Lähiskonnari

Vrläinen

Uudet hakijat huom. Huomioikaapas sitten jos vr rekytoi yt:n jälkeen uusia konnareita lähikseen niin palkkaluokka tulee olemaan 2017 alusta lähtien luokka 7. Nykyisinhän se on 11.

Lisäpalkkioiden suuruus on sidottu perusliksaan joten lisätkin tippuvat alaspäin. Ansionmenetyksiä tulee kuukautta kohden yhteensä noin 300-400 euroa. Miettikää kaksi kertaa haluatteko vuorotyöläisen terveyshaitat tuolla kuukausiansiolla. Sydän kovilla ja polvet ja nilkat pettää iän myötä liikkuvan työpaikan takia.

36

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josonnuori

      Pomot lääppii aina Pasilassa

    • ruskeat.kielet

      VR:n paskat pomothan haluavat päteä tämän s-tanan riistoporvarihallituksen silmissä. Työntekijöiden kusettamisesta on tehty ihan agenda.

    • Saako-VRT-alihankintaa

      http://www.kreate.fi/
      Kreate syntyi 1.4.2015, kun kolme kovaa infrarakentamisen osaajaa Fin-Seula Oy, Insinööritoimisto Seppo Rantala Oy ja Kesälahden Maansiirto Oy yhdistivät voimansa. Nimi kuulostaa korvissamme yhtä rouhealta kuin toimialammekin. Lisäksi Kreate kuvaa sitä, miten joka päivä luomme ja rakennamme uutta. Vaikka olemme tänään uusi nimi, on kokemusvuosia Kreateksi sulautuneilla yrityksillä yhteensä yli sata.
      Kreate on Suomen johtavia infrarakentajia. Tarjoamme kokonaisvaltaiset ratkaisut silta-, väylä-, pohja-, teollisuus- ja ympäristörakentamiseen. Toteutamme vaativatkin hankkeet laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Toimintatapamme on suoraselkäinen ja haluamme olla tunnettuja erityisesti siitä, että olemme sanojemme mittaisia. Missiomme on rakentaa tästä maasta parempaa, joka päivä.

    • Suoraselkäistä

      VRTrack luopuu kunnossapitoalue 6 kilpailusta.

    • JHLRoundORailTrip

      Alun perin kaikkien muutosten piti tulla voimaan maaliskuun lopussa. Helmikuun alussa ministeriö kuitenkin kertoi, että se on velvoittanut VR:n harjoittamaan korvaavaa junaliikennettä niillä reiteillä, joilla raideliikenne liikenne- ja viestintäministeriön ostamana liikenteenä lakkaisi maaliskuun lopussa ja joille junaliikennettä ei muilla keinoin syntyisi. Tämä liikenne- ja viestintäministeriön päätös on voimassa 10. joulukuuta saakka.

      Sitä, mitä junaliikenteelle tapahtuu 10. joulukuuta jälkeen, arvoidaan samassa yhteydessä henkilöliikenteen kilpailulle avaamisen kanssa.

      Kun henkilöliikenteen karsimisesta kerrottiin, monet junaa käyttävät kritisoivat sitä, etteivät VR ja liikenne- ja viestintäministeriö kuunnelleet heitä.

      Ylijohtaja Minna Kivimäki liikenne- ja viestintäministeriöstä toteaa, että leikkaukset, joita junaliikenteeseen piti tehdä, olivat määrällisesti merkittäviä.

      – Lähdimme silloin VR:n kanssa alustavasti keskustelemaan, millä me saisimme minimoitua leikkauksen vaikutukset palvelutasoon. Sen jälkeen kun meillä oli luonnos, se julkistettiin ja käytiin siitä itse asiassa aika intensiivistä keskustelua koko syksy, ennen kuin tehtiin päätös, mikä liikenne ostetaan ja sen jälkeen tehtiin vielä velvoiteliikennepäätös. Haluttiin käydä sitä keskustelua, ja alueiden ja kuntien kanssa käytiin tiivistä vuoropuhelua koko syksyn ajan.

    • Destianallianssisaikp6

      6 miljoonaa € / vuosi. vuosi kerrallaan ja 2v optio..

    • RehellinenvoittavaKreate

      https://twitter.com/linnamaki
      Tämä on johdolle pusi pusi tärkeää. Hävityn KP6 60 työntekijää irtisanotaan . Edes kunnon tarjousta ei ammattitaidottomat saaneet aikaiseksi. Ei uskallettu mennä edes viraston haastetteluun. Kun vanha sopimus oli 10 milliä 5 vuotta ja nyt Destia saa 8 (kahdeksan) miljoonaa vuodessa. Kunnossapitäjien tarjouslaskijoiden ammattitaidossa ja rohkeudessa on valovuoden ero. Sitten syytetään 12 sähköasentajaa 40 miljoonan urakan ohimenosta. Kannattaisi jonkun tutkia suurennuslasilla mitä VRTrack tarjouspäällikkö ja kunnossapitopäällikkö tekivät asian eteen. Tämä on pahempi epäonnistuminen kuin pohjoisen menetys 10 vuotta sitten. Silloin alkoi Sivusen lähtölaskenta. Vastaus on ei mitään. Haukkuivat epäonnistumisesta 12 sähköasentajan työhuonekuntaa jota on VR työnantaja potkinut päähän viimeiset 10 vuotta.

    • Tappiotuleetaas-kutenkp6
    • Kiskot-on-täynnä-JHL

      http://julia.dy.fi/timetables/graphical?s=tpesk&d=26.4.2016
      Rautatieden osalta tämä ei kuitenkaan suoraan pidä paikkaansa, sillä suurin osa maamme raideverkosta on yksiraiteista ja niillä liikenneväeillä, joilla liikenne on markkinaehtoista, ovat vuorovälit lähes täynnä junia. Toisin sanoen kiskot ovat täynnä.

      • ESyrjäopastaVMauriala

        Ettei raideammattilaisten puheenjohtajalle ole Antti Rinne syöttänyt väärää rietoa.
        Kun Eskosta tulee koko suomen luottamusmies ei valehtelemiseen ole varaa.
        Jonkun pitäisi hoitaa VRTrack sähköasentajien asioita eikä pelkästään nuolla johdon rusinaa. Sehän peräreikä kulttuuri sovittiin lopetettavaksi kun K.Sopaselle saatiin sovittua työnantajan kanssa lopputili..


      • KylläVesaMaurialaTietää

        Mauriala pitää kohtuuttomana tilannetta, jossa johtaja kuittaa lähemmäs miljoonan euron kokonaispalkkion.

        VR:n toimitusjohtaja Mikael Aro sai yli 200 000 euron bonuksen. Kokonaispalkkio nousi lähes 800 000 euroon.

        - On vaikea nähdä, että tällaiset palkkiot olisivat enää palkkioita tehdystä työstä.

        - Vielä kymmenen vuotta sitten VR:n pääjohtajan palkkio oli 300 000 - 400 000 euroa. Sellaisen palkkion vielä ymmärtää ison talon johtajalle.

        Mauriala näkee, että Suomeen on muodostunut itse itseään ruokkiva mekanismi, joka hilaa johdon palkkioita yleisesti jatkuvasti ylöspäin. Hän korostaa, ettei moiti vain toimitusjohtaja Aron palkkiota, vaan yhtiöiden johdon palkitsemisjärjestelmää yleisesti.

        Hänen mukaansa taustalla ovat tietyt yritykset, käytännössä konsulttiyhtiöt, jotka ovat kehittäneet palkitsemisjärjestelmän eri yhtiöihin.

        - Hallitusammattilaiset kiertävät yrityksen johdosta toiseen. Kun mietitään palkkioita, katsotaan, millaisia summia muualla maksetaan. Palkkiot ovat alkaneet elää aivan omaa elämäänsä, ja on syntynyt niin sanottu kultapossukerho.

        Mauriala vaatii valtion omistajaohjausta puuttumaan hillittömiin palkkioihin. Omistajaohjauksesta vastaa pääministeri Juha Sipilä (kesk).

        - Kun neuvotellaan henkilöstön palkkioista, vastassa on yrityksen hallitus linjaamassa, mikä on järkevää. Minua vaivaa valtionyhtiöiden johdon valvonta. Kuka siellä asettaa rajan, mikä on järkevä palkkio? Mauriala kysy


    • VesaMauriala-ei-osaa

      Konduktöörien toimipisteverkko harvenee yt-neuvottelujen tuloksena nykyisestä 15:stä yhdeksään. Kesäkuun loppuun mennessä konduktöörien toimipisteistä lopetetaan Kajaani, Pieksämäki, Pori ja Kokkola. Riihimäki yhdistetään Helsinkiin. Seinäjoen konduktööreillä on armonaikaa ensi vuoden loppuun saakka.

      Jokainen irtisanottu konduktööri osaa lukea graafista aikataulua paremmin kuin Vesa Mauriala. Kannattaisi Hesan konnareiden perehdyttää Raideammattilaisten tohtori johtajaa. Junia ja työpaikkoja sopisi kolminkertainen määrä ratakapasiteettiin. Vesa Mauriala lukee SDP Antti Linttman Fasebookia ja siinä ei kyllä ymmärretä Track työpaikoista irtisanomisestä yhtään mitään. Konnareista ja Track miehistä JHL ei välitä mitään. Pääasia etta konepajat pyörii.

    • VesaM-siniset-tavajunia

      Mihin on hävinneet Pohjanmaan radalta tavajunat. VR johdon tulospalkkioihin ja huonoon asiakaspalveluun.

    • HistorictopgunRlos77

      Radalla taas nopeusrajoitus

      Toijalan radalla on pelkkiä ongelmia. Kiskotus ei kestä tulevaa vakiokalustoa ja 33 vuotta peruskorjausta odottanut ratapohja on ollut jo pitkään elämänkaarensa päässä Turun ja Loimaan välillä. Kyrö-Loimaa-välille asetettiin viime viikolla 80 kilometrin nopeusrajoitus kiskojen huonon kunnon takia. IC-junien tulisi ajaa radalla 140 kilometrin tuntinopeudella.

      Rata Oy:n hallituksessa työntekijöitä edustava turkulainen Jukka Parviainen esittää, että luvatut 56 miljoonaa euroa tulee kohdistaa Turku-Loimaa -välille, joka on radan huonoin osa. Tavoitteeksi Parviainen esittää 25 tonnin akselipainoa. Samoin radan jatkorahoituksesta on pikaisesti sovittava.

      - Kansainvälisesti Toijalan rata on logistinen avainväylä. Sen kunnostusta pitäisi alueen poliitikkojen ajaa, ei Elsaa, Parviainen sanoo.

      - Elsa tulee tärkeysjärjestyksessä vasta Toijalan radan jälkeen.

    • Hyvää-Vappua

      Kaikille raideammattilaiselle. Muistakaa ottaa yhteyttä TE-toimistoon välittömästi. Liiton oma luottamusmiehesi antaa apuna jos elämä tökkii.

    • LiVIkesänlämpöaaltosyynä

      Siellä ollaan selvästi oltu rajapinnassa, jossa tieto ei ole kulkenut, arvioi ”aavejunan” matkustajien kohtaloa Liikenneviraston viestintäpäällikkö Hanna Ackley.

      Jos juna päätettiin ja kuulutettiin peruutetuksi vasta lähtöajan jälkeen, tieto ei saavuttanut junassa istuvia, koska aseman kuulutukset eivät kuulu juniin sisään.

      -Tilanne pahenee 5.5.2016 Liikennevirastossa , mitä sanoo Antero Kakkonen vai Mikkkonen vai pullein puhtain purjein Kaija Pakkanen

      – Jos se vuoro on peruttu hyvin lähellä lähtöaikaa, se ei ehkä ole ehtinyt vielä näkyä taululla, Ackley sanoo.

      Tiistaisten myöhästymisten ja peruutuksien syynä olivat vaihdeongelmat, joiden syynä olivat lämpölaajenemiset, joiden syy oli kesäinen lämpöaalto, joka yllätti ratapihan.

      – Ne alkoivat jo kello 17 ja olivat lopullisesti ohi vasta ihan illalla, Ackley kertoo.

      Heijari kehottaa matkustavaisia seuraamaan Twitteriä. Se on VR:n pääviestin kiireisissä tilanteissa. VR twiittasi tiistaina pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä olevan häiriöitä.


      5.5. klo 18.56 InterCity 934 Pieksämäki-Turku myöhässä
      InterCity 934 klo 18.27 Pieksämäeltä Turkuun on myöhässä noin 20 minuuttia vaihtoyhteysjunan odotuksen vuoksi.


      5.5. klo 18.50 InterCity 917 Turku-Oulu myöhässä
      InterCity 917 klo 13.05 Turusta Ouluun on noin 20 minuuttia myöhässä muun junaliikenteen vuoksi.


      5.5. klo 18.44 Pendolino 75 Kouvola-Kuopio myöhässä
      Pendolino 75 klo 16.44 Kouvolasta Kuopioon on myöhässä noin 20 minuuttia liikenteenohjausjärjestelmän vian vuoksi.


      5.5. klo 18.09 Viivästyksiä junaliikenteessä välillä Kouvola-Pieksämäki
      Kouvolasta Pieksämäen suuntaan kulkeville junille odotettavissa noin 10 minuutin viivästyksiä ja Pieksämäeltä Kouvolan suuntaan kulkeville junille noin 15-40 minuutin viivästyksiä liikenteenohjausjärjestelmän vian vuoksi.

      5.5. klo 17.41 Allegro 785 Pietari-Helsinki myöhässä
      Allegro 785 klo 15.31 Pietarista Helsinkiin on myöhässä noin 15 minuuttia liikenteenohjausjärjestelmän vian vuoksi.

    • Maken-kokemuslakkoohje

      Vanha RL JukkaPojan os73 ohje. Kolmivuorossa kaikki liinat kiinni. Italialainen lakko kun työnjohto ei ymmärrä ammatti jarru työstä mitään. Jukka takaa niin kaikki on kontallaan viikossa. Palkintona kaikki ay-luottomiehet asentajat on insinööreinä VR työnjohtajien selän vereslihalle ruoskivissa firmoissa.

    • JonDonnenvärssy

      Yksikään ihminen ei ole saari, täydellinen itsestään;
      jokainen on pala mannermaata, kokonaisuuden osa;
      jos meri huuhtelee mukaansa maakimpaleen,
      niin Eurooppa pienenee vastaavasti,
      samoin kuin pienenee niemimaa ja myös maatila,
      joka kuuluu sinun ystävillesi tai sinulle itsellesi;
      jokaisen ihmisen kuolema vähentää minua,
      sillä minä sisällyn ihmiskuntaan;
      äläkä sen vuoksi konsanaan lähetä kysymään
      kenelle kellot soivat;

      Ne soivat sinulle.

    • Tärkeä-live-tietoa
    • näinsiinäkävikin

      https://t.co/4AJ3RdlSEi
      Pysyvästi bonukset johdolle nousuun

    • johdonbonusnousuun
    • VRT_irtsanottu_ammattita

      Insinööriliiton uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Helsingin Insinöörien puheenjohtaja Samu Salo. Hän voitti vastaehdokkaansa Pekka Liimataisen äänin 54–19.

      Kaikki insinöörit pärjää elämässään kunhan irtisanoutuvat ajoissa VRTakista. Keskiverto tyhmät paskat jää VRTack persseennuolentaan.

    • NääsNyssemeniohiSkjuna

      https://vrgroup.rekrytointi.com/paikat/?o=A_LOJ&list=1

      Kukaan ei hae VRTrack työpaikkoja. Työntekijöita uusi ratakyr hakee jo helmi-maalis-huhti-touko- ja vielä kesä-heinä-elo-syys-loka-marras-joulukuu. Ongelma on ettei kukaan hae työpaikkoja joita ei ole oikeasti olemassa. Ei Tampere ratikka, Kontiomäki-Oulu, Äänekoski-Jyväskylä voi työllistää tuollaisia määriä suunnittelijoita. Jon Tampere ratikka työllistää 150 suunnittelijaa niin Tampereella on vielä toinen 150 tarjolla mitkä ei ymmärrä noista töista yhtään mitään.

    • Seurustelooko

      Mika Heijari ja se voittoruuden vaalee juontaja joka puhuu Oulun murretta.

    • Pikrillit

      Pikrillit Oulun rotuääristä

    • KannattaakoneuvotellaJHL

      Kerrottakoon se nyt heti alkuun, että JHL ei ole hyväksynyt kilpailukykysopimusta. Olemme vain lupautuneet neuvottelemaan keskusjärjestöjen saavuttaman neuvottelutukoksen perusteella ja hyvä niin! Vaakakupissa oli meinaan sellaiset asiat, että pitkän työuran edessä työskentelevällä olisi ollut suhteettoman huonot oltavat. Enkä nyt puhu itsestäni, vaan kaikista työläisistä, joilla on työuraa jäljellä enemmän kuin kaksi vuotta. Ehkäpä työajan lisäystäkin pahempi asia olisi ollut työntekijöiden pudottaminen kokonaan ns. kolmikanta neuvottelupöydästä. Neuvottelut aloittamalla ainakin toistaiseksi pysymme

    • VRvoittaavääryydellä
    • siitäselähtilentoon

      Vertailun vuoksi: valtion kokonaan omistaman VR-Yhtymä Oy:n toimitusjohtaja Mikael Aron vuoden 2011 verotettava ansiotulo oli 740.925 EUR. Summa sisältää kannustinpalkkioita 146.342 EUR. Edelleen VR-Yhtymä Oy:n ympäristö- ja yhteiskuntasuhdejohtajan ansiot vuonna 2011 olivat 16.829 EUR suuremmat kuin Helsingin kaupunginjohtaja Jussi Pajusen kaupinginjohtajan toimesta saamat ansiot (189.829 EUR vs. 173.000 EUR).

    • Mikke_jäi_TGV-junaan

      Lakko rautateillä yllätti Ranskassa VR toimarin Sveitsin tunnelireissulla. Juna seisoi tunneissa tunteja rautatielakon vuoksi. EI lakkoja pitänyt olla avustajien mukaan kuin VR Suomessa.

    • Bisnesonbisnes
    • TeurasKonduktööri

      VR:n tapa toimia: yt neuvottelut pidetään, että saadaan konduktöörejä irtisanottua ja sitten laitetaan viikkotiedotteeseen maininta, että firmalla on pula konnareista ja että kaikki ylityöhalukkaat ottakaa yhteyttä komennukseen...

      Siinä teille kiteytyy Valtion Rautateiden henkilöstöpolitiikka. Tervetuloa töihin firmaan joka kohtelee työntekijöitään kuin halpaa teuraskarjaa.

    • TeurasKonduktööri

      Erään viisaan anarkistin sanomaa: "they need you right now, but when they don't, they'll cast you out. Like a leper".

      Tämä sopii TODELLA osuvasti VR:n henkilöstöpolitiikkaan. Uskokaa vain. Olen ollut talossa lähes 10 vuotta konnarin hommissa ja nähnyt kuinka tämä talo on Kuitusen Henrin jälkeen lähteny kaatumaan, kuin halpa ja huonosti kyhätty korttitalo.

    • TeurastajaMikael

      Mikael Aro ansaitsi VR:n johdossa hirmutulot: 4,5 miljoonaa euroa!

      Tiistai 7.6.2016 klo 21.04

      Kansainvälisiin tehtäviin siirtyvä Mikael Aro, 50, teki VR:n toimitusjohtajana sievoisen tilin.
      VR:n jättävä Mikael Aro aloitti yhtiön toimitusjohtajana heinäkuussa 2009. Aro on tienannut seitsemässä vuodessa 4,5 miljoonaa euroa.
      VR:n jättävä Mikael Aro aloitti yhtiön toimitusjohtajana heinäkuussa 2009. Aro on tienannut seitsemässä vuodessa 4,5 miljoonaa euroa. (TOMI VUOKOLA/AL)

      Iltalehden selvityksen mukaan Suomen valtion kokonaan omistama VR-Yhtymä maksoi Arolle palkkaa vuosina 2009 - 2015 yhteensä 3,3 miljoonaa euroa.

      Tämän lisäksi VR maksoi Arolle erilaisia bonuksia yhteensä 744 000 euroa. Tiedot selviävät VR:n julkaisemista vuosikertomuksista.

      VR maksaa Arolle palkkaa joulukuuhun asti, jolloin hänen työvelvoitteensa yhtiössä päättyy. Tämän vuodelta osalta VR maksaa Arolle noin 500 000 euroa.

      VR maksoi vuoden 2015 bonukset henkilöstölleen tämän vuoden huhtikuussa. VR ei halunnut kommentoida Aron saaman bonuksen suuruutta Iltalehdelle.

      Näin ollen Aron tienestit VR:n toimitusjohtajana ovat vähintään 4,5 miljoonaa euroa.

      Aron palkka oli viime vuonna 542 000 euroa ja bonus 226 000 euroa. Toissa vuonna Aron palkka oli 541 000 euroa ja bonus 256 000 euroa.

      VR ilmoitti Aron irtisanoutumisesta maanantaina. Aro on kertonut siirtyvänsä kansainvälisen yhtiön palvelukseen, mutta asuvansa myös jatkossa Suomessa.

      VR hakee parhaillaan uutta toimitusjohtajaa.

    • Naistennaurattaja

      Naistennaurattaja. Kiinnostuksen kohteet löytyy VRGROUP nyt VR-henkilöstölehden toimituskunnasta. Head IT ja Head of Communications oli myös kovaa luokkaa.

    • OttoPuu250000ekeevuodess

      Hyvä palkka entisellä vihreänliiton iki valittajalla Helsingin valtuustossa. Onko raha siloittanut arvot koviksi, irtisanomisia,uhkailua, työpaikkakiusaamista. Raha pyhittää keinot. kaikesta on tullut hyväksyttävää. Mikke vie Oton mennessään uuteen työpaikkaan. Niin Villekin toi Timo Pinomäen tullessan. Jonkunhan ne työt on tehtävä.

    • Onnibus_VR_kykyjohtaja

      Lähiliikenteen suunnittelupäällikkö
      Lauri Helke
      osallistui VR-konsernin Tulevaisuuden tekijä -koulutukseen vuonna 2009–2010. Vuosittain järjestettävä koulutus koostuu kuudesta kahden päivän lähiopetusjaksosta sekä niiden välissä tehtävistä harjoitustöistä. Kurssia käy kerrallaan noin 25 VR:läistä.
      – Opiskelimme esimerkiksi johtamista, taloutta, asiakkuuksia ja strategiaa. Kustakin teemastaluennoi oman alansa huippuosaaja, ja teeman omistajana toimi konsernimme johtoryhmän jäsen. Yhdistelmä toimi mainiosti, Helke kertoo.
      Tulevaisuuden tekijä -koulutus ei ole johtajakoulu. – Kurssin nimestä ilmenee hyvin se, että jokainen meistä rakentaa sekä VR:n että omaa tulevaisuuttaan. Tällainen kurssi ei yksin tee kenestäkään menestyjää tai johtajaa, mutta se antaa eväitä eteenpäin.
      Lauri Helke nautti kurssilla uusiin työtovereihin tutustumisesta. – Kollegoiden ansiosta sai näkymiä monenlaisiin tehtäviin konsernin sisällä ja tilaisuuden luoda entistä laajemman verkoston. Siitä on ollut hyötyä kurssin jälkeenkin. Tulevaisuuden tekijän kaltainen yritykselle räätälöity koulutus on varsin tehokas, koska sen hedelmät on suoraan poimittavissa käytännön työhön. Samalla kurssi tukee työntekijän sitoutu-
      mista yritykseen, Helke toteaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe