alkoi mennä vituralleen.

    • kaikkeahyvääjakaunista

      Varmasti riippuu tilanteesta. Joskus on vaan hyvä olla hiljaa. Joskus saattaa onnistua kaveruuskin. Eron syy varmaan sanelee sen.
      Vastaan eksälle ystävällisesti jos ottaa yhteyttä. Jätti törkeesti selittelemällä kaikkea paskaa ja syyllisti mua että sai itselleen paremman mielen asiasta. Jospa hänkin joskus menis itseensä mitä teki. Ja edes yrittäs ajatella miltä se musta tuntui. Mitä ees kuvittelen?
      Mutta "juhlat jatkukoon" :)

    • varmatieto

      Hei

      kehoitan Irti siitä! Älä tikullakaan koske! Älä päästä kotiisi! Älä soittele, viestittele muuta kuin pakollisissa asiallisissa asioissa. Älä anna sen enää huijata itseäsi missään asiassa. Kusipää on kusipää - tulet vielä huomaamaan.

      • eikannattaa

        hyvin kommentoit, näin on oikein


    • eräsex

      Olen ollut kaksi kertaa naimisissa, ensimmäisen exän kanssa on paljon paremmat välit nyt kuin avioliitossa ollessa. En kuitenkaan voi edes kuvitella suhdetta kanssaan. Hyvä ystävyys on paremi kuin huono suhde.
      Toisen kans joka petti minut, niin henkisesti kuin talaoudellisestikin, en ole missään tekemisissä. Voin huonosti kun vain ajattelenkin häntä.
      Ne seurustelusuhteet joita on vuosien varrella ollut ennen avioliitoani(2 kpl) ja jälkeen olen saanut pitää ystävinäni.
      OLen moneen kertaa sanonut ystävillenikin että normaalien ihmisten kans pystyy eronkin jälkeen ystävyyteen mutta narsistin/hyväksikäyttäjän kanssa ei pysty.

      Normaalin eron jälkeen ymmärtää jokainen että meitä ei ollut tarkoitettu yhteen koko elämäksi. Eikä ero tapa ystävyyttä, mutta petturin/hyväksikäyttäjän jälkeen jäävä inho ja katkeruus ovat ainakin minut saaneet minut häpeämään tuota avioliittoa johon tyhmyyttäni eksyin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe