Miten opettaa keho tuottamaan 100% teho kyykyssä?

ikuinen.oppija

Ongelmana ainakin itsellä 20-vuotisella voimailu-"uralla" on aina ollut kyykky-maksimin heikkous. Raudat tottelee hyvin vielä 90-95% maksimista, mutta itse ykkösen tekeminen on sitten tuskaa. Ihan kuin aivot lopettais yhteistyön ykkösiä tehdessä. Onko tää joku kehon "turvamekanismi" Milloin tehdä ykkösiä ja kuinka paljon?

Sarjakestävyys on selkeä vahvuuteni ja body-tyyppisessä harjoittelussa reidet alkoi ottamaan todella hyvin massaa, koska pystyin viemään submax-painoilla sarjat failureen asti.

Ja sitten vielä kysymys, että siirtyykö polvisiteillä tehty maksimivoima yhtä hyvin esim. jääkiekon potkuun kuin ilman siteitä tehty kyykky. Ainakin itsellä polvisiteet ovat avain isoihin reisiin. Pumppi on ihan toista luokkaa sarjojen jälkeen.

6

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdjufgsjzvn

      Häh? Ykkösen tekemisen kuuluu olla tuskaa!!! Ei se muuten ykkönen olisi!! Eli paino joka juuri ja juuri nousee ylös naama punaisena ja perse ruvella kovaäänisen perkeleen kanssa on ykkönen.

      90%-95% on siihen nähden helppoja.

    • fewgew

      se on todennäköisesti psyykkinen suoja kun sulla estää tekemästä kunnon ykköstä. Pääkoppa pelkää että kropassa menee jotain rikki eikä uskalla "antaa" voimaa käyttöön sen tekemiseen. Monella on tämä ongelma, etenkin jos on joskus kärsinyt ykköstä tehdessä jonkun loukkaantumisen. Siinä se meinaan käy jos on käydäkseen.
      Siitä psyykkisestä esteestä voi päästä yli ja sen jälkeen ykköseen tuleekin roimasti lisää rautaa, tai sitten et pääse siitä ikinä yli. On se tavallaa kehon suojamekanismi mikä siellä huutelee että " et sä voi nostaa tollasia rautoja, jotain menee rikki nyt".


      Tottakai tuki siteet antaa kauheen pumpin, nehän estää sun verta kiertämästä normaalisti ja pakottaa sen jäämään reisiin kun ei pääse jatkamaan matkaa normaalisti.

    • aitoBlueteam

      meitsillä nyt ykkönen perssilmässä

    • kjjljjj

      Jos teet pitkää sarjas niin hermotus on kehittynyt pitkille sarjoille... Jos haluat maksimi voimaa tee lyhyitä sarjoja, mutta PALJON... Eli treenaa sitä ykköstä...

      • aitoBlueteam

        ykkönen edelleenkin perssilmässä


    • vm43

      Ensimmäinen kysymys. Maksimi vai "maksimi"? Kaikki eivät kerta kaikkiaan saa itsestään irti maksimi ykköstä vaikka niin kuvittelevatkin.
      Muutenkin kuin maksimeissa kannattaa harrastaa keskittyessä mentaalisuoritusta = käy mielessään läpi onnistuneen suorituksen.

      Maksimivoima kasvaa maksimivoimaharjoitteilla. Jos perusvoimataso on jonkin laatuinen niin olen käyttänyt termiä "voiman ulosmittaus" siitä kun lyhyillä, 5 > 1 toiston sarjoilla raavitaan maksimia ylös. Aina täysillä!
      Takakyykyssä varmistus vaikka osaisikin kipata tangon taakse.
      Treenin lopussa muutama lyhyt hyppysarja sopivalla painolla ja mielellään siten, että kaveri vaikkapa pitää harjan vartta levyn yläreunan tasolla kisuna. Tangon pään kolahdettava varteen tai se kerta uusiksi.

      Todellinen maksimi rassaa hermotusta. Eri henkilöillä eri tavoin.
      Tein itse sen virheen vielä vanhoilla päivilläni, että kun mave ja tangolla tehty hack alkoi kulkemaan, niin rassasin kahden viikon aikana maksimeja kolmasti. Minulle se oli muiden treenien lisäksi liikaa. Kyse oli raivolla tehdyistä, oikeista maksimeista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe