Autojen hakkaaminen loppuu ja kats.väli harvenee!

oikeusjakohtuus

Kesäkuussa 2016 voimaantuleva katsastusdirektiivin mukaan auton alustan ja korin tarkastaminen suoritetaan SILMÄMÄÄRÄISESTI. eli katsastaja EI saa koskea tai HAKATA autoa. Lisäksi katsastusväli harvenee 2:een vuoteen. Direktiivi on luonnollisesti jäsevaltioita sitova. Kiitos EU!!!!

17

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jookok

      No eihän se ihan sitä tarkoita, Kyllä niitä pehmeitä helmoja saa tulevaisuudessakin koputella jos tarvetta on, tietysti autoon ei saa vaurioita tehdä. eli ruosteista helmaa voi koputella.

      Meinaatko ettei katsastaja saa koskea mihinkään tarkastuskohteeseen jossa lukee silmämääräinen, Tarkoittaa lähinnä ettei tarvita mitään laitetta asian tutkimiseen.

      Direktiivi antaa pohjan, jäsenvaltio voi siihen laittaa omat tarkennukset päälle.
      Jos direktiivi menee tällaisen läpi niin siinä on myös turhia kiristyksiä arvostelussa.
      Katsastusväli voi tosiaan muuttua, ja se voisi olla ihan ok. Tietysti jäsenvaltio voi lyhentää väliä, esim hankalien olosuhteiden vuoksi.
      Tuleehan siellä uusiakin katsastuskohteita mukaan.

    • SaaKoputtaa

      Katsastusvälin harveneminen olisi asiaa mutta kyllä itse ainakin toivoisin, että autoni helmoja ja palkkeja koputellaan. Jos ovat lahoamassa niin MINUN turvallisuudestani on kyse. Tosin katsastusmies tietää kokemuksesta että VAG-kulkuneuvoissa ei kannata ruostevaurioita haeskella. Eipä ole juuri helmoja kopistellut, aina olen itse seuraamassa ihan mielenkiinnosta. Tietty tsekkaan alustankin nosturilla perusteellisempien pesujen yhteydessä.

      • meisselianukseen

        Urpo katkee keskeltä, kun on tarpeeksi mätä ja matka katkeaa! Huonolla huollolla ei pitkälle pötkitä, nyky vehkeissä! Kyllä olis romuja tien posket täynnä jos ei kukaan kyttäis?


      • Kukkupilliautokerho

        Ei tarvi etsiskella VAG autoista ruoste...se on heti siinä . Minun autossa hän etsi kauan muttei löytänyt mun neljän pisten massatut paikat..


      • Toyota_Corolla
        Kukkupilliautokerho kirjoitti:

        Ei tarvi etsiskella VAG autoista ruoste...se on heti siinä . Minun autossa hän etsi kauan muttei löytänyt mun neljän pisten massatut paikat..

        Skoda Octaviassa ei tarvi tosiaan etsiä ruostetta. Siinä on jo ekassa katsastuksessa niin paljon, että hylky tulee varmasti. Onneksi Toyotissa ei ole tuota ongelmaa.


    • viisasPäätös

      Ajan Toyotalla ja otan tuon ilolla vastaan. Nyt ei tarvitse huollattaa auto niin usein ja ruostevauriotkin voi korjauttaa vain joka toinen vuosi.

    • dsfadfq

      Mistä voin lukea tuon lakimuutoksen ?? Eihän ole vain Veijon Esson tuotoksia ??

    • tappoipuukolla30ryssää

      Kyllä se on varma tieto!

    • persaukinenhetula

      EU on murhaaja. Toisena vuotena auto on HENGERNVAARALLINEN TAPPOKONE. M-I-L-J-O-O-N-A suomalaista kuolee liikenneonnettomuuksissa vuonna 2018. APUAAAARGH !!!! Kokemuksen kautta voin sanoa minkälaisia romuja tuodaan jo nyt jatkuvasti katsastukseen. Jarrut puttuu. Tukivarret poikki. Ratti irti. Katsastus pitää suorittaa ei joka toinen vuosi vaan KERRAN KUUKAUDESSA!!! Kerran kuukaudessa katsastuksella ihmishenkiä pelastuu!!!!!!! Olen autokatsastajapelle. Apina. Rosvo. Ja ihmispaskaa.

      • 64ezs

        Ei tainnut auto mennä läpi, kun noin harmittaa.


    • Järjestelmänuhri

      Olisi aika jo suomessakin päivittää katsastuskäytäntöjä. Kohdallani ei asiakaspalvelusta voi puhua, lähinnä ihmisten nöyryyttämisestä. Esim. kerran piti laskea rekisterikilpeä 4 cm alaspäin, vaikka oli kelvannut jo 15 vuotta maahantuojan asentamana alkuperäisellä paikallaan. Puoli tuntia autoa käytettyään katsastusmies totesi tipan öljyä putoavan maahan. Tämä oli vakava ympäristörikos. Samaan aikaan ajetaan miljoona kiloa suolaa teille. Se taas ei ole ympäristörikos ollenkaan. Onnettomuudet eivät johdu autojen teknisistä vioista, vaan syy istuu ratin ja penkin välissä. Olisi Suomenkin aika jo herätä nykyaikaaan. Neuvostoliitto on jo jäänyt taakse ja EU tätä päivää. Tietysti Trafi ja katsastusasemat haluavat pitää kiinni eduistaan, mutta olisi vihdoin aika päivittää vanhoja säädöksiä ja käytäntöjä.

    • sitäeikukaantiedä

      Mitä tapahtuu jos lappuliisa ja katsastusmies menevät naimisiin ja saavat lapsia?

    • kldlkelp

      Katsastaja ei mene naimisiin Liisan kanssa, varma tieto.
      Jos muuta sanot, niin huijaat... Voihan se katsuri Liisaa koeajaa, mutta se ons siinä.

    • vastenmielinen.katsastus

      Olen ostanut tällä vuosikymmenellä kaksi uutta autoa vain vältelläkseni katsastusta, jos katsastusväli harvenee niin ehkä voin ajaa nykyisellä sen verran pidempään...

    • eikä-bullshittiä

      onko totta? tuo 2v. väli?

    • ksjdsfjsldfk

      Normien purkukampanja käyntiin, katsastusväli harvemmaksi!

    • arrrr

      Huomenna alkaa on jo kesäkuu ja autoni on katsastettava viimeistään 1.7. Kannattaako vähän aikaa odottaa, eli mikä on tarkka päivämäärä jolloin uudet määräykset tulevat voimaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe