Äidin mielenterveys ongelmat

kärsinpäiväpäivältenemmä

Oon 12v tyttö. Oon perheen ainoa lapsi, vanhemmat eronneet. Kun olin 3-5v näin kotona perhe väkivaltaa, ja muistan edelleen pieniä muistikuvia niiltä ajoilta. Traumat kyllä jäi D: Iskä ja äiti eros kun olin 5-6v en muista.Isovanhemmat jne kyllä tietävät tämän. Asuin äitin kaa kahden noin 7v asti kunnes se sit sai uuden poikaystävän. Muutettii sitte kolmistaa ku olin täyttämäs 8 ja aina tähän päivään asti täällä asutaan. Äitin poikaystävä ja äiti on riidelly siit lähtie ku olin 9-10v. Joskus on iha hyvii päivii, mut ne on jääny harvaks. 2014 ystävänpäivänä mun täti tapettiin, joka oli tietenki iso isku koko suvulle. noin Kaks viikkoo sit mun oikee vaari kuoli syöpään, ja äiti näki sen pitkästä aikaa 17 vuoden jälkee sillon mun tädin hautajaisissa. (Tädillä oli päihdeongelmia) Se sekotti äidin pään. Se alko sekoo 2014 vuoden jälkee ja siit tuli vainoharhainen. Kokoaja luulee et sen poikaystävä pettää sitä ja luulee et esim mun kavereiden äidit on jotenki mukana jossai jutussa. En saa enää olla ulkona edes puol seittemää pidempää. En ees kotipihassa. Äsken olin menossa vessaan ja näin vaa äidin jalat saunas. Säikähin eka mut sit huomasin et de istuu. Ja katto ikkunast ulos. Ku kysyin et mitä? ni se sano shh ja kysyin uusiks ni shh shh.. Se on istunu siel 2h. Se on kokoaja puhelimel ja jos pyydän vaik sitä tekee ruokaa ni vastaus on aina kohta ja se kohta ei tuu koskaa. En juurikaan syö päivässä kuin yhden jugurtin ja jotain pientä kun äiti ei tee ruokaa. En tunne että saan kenestäkään turvaa. Isovanhemmille en uskalla puhua, kavereista puhumattakaan. Netissä on kaikenlaisia masennustestejä ja ne on mun vastauksien perusteella näyttäny kaikki positiivista, sitä vakavinta. Itsemurha on kyllä ollut mielessä, ja kun noi riitelee ne vaa luulee et nukun vaik oikeesti saatan menettää yöunet ja oon yksin itkemässä sängyssä, aamulla yleensä hyvin väsynyt. ja sit pakotetaan kouluun. Ennen olin koulussa kympin tyttöjä, nykyään en edes vaivaudu ja numerot ovat seiskaa ja kutosta. En voi keskittyä tunneilla kun kaikki asiat pyörii mielessä. Joka päivä itken. Mua pidetää ilosena lapsena jol on hyvät ja huolehtivat perheenjäsenet. Must kuvitellaa et mua voi haukkuu ja etten loukkaannu kosk oon "vahva". Nauran ja hymyilen mut sisäisesti itken. Jos joku sanoo et mun hiukset on jännästi tänään ja vaik se tarkottais sen hyväl kyynel tulee silmäkulmaa. Avauduin mut mitä mun pitää teiän mielest tehä:(

7

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollarimaatti

      Nukkumaanmenoaika, lapsi pieni...

    • Aboriginaali
    • Hei nimimerkki, kärsinpäiväpäivältäenemmän
      Ota yhteyttä koulun terveydenhoitajaan ja kuraattoriin tai johonkun muuhun turvalliseen aikuiseen lähipiirissäsi. Älä jää yksin isojen ja veikeiden asioidesi kanssa.
      Pirkko-pappi

      • Ei tämä ole kyllä yhtään veikeää.


    • talvijalumi

      Äitisi tarvitsee apua ja se ei nyt onnistu vaikenemalla.Olet vielä kovin nuori ja äitisi kuuluisi huolehtia että on ruokaa ja turvaa sinulle.Pitäisiköhän tästä tilanteesta nyt kuitenkin kertoa terkkarille koska kouluarvosanasikin on laskenut näitten kotihuolien takia.Miksi et uskalla kertoa isovanhemmille?Voisiko heidän luona asua ja käydä koulua jonkin aikaa?

    • Jdkfifkwkk

      Olisi jo aika viedä asia kouluterveydenhoitajalle tai -kuraattorille. He auttavat varmasti, sillä se on heidän työtään. Se tuntuu varmasti vaikealta, mutta heillä on vaitiolovelvollisuus ja myös velvollisuus auttaa Sinua. Olet vielä lapsi ja tarvitset turvallisen aikuisen, jolle voit puhua. Jos äitisi on tuossa tilassa, Sinun kannattaa jutella koulukuraatorille tai -terkkarille. Kodistasi pitäisi löytyä turvaa ja rakkautta, ja vanhemman velvollisuus on luoda sitä. Äitisikin pitäisi pyytää apua, mutta hänen tilanteensa on ymmärrettävä. Olet kuitenkin vasta lapsi, eikä sinun tulisi murehtia tällaisesta! Niinpä vie asia kouluterkkarille tai -kuraattorille, jotta asiat selviäisivät!

    • M0im0i

      Nostan tämän...miten kyseisellä nuorella nyt menee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe