W221-uskaltaako ostaa?

w221kysymys

laittakaa kokemuksia w221 ässästä!!

33

8754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KylläKannattaa

      Tottakai!!!!!! Ja maksa ihmeessä se, mitä myyjä vaan ikinä kehtaa pyytää!!!!! On se sen verran komia peli, että ota vaikka pankkilainaa sitä varten!!!!!!

      • w221kysymys

        onko sinulla sitte semmonen? minua lähinnä kiinnostaa/pelottaa, että onko niissä minkälaisia vikoja ollut ja vieläpä kalliita?


      • Anonyymi
        w221kysymys kirjoitti:

        onko sinulla sitte semmonen? minua lähinnä kiinnostaa/pelottaa, että onko niissä minkälaisia vikoja ollut ja vieläpä kalliita?

        Ei ongelmia


    • Uussaw

      Ei ole ollut, mutta kalliimmaksi tullee kuin vaikka E.
      Ehkä kalleinta huoltaa ilmajousitusta, mikä näyttää olevan lähes kaikissa ässissä.
      Mutuna googlailun perusteella heittäisin, että huoltoihin menee tuplasti se, mitä tavallisessa autossa. Ilmajousituksen kanssa enemmänkin.

    • W2214matic

      Täällä kaiken maailman "mutu-tietäjät" mm Uusaw, jotka ovat saattaneet jopa nähdä liikentessä W221 ja googlettamalla saaneet vahvat varmat tiedot ko. mallista kommentoivat mallia. todellisuudessa he eivät tiedä yhtikästä mitään. W221 cdi/4maticin omistajana voin sanoa, että tähän menessä ei ole ollut mitään ongelmia ilmajousituksen kanssa. Hehkut ole joutunut vaihdatamaan, eipä sitten mitään muuta suurempaa ole ollut. Mersun huollot maksavat ja voipa tuo W221 olla hieman kallimpi huoltaa, kuin E. Mutta teknniikan osat ovat paljolti samoja. Kyllähän W123 korisen itse huoltajalle, C5 ym omistajille Mersun huolto on kallis ja pysyy kalliina. En ostanut W221 halvan hinnan, hyvän jälleenmyynti arvon ja halpojen huoltojen vuoksi, vaan ihan muista syistä.

      • Onko se nyt sitten parempi yhden mallin perusteella kertoa mutuja, vai googletella kokemuksia useammasta?

        Itse tiedän yhden ässän, joka on nyt kahden vuoden sisällä kolmatta kertaa huollossa ylimääräisen madalluksen takia. Ei pysy pusseissa ilmat, vaikka on vaihdettu pussit ja kompurakin. Jostain muualta vuotaa, tai sitten ohjelmistovikaa...

        Mutta eivät nuo jouset kalliita sinänsä ole. Töineen menee 3-4 tonnia, vähän riippuen mitä muuta siinä mukana vaihtaa.


      • W2214matic
        TheRat kirjoitti:

        Onko se nyt sitten parempi yhden mallin perusteella kertoa mutuja, vai googletella kokemuksia useammasta?

        Itse tiedän yhden ässän, joka on nyt kahden vuoden sisällä kolmatta kertaa huollossa ylimääräisen madalluksen takia. Ei pysy pusseissa ilmat, vaikka on vaihdettu pussit ja kompurakin. Jostain muualta vuotaa, tai sitten ohjelmistovikaa...

        Mutta eivät nuo jouset kalliita sinänsä ole. Töineen menee 3-4 tonnia, vähän riippuen mitä muuta siinä mukana vaihtaa.

        Aloittaja kysyi W221 mallista ei E-malleista yms. Noissa mainitsemassai pusseissa on pysynyt ilma 3 vuotta ja yhtään ohjelmisto vikaa ei ole ollut. Tämä on ihan henkilökohtaista kokemusta ei kaverin kaverin kummin kälyn kaiman W221.


      • W2214matic kirjoitti:

        Aloittaja kysyi W221 mallista ei E-malleista yms. Noissa mainitsemassai pusseissa on pysynyt ilma 3 vuotta ja yhtään ohjelmisto vikaa ei ole ollut. Tämä on ihan henkilökohtaista kokemusta ei kaverin kaverin kummin kälyn kaiman W221.

        Kuten sanottua, sinulla on kokemusta yhdestä ässästä, minulla toisesta. Kokemusten arvo on aika lailla nolla. Sinulla saattoi olla se yksi hyvä kappale allasi, tai minulla on kokemusta siitä yhdestä huonosta kappaleesta.

        Paremman käsityksen saa kun surffaa netissä ja kerää vähän enemmän kokemuksia.

        Mitä eemeliin tulee... Jeps. Siinäkin on ilmajouset, kahdella eri ratkaisulla ainakin. Joko painesäiliöllä tai ilman (riippuen siitä, onko ilmajouset vain takana vai kaikissa nurkissa).


      • E220_CDI

        Minkä ikäinen ja paljonko ajettu tuo sinun hyvin toimiva 4Matic 221 on?


      • W2214matic
        E220_CDI kirjoitti:

        Minkä ikäinen ja paljonko ajettu tuo sinun hyvin toimiva 4Matic 221 on?

        08 ja 100tkm


    • Vaakku1

      Uskaltaa ostaa. Itsellä on puoli vuotta ollut 320CDI 4Matic ja ei mitään ongelmia. Huollot maksaa, mutta jos osaa itse jotain tehdä, niin ei ole sen kalliimpaa kuin muihinkaan mersun malleihin.

      Eihän näitä malleja muutenkaan ole köyhille tehty. Ajettavuus ja hiljaisuus omaa luokkaansa. Älä siis osta jos meinaat jatkossa ajaa muillakin "autoilla". Ässän jälkeen et muita huoli.

      • Anonyymi

        Juuri näin


    • älä.osta

      jos pitää täältä uskallusta kysellä.

    • JDaimler

      Mie en enää muuta ostakkaan,Hyvä ja Hieno

    • kylläpäkyllä

      joskus tässä kun katoin saksasta niin sieltä alkaa saamaan 12000 eurolla. siihen rahti ja vero ym kulut päälle. jääkö sitte minkä verran halvemmaksi kun täällä?

      • Justjoo_

        Sitä halvinta paskaa häkistä ei sitten kannata edes katsella. Siihen että auto on päätynyt häkkikauppiaalle on vain yksi syy: se on saatu ostettua sisään niin halvalla ettei ole tosikaan. Ja siihen halpaan hintaan on aina yksi syy:kukaan tavallinen ihminen ei ole ollut autosta kiinnostunut. Hieno auto jos toimii, jos ei niin pyrkii käymään kalliiksi.


    • S350

      Autoni (Saab 9-5) tuli aikuiseksi ( 18 v) ja halusi lähteä maailmalle 12 vuoden yhteiselon jälkeen.
      Seurailin aikani saksan markkinoita. Sitten löytyi alle 50 tkm ajettu W221 ässä.
      Kun ei rahat riittänyt uuteen Skodaan niin tein hoivasopimuksen vanhan (2006) Mercedes-leidin kanssa.
      Vähän jännitti ens. huolto ( 50000 km), kun sen hintaa ei etukäteen tiennyt. Tietokoneen määritysten mukaiset huollot tehtiin merkkiliikkeessä.
      Yllätys tuli kassalla. Maksoi alle 350 €!!
      Ed. autossani SAAB 9-5 ei ollut 12 vuoteen yhtään niin edullista vuosihuoltoa.
      Tiedän kyllä, että joku huolto tulevaisuudessa voi olla "kalliskin" mutta eipä se enää pahemmin pelota.
      Kun autolla on aukoton huoltohistoria ja mieluiten merkkiliikkeesä tehtynä, ja pitää itse siitä hyvää huolta, voi kyllä nukkua yönsä rauhassa.
      On se AUTO.
      Nimim. yli 50 v ratissa

    • Jörgeni

      Minulla on ollut ilmajousituksella varustettuja autoja vuodesta 1995 lähtien. MB 500 S, MB 500 SL, MB 400 ML, MB 400 ML, Audi A8 ja nyt MB 500 S (1,5 v vanha). Kaikissa on ilmajousitus toiminut hyvin. Paitsi 500 SL:ssa, kakkosauto, 20 vuotta vanhana, jolloin vaihdettiin pallot, koska jousitus vaikutti kovalta. Mersu ei ole halvin, mutta luotettava se on. Jos esimerkiksi joku pikkunippeli hajoa jostakin paikkaa, varaosanumero löytyy osasta ja se on helppo tilata. Saat harvinaisenkin varaosan Saksasta viikon sisällä suht edullisesti. (koetapa tilata vanhaan japsiin jotain varaosia esimerkiksi kojelautaan tai venttiilin ritilää, niin huomaat eron!). Autokauppiaani sanoi että osta bemari, niin kenenkään ei tartte olla sulle kade.

    • AMGS221

      Kun ostin s 221 Mesen autokauppias sanoi tässä on yksi paha vika tän jälkeen mikään auto ei tunnu enään miltään ja tosi on.

      • eipä_mulla_muuta

        Niin ja jos laittaa V-kutos koneisen diiseli eemelin vähintään 7-g-tronigilla on varmaa, ettei paluuta mihinkään persu-, anteeksi perus-kinneriin ole. Eikä haittaa, vaikka km-määrä laitettaessa olisi yli 200000km, niin vielä monen käyttövuodenkin jälkeen kulku voittaa 6-0 kaikki uutena ostetut kyseiset muut kulkimet. -Voi maksaa ehkä vähän enemmän itse ajaminen, mutta voin vakuuttaa, että on sen väärti, jos ymmärrätte mitä se tarkoittaa. Tämä koskee vähintään w211 vuodesta 2007 eteenpäin ja kaikkia w212 malleja. Ne vahemmat ovatkin sitten niitä paljon parjattuja "ruostuvia manne-lavetteja", jotka voi suosiolla jättää väliin.


      • eipä_mulla_muuta
        eipä_mulla_muuta kirjoitti:

        Niin ja jos laittaa V-kutos koneisen diiseli eemelin vähintään 7-g-tronigilla on varmaa, ettei paluuta mihinkään persu-, anteeksi perus-kinneriin ole. Eikä haittaa, vaikka km-määrä laitettaessa olisi yli 200000km, niin vielä monen käyttövuodenkin jälkeen kulku voittaa 6-0 kaikki uutena ostetut kyseiset muut kulkimet. -Voi maksaa ehkä vähän enemmän itse ajaminen, mutta voin vakuuttaa, että on sen väärti, jos ymmärrätte mitä se tarkoittaa. Tämä koskee vähintään w211 vuodesta 2007 eteenpäin ja kaikkia w212 malleja. Ne vahemmat ovatkin sitten niitä paljon parjattuja "ruostuvia manne-lavetteja", jotka voi suosiolla jättää väliin.

        Noniin, anteeksi maalaisuuteni. Ketjussahan olikin kyse Ässästä. Taisin illalla olla pikku pieruissani kun kirjoitin tuon ylläolevan. Itse asia kyllä pätee.


    • taxi221

      Uskaltaa ostaa!! Itsellä 700tkm ajettu vanha taxi alla.

    • S320

      Ajelen nyt kolmatta vuotta Keski-Euroopasta tuodulla V6 CDI:llä. Mitään yllättävää ei ole ollut. Käyttökulut nousivat selvästi edelliseen (E220 CDI) verrattuna, mutta se oli tiedossa ja onhan kyytikin nyt aivan eri luokkaa. Kuluvia osia joutuu melko varmasti ajan mittaan vaihtamaan, mutta se on normaalia eikä varaosien hinnat ole mitenkään poikkeavan korkeita. Ilmaiskarit on tietenkin kalliita, jos niitä joutuu vaihtamaan. Normaalikäytössä ne kestää satojatuhansia kilometrejä, mutta pahaan routamonttuun sopivasti ajamalla voi rikkoutua helpostikin. Huollot eivät ole olleet sen kalliimpia kuin eemelissä. Uskaltaa ostaa jos huoltohistoria kunnossa. On ollut loistava peli!

    • ssdf
    • Anonyymi

      Melkein ikävä tuli kun menin vaihtamaan 2009 W221 S500 Merssuni uudempaan W222 koriseen, joka vuosimallia 2018. Jotenkin W221 tuntui tilavammalle ja ylväämmälle kuin W222, vaikka upeita autoja on molemmat.

      480000km tuli rullattua bensakoneella ja ihan perushuolloilla selvisi, sekä 400000km jälkeen ketjun hammaspyörien vaihdolla. Voin suositella. Aika näyttää miten tämä nykyinen W222 kestää. Kohtahan tuo W223 on jo ulkona, jos päivittäisi seuraavaksi siihen.

      • Anonyymi

        Joopa joo. Niin varmaan.


    • Anonyymi

      Onko neste jouset sitten paremmat kun s420 on minulla sellaiset.vaiko huonommat.

    • Olet saanut yhteen lauseeseen viisi virhettä!
      Kymmenessä lauseessa olisi siis mitä ilmeisemmin 50 virhettä!
      Jos kirjoitat, niin ajattele vähän lukijoita ja opettele ilmaisemaan itsesi virheettömästi.

      • Anonyymi

        s 420 lang kaikilla varusteilla.ohjelmoitu on jerkkua 454 ja 1100 nm.onko muita autoja myytävänä noin 20 tuhannella missä samat ajo ominaisuudet ja varusteet ja tehot.ilmoita jos löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        s 420 lang kaikilla varusteilla.ohjelmoitu on jerkkua 454 ja 1100 nm.onko muita autoja myytävänä noin 20 tuhannella missä samat ajo ominaisuudet ja varusteet ja tehot.ilmoita jos löytyy.

        jos ei jerkku riitä voi pikkurahalla pistää vielä billetti ahtimet.silloin noin 550 hv ja 1300 nm.mitäs siihen sanotte.


    • Anonyymi

      noin, kun ei ole sitä jerkkua siellä alapäässä...

      • Anonyymi

        Sulla ei ole koskaan varaa tuollaiseen.älä tule tänne sivuille kun et ole koskaan omistanut mersua.haltiana olet voinut olla.mutta sitäkään et ole pystynyt lyhentämään loppuun kun auto haettu pois.älä osta autoa jos sulla ei ole rahaa siihen.


    • Anonyymi

      Kyllä itseään kunnioottava ostaa volovon. Kovan poijan autuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe