WiFi - Olympus Pen Lite E-PL 7:ään - miten?

meryl

Hei! Täällä sitä ollaan käsissä uusi kamera ja wifi pitäisi siihen saada asennettua. Kameran ohjekirja ei aiheesta kerro, vaikka kamerassa wifi-mahdollisuus onkin. Kamera on Olympus Pen Lite E-PL 7.
Minulla on iPhone, joten sen verran tiedän, että sieltä pitää hakea apps, mutta siihen tietoni loppuvatkin.

Olisin kovasti kiitollinen, jos joku osaisi auttaa.
Kiitos etukäteen.

5

3102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi! Mulla on E-PL5, mutta uskoisin, että kameramme toimivat aika samalla tavalla.
      Eli tosiaan ensimmäisenä kannattaa hankkia Olympus Image Share -sovellus puhelimeen. Itse tosin tykkään enemmän FlashAir-sovelluksesta, toimii paremmin vanhalla rutkupuhelimellani.
      Kun sovellus on asennettu, mene kamerassa valikkoon ja sieltä kolmanneksi ylimpään valikkoon, eli "Toistovalikkoon" (kuvassa neliö, minkä sisällä play-nappula/kolmio). Siellä on kohta "Yhteys älypuhelimeen". Tämän jälkeen kamera ohjaa sinua eteenpäin. Lopulta, kun yhteysasetukset on asetettu, voit luoda "Yksityisen yhteyden" älypuhelimeen, eli kamera laittaa WiFin päälle ja älypuhelinsovellus yhdistää siihen.
      Eiköhän se siitä aukene pikkuhiljaa. :)

    • Olympus_

      Moi, E-PL7:ssa riittää, että lataat OI.Share-sovelluksen AppStoresta, ja yhteyden saat painamalla takanäytön vasemmassa yläkulmassa olevaa "wifi"-merkintää (kosketusnäyttö). Skannaat sitten kerran sen QR-koodin sillä puhelimen appsilla. Loppu sujuu automaattisesti. Jatkossa puhelin ja kamera tunnistaa toisensa tuota "wifi"-merkintää painamalla. Ohjeet täällä: http://app.olympus-imaging.com/oishare/qr.php?lang=fi

      Jos olet yhteydessä esim. kotona langattomaan verkkoon, voit puhelimen asetuksissa vaihtaa käsin kameran wifiin.

    • Blondikuvaaja

      Jos ei toimi, kuten mulla ei näillä ohjeilla toiminut, käännä muut wifireitittimet pois päältä ja valitse puhelimen verkoksi kameran oma wifi. Sitten se app alkoi mulla toimia kun laitoin sen päälle.

    • HyväksiHavaittu

      Tuohon ketjun aloittajan ongelmaan on yksi hyväksi ja toimivaksi havaittu ratkaisu.
      Otetaan oikealla kädellä tukeva ote kameran rungosta ja heitetään se täydellä voimalla päin kiviseinää. Keräillään kaikki löytyvät palaset, jotka laitetaan roskikseen.
      Sen jälkeen ostetaan toimiva Canon järjestelmäkamera.
      Tällä keinolla säästää parhaiten hermojaan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4269
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2100
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      242
      1023
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      135
      1021
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe