Booking.com ja hotellin varaus

Booking.com

Varasin tuolta hotellin ja sieltä tuli heti varausvahvistus. Sitten myöhemmin tulikin, että luottokortti ei kelpaa tai virhe. Miten voivat vahvistaa vaikka kortti ei kelvannut?

Eikö nuo tarkista luottokortin toimivuutta jo ennenkuin vahvistus tulee? Jos esim kortti ei kelpaa, niin lähettääkö ko hotellit yleensä melko nopeasti viestin asiasta?

14

4311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Böökingi

      Hei, kannattaa ottaa yhteyttä Booking.com-asiakaspalveluun TAI suoraan hotellin asiakaspalveluun (he näkevät järjestelmistään, onko majoitusvaraus voimassa vai ei).

      Ps. Usein huonevarauksen saa samaan hintaan tai jopa edullisemmin, kun varaat sen suoraan hotellista!

      Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos asian kanssa on vetkuilua!

      • Maksaja

        Tuo on virheellinen luulo, että suoraan varaamalla saisi Euroopassa huoneen halvemmalla. Kun varaat suoraan, huoneesi taso on useimmiten alempi kuin Bookingin kautta varatessa, siksi, koska et voi antaa arviota siitä kaikkien nähtäville. Olen kokenut sen monesti. Bookingiin tulee sitäpaitsi koko ajan viime hetken edullisia hintoja. Aasiassa, esim. Thaimaassa suoraan varaaminen kannattaa.


    • Booking.com

      Olisi huono juttu, jos varaa huoneen ulkomailta josta tulee vahvistus. Sitten edellisenä iltana ennen lähtöä ilmoittavat, että peruttu luottokortin takia (vahingossa näppäilyt jonkin väärän numeron). Menisi koko reissu pilalle.

      Mielestäni PITÄÄ VOIDA LUOTTAA asiaan, jos vahvistus tulee.

    • Varasin hotellin suomesta bookingin kautta. He ilmoittivat varauksen peruuntumisesta parin vkon päästä sähköpostitse!

      • cvghj

        Se taas johtuu siitä, että hotelli on saanut paremman hinnan muualta ja ilmoittanut Bookingille, joka on perunut varauksen.


    • Taas_mennään

      Itse olen käyttänyt booking.comia hyvällä menestyksellä monta kertaa. Joskus oli vahingossa laitettu väärä luottokortti tietoihin eikä siinä ollut katetta. Hotellilta otettiin yhteyttä ja pyydettiin laittamaan toinen kortti. Näin tehtiin ja kaikki hyvin, varausta ei peruutettu missään vaiheessa. Eikö peruutusviestin kanssa tullut mitään syytä, miksi näin oli tehty?

    • Matkailijatar

      Meillä tehtiin varaus bookingin kautta ja sen jälkeen otettiin hotelliin suoraan yhteyttä tiedustellaksemme eräitä asioita. No siinähän kävikin niin että hotelli ilmoitti jos varaamme heidän kautta suoraan saamme 10% alennuksen huoneesta ja ilmaiset wifit kaikille matkustajille kaupan päälle. Eli halvemmaksi tuli suoraan hotellista kuin bookingin kautta.

      • hjggrt

        Onko nykyään enää hotelleja, missä on maksullinen WiFi.


      • Höröti

        On, et ole tainnut kovin matkustella...


      • Maksaja
        Höröti kirjoitti:

        On, et ole tainnut kovin matkustella...

        Yövyn niin korkeatasoisissa hotelleissa, että en tiedä visukinttujen hotelleista.


      • Höröti

        Eli et ole matkustellut :)


    • Mirtilli

      Itsekin olen käyttänyt monta kertaa Booking.com eikä mitään ongelmia ole ollut. Viesti joka sinulle lähti, oli varmasti automaattiviesti, mutta outoa, ettei se herjannut heti ettei luottokortti kelpaa. Kai otit yhteyttä bookingiin?
      Suomessa olen varannut suoraan hotellista myös monta kertaa ja hyvät kokemukset tästäkin. Ulkomailta varaisin mieluummin bookingin kautta. Suomessa oon käyttänyt paljon myös monia muita varaussivuja kuten http://www.hotellithelsingista.fi

    • vääränumero

      Se on hotelli, joka katsoo sen luottokortin. Mullekin tuli viesti, että ei kelpaa. Annoin vahingossa virheellisen numeron, jonka korjasin itse muokkaa luottokorttitietoja bookincomin omilta sivuiltani.

    • kjgffff

      Joo tossa ei ole miltään ongelmaa,booking kuittaa heti varauksen tapahtuneen ja lähettää vahvistuksen,hotelli saa varaustiedon korttinumeroineen, riippuen millä ehdoilla olet varauksen tehnyt,maksatko vasta hotellilla, maksatko kaikki heti vai varaako hotelli tililtäsi vaikka 20% huonehinnasta. Monen hotellin kohdalla lukee kuitenkin että hotelli pidättää oikeuden tehdä katevarauksen tililtäsi koska vaan ja jos kate ei riitäkkään sillä hetkellä niin tulee toi viesti ja yleensä annetaan tietty aika ennen kuin itse varaus perutaan hotellin toimesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe