Mieheni vanhemmat

miehenivanhemmat

Mikä painajainen, rakastan miestäni älyttömästi, mutta en kestä hänen vanhempiaan ollenkaan. Olemme molemmat yli kaksikymppisiä, mutta mieheni asuu edelleen kotonaan vanhempiensa kanssa, enkä saa häntä muuttamaan kanssani. Eniten tätä asiaa vastustaa mieheni äiti. Hän saa aina kauhean raivarin kun puhutaan asiasta ja sanon että toivoisin mieheni muuttavan luokseni.

Mieheni vanhemmat pitävät häntä pikkupoikana ja yhä edelleen mieheni äiti jopa valitsee mieheni seuraavan päivän vaatteet boksereista lähtien...

Mieheni tahtoisi muuttaa kanssani, mutta hänen äitinsä uhkailee ettei anna pojalleen enää ikinä yhtään rahaa jos tämä muuttaa. Mitä tässä voi tehdä?

58

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et sinä voi tehdä mitään vaan miehen itsensä pitää tehdä. Jos sinä toimit asian priimusmoottorina, mies on edelleen yhtä sidoksissa äitiinsä, vaikka asuisitte omillanne. Kohta avoanoppisi häärii teilläkin sisustaen ja puuhastellen.

      Tai sitten mies odottaa sinun olevan äidin korvike. Sinä pyykkäät, siivoat ja teet ruokaa ja mies vetelehtii aivan kuin äitinsä helmoissa.

      • 7268

        Tuon selkeämmin asiaa ei voi ilmaista! Tuttavapiirissämme oli yksi, aloittajan kuvaama, avioon johtanut pari eikä tulos ollut hääppöinen.
        Ko. pariskunnan rouva meni niin pitkälle, että he muuttivat asumaan miehen vanhempien talon yläkertaan.

        Omat vanhempani yrittivät samaa mutta eivät onnistuneet. Pahansisuinen äitini ei missään vaiheessa hyväksynyt vaimoani ihmisenä vaikka tämä yritti pitkään tulla hyväksytyksi.


      • 7268 kirjoitti:

        Tuon selkeämmin asiaa ei voi ilmaista! Tuttavapiirissämme oli yksi, aloittajan kuvaama, avioon johtanut pari eikä tulos ollut hääppöinen.
        Ko. pariskunnan rouva meni niin pitkälle, että he muuttivat asumaan miehen vanhempien talon yläkertaan.

        Omat vanhempani yrittivät samaa mutta eivät onnistuneet. Pahansisuinen äitini ei missään vaiheessa hyväksynyt vaimoani ihmisenä vaikka tämä yritti pitkään tulla hyväksytyksi.

        Muistan kun olin muuttanut entisen avovaimoni kanssa yhteen ja äitini tuli käymään. Meillä ei kuulemma ollut tarpeeksi siistiä tai oli siivottu väärin, verhot olivat väärät jne. Avovaimoni totesi kahvihetken puolivälissä vierailun olevan ohi ja käskytti äitini rappukäytävään.

        Minä tietysti asetuin avovaimoni tueksi, mikä järkytti äitiäni. Seuraavan kerran hänen kanssaan puhuessani sanoin, ettei kannata edes hyvää tarkoittaen alkaa päällepäsmäröimään. Koska homma ei mennyt jakeluun, äitini ei enää ikinä päässyt meille kylään vaan kävimme hänen luonaan. Avovaimo sentään piti paremmin kielensä kurissa, eikä alkanut arvostelemaan äitini siivuoksia, sisustuksia tai ruokia.

        Vanhemmilla (tai puolisollakin) on juuri sen verran valtaa kuin sitä annetaan.


      • miehenivanhemmat

        muuttaisin mieheni kanssa aika kauas hänen vanhemmistaan, joten en pelkää sitä että hänen rakas äitinsä tunkisi koko ajan kylään.
        Se saattaisi ehkä olla mahdollista että mieheni pitäisi minua äitinsä korvikkeena, mutta tiedän että mieheni ainakin osaa tehdä kotitöitä vaikka kotonaan hänen äitinsä ei anna poikansa tehdä edes ruokaa itse.


      • näin
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Muistan kun olin muuttanut entisen avovaimoni kanssa yhteen ja äitini tuli käymään. Meillä ei kuulemma ollut tarpeeksi siistiä tai oli siivottu väärin, verhot olivat väärät jne. Avovaimoni totesi kahvihetken puolivälissä vierailun olevan ohi ja käskytti äitini rappukäytävään.

        Minä tietysti asetuin avovaimoni tueksi, mikä järkytti äitiäni. Seuraavan kerran hänen kanssaan puhuessani sanoin, ettei kannata edes hyvää tarkoittaen alkaa päällepäsmäröimään. Koska homma ei mennyt jakeluun, äitini ei enää ikinä päässyt meille kylään vaan kävimme hänen luonaan. Avovaimo sentään piti paremmin kielensä kurissa, eikä alkanut arvostelemaan äitini siivuoksia, sisustuksia tai ruokia.

        Vanhemmilla (tai puolisollakin) on juuri sen verran valtaa kuin sitä annetaan.

        Niin tai lapset alkavat päsmäröimään
        Ja tietty vanhempi tekee kuin lapset tahovat muuten ei kuulemma tule ellei niin tapahdu.


      • näin kirjoitti:

        Niin tai lapset alkavat päsmäröimään
        Ja tietty vanhempi tekee kuin lapset tahovat muuten ei kuulemma tule ellei niin tapahdu.

        Niin usein tekeekin. Kas kun vanhemmat useimmiten rakastavat lapsiaan pyyteettömästi tosin kuin lapset vanhempiaan. Tosin tämä tulee monelle vanhemmalle yllätyksenä, kun niitä lapsia on juurikin tuohon tarkoitukseen tehty.


      • asiatjärjestykseen
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Muistan kun olin muuttanut entisen avovaimoni kanssa yhteen ja äitini tuli käymään. Meillä ei kuulemma ollut tarpeeksi siistiä tai oli siivottu väärin, verhot olivat väärät jne. Avovaimoni totesi kahvihetken puolivälissä vierailun olevan ohi ja käskytti äitini rappukäytävään.

        Minä tietysti asetuin avovaimoni tueksi, mikä järkytti äitiäni. Seuraavan kerran hänen kanssaan puhuessani sanoin, ettei kannata edes hyvää tarkoittaen alkaa päällepäsmäröimään. Koska homma ei mennyt jakeluun, äitini ei enää ikinä päässyt meille kylään vaan kävimme hänen luonaan. Avovaimo sentään piti paremmin kielensä kurissa, eikä alkanut arvostelemaan äitini siivuoksia, sisustuksia tai ruokia.

        Vanhemmilla (tai puolisollakin) on juuri sen verran valtaa kuin sitä annetaan.

        Sinun vaimosi saisi ryhtyä poliitikoksi. Hänenlaisiaan tarvittaisiin :)


    • Onko poika äidistään myös taloudellisesti riippuvainen? Miksi ihmeessä haluaisit hänen muuttavan asumaan kanssasi ellei hänellä ole siihen edes varaa?

      • miehenivanhemmat

        Hänellä on kyllä varaa asua kanssani, mutta hänen vanhempansa rahoittavat hänen aika kalliita harrastuksiaan, joihin hänellä ei itsellään vielä ole varaa. Mieheni pelkää ettei hänellä ole varaa jatkaa harrastuksiaan, jos uhmaa äitinsä tahtoa.


      • ljkåplpfpf

        Sitten varmaan kannattaa asua kotona, jos ei halua tai pysty kantamaan vastuuta omasta elämästään ja omista harrastuksistaan. Yksinkertaista.

        Mutta pitäskö hänen alkaa tuumaamaan äiteelle, että irti minun vaatteistani yms? Irtiottoa siellä kotona siis.

        Minulla on 4v tyttö ja 7v poika, enkä kyllä enää niin isojen lasten päivävaatteita ala valitsemaan, kun osaa itsekin kaapista ottaa.


      • 20195467

        Tähän sopisi myös yksi Helkan viisaus. "Nuorena solmitut suhteet ei kuitenkaan kestä. Perhe perustetaan jonkun toisen kanssa." Eli nyt skippaat sen pojan ja alat etsimään jotain toista henkilöä.


      • miehenivanhemmat

        Ainakin puolet kehottaa etsimään uuden seurustelukumppanin, mutta kukaan ei kerro kuka olisi sitten parempi. Ja sitäpaitsi välitän miehestäni.


      • anoppieihääräämeillä
        miehenivanhemmat kirjoitti:

        Hänellä on kyllä varaa asua kanssani, mutta hänen vanhempansa rahoittavat hänen aika kalliita harrastuksiaan, joihin hänellä ei itsellään vielä ole varaa. Mieheni pelkää ettei hänellä ole varaa jatkaa harrastuksiaan, jos uhmaa äitinsä tahtoa.

        Toisin sanoen napanuora ei ole katkennut pojan ja äidin välillä! Sano miehelle että nyt on aika miehistyä ja alkaa elää omillaan-jos ei varaa kalliisiin harrastuksiin ilman vanhempien tukea-lopettaa ko harrastukset. Aikuisen miehen on opittava huolehtimaan itsetsään ja parisuhteessa 3 on liikaa! Se on tulos tai ulos!


      • miehenivanhemmat

        Niin kaI. Kyllä se on nyt sanottava että tekee päätöksensä, ei tämä näin voi jatkua.


    • Jaa että sellainen valinnan paikka.

    • aahhh

      Oletko aivan varma, että haluaisit asua tämän mammanpojan kanssa? Ja mikä kiire muuttaa yhteen? Haluaisitko sinä kustantaa miehen harrastukset? Olisiko hän onnellinen kanssasi ilman harrastuksiaan?

      Elämä on valintoja täynnä.

    • MrBolivar

      Ikävä sanoa mutta tuosta ei teidän hommasta ei taida tulla kyllä mitään, niin kauan kun mies ei tee äidilleen selväksi missä raja menee.Ja oikeasti, reilu parikymppinen mies ja äiti valitsee bokseritkin.. come on!

      • miehenivanhemmat

        Olen vähän samaa mieltä, eniten ihmetyttää kuitenkin että mieheni on minun luonani käydessään ihan kypsä nuori mies: laittaa ruokaa, siivoaa ja valitsee itse vaatteensa, mutta kotonaan kohdellaan kuin avutonta lasta ja hän ei tunnu vastustelevan. Pelkääköhän hän äitiään kun ei uskalla sanoa mitään? En kuitenkaan halua päästä miehestäni eroon vaan hänen vanhemmistaan.


      • iytuty

        Mies pelkää vain rahantulon tyrehtymistä. Näin on.


      • MrBolivar
        miehenivanhemmat kirjoitti:

        Olen vähän samaa mieltä, eniten ihmetyttää kuitenkin että mieheni on minun luonani käydessään ihan kypsä nuori mies: laittaa ruokaa, siivoaa ja valitsee itse vaatteensa, mutta kotonaan kohdellaan kuin avutonta lasta ja hän ei tunnu vastustelevan. Pelkääköhän hän äitiään kun ei uskalla sanoa mitään? En kuitenkaan halua päästä miehestäni eroon vaan hänen vanhemmistaan.

        Niin, no vanhemmista et pääse eroon.Ne ovat miehesi elämässä ja piste.
        Se mitä mies taas voi tehdä on kertoa äidilleen olevansa aikuinen ja pärjäävänsä omillaan eikä tarvitse vouhottavaa äitiä ympärillään pyörimään.Tämä voi olla vaikea paikka molemmin puolin, sanoa ja ymmärtää mutta oikeastaan se on tehtävä jossain vaiheessa jolleii vanhempi ymmärrä asiaa itse.

        Jolleii homma kuitenkaan muutu niin sinuna miettisin miehen jättämistä.Tosiasia kun on se että appivanhemmat vaikuttavat omalla osallaan melkoisen paljonkin teidän yhteiseen elämään.


      • miehenivanhemmat
        MrBolivar kirjoitti:

        Niin, no vanhemmista et pääse eroon.Ne ovat miehesi elämässä ja piste.
        Se mitä mies taas voi tehdä on kertoa äidilleen olevansa aikuinen ja pärjäävänsä omillaan eikä tarvitse vouhottavaa äitiä ympärillään pyörimään.Tämä voi olla vaikea paikka molemmin puolin, sanoa ja ymmärtää mutta oikeastaan se on tehtävä jossain vaiheessa jolleii vanhempi ymmärrä asiaa itse.

        Jolleii homma kuitenkaan muutu niin sinuna miettisin miehen jättämistä.Tosiasia kun on se että appivanhemmat vaikuttavat omalla osallaan melkoisen paljonkin teidän yhteiseen elämään.

        Näinhän se on, jossain vaiheessa se on sanottava ja mitä kauemmin odottaa sitä vaikeammaksi menee. Toivon että hän saa sen sanottua ja homma selviäisi sillä.


    • Peräkammariainesta

      Aloittajalle olisi aivan oikein että äidin poika muuttaisi hänen kanssaan asumaan. Siinä ne alkaisivat elämän realiteetit valkenemaan kun joutuisi huoltajaksi aikuisen ikäiselle tenavalle.

      • miehenivanhemmat

        Vai niin. Ehkä pojasta kasvaisi silloin mies joka ymmärtää mikä ero on seurustelukumppanilla ja äidillä, sillä minä en rupia äitiä hänelle leikkimään ja kuten sanoin hän osallistuu luonani kotitöihin ja saa ihan itse valittua vaatteensa.


    • khuy

      Olen sitä mieltä että miehelläsi on hyvät mahdollisuudet itsenäistyä ja sinulla hyvät saumat saada hänestä hyvä mies ja tulevaisuudessa isä lapsillenne. Hän on vielä nuori ja hänellä on halu itsenäistyä, so. muuttaa kanssasi yhteen.
      Kuitenkin hänen täytyy tehdä ne valinnat. Jos asia pitkittyy, sen pahempi. Tahtoo olla niin, että jos hyvää tilaisuutta tehdä oikeita valintoja ei käytä, tilaisuus ei myöhemmässä elämässä enää toistu.
      Pojan äitiliini on tehnyt kohtalokkaita virheitä: Sensijaan että olisi kasvattanut pojalle siivet, hän on saksinut niitä poikki.

      • miehenivanhemmat

        Kiitos, olen samaa mieltä. Vielä kun mieheni tämän ymmärtäisi. En todellakaan halua että tämä tilanne kestää enää kauaa.


    • "Mieheni tahtoisi muuttaa kanssani, mutta hänen äitinsä uhkailee ettei anna pojalleen enää ikinä yhtään rahaa jos tämä muuttaa. Mitä tässä voi tehdä?"

      Ehdottaisin, että hankkisit itsellesi Miehen isolla ammällä.

      • miehenivanhemmat

        Hän on mies ihan isolla ämmällä aina kun ei ole äitinsä lähettyvillä.


      • sheena.-66

        Tuossa asetelmassa ei varmasti kaikki ole niin yksinkertaista miltä sinusta näyttää. Haluat mieluusti ajatella miehen äidin olevan suurin pahis mitä ikinä. Niin ei kannata tehdä, vaan ottaa selvää taustoista, mahdollisimman objektiivisesti. Miehellä on kenties ollut hurja nuoruus? Paljon naisia? Huumeita? Alkoholia? Koulukiusaamista? Mielenterveysongelmia? Perheellä jokin vaikea salaisuus? Suoraan ei kannata kysyä mitään, sillä usein se johtaa vain tehokkaampaan tiedon panttaamiseen.

        Mutta yksi asia on sentään varma. Mies muuttaa luoksesi juuri silloin, kun hän itse sitä haluaa. Täysi-ikäistä miestä ei estä edes äiti ja raha, vaikka niin sinulle yritetään selittää. Toisaalta, jos mies on kovin kiintynyt rahaan/harrastuksiinsa, niin tavallaan kyllä hän menettää kasvonsa, jos sen ääneen sinulle sanoisi?


      • miehenivanhemmat

        Itsekin olen miettinyt että onko tässä takana jotain muutakin, mutta miksi mieheni ei kertoisi siitä minulle?


      • olga_

        Koska mies haluaa, että rakastat häntä. Hän ei usko, että rakastaisit, jos paljastaisi elämänsä "tahrat".


      • miehenivanhemmat

        Olen itse kertonut avoimesti kaikki omat menneisyyden "tahrani" joita häpeän jne. silläkin uhalla ettei hän enää välittäisi minusta, joten en usko että hän ei uskaltaisi kertoa omistaan minulle


    • kyllävissyonlahden

      mikä niissä nyt niin painaa

      • miehenivanhemmat

        Eikö se ole tullut tässä selväksi?


      • sheena.-66

        Niin ja vielä. Kirjoitat "rakastan miestäni älyttömästi". Niin varmasti miehesi äitikin miestäsi. Olet kenties hänen painajaisensa.


      • miehenivanhemmat

        Saatan ollakin. Aluksi olin ainakin, hän ei antanut seurustelumme alkuaikoina meidän nukkua samassa paikassa tai saunoa yhdessä. Lopulta kuitenkin ymmärsi sen verran antaa periksi.


      • Oppeliini

        Mies ei tule muuttaamaan luoksesi. Hän on aivan liikaa kiinni äidissään. Ehkä silloin tällöin, kun leikitte muutaman päivän kotia ( jonka hänen äitinsä sallii) mies on unelmaakin ihanampi. Tietäähän hän ettei hänen tarvitse olla mistään vastuussa! Äiti hoitaa rahapuolen, sinä hoidat fyysisesti tarvittavan puolen tarjoamalla itsesi hopeatarjottimella.

        Moni nainen , joka myöskin aivan silmittömästi rakastaa miestään, saa tarjoamistaan palveluistaan maksun. Sinäkin voit aivan rehellisesti esittä miehelle tai hänen äidilleen laskun. Vetoa vaikka ammattisisareihisi.

        Tiedät aivan tarkkaan missä menette. Sinä et koskaan saa tuosta laillista aviomiestäsi vapaaehtoisesti! Jos jotenkin saat keinoteltua miehen aviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiioliittoon, teistä tule trio: sinä-mies-hänen âitinsä.

        Valinta on tietenkin sinun ja vain sinun, haluatko jatkaa tuota kolmiodraamaa vai laske mies takaisin äidilleen jonne hän kuuluu ja jonka luota hän ei edes halua pois.


      • miehenivanhemmat

        Haluan uskoa että mieheni kertoo minulle rehellisesti mitä oikeasti tahtoo ja kertoo sen suoraan myös äidilleen.


      • Oppeliini1

        Hyvänen aika!!!!! Mieshän on sen jo kertonut monta kertaa ettei hän halua pois äitinsä luota! Hän on esittänyt tuon asian omalla käytöksellään, teoillaan ja sanoillaan jo monen monta kertaa!

        Oletko sinä vähän yksinkertainen kun et ymmärrä miehen viestiä?! Hän ei ( eikä kukaan muukaan) tuota voisi enää selvemmin ilmaista kuin mitä hän on jo tehnyt
        Pitäisikö miehen , sinun mielestäsi, maalata sanoma taivaalle.? Tuskinpa sinä sittenkään sitä ymmärtäsit.

        "Mutku määä haluun et se muttaa mun luo ja on vaa mun kaaaaaaa" ei tarkoita samaa mitä mies ja hänen äitinsä haluavat.

        Tätyisikö tuo takoa kuminuijalla päähäsi ennenkuin viesti uppoaa sinne ?


      • miehenivanhemmat
        Oppeliini1 kirjoitti:

        Hyvänen aika!!!!! Mieshän on sen jo kertonut monta kertaa ettei hän halua pois äitinsä luota! Hän on esittänyt tuon asian omalla käytöksellään, teoillaan ja sanoillaan jo monen monta kertaa!

        Oletko sinä vähän yksinkertainen kun et ymmärrä miehen viestiä?! Hän ei ( eikä kukaan muukaan) tuota voisi enää selvemmin ilmaista kuin mitä hän on jo tehnyt
        Pitäisikö miehen , sinun mielestäsi, maalata sanoma taivaalle.? Tuskinpa sinä sittenkään sitä ymmärtäsit.

        "Mutku määä haluun et se muttaa mun luo ja on vaa mun kaaaaaaa" ei tarkoita samaa mitä mies ja hänen äitinsä haluavat.

        Tätyisikö tuo takoa kuminuijalla päähäsi ennenkuin viesti uppoaa sinne ?

        Mutta miksei sitä voi sanoa suoraan? Minulle on aivan se ja sama mitä hänen äitinsä haluaa, olen kiinnostunut vain siitä mitä mieheni haluaa. Jos hän vain voisi sanoa suoraan ettei halua muuttaa, vaan hän vakuuttelee että haluaa.


      • oppeliini1

        Puhe on halpaa, TEIOSTAAN mies tunnetaan.
        Mies on sanunut ja esittänyt oman mielipiteensä niin monta kertaa ettei sitä enää voi selvemmin ilmoittaa.

        Sinä polonen reppana vaan et halua uskoa tosiasioita.
        Kuka jää kärsimään? Sinä? Mies vai äitinsä? Ei heistä kumpikaan , tietenkään! Hehän koko ajan tietävät miten sinua vedetään nenästä!

        Usko jo tosiasioita vihdoinkin ja lakkaa jankuttamasta, aivan oman itsesi vuoksi! JA korota itsesi henkisesti seuraavaksi ylemmälle tasolle, niin ellet ala laskuttamaan tuota ihanuutta tarjoamistasi palveluista!


    • olga_

      "Mieheni tahtoisi muuttaa kanssani"

      Jos oikeasti tahtoo, niin muuttaa sitten kun on siihen valmis. Vielä ei ole se aika. Monesta nuoresta miehestä on myös ikävää tehdä säännöllisesti ruokaa, kotitöitä ja hoitaa muutenkin asioitaan. Etenkin raha-asioita. Paljon kivempi, jos vanhemmat hoitaa ja huolehtii.

      Ja kuten tuossa jo sivuttiin perheen mahdollisia salaisuuksia. Ei ole vain "kivempi", että vanhemmat huolehtii, vaan onni, etenkin juuri sen nuoren miehen kannalta. Etpä tiedäkään kuinka monta nuorta miestä vanhemmat ovat tukeneet ja jeesanneet aikuisen elämän alkuun. Nuoret naiset eivät sellaista tukea voi antaa, eikä se ole edes heidän tehtävä. Lisäksi siitä tulisi liian suuri taakka parisuhteeseen, joka ei kauan kestäisi kaikenlaisia paineita ja vaikeuksia. On todella paljon helpompaa rakastaa, kun asiat ovat hyvin.

      • miehenivanhemmat

        Ymmärrän kyllä tämän, että hänen on helppo elää näin ja että hänen äitinsä auttaa häntä elämässään eteenpäin, mutta meillä on mieheni kanssa välimatkaa noin 600 kilometriä ja tämä ei vain onnistu näin. Minä voin oikein hyvin olla miehelleni se joka auttaa kunnolla aikuisen elämän alkuun, jos hän vain tahtoo, vaikka se ei ole "minun tehtäväni".


    • olga_

      Niin vielä. Et vastannut tuolla aahhh:n kysymyksiin rahasta ja miehen harrastuksista. Minuakin kiinnostaa. Miten kuvittelet vaikuttavan suhteeseenne, ettei mies yhteen muuttonne jälkeen enää voisi harrastaa, ilmeisesti kovin tärkeinä pitämiään harrastuksia? Mitä tiedät muuten miehen raha-asioista? Esim. veloista ja mahdollisista ulosotoista?

      • olga_

        Niin, että velat ja ulosottokin ovat sellaisia asioita, joista usein halutaan visusti vaieta.


      • miehenivanhemmat

        Tottakai se olisi miehelleni kova paikka keskeyttää/lopettaa harrastukset joita hän on harrastanut pienestä pitäen ja ehkä aluksi se aiheuttaisi kahnausta, mutta kaikkeen tottuu. Mieheni raha-asioista tiedän sen verran että voin varmuudella sanoa ettei hänellä ole velkoja, ulosottoja yms.


    • mammanpoikako

      Seurustelet lapsen kanssa, haluatko oikeasti sellaisen nurkkiisi maleksimaan? Mies ei edes tahdo itsenäistyä.

      • miehenivanhemmat

        Niin :/ minulle hän vakuuttaa että haluaa muuttaa kanssani ja hän käyttäytyy aikuismaisesti seurassani, mutta enhän voi olla varma onko se totta


    • etsippäuusimies

      Yleensähän vanhemmat odottavat,että lapsi löytää elämäntoverin ja itsenäistyy.Ennen kuulumatonta tuo äidin omistushaluisuus aikuisen lapsensa suhteen.

      • miehenivanhemmat

        Niin on. Olen perustellut itselleni tätä omistushaluisuutta sillä, että mieheni on vanhempiensa ainut lapsi ja hänen vanhempansa ovat jo aika iäkkäitä, joten ehkä mieheni äiti haluaa pitää lapsestaan kiinni niin pitkään kuin suinkin, koskaa tietää jäävänsä kahden kun mieheni kotoa joskus ehkä lähtee.


    • lapsetlapsetlapset

      Silloin kun muutetaan kumppanin kanssa yhteen tullaan myös omillaan toimeen. Harrastukset ja muu elämä sovitetaan käytettävissä oleviin varoihin. Taidat itsekin olla aika lapsellinen, kun edes ehdotat yhteenmuuttoa kaverille, joka ei osaa tai pysty pitämään itsestän huolta.
      Miehen vanhempien iällä ei ole merkitystä, mutta ehkäpä he tietävät poikansa olevan vielä "lapsen kengissä". Sitä paitsi, jos mies oikeasti haluaisi asua kanssasi, olisi hän jo muuttanut. Voihan sitä sanoa ihan mitä vaan...

      • miehenivanhemmat

        Kuten sanoin hänellä on kyllä varaa muuhun elämiseen, mutta tällä hetkellä, koska hän opiskelee, hänellä ei olisi varaa kustantaa kalliita harrastuksiaan. Saattaahan se olla mahdollista että hän ei halua muuttaa, mutta olettaisin että sen voisi vain sanoa suoraan.


      • jhkjk
        miehenivanhemmat kirjoitti:

        Kuten sanoin hänellä on kyllä varaa muuhun elämiseen, mutta tällä hetkellä, koska hän opiskelee, hänellä ei olisi varaa kustantaa kalliita harrastuksiaan. Saattaahan se olla mahdollista että hän ei halua muuttaa, mutta olettaisin että sen voisi vain sanoa suoraan.

        Haluat muuttaa yhteen opiskelijan kanssa. Mikä ihme teitä nuoret vaivaa? Ymmärrätkö, että joutuisit työssäkäyvänä kustantamaan miehen elannon? Miten hän pystyisi osallistumaan asumiskuluihin, tai mihinkään? Itse en moista riesaa ottaisi. Suhde kärsii ilman muuta rahan puutteesta. Miehen vanhemmat lienee myös ajatelleen, että poikansa voi muuttaa, kun opiskelut ovat ohi.


    • mekkk

      Mitä miehesi aidiltään muuttamista kyselee kun on tayttänyt 18v aikoja sitten ja on täysi-ikäinen ja hänen ei tarvitse edes kertoa vanhemmilleen kun muttaa koska täysi-ikäinen määrää itse mitä tekee ja aika mamanpoika taitaa olla.

      • miehenivanhemmat

        mutta ihmiset ei yleensä halua rikkoa välejä perheenjäseniinsä,mutta toisaalta kävi miten kävi jonkun hän tässä suututtaa. Tai sitten vain unohdan hänet jos hän ei tosiaan saa lähdettyä kotoaan.


    • eiootottaa

      Vaadit, että miehen pitäisi muuttaa 600 km päähän opiskelupaikkakunnaltaan?

      "Ymmärrän kyllä tämän, että hänen on helppo elää näin ja että hänen äitinsä auttaa häntä elämässään eteenpäin, mutta meillä on mieheni kanssa välimatkaa noin 600 kilometriä ja tämä ei vain onnistu näin. Minä voin oikein hyvin olla miehelleni se joka auttaa kunnolla aikuisen elämän alkuun, jos hän vain tahtoo, vaikka se ei ole "minun tehtäväni"."

      Kumpikohan teistä on se hölmömpi??

      • miehenivanhemmat

        Tässä ei nyt ole kyse hänen opiskelupaikastaan. Nykyään opiskelupaikan vaihtaminen käy melko vaivattomasti ja hän on itse sanonut että se ei ole ongelma.


    • Kvinna50

      Mihin sulla on kiire. Ota nyt pari askelta taaksepäin ja anna ajan vähän kulua.
      Asioilla on tapana järjestyä. Laita nuo ajatukset nyt vähäks aikaa pöytälaatikkoon ja nauti niistä hetkistä jolloin saat olla yhdessä miehesi kanssa ja myös niistä hetkistä kun saat olla yksin.

    • äidinNeuvo

      Hanki itsellesi mies ja jätä mammanpoika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1243
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1146
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1137
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      594
      1103
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      954
    Aihe