Kuinka vauva tästä selviää

Tyko34

Mitenkähän nämä jakeet ovat sovitettavissa vauvaan.

Luuk.14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

96

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koty

      Hyvin

    • kympinpulssi

      Tarttis kysyä apostoleilta tuota. Se vain ei nyt onnistu, se kysyminen.

      • ghdfjfjfnfhyt

        Miksi sitä pitäisi kysyä apostoleilta? Nuohan ovat Jeesuksen sanoja ja Jeesus on luvannut olla meidän kanssamme joka päivä. Mikset kysyisi Jesukselta?


      • ghdfjfjfnfhyt kirjoitti:

        Miksi sitä pitäisi kysyä apostoleilta? Nuohan ovat Jeesuksen sanoja ja Jeesus on luvannut olla meidän kanssamme joka päivä. Mikset kysyisi Jesukselta?

        Ei ne voi olla jeesuksen sanoja, jeesus on poliittisista syistä koottu myytti.

        Jo jutskaat jeesuksen kanssa, kannattaa hakeutua päälääkärille.


    • suomipihallajokaasiassa

      Ei tavallinen luterilainen mitään kysy Jeesukselta kun mitään suhdetta Häneen ei ole, ei sellaisislta tavata onneksi mitään kysyäkkään.

      Tietä joku eksynty joskus tulee ja kysyy, joka on sentään jo viisauden merkki, mut amilloin lutterilainen kysyy tietä taivaaseen keneltäkään hah ei koskaan ole sellaista kuultu.
      sairasvuoteellakin kuoleman uhatessa puhutaan armosta ja kasteesta, ei koskaan uudestisyntymästä normipapin toimesta.

      • uusikäännös

        Pitäisiköhän tuossa Joh 6:33 :ssä Isän tilalle panna kummit ja vauvan vanhemmat, jotka yrittävät vetää vauvaa ahtaasta portista?

        "Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."


      • inttäjäeksyttäjälle

        Eikös se Isä ole vanhempi???


    • nokakkuasaakumminkin

      pappi vetää ja kummit lykää, vanhemmat pelkää meneekö vaavi rikki.

      koko sakki tekee turhaa työtä kun vauva on jo Isän polvella.

      • valitan

        Eipä ole Isän polvella ilman uskoa ja kastetta. Valitan.


      • viidakossatervejärkisemp
        valitan kirjoitti:

        Eipä ole Isän polvella ilman uskoa ja kastetta. Valitan.

        No jusst !

        ei voi olla tässä maassa noin hulluja opinkappaleita eihän voi !!!

        kerro tarkemmin siitä listasta jota Jumala hypistelee kun vaavia tuodaan tiskille!


      • papalle
        viidakossatervejärkisemp kirjoitti:

        No jusst !

        ei voi olla tässä maassa noin hulluja opinkappaleita eihän voi !!!

        kerro tarkemmin siitä listasta jota Jumala hypistelee kun vaavia tuodaan tiskille!

        Jeesus: "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Papparainen: ei voi olla tässä maassa noin hulluja opinkappaleita eihän voi !!!

        Selvästi näemme mikä on papan asenne Jeesuksen sanomisiin. Kukaan ei pelastu ilman Kristusta.


      • hauhauhauhauauh
        papalle kirjoitti:

        Jeesus: "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Papparainen: ei voi olla tässä maassa noin hulluja opinkappaleita eihän voi !!!

        Selvästi näemme mikä on papan asenne Jeesuksen sanomisiin. Kukaan ei pelastu ilman Kristusta.

        pelastuuko sellainen joka papattelee ja haukkuu kuin pystykorva sakastin ovenraosta, miten on?

        ja sinun vauvasi sitten uskoo aina kun saa tutin suustaan, huutaa Herran nimeä avukseen ja kiitttelee vaubuissaan niinkö??

        olette te ihmetapauksia!

        kerro yks sana jossa Apostolit opettavat vauvakasteita!


    • Penuela

      Hoh. .hoijaa.. että väsyttää... eikä se väsy nukkumalla parane.. Vauvan ei tarvitse mitään muuta kuin olla hoivattavana. Kun lukee näitä viestejä..ei enää ihmettele sitä miksi Nyky ihminen kokee Jumalan. .uskon..ja Sanan vieraaksi. Jumalan Sana on kirjoitettu ja annettu hengelle ja sielulle. Ei ole tarkoitus ymmärtää kirjaimellisesti/ruumiillisesti/maallisesti. Saatana ja helvetti on olemassa. ..mutta vain meidän sisällämme..Jos sisällämme on helvetti...Taivas ei enää mahdu. Psalmissa " vihollinen " tapetaan. .Sen (vihollisen) lasten päät murskataan kallioon. Ei kyse ole ihmisistä tai ihmisten lapsista..Kyse on ihmisen pahuudesta..pahuudesta joka pitää tuhota jo alkuunsa.tulee hei mieleen varmaan kaikille hirmu hallitsijat. .sota rikokset..terrorismi..jne.. heitä voi jo kutsua saatanaksi ja helvetiksi. . Mutta meissä kaikissa. .sinussa ja minussa on sama kuin heissä. Samoissa olosuhteissa kuin he tekisimme samoin. Kuka heittää kiven? Vaikka me emme ole tehneet mitään..Se ei tee meistä hyviä ihmisiä. Vaikka näytämme maapallolla erilaisilta, syömme, puhumme ja käyttäydymme eri tavoin. Yksi on meille yhteistä. .me pystymme tekemään hirveitä ja pahoja tekoja jos olosuhteet ovat teon hetkellä osuvat. Juuri tämän vuoksi Jumala lähetti poikansa maailmaan..ei tuomitsemaan ..vaan pelastamaan. Jumala ON.Jeesus ON. Henki on elävä. Jos Jumala luopuisi sinusta hetkeksi..sinua ei olisi ollutkaan. Väsyttää....

    • Tyko34

      Vauva ei mitenkään voi olla Jeesuksen opetuslapsi eikä Jumala sitä vauvalta vaadikkaan niinkuin ei vaadi kastettakaan. Jotkut ihmiset vaativat vauvojen kastamista mutta se ei kuulu kristinuskon piiriin.

      Kaste kuuluu vain opetuslapsille, jotka ovat tehneet parannuksen synneistään ja ovat uskoneet evankeliumin kohdalleen, että Jeesus Kristus, Jumalan Poika, on heidän puolestaan kuollut ristillä.

      Johanneksen evankeliumi:
      3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
      4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
      4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
      4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

      Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan

      2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

      8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset

      8:36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      8:37 Ja Filippus sanoi hänelle:"Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vaastasi:"Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
      8:38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

      • näinsevaanonveljet

        Opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla, joten väitteesi kasteen kuulumisesta opetuslapsille ei pidä paikkaansa. Jeesus ei moista käskenyt. Vauva voi olla oikein hyvin Jeesuksen opetuslapsi kasteen ja uskon kautta.

        Vauvojen kastaminen kuuluu kristillisyyden piiriin ja sitä on tehty apostolien ajoista lähtien. Uudestikastaminen ei kuulu kristinuskon piiriin.


      • sksjshnuyysh
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla, joten väitteesi kasteen kuulumisesta opetuslapsille ei pidä paikkaansa. Jeesus ei moista käskenyt. Vauva voi olla oikein hyvin Jeesuksen opetuslapsi kasteen ja uskon kautta.

        Vauvojen kastaminen kuuluu kristillisyyden piiriin ja sitä on tehty apostolien ajoista lähtien. Uudestikastaminen ei kuulu kristinuskon piiriin.

        Etkö sinö lue koskaan, mitä Raamattu sanoo. Sinun propagandasi ei ole minkään arvoista, yhtä tyhjän kanssa.


      • tautologiaa
        sksjshnuyysh kirjoitti:

        Etkö sinö lue koskaan, mitä Raamattu sanoo. Sinun propagandasi ei ole minkään arvoista, yhtä tyhjän kanssa.

        Tuo näinsevaanonveljet kuvittelee, että kun samaa valhetta toistaa tarpeeksi ahkerasti, se muuttuu totuudeksi.
        Hänellä on tuo sama litania joka päivä useita kertoja.

        Hän ei ole lukenut Raamattua vaan Katekismusta!


      • näinsevaanonveljet
        tautologiaa kirjoitti:

        Tuo näinsevaanonveljet kuvittelee, että kun samaa valhetta toistaa tarpeeksi ahkerasti, se muuttuu totuudeksi.
        Hänellä on tuo sama litania joka päivä useita kertoja.

        Hän ei ole lukenut Raamattua vaan Katekismusta!

        No, lainataan suoraan Raamattua niin asia on selvä:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää." Matt. 28

        Siis: opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla

        MOT


      • oikeakäännös
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        No, lainataan suoraan Raamattua niin asia on selvä:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää." Matt. 28

        Siis: opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla

        MOT

        Taas meni päin seiniä!

        Tuo on vanha ja väärä käännös. Uudessa, Kirkolliskokouksen hyväksymässä käännöksessä asia on sanottu selvästi:

        "Matt 28
        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Vain opetuslapsia voidaan kastaa!!!

        Ikävää sinun kannaltasi!


      • molemmatoikeita
        oikeakäännös kirjoitti:

        Taas meni päin seiniä!

        Tuo on vanha ja väärä käännös. Uudessa, Kirkolliskokouksen hyväksymässä käännöksessä asia on sanottu selvästi:

        "Matt 28
        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Vain opetuslapsia voidaan kastaa!!!

        Ikävää sinun kannaltasi!

        Ei ole mikään väärä käännös vaan sananmukainen käännös. Uudestikastajien mielestä uusi käännös on kirkon vääristelemä, joten pitäydytään sitten tässä vanhassa.

        SAMA ASIA ON SANOTTU MYÖS UUDESSA KÄÄNNÖKSESSÄ!

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Tässä siis Jeesus käskee tekemään opetuslapsia. Se, miten asia tapahtuu on kerrottu kaksoispisteen jälkeen: kastamalla ja opettamalla.

        Kastamalla tehdään siis opetuslapsia. Kohdassa on kaksispiste juuri siksi että kastaminen ja opettaminen ovat alisteisia opetuslapseksi tekemiselle. Huomioitavaa on, että uudestikastajien logiikan mukaan kate tulee ennen opetusta, koska se on määrätty tässä ensin. Mutta jälleen huomaamme että uudestikastajat koittavat sivuuttaa Jeesuksen sanat väittämällä niitä väärennöksiksi, vakka sama asia on myös toisessa käännöksessä.

        Aivan sama siis kumpaa käännöstä lukee, Jeesuksen käsky on sama.

        Ikävää sinun kannaltasi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!


      • totuusontää
        molemmatoikeita kirjoitti:

        Ei ole mikään väärä käännös vaan sananmukainen käännös. Uudestikastajien mielestä uusi käännös on kirkon vääristelemä, joten pitäydytään sitten tässä vanhassa.

        SAMA ASIA ON SANOTTU MYÖS UUDESSA KÄÄNNÖKSESSÄ!

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Tässä siis Jeesus käskee tekemään opetuslapsia. Se, miten asia tapahtuu on kerrottu kaksoispisteen jälkeen: kastamalla ja opettamalla.

        Kastamalla tehdään siis opetuslapsia. Kohdassa on kaksispiste juuri siksi että kastaminen ja opettaminen ovat alisteisia opetuslapseksi tekemiselle. Huomioitavaa on, että uudestikastajien logiikan mukaan kate tulee ennen opetusta, koska se on määrätty tässä ensin. Mutta jälleen huomaamme että uudestikastajat koittavat sivuuttaa Jeesuksen sanat väittämällä niitä väärennöksiksi, vakka sama asia on myös toisessa käännöksessä.

        Aivan sama siis kumpaa käännöstä lukee, Jeesuksen käsky on sama.

        Ikävää sinun kannaltasi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!

        Puhut täyttä asiaa, veli-molemmatoikeita! Kumpikin käänös sanoo ihan saman asian. Molemmissa Jeesus käskee tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kasteen ja opetuksen avulla. Eikä tässäkään asiassa tarvitse uskoa muita, vaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa voi kielimiehenä itse todeta asian suoraan alkukielestä:

        πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα
        poreuthentes oun mathēteusate panta
        Mennen siis opetuslapseuttakaa kaikki

        τα εθνη βαπτιζοντες [βαπτισαντες] αυτους εις
        ta ethnē baptizontes [baptisantes] autous eis
        kansat, kastamalla [kastettuanne] heidät

        το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
        to onoma tou patros kai tou hyiou kai tou hagiou pneumatos
        nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen

        διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα
        didaskontes autous tērein panta hosa
        opettamalla heitä pitämään kaikki, mitkä

        ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων
        eneteilamēn hymin kai idou egō meth hymōn
        määräsin teille, ja katso, minä kanssa teidän

        ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος.
        eimi pasas tas hēmeras heōs tēs synteleias tou aiōnos.
        olen kaikki päivät saakka täyttymykseen aikakauden.

        Asia on selvä.


      • hjmyjuhkyi
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla, joten väitteesi kasteen kuulumisesta opetuslapsille ei pidä paikkaansa. Jeesus ei moista käskenyt. Vauva voi olla oikein hyvin Jeesuksen opetuslapsi kasteen ja uskon kautta.

        Vauvojen kastaminen kuuluu kristillisyyden piiriin ja sitä on tehty apostolien ajoista lähtien. Uudestikastaminen ei kuulu kristinuskon piiriin.

        fff hgyt Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

        Se että jotkut "kirkkoisät" ovat puhuneet lapsiaasteesta ei ole mikään todiste vauvakasteen puolesta. Kirkkoisien puheet eivät ole Jumalan Sanaa, sitä paitsi katolinen kirkko on vapaasti voinut manipuloida kirkkoisien puheita. Lisäksi nuo kirkkoisät ovat puhuineet lapsista, jotka ovat tulleet uskoon ja todistaneet uskostaan, eivät he ole puhuneet vauvoista.


      • Kfijc
        hjmyjuhkyi kirjoitti:

        fff hgyt Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

        Se että jotkut "kirkkoisät" ovat puhuneet lapsiaasteesta ei ole mikään todiste vauvakasteen puolesta. Kirkkoisien puheet eivät ole Jumalan Sanaa, sitä paitsi katolinen kirkko on vapaasti voinut manipuloida kirkkoisien puheita. Lisäksi nuo kirkkoisät ovat puhuineet lapsista, jotka ovat tulleet uskoon ja todistaneet uskostaan, eivät he ole puhuneet vauvoista.

        Ukastajat tuli vasta 1000 jKr. Lapsia on kastettu 2000 vuotta. Valitan.


      • opklioi
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla, joten väitteesi kasteen kuulumisesta opetuslapsille ei pidä paikkaansa. Jeesus ei moista käskenyt. Vauva voi olla oikein hyvin Jeesuksen opetuslapsi kasteen ja uskon kautta.

        Vauvojen kastaminen kuuluu kristillisyyden piiriin ja sitä on tehty apostolien ajoista lähtien. Uudestikastaminen ei kuulu kristinuskon piiriin.

        tyughy yuyhjui


    • 500vuodenhuuto

      Päästäkää meille Lutter!!

      • ikäväkyllä

        Ei käy.

        Ettekö ole lukeneet Sanasta:
        ...valhettelijat, murhaajat, ... eivät peri taivasten valltakuntaa."


    • niinmiksi

      miksi kukaan apostoli ei tehnyt opetuslapsia kastamalla ja opettamalla?

    • gjghfnfhfy

      "Matt 28
      "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20: ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

      Kysymys kuuluu:"Onko suomalaisia opetettu pitämään kaikki, mitä Jeesus käski opetuslasten noudattaa ja nuodattavatko suomalaiset Jeesuksen oppetuksia?"

    • Ei ole kaikkia suomalaisia käsketty pitämään, mitä on Jeesus käskenyt pitää, eikä ole muunkaan maalaisia ja monien muiden maiden kansoja paljon vähemmän, jos juuri ollenkaan. Sama koskee uudelleenkastajia ja kaikkia lahkoja maailmassa jotka opettavat ja uskovat väärin.

      Vaikka olisimmekin menneet tuhlaajapojan tielle tai lahkojen ojaan, emme tarvitse uudelleenkastamista, vaan uudelleenuskomista. Tarvitsemme uudelleenuskomista tänäänkin. Tarvitsemme paluuta taivaan tielle, kasteen armoon.

      • omituinenolio

        Jahas jokos virsiväärennös on hävetty loppuun?


      • tottelemattomuuttako
        omituinenolio kirjoitti:

        Jahas jokos virsiväärennös on hävetty loppuun?

        Missä kohtaa Raamatussa käsketään kastaa VAIN kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja?
        Eikös siellä käsketä kastamaan "kaikkia kansoja"???


      • inttäjälle
        tottelemattomuuttako kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa käsketään kastaa VAIN kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja?
        Eikös siellä käsketä kastamaan "kaikkia kansoja"???

        Sellaisia ei kasteta jotka eivät saa kristillistä opetusta.


      • oletvalehtelija
        inttäjälle kirjoitti:

        Sellaisia ei kasteta jotka eivät saa kristillistä opetusta.

        Taas väärin.
        Suomessa kastetaan vauvoja liukuhihnamaisesti, ilman, että he saisivat minkäänlaista opetusta. Kirkkolaki vaatii niin.
        Uskomattomat vanhemmat eivät itsekään usko kirkon satuihin, joten miten he voisivat opettaa????

        Eli puhuit taas palturia!


      • gjwpe
        oletvalehtelija kirjoitti:

        Taas väärin.
        Suomessa kastetaan vauvoja liukuhihnamaisesti, ilman, että he saisivat minkäänlaista opetusta. Kirkkolaki vaatii niin.
        Uskomattomat vanhemmat eivät itsekään usko kirkon satuihin, joten miten he voisivat opettaa????

        Eli puhuit taas palturia!

        Kirkkolaki vaatii, että kastettavan on saatava opetusta. Jos jotkut vanhemmat eivät opeta, niin se on heidän asiansa. Kukaan ei näe toisen uskoa. Kaikki vanhemmat eivät usko eivätkä kaikki ole uskomattomia. Vanhemmat lupaavat kastetilaisuudessa kasvattaa lapsensa kristityksi.

        Kaste ja opetus kuuluvat yhteen.


      • turhaseremonia
        gjwpe kirjoitti:

        Kirkkolaki vaatii, että kastettavan on saatava opetusta. Jos jotkut vanhemmat eivät opeta, niin se on heidän asiansa. Kukaan ei näe toisen uskoa. Kaikki vanhemmat eivät usko eivätkä kaikki ole uskomattomia. Vanhemmat lupaavat kastetilaisuudessa kasvattaa lapsensa kristityksi.

        Kaste ja opetus kuuluvat yhteen.

        Mutta Raamattu ei vaadi mitään pakollista opetusta. Kaikki on vapaaehtoista.
        Toisinsanoen koko kasteseremonia olikin turhaa, kun vanhemmat eivät opeta vauvaansa!!
        Jumalan työ vaatiikin ihmisten tekoja. Mihin se "kasteen armo" katosi?

        Kukaan ei todella näe toisen uskoa, mutta uskova itse tietää sen!!
        2. Kor 13:5
        "5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. "

        Mitenkähän se vauveli koettelee itseään?


      • inttäjäeksyttäjälle
        turhaseremonia kirjoitti:

        Mutta Raamattu ei vaadi mitään pakollista opetusta. Kaikki on vapaaehtoista.
        Toisinsanoen koko kasteseremonia olikin turhaa, kun vanhemmat eivät opeta vauvaansa!!
        Jumalan työ vaatiikin ihmisten tekoja. Mihin se "kasteen armo" katosi?

        Kukaan ei todella näe toisen uskoa, mutta uskova itse tietää sen!!
        2. Kor 13:5
        "5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. "

        Mitenkähän se vauveli koettelee itseään?

        Raamatun mukaan vanhemmilla on velvollisuus kasvattaa lapsensa Herran nuhteessa.

        Kaste ei ole koskaan turhaa, mutta siihen täytyy aina kuulua opetuksen.

        Mitenkähähn se aikuinen koettelee itseään?


    • yksiuskoyksikaste

      Niin vauvan olisi kontattava kasteveteen mikäli haluaisi taivaaseen ja ei olisi luterilaisia lähettyvillä. Vain yksi tie on totta ja on tarkoitettu, että sanankuulijat toimivat sanan mukaan. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi ja sen jälkeen ottakaa kaste Herran Jeesuksen nimeen.

      • oppi.isiä.myöten

        "Tarvitsemme paluuta taivaan tielle, kasteen armoon."

        Tämä "kasteen armo", joka on peräisin Babyloniasta, on samalla kastamattomuuden armottomuutta, koska kastamattomat lapset tapettiin ja heidän sielunsa sanottiin joutuvan Varjojen Maahan.

        Babylonian kaldealainen papisto ajettiin maanpakoon v. 514 eKr. kapinan jälkeen ja osa heistä siirtyi länteen mm. Pergamoon, josta Johannes mainitsi, että siellä sijaitsi "Saatanan valtaistuin". Kysymys onkin vanhan kaldealaisen kultin uudelleennoususta, jonka pääpaikaksi myöhemmin tuli Rooman "Vatikaani", Vaticane, joka oli vanhastaan kaldealainen "pyhä" lehto.

        Nykyään kaldealaisten toimintaa nimitetään kristilliseksi, mutta oppi on se sama, mikä se oli ollut tuhansia vuosia aiemmin Baabelissa, pelastus mysteerien (sakramenttien) välityksellä. Ja juuri tällainen kulttioppi on lapsikaste, jonka sanotaan pelastavan.


      • näinsevaanonveljet
        oppi.isiä.myöten kirjoitti:

        "Tarvitsemme paluuta taivaan tielle, kasteen armoon."

        Tämä "kasteen armo", joka on peräisin Babyloniasta, on samalla kastamattomuuden armottomuutta, koska kastamattomat lapset tapettiin ja heidän sielunsa sanottiin joutuvan Varjojen Maahan.

        Babylonian kaldealainen papisto ajettiin maanpakoon v. 514 eKr. kapinan jälkeen ja osa heistä siirtyi länteen mm. Pergamoon, josta Johannes mainitsi, että siellä sijaitsi "Saatanan valtaistuin". Kysymys onkin vanhan kaldealaisen kultin uudelleennoususta, jonka pääpaikaksi myöhemmin tuli Rooman "Vatikaani", Vaticane, joka oli vanhastaan kaldealainen "pyhä" lehto.

        Nykyään kaldealaisten toimintaa nimitetään kristilliseksi, mutta oppi on se sama, mikä se oli ollut tuhansia vuosia aiemmin Baabelissa, pelastus mysteerien (sakramenttien) välityksellä. Ja juuri tällainen kulttioppi on lapsikaste, jonka sanotaan pelastavan.

        Kasteen armo on peräisin Raamatusta. Kaste on Jumalan tekemä armoliitto.


      • veljeskunnalle
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Kasteen armo on peräisin Raamatusta. Kaste on Jumalan tekemä armoliitto.

        "Kaste on Jumalan tekemä armoliitto."

        No sitähän se oli Babyloniassakin. Jumalista on moneksi.
        Nyt sananvapauden ja demokratian aikana eivät (kultti)papit uskalla vainota toisinajattelijoita,mutta historian lehdiltä asian voi tarkistaa, että asiat olivat ennen toisin.


      • näinsevaanonveljet
        veljeskunnalle kirjoitti:

        "Kaste on Jumalan tekemä armoliitto."

        No sitähän se oli Babyloniassakin. Jumalista on moneksi.
        Nyt sananvapauden ja demokratian aikana eivät (kultti)papit uskalla vainota toisinajattelijoita,mutta historian lehdiltä asian voi tarkistaa, että asiat olivat ennen toisin.

        Kasteen armoliitto on Raamatusta. Minua ei Babyloniat kiinnosta. Tahdon pysyä Raamatusa Sanassa

        Uudestikastajien kaste, jossa ihminen tekee Jumalalle tunnustusteon on pakanallista perää. Sillä ei ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen kanssa.


      • samoilla.linjoillako

        "Uudestikastajien kaste, jossa ihminen tekee Jumalalle tunnustusteon on pakanallista perää. Sillä ei ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen kanssa."

        Mitä mielestäsi näille "uudestikastajille" pitäisi tehdä? Oletko samoilla linjoilla kuin Luther tai Calvin? Hirttää, hukuttaa vaiko kenties polttaa roviolla?


      • papalle

        Kylläpä pappa on taas murhanhimoinen. Taitaa olla taas kännissä. Minä annan Jumalan tuomita heidät. Minulla ei ole sellaista tappamisen vimmaa niin kuin papparaisella.


      • klpoööööö
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Kasteen armo on peräisin Raamatusta. Kaste on Jumalan tekemä armoliitto.

        Oikein toimittiin apostolien aikaan ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.


      • kloiuop

        jkloopjhoji koljhiuopii


    • selitäpäse

      Kuinka aikuinen tästä selviää ??

    • JEESUKSENUSKOLLA

      Apostolithan nimenomaan kastoi perhekuntia Jotka OTTIVAT VASTAAN EVANKELIUMIN ILO SANOMAN JEESUKSESTA . JUMALAN POJAN USKO PELASTAA . MUITA TARVIKAAN KASTAA KUIN JEESUKSEN USKOVAT VAAN. KYSEHÅN ON JEESUKSESTA . KYLLÄ JEESUS OMANSA TUNTEE . VUOHET JA LAMPAAT EROTELLAAN . KUKAAN PÄÄSE KARKUUN JEESUSTA .

      • hieman.historiaa

        "Apostolithan nimenomaan kastoi perhekuntia"

        Kumma juttu, että niitä, jotka eivät suostuneet kastattamaan lapsiaan, alettiin vainoamaan verisesti. "Apostolista" usko aidoimmillaan!


      • viheliäinenukko
        hieman.historiaa kirjoitti:

        "Apostolithan nimenomaan kastoi perhekuntia"

        Kumma juttu, että niitä, jotka eivät suostuneet kastattamaan lapsiaan, alettiin vainoamaan verisesti. "Apostolista" usko aidoimmillaan!

        Apostolit kastoivat pari perhekuntaa, jolla taas ei ole mitään tekemistä lutterilasen perhekunnan kanssa, sen tietää alakoululainen paitsi nämä vihollisen kätyrit ei mitään haluakkaan tietää!

        Kukaan Apostoli ei kasta ainuttakaan vauvaa eikä opeta sanallakaan aiheesta, senkin kuusvuotias näkee varttitunnissa Raamatussa!

        Lutterin porukka ei ole sitä nähnt vaikka on viissataa vuotta valtuion rahalla aiheita jauhettu, että semmosta porukkaa se on.

        Raamatussa ei ole sanaakaan mistään kasteen armoliitoista, ei ensimmäsitäkään, ne on lutterin tuopin alta kaikki kotoisin nämä huuhaat!


    • PojassaJeesuksessa

      FILIPPUS KASTOI ETIOPIAN JUUTALAISEN JUMALAN POJAN USKOON . Kääntysit itsekin.

    • syvyydenoppi

      vauvakasteoppi on niin syvältä että tulee hoovetti jo vastaan!

      sieltä paavin reikelistä lutteri sen onki omakseen ja teki valtavan tuhotyön, eli puhdisti uskon opistaan, niin siinä vaan kävi!

    • Fiat_lux

      kympinpulssi kirjoitti 18.3.2016 8:08
      >>Tarttis kysyä apostoleilta tuota. Se vain ei nyt onnistu, se kysyminen.

      Apostolit aloittivat perhekuntakasteet. Se on Raamatussa.
      Ensin kasettiin sanan vastaanottaneet uskontielle tahtovat uudestisyntymään. Tähän asti menee Apostolien kasteopin mukaisesti.

      Sitten kastettiin jokainen koko perhekunnasta, perhekunta kastettiin.

      Tämä on käsittämätöntä mutta se oli apostolien käytäntö.
      Siitä se alkoi ja tätä selvää Raamatusta luettavaa käytäntöä tukee historialliset lähteet. Apostoleilta tulee myös vauvojen kastaminen kristityissä perheissä.

      Tästä alkoi samalla hullunmylly koko kastamistouhussa.

      Onko parempi että ei ole raamatullinen kun näkee todellisuuden. Elikkä ei pidä apostolien kasteoppia ja kastekäytäntöä Jeesuksen tarkoittamana toimintana. Ei voi pitää.

      Vai onko parempi myöntyä apostolien esimerkkiin ja mukautua raamatullisuuteen. Se tarkoittaa kutakuinkin samaa mitä on Suomessa luterilaisuus silloin kun ei olla kirkon jäsenten vaelluksesta välinpitämättömiä.

      Vai onko se parempi että kieltää edellä esitetyn apostolisen käytännön tosiasia, myös kasteen ja uudestisyntymän välitön yhteys, ja väittää silti olevansa raamatullinen, vaikka ei sitä ole. Sitten toteutaa kastamisia omintakeisilla tulkinnoilla koska Raamatussa kastamisista kerrotaan.

      • uudestisyntyneetkaste

        ieleen meni koko sepustuksesi.

        Ketään ei kasteta uudestisyntymään, siitä voit alkaa oppisi terveyttämisen!


      • selväjuttu

        Apostolit eivät aloittaneet mitään perhekunta- tai kyläkuntakastetta, vaan kastoivat VAIN NIITÄ, JOTKA USKOIVAT:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he OTTIVAT KASTEEN, SEKÄ MIEHET ETTÄ NAISET."!!! Ap 8:12

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Vauvoista eikä vaareista ei ole mitään mainintaa, vaan ainoastaan USKOVISTA!!!! Tämä oli apostolien kastekäytäntö!!!


      • ihmisyydestä.luopuneille

        "onko se parempi että kieltää edellä esitetyn apostolisen käytännön tosiasia, myös kasteen ja uudestisyntymän välitön yhteys, "

        On yhdentekevää, alkoiko sylilapsien kastaminen apostolisena aikana, vaiko kenties myöhemmin. Tosiasia on, että käytäntöön siirryttiin ja lopulta se oli ainoa hyväksyttävä muoto, jonka rikkomisesta rangaistiin mitä ankarimmin (vainot ja murhaaminen). Mikä saa ihmisen toimimaan tällä tavoin?


      • selväjuttu
        ihmisyydestä.luopuneille kirjoitti:

        "onko se parempi että kieltää edellä esitetyn apostolisen käytännön tosiasia, myös kasteen ja uudestisyntymän välitön yhteys, "

        On yhdentekevää, alkoiko sylilapsien kastaminen apostolisena aikana, vaiko kenties myöhemmin. Tosiasia on, että käytäntöön siirryttiin ja lopulta se oli ainoa hyväksyttävä muoto, jonka rikkomisesta rangaistiin mitä ankarimmin (vainot ja murhaaminen). Mikä saa ihmisen toimimaan tällä tavoin?

        Etkö tuota tiedä?

        Murhanhenki ja takana on itse pääpiru.


    • Fiat_lux

      Kun apostolien kastenäkemys on selvinnyt, ei edes tunnu tarpeelliselta väitellä eikä huutaa. Ei ole kasteeseen liittyviä vaatimuksia ketään kohtaan. Sellaista mitä kuuluu tai mitä ei kuulu tehdä ja missä vaiheessa.

      Kertoa voi miten on, tarkoituksella olla avuksi oppien pyörityksissä oleville ihmisille. Tästä on ollut joillekin apua.

      Kertoa voi miten on, että mitäkö kertoa uskoon tulleelle.
      Sen kertoa, että mitä Raamatussa kasteesta kerrotaan oli jo hänen kohdallaan toteutunut siinä kun hän uudestisyntyi uskoon. Hänen ei enää tarvitse kasteasiaa pohdiskella.

      Kuinka selvää ja vapauttavaa.

      • tulkoonvalkeus

        Totta.
        Jos ihmiset vaivautuisivat lukemaan Raamatusta, miten apostolit toimivat ja minkälaisen esimerkin Jeesus meille jätti, ei tarvisisi kiistellä siitä, mikä kaste on oikea.

        "Hä antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."

        Mutta kun monet lukevat vain kirkko-isien ristiriitaisia selityksiä tai hakevat Katekismuksesta tai muista kirjoituksista tukea opilleen ja omille kuvitelmilleen, niin ei ole ihme, että kaste-asia pysyy monelta hämäränä.

        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat sen löytävät," mutta Raamattu lupaa:
        "Anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan".


      • trollille
        tulkoonvalkeus kirjoitti:

        Totta.
        Jos ihmiset vaivautuisivat lukemaan Raamatusta, miten apostolit toimivat ja minkälaisen esimerkin Jeesus meille jätti, ei tarvisisi kiistellä siitä, mikä kaste on oikea.

        "Hä antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."

        Mutta kun monet lukevat vain kirkko-isien ristiriitaisia selityksiä tai hakevat Katekismuksesta tai muista kirjoituksista tukea opilleen ja omille kuvitelmilleen, niin ei ole ihme, että kaste-asia pysyy monelta hämäränä.

        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat sen löytävät," mutta Raamattu lupaa:
        "Anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan".

        Tämä kaste on oikea: kaste syntian anteeksisaamiseksi. Jeesus ei saanut koskaan uuden liiton kastetta.


    • maailman.valkeudelle

      Fiat_lux

      Ihan pitää sinulta kysyä, uudestisyntyykö ihminen kasteessa?

      • weqwqsqw

        nmnj ikkiiki


      • nmmmmmh

        jikko oli heno


      • ikkkkkj

        no ei synny


    • Fiat_lux

      Kysyttiin
      Fiat_lux
      >>Ihan pitää sinulta kysyä, uudestisyntyykö ihminen kasteessa?

      Fiat_lux - tulkoon valkeus tähän asiaan

      Apostolien kastenäkemyksen ja kastekäytännön mukaan sanan kuullut ja uskovaksi tahtova kehotetaan Herraa avuksi huutaen antamaan kastaa itsensä. Apostolien näkemys on että uudestisynnytään kasteessa.
      Paavali itse koki uudestisyntymän kasteessa.

      Apostoleille on jäänyt 'päälle' tuo kasteessa uudestisyntyminen.

      Suoraan kysymykseen vastaan: En usko että aivan jokainen sanan kuulemisellensa myötämielinen ja siinä sitten kastettu tulee uskoon.

      Tuon kasteopin mukaan kasteen täytyy myös uudestisynnyttävänä toimia, muuten se todistaa itseään vastaan.

      Samariassa (Filippus saarnasi) sanan kuulleet ja vastaanottaneet kastettiin, mukana myös Simon, mutta he eivät tulleet uskoon. Eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä.

      Oleellisempi kysymys on. Onko mahdollista uudestisyntyä vaikka ei siinä tilanteessa kasteta tai ole jo kastettu.
      Koska pidän selvänä että niin monen moni on tullut uskoon vaikka ei siinä tilanteessa ole kastetta käytetty, on vastaus myöntävä.

      Tämä tieto riittää että avaamalla sydämensä ottaen Jeesus vastaan, saa voiman tulla Jumalan lapseksi. Uskossa Jeesukseen.

      Uudestisyntymässä on ne tuntomerkit jotka apostolien kastenäkemykseen kuuluvat: vanhan ihmisen hautaaminen, syntien anteeksi saaminen ja syyllisyydestä vapautuminen, so. 'hyvän omantunnon pyytämistä'. Pyhä Henki tulee sisimpään joka tunnistaa olla Jumalan lapsi. Uskova on Kristuksen päällensä pukenut.

      Kastamiselle ei sitten enää jää tarkoitusta ja tuntomerkkejä Uudesta Testamentista.

      • tarjolla-pimeyttä

        Fiat_lux ": En usko että aivan jokainen sanan kuulemisellensa myötämielinen ja siinä sitten kastettu tulee uskoon."

        Miksi jätät oppiisi porsaanreikiä? Luther nimeomaan sanoo, että kaste ja sen yhteydessä lausutut evankeliumin sanat uudestisynnyttävät sylilapsen elävään uskoon, ja sittemmin ihminen voi palata tähän "kasteen armoon".
        Lutherin oppi on siten nimenomaisesti se "uudestisyntyminen kasteessa" , pelastus sakramenttien (mysteerien) kautta- kaldealainen maagien kaste.


    • PasiToivonen
      • Pasionkatkera

        Pasi on katekra uudestikastaja, jolla on hirveä halu Lutherin luo. Sairasta!


    • lopettakaakieroonvääntä

      voi näitä umpisokeita fiiatteja!

      Mikä se vaivaa ihmiskuntaa kun kuussakin on käyty mutta evankeliumi ei aukene ei sitten juuri millään noille ikuisille seliselitapauksille.

      Apostolit kastoivat uudestisyntyneet, eli uskoviksi tulleet, siinä kaikki.

      missä se vaikeus makaa kertokaa se te mutkittelijat.

      • kääkälle

        Voi tuota umpisokeaa vapaamuurari-pappaa!

        Apostolit kastoivat ja kaste uudestisynyttää ihmisen, siinä kaikki

        Mitä vaikeus noin selvää asiaa on ymmärtää:

        "Hän pelasti meidät PESEMÄLLÄ meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidä"

        Ei sanaakaan uudestisyntyneiden kasteesta, vaan että Jumala uudestisynnyttää kasteessa, siis vedellä ha Hengellä Sanan kautta.

        kerro kääkkä miksei Paavalin opetus kelpaa


    • parempikastaa

      Mitenhän vauva selviää klitoristen ja esinahkojen kivesten silpojista mullaheilla saavat oikein mohamettia munille ... Kasteessa ei silputa nahkaa eikä elimiä vaan SIUNATAAN .

    • pelastuslahjasiinä

      Vauva saa siinä iankaikkisen elämän lahjan jos sattuu kuolemaan muutaman kuukauden ikäisenä .

      • julmaaoppia

        Eli vauva menee helvettiin, ilman kastetta!!!

        Mistähän tuollainen sairas oppi on peräisin?


      • julmempaaoppia
        julmaaoppia kirjoitti:

        Eli vauva menee helvettiin, ilman kastetta!!!

        Mistähän tuollainen sairas oppi on peräisin?

        Kukaan ei ole heittämässä kastamatonta vauvaa helettiin paitsi uudestikastajat, jotka kieltävät vauvalta uskon.


      • hkmmjhug
        julmempaaoppia kirjoitti:

        Kukaan ei ole heittämässä kastamatonta vauvaa helettiin paitsi uudestikastajat, jotka kieltävät vauvalta uskon.

        ggg Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.


      • gjyuthy
        julmempaaoppia kirjoitti:

        Kukaan ei ole heittämässä kastamatonta vauvaa helettiin paitsi uudestikastajat, jotka kieltävät vauvalta uskon.

        jkikoliopo oky


      • öööäääääää
        julmempaaoppia kirjoitti:

        Kukaan ei ole heittämässä kastamatonta vauvaa helettiin paitsi uudestikastajat, jotka kieltävät vauvalta uskon.

        kääkkä


    • tervemenoa

      Miten luulet pääseväs taivaaseen jotenkin omin voimin vai . Sopii selittää Sitten Jeesukselle käytöstäsi sinä kristittyjen vihaaja .

      • vippaskonsteja

        "kaste uudestisynyttää ihmisen, siinä kaikki"

        Lapsikasteen yhteydessä. Lausutaan tietyt sanat , tehdään tietyt eleet ja merkit, vihmotaan vettä ym. Vanhaan katolilaiseen ja luterilaiseen kastejärjestykseen kuului myös niin sanottu luopuminen paholaisesta. Kastettavalta kysyttiin: "Luovutko Perkeleestä? Luovutko kaikista hänen teoistaan? Luovutko kaikista hänen petoksistaan?" Näin tehtiin ja tehdään syyntakeettomasta syyllinen.


      • sokeillepluskuutoset

        on typeriä uskomuksia suomen taikakansalla kertakaikkiaan kuten tuossa yllä tervemenoa antaa esimerkkiä heh!

        eli Jumala on asettanut muutaman taikatempun oman luomuksensa korjaamiseen voi herraisä!
        mistä löytyy puhtaampi ihmisen alku kuin vaikkapa poppamiehen pojannaskali kertokaa te pöljänterit!!,

        eläintarhan masentunut kameli on terveempi ajatuksissa kuin nämä vesitippatehtailijat!

        avaa joskus se vihkiraamattusi sinäkin tervemenoa toivottaja, satavarmasti et ainakaan ole penniäkään koskaan uhrannut sellaisen kirjan hankintaan!


      • kääkälle
        sokeillepluskuutoset kirjoitti:

        on typeriä uskomuksia suomen taikakansalla kertakaikkiaan kuten tuossa yllä tervemenoa antaa esimerkkiä heh!

        eli Jumala on asettanut muutaman taikatempun oman luomuksensa korjaamiseen voi herraisä!
        mistä löytyy puhtaampi ihmisen alku kuin vaikkapa poppamiehen pojannaskali kertokaa te pöljänterit!!,

        eläintarhan masentunut kameli on terveempi ajatuksissa kuin nämä vesitippatehtailijat!

        avaa joskus se vihkiraamattusi sinäkin tervemenoa toivottaja, satavarmasti et ainakaan ole penniäkään koskaan uhrannut sellaisen kirjan hankintaan!

        Jumala on asettanut kasteen Hänen yhteyteensä pääsemiseen. Vanhassa liitossa se oli ympärileikkaus, uudessa liitossa kaste.

        Pappa ei vieläkään pysty valtavan vihan keskstellä kirjoittamaan asiallisesti ja muita loukkaamatta. Tämä on sitä uudestikasteen hedelmää.


      • korjaus
        kääkälle kirjoitti:

        Jumala on asettanut kasteen Hänen yhteyteensä pääsemiseen. Vanhassa liitossa se oli ympärileikkaus, uudessa liitossa kaste.

        Pappa ei vieläkään pysty valtavan vihan keskstellä kirjoittamaan asiallisesti ja muita loukkaamatta. Tämä on sitä uudestikasteen hedelmää.

        On valitettavaa, että "kääkälle", joka on koko ajan äänessä, että ei tunne Jumalan Sanaa:
        "Jumala on asettanut kasteen Hänen yhteyteensä pääsemiseen. Vanhassa liitossa se oli ympärileikkaus, uudessa liitossa kaste."

        Ympärileikkauksessa kukaan ei päässyt Jumalan yhteyteen!!!
        Se oli van ulkoinen merkki siitä, että poika kuului valittuun kansaan. Pelastukseen tarvittiin eläinhreja ja lain noudattamista.

        Onneksi Luther ei ollut juutalainen , sillä hän olisi määrännyt tytötkin ympärileikattaviksi. Raamattuhan ei sitä kiellä.


      • inttäjäeksyttäjälle
        korjaus kirjoitti:

        On valitettavaa, että "kääkälle", joka on koko ajan äänessä, että ei tunne Jumalan Sanaa:
        "Jumala on asettanut kasteen Hänen yhteyteensä pääsemiseen. Vanhassa liitossa se oli ympärileikkaus, uudessa liitossa kaste."

        Ympärileikkauksessa kukaan ei päässyt Jumalan yhteyteen!!!
        Se oli van ulkoinen merkki siitä, että poika kuului valittuun kansaan. Pelastukseen tarvittiin eläinhreja ja lain noudattamista.

        Onneksi Luther ei ollut juutalainen , sillä hän olisi määrännyt tytötkin ympärileikattaviksi. Raamattuhan ei sitä kiellä.

        Ympärileikkauksella nimenomaan liityttiin Jumalan kansaan, eli se liitti Jumalaan. Kaste tuli ympärileikkauksen tilalle. Ympärileikkaus ei pelasta siinä missä kaste pelastaa.

        Raamattu sanoo selvästi, että että pojat ympärileikataan. Luther tiesi tämän, mutta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin himolle ympärileikata tyttöjä, ei Lutherkaan voi mitään.


      • ihmistekoja

        Taas meni päinseiniä!
        "Kaste tuli ympärileikkauksen tilalle". Tuo pätee varmaan kaikkiin pakollisiin seremonioihin, kuten vauvakasteeseen. Siksi Paavali varoittaa:
        5. Gal 2
        "Jos te ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi," eli samoin pakollinen vauvakaste mitätöi Kristuksen sovintotyön. Siinähän yritetään ihmisteolla viedä vauva Jumalan yhteyteen, ilman omaa tahtoa tai uskoa.


      • Jumalantekoja
        ihmistekoja kirjoitti:

        Taas meni päinseiniä!
        "Kaste tuli ympärileikkauksen tilalle". Tuo pätee varmaan kaikkiin pakollisiin seremonioihin, kuten vauvakasteeseen. Siksi Paavali varoittaa:
        5. Gal 2
        "Jos te ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi," eli samoin pakollinen vauvakaste mitätöi Kristuksen sovintotyön. Siinähän yritetään ihmisteolla viedä vauva Jumalan yhteyteen, ilman omaa tahtoa tai uskoa.

        Paavali varoittaa meitä ympärileikkauksesta koska se ei ole nää voimassa. Sen sijaan kaste on voimassa ja apostolit kastoivat ihmisiä.Pietari sanoi etä kaste pelastaa ja siinä saadaan synnit anteeksi. Koskapa kasteessa saadaan Jeesuksen sovitustyö. Kaste on Jumalan teko, ihminen ei tee siinä mitään. Kaste ei perustu uskoon, vaan Jeesuksen sovitustyöhön.


      • uskostapuhdistaja
        Jumalantekoja kirjoitti:

        Paavali varoittaa meitä ympärileikkauksesta koska se ei ole nää voimassa. Sen sijaan kaste on voimassa ja apostolit kastoivat ihmisiä.Pietari sanoi etä kaste pelastaa ja siinä saadaan synnit anteeksi. Koskapa kasteessa saadaan Jeesuksen sovitustyö. Kaste on Jumalan teko, ihminen ei tee siinä mitään. Kaste ei perustu uskoon, vaan Jeesuksen sovitustyöhön.

        "Kaste ei perustu uskoon,"

        Jassoo, no sitten se on uskostapuhdistettua.


      • jgåwr
        uskostapuhdistaja kirjoitti:

        "Kaste ei perustu uskoon,"

        Jassoo, no sitten se on uskostapuhdistettua.

        Voit itse lukea Raamatusta, että kasteen perustuksena on Jeesuksen ylösnousemus. Kaste ja usko kuuluvat yhteen. Usko perustuu kasteessa annettuun Kristuksen.


      • oikeakaste
        Jumalantekoja kirjoitti:

        Paavali varoittaa meitä ympärileikkauksesta koska se ei ole nää voimassa. Sen sijaan kaste on voimassa ja apostolit kastoivat ihmisiä.Pietari sanoi etä kaste pelastaa ja siinä saadaan synnit anteeksi. Koskapa kasteessa saadaan Jeesuksen sovitustyö. Kaste on Jumalan teko, ihminen ei tee siinä mitään. Kaste ei perustu uskoon, vaan Jeesuksen sovitustyöhön.

        Tuo pitää paikkansa vauvakasteen kohdalla:
        ". Kaste ei perustu uskoon,"
        vaan se perustuu kirkkolaitoksen päätöksiin ja vanhempien ratkaisuun ja papin apuun.

        Raamatullinen kaste sen sijaan perustuu uskoon:
        "Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu..."
        "Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoot"

        Tuo usko perustuu Kristuksen sovintotyöhän!!!


      • jgåwr
        oikeakaste kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa vauvakasteen kohdalla:
        ". Kaste ei perustu uskoon,"
        vaan se perustuu kirkkolaitoksen päätöksiin ja vanhempien ratkaisuun ja papin apuun.

        Raamatullinen kaste sen sijaan perustuu uskoon:
        "Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu..."
        "Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoot"

        Tuo usko perustuu Kristuksen sovintotyöhän!!!

        Vauvakaste perustuu Jeesuksen ylösnousemukseen ja tapa kasta vauvoja Jeesuksen käskyyn. Sen sijaan epäraamatullinen uudestikaste perustuu ihmisen ratkaisuun eli ihmistekoihin. Se ei ole raamatullinen kaste

        Kaste ja usko kuuluvat yhteen. Sekä usko että kaste perustuvat Kristuksen sovitustyöhön.


    • kukalöikansansokeudella

      niinpä niin!

    • kjhgfds

      Ei huolta!!!
      Vauva saa saatanallisuuden pakko apua kirkon papistolta ja perisyntisiltä vanhemmiltaan!!!

      Jos Jeesus ei ole raamatun mukaan käskenyt kastaa lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsiniksi, uskovaisiksi tai pedofiilien uhreiksi ja uskontunnustuksen kaltaisiksi rikollisiksi koulutettaviksi!

      KUKA SEN KÄSKYN TODELLISUUDESSA ANTOI????
      Historiasta päätellen saatana epäjumalineen ja palvelijoineen!

      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

    • bngmgjhhnh

      vbfg tyhuufh fyhfgytrtytt

      • Pastori.P.Kyrvänsalo.69

        HALLELUJAA!!!


    • ofkekwkl

      Eikö raamatun mukaan Jeesus opettanut jotain siihen suuntaan, että kaiken tulee olla yhtä. Siis tarkoitti, että kaikki mitä Jeesus opetti, pitää ottaa huomioon jotta saa kokonaisuuden opetuksien sanomasta. Jeesushan käyttä paljon vertauksia, koska sen aikainen kielen kehitystaso ei vastannut tämän päivän tasoa niin asian ydin selvis ymmärtäväisillä vertauksilla.
      Emmekä saa unohtaa, että Jeesus opeillaan myös "koittelee" ihmisiä. Siis asettaa oppinsa sellaiseksi ettei sitä tule todeksi edes ottaa. Se ei ole uskon testaus kokeilua vaan Jeesuksen opin tiedon perille menemisen tarkistus keino. Niitä keinoja on usein käytetty VT:n teksteissä ja rajummin, mm murkataan lasten päitä kallioon jne ja tunnetuin koettelemus ollenee se kun Jumala vaati Aabrahamia tappamaan poikansa.

      Kaiken tuon lisäksi on viellä se ongelma, että raamattu on tietoisesti väärennetty, Paavalin ja paavalin oppikunnan toimesta.
      Siitä tästä, ettei jää väärää kuvaa...:
      http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
      Siis ainakin puolet paavalin teksteitä on muiden kuin paavali kirjoittamaa. Tosin, tuo on faktana vanha, mutta nyt myös vahvistettu kristittyjen taholta.

      raamattu on historian oppikirja sisältää Jumalan Moosekselle antaman Lain ja opit (moos. 1-5 kirjat) jonka VIELÄ JÄLJELLÄ OLEVINA (saatanallisuuden väärentämänä) kohtiin Jeesus evankeliumeissaan viittaa.

      ---------------

      Ihminen voi raamattustaa repiä pois kaikki muut ovat ja jättää jäljelle Mooseksen 1-5 kirjat sekä Jeesuksen evankeliumit. Opetella evankeliumit niin tarkoin, että tietää miten ja mitkä kohdat ovat väärennettyjä. Jumalan Valtakunnan kaltaisuudellaan ja ihmisyydellään niistä vielä löytää osan selvää Jumalallisuuden totuutta. Muut raamatun osat ovat sopaskaa oppeina.

      VT - on Jumalan Mooseksella antama Lain ja oppien tietoa; historiaa jne jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

      JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti saatanallisuudelle väärennettynä MUTTA törkeesti väärin tulkittuina. (esim. kaste ja ehtoollinen)

      UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tukinta tekstiä sisältävä "herra jumalan" Jumalasta poisd eksytys oppeja. UT on paavalilais-luterilaisten testamentti.
      Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden suomen kielinen painos.
      Jumalallisesti raamattu ei kokonaisuudessaan ole edes sen paperin arvoinen johon se on kirjoitettu.

      MUTTA, nyt TÄRKEÄÄ:
      Jeesus lähetti PYHÄN HENGEN OMILLEEN, VALITUILLEEN tueksi jotta Hänen tuoma Uuden Liiton Lait ja Opit ei katoa.
      NE
      ovat uskontunnustuksia ANTAMATTOMIEN tiedossa sielullisesti.
      Mutta, uskossa olevat eivät ilmeisesti pääse niihin tietoihin koska ovat herraansa jumalanaan palvelevia. "minä olen herra sinun jumalasi" jopa kieltää, että "sinulla ei saa olla muita jumalia" ja valitettavasti tuo harhaoppisuus aivopestyjen korkvien välissä on ja pysyy...
      ja
      Jeesushan kielsi uskomasta (se ei takoita että kielsi tottelemasta, tai noudattamatta, esim. Lakeja ja oppeja)

      Täältä alku-apua tutkijoille... ihan maalais järjellä ymmärrettävää tietoa:
      http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

      joten...
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      (HUOM!!!)
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

    • Ei.uudestikastaja

      Uudestikastajat viisasteluineen menevät tukka pölisten Helvettiin, elleivät saa parannuksen armoa!

      • japuupäätentäshe

        mitenkäs kaljut sitten menevät pöliseekö niillä jokin kuitenkin?!


      • eipölise
        japuupäätentäshe kirjoitti:

        mitenkäs kaljut sitten menevät pöliseekö niillä jokin kuitenkin?!

        Vauvathan ovat yleensä kaljuja, joten..... valitettavasti!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe