Malmin sairaalassa nähtyä

Vihainenx

Onko niin että julkisessa terveydenhoidossa ei löydy enää supisuomalaisia lääkäreitä?
Eilen jouduin menemään päivystykseen Malmin sairaalaan jossa seurasin tunteja odotellessani että jokainen lääkäri oli muualta kuin suomesta ja hoitohenkilökunta oli noin puoliksi muualta. Keskustelua kävivät keskenään lääkärit ja hoitajat venäjäksi.
Ja asiakaspalvelu myös sen tasoista, anteeksi vaan. Ei vastattu tervehdykseen mennessä vastaanotolle, hymystä nyt puhumattakaan. Sitten vastaanottanut venäläinen lääkäri, Elena., tivasi että miksi olet tullut tänne Sinulla on norovirus ei muuta. Ei varmaankaan ollut lukenut lainkaan terveyskertomustani vaikka päivällä olin käynyt terv. keskuksessa josta sain 4 eri lääkettä keuhkoputkentulehdukseen, yskään, nuhaan. Lääkkeiden oton jälkeen tulin niin huonovointiseksi, kovista kovin päänsärky ja oksentelu, paineen tunne rinnassa, hikoilu ja huimaus. . Ei minkäänlaista ehdotusta kipupiikin antamisesta vaikka tuskani näkyi selvästi. Ja olinhan oksennellut ym. Burana resepti kouraan ja kotiin. Katsotaan miten tänään käy, oloni on hutera.
Ps. tämän kirjoitti vaimoni puolestani.

65

7225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuttuTunneMyöss

      Julkinen sektori on mennyt ihan katastrofiksi. Pakolaisia kyllä hyysätään.

      Jos vain mahdollista niin kannattaa mennä yksityissektorille.

      • MyösMinä

        Miksi suomalaiset on valmiita maksamaan hieveää verotusta kun vastine on täys nolla.


      • Hyvääsuomalaista
        MyösMinä kirjoitti:

        Miksi suomalaiset on valmiita maksamaan hieveää verotusta kun vastine on täys nolla.

        Mutta saammehan sitä niin hyvää suomalaista terveydenhoitoa, kuten sitä jatkuvasti mainostetaan!


      • Anonyymi

        ei yksityis sektorikaan aina ole parasta.menin tietyn asian tiimoilta ja ilmoitin sen heti,,NIINoikeesti ei puututtu mahan kipeyteen joka mulla oli ja on edelleenkin ,vaikutti siltä ,että lääkäri ei tykännyt kun kysyisn asiasta,ei noussut tuolilta kertaakaan ei oikeesti puhunut.SILLE OLI SAMA,kun vaan aika tuli täyteen,että sai minut ulos.minua ei oikeesti ollut sille ämmälle olemassa,nykyään on niin paljon maksavia asiakkaita ,että ei niin väliä minkälainen lääkäri on ,asiakkaita riittää jonoksi asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei yksityis sektorikaan aina ole parasta.menin tietyn asian tiimoilta ja ilmoitin sen heti,,NIINoikeesti ei puututtu mahan kipeyteen joka mulla oli ja on edelleenkin ,vaikutti siltä ,että lääkäri ei tykännyt kun kysyisn asiasta,ei noussut tuolilta kertaakaan ei oikeesti puhunut.SILLE OLI SAMA,kun vaan aika tuli täyteen,että sai minut ulos.minua ei oikeesti ollut sille ämmälle olemassa,nykyään on niin paljon maksavia asiakkaita ,että ei niin väliä minkälainen lääkäri on ,asiakkaita riittää jonoksi asti.

        Monet lääkärit kuulemani mukaan vähättelevät jonkun sairautta että se on ” vaan” sitä tai tätä sanovat että saavat syyllisyyden tunteita siitä kohtelusta kun sairautta sanotaan ” vaan”
        Siis mistä esin manga ihminen tietää kun on kipeänä mikä sairaus hänellä on , ja kuuluuko se niihin ” vaan ” sairauksiin. Meillä ainakin opetettiin hoitokoulussa että jokaisen ihmisen asia on otettava vakavasti ja kysyttävä asioita sen ympäriltä , sillä voi olla niinkin että se ” vaan” sairaus onkin niin vaikea että joutuu sairaalaan siitä
        Joten kaikkien ihmisten tulisi saada hoitoa oli mistä yhteiskunta luokasta tahansa ,
        Sillä potilaat eivät osaa aina itse tietää mikä on syynä johonkin vaivaan, siksihän lääkärit ovat olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet lääkärit kuulemani mukaan vähättelevät jonkun sairautta että se on ” vaan” sitä tai tätä sanovat että saavat syyllisyyden tunteita siitä kohtelusta kun sairautta sanotaan ” vaan”
        Siis mistä esin manga ihminen tietää kun on kipeänä mikä sairaus hänellä on , ja kuuluuko se niihin ” vaan ” sairauksiin. Meillä ainakin opetettiin hoitokoulussa että jokaisen ihmisen asia on otettava vakavasti ja kysyttävä asioita sen ympäriltä , sillä voi olla niinkin että se ” vaan” sairaus onkin niin vaikea että joutuu sairaalaan siitä
        Joten kaikkien ihmisten tulisi saada hoitoa oli mistä yhteiskunta luokasta tahansa ,
        Sillä potilaat eivät osaa aina itse tietää mikä on syynä johonkin vaivaan, siksihän lääkärit ovat olemassa

        Ei potilaan tarvitse itseään alkaa syyttelemään, jos lääkäri vähättelee sairautta.
        Ei se ole potilaan vika, lääkäri voisi miettiä ihan omasta puolestaan, miten kohtelee potilaitaan.
        Onneksi tuollaisia lääkäreitä on kuitenkin vähemmän, kuin niitä ystävällisempiä ja välittävämpiä.
        Tiedän kyllä, millaista on, kun ei uskota ja vähätellään vaikkapa oireita, joita potilas kertoo, joskus jopa loukataan potilasta.
        Se on myös totta, että ihan jokaisen pitäisi saada yhtä hyvää hoitoa, riippumatta mistään yhteiskuntaluokasta tai mistään muustakaan.
        Kaipa se on sitä priorisointia, valitaan keitä hoidetaan, ja keitä ei.


    • kokenutsairas

      Yhdyn edellisiin. Jonotin kaikkiaan 8 tuntia. Odotin hoitajalle pääsyä joka nappasi pikaserpin ja vastausta odotellessa tämä Työntekijä hoiteli kotiasioitaan lapsensa bussilipuista ja kouluasioista.Ovi oli epähuomiossa auki!! Ja jono senkuin kasvoi. Huh! Ja sitten jonotus lääkärille, jolla alkoikin ruoka-aika.Tämä venäl. Lääkäri oli ystävällinen.Nuorehko vaalea nainen venäl. Myös. Ihan hyvä kun tulee tietoon toiminnasta. Ylilääkärille kirjoitan myös henk.kohtaisesti kokemuksista. Osastolla aiemmin ollessani kohtelu oli huippua.

    • minäkinmaksan

      Se mahdottomuus on kuultu sieltä sisältäpäin jo moneen kertaan . Tänne haalitaan kielitaidottomia ,asennevammaisia ja osaamattomia lääkäreitä . Hyvä palkka vetää ja kun on monta samasta maasta voidaan ,voidaan muodostaa ryhmä ,joka määrää tahdin . Ylilääkärit ei välitä ,kun lukumäärä saadaan pysymään ,niin heidänkin palkkansa on turvattu.

      • Pettynytmyös

        Toivottavasti ylilääkäri saa tiedon myös tästä. E n halua että kielienemmistönä meillä on venäjä, sorry vaan. Työpaikalla pitäisi keskinäisenä kielenä käyttää meidän omaa kieltämme. Ja toiseksi, käytös pitää olla asiakaslähtöistä, jos asenne jo lääkärillä se että "mitä sinäkin vanhus tänne tulet," lääkäri ei kuulu tuolle alalle.
        sama lääkäri Elena, en laita sukunimeä, käytös on tuota, huomasin myös.


      • Pitää_valittaa

        Juju on siinä että suomalaiset lääkärit hakeutuvat parempipalkkaisiin töihin. Julkisen puolen pienet palkat tekee sen että virkoihin hakee vain maahanmuuttajalääkärit joille kelpaa pienempikin palkka.
        Jos kielimuuri on ongelma, silloin pyydetään lääkärin vaihtoa tai tulkki paikalle. Lääkärin ja potilaan pitää ymmärtää toisiaan virheettä. Onneksi Suomessa on nykyisin mahdollista julkisellakin puolella valita lääkärinsä ja jopa hoitopaikkansa jos muualta saa parempaa hoitoa.


      • Anonyymi

        Vein mieheni Malmin päivystykseen 7.8.2019 klo 07:30. Meitä ennen oli vain yksi potilas. Vastaanottovirkailija (eli jonkinlainen hoitaja kenties) istui kopissa juoruamassa toisen hoitajan kanssa eikä tehnyt elettäkään ottaakseen vastaan päivystyspotilaita. Pitkän ajan kuluttua hän otti meitä edellä olevan vastaan ja lähti viemään häntä lääkärille. Kun hän palasi, kello oli jo kahdeksan. Hän alkoi vaatia mieheltäni lähetettä ja komensi sitten menemään terveyskeskukseen.

        Terveyskeskuksesta mies lähetettiin lähetteellä takaisin Malmin päivystykseen. Lopulta hän sai hoitoa, mutta joutui ajelemaan n. 10 km edestakaisin menemään, tulemaan , menemään ja tulemaan kotiin.

        Hänen oireensa viittasivat verisuonitukokseen jalassa.

        Täysin vastuutonta ja epäammattimaista toimintaa. Teen rikosilmoituksen poliisille.

        Vaimo


      • Anonyymi

        Malmin sairaalan henkilökunta on ammattitaidotonta, epäpätevää , häijyä ja välinpitämätöntä. Jos menee Malmin päivystykseen, on hyvin suuressa vaarassa kuolla. Minunkin verorahojani on tuohon hirvitykseen käytetty 45 vuotta. Se pitäisi lakkauttaa koko päivystys ja tehdä uusi hyvä palvelu veronmaksajille.


      • Anonyymi
        Pettynytmyös kirjoitti:

        Toivottavasti ylilääkäri saa tiedon myös tästä. E n halua että kielienemmistönä meillä on venäjä, sorry vaan. Työpaikalla pitäisi keskinäisenä kielenä käyttää meidän omaa kieltämme. Ja toiseksi, käytös pitää olla asiakaslähtöistä, jos asenne jo lääkärillä se että "mitä sinäkin vanhus tänne tulet," lääkäri ei kuulu tuolle alalle.
        sama lääkäri Elena, en laita sukunimeä, käytös on tuota, huomasin myös.

        Elena kalkkin


      • Anonyymi

        Juuri lääkärin ammatissa on hyvin tärkeää että lääkäri ja potilas ymmärtävät toisiaan .
        Koska miten lääkäri muuten saisi tietää mitsåen asia josta ollaan lääkärissä on alkanut ja miten potilas tuntee olonsa. Yksikin ulkomaalainen vaan katseli monttu auki kun ystäväni oli siellä vatsansa kanssa.
        Tejåki väärän diagnoosi ja viikon päästä potilasta vietiin ambulanssilla sairaalaan ja leikattiin heti. Se siitä tulee jos ei puhuta samaa kieltä
        Sitten on niinkin että potilaan ei sovi puhua jotain murretta lääkärille, sillä silloin kun lääkärit opettelevat suomen kieltä niin ei oppikirjoja tehdä millään murteella vaan oikealla suomen kielellä , niin se pitää olla mielessä jos lääkärillä on heikko suomen kieli
        Jos potilas ilmoittaa esim että ” ko juoo maetoa niin koskeepi mahhaan” vaan ” kun juon maitoa niin vatsa tulee kipeäksi” joten hyvä pitää mielessä että kirjakielellä ilmaisee asiansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vein mieheni Malmin päivystykseen 7.8.2019 klo 07:30. Meitä ennen oli vain yksi potilas. Vastaanottovirkailija (eli jonkinlainen hoitaja kenties) istui kopissa juoruamassa toisen hoitajan kanssa eikä tehnyt elettäkään ottaakseen vastaan päivystyspotilaita. Pitkän ajan kuluttua hän otti meitä edellä olevan vastaan ja lähti viemään häntä lääkärille. Kun hän palasi, kello oli jo kahdeksan. Hän alkoi vaatia mieheltäni lähetettä ja komensi sitten menemään terveyskeskukseen.

        Terveyskeskuksesta mies lähetettiin lähetteellä takaisin Malmin päivystykseen. Lopulta hän sai hoitoa, mutta joutui ajelemaan n. 10 km edestakaisin menemään, tulemaan , menemään ja tulemaan kotiin.

        Hänen oireensa viittasivat verisuonitukokseen jalassa.

        Täysin vastuutonta ja epäammattimaista toimintaa. Teen rikosilmoituksen poliisille.

        Vaimo

        Einauta mikään rikosilmoitus , sillä tätä se on nykyään että niitä lähteitä vaaditaan. Kaikkien uudistusten mukaisesti . Niin se on joka puolella . Jos menet vaikka akuutti vastaan ottona perjantai iltana niin lääkäri saa päähänsä että tapaus ihan hyvin hoidetaan terveyskeskuksessa , niin saa odottaa maanantaihin asti kun saat soittaa terveyskeskukseen että saat sillä sitten kuitenkin lähetteen. Kaikki tälläinen on niin turhaa touhua juoksuttaa ihmistä edestakainen joka voi hyvin huonosti . Joten jotain välimuotoja pitäisi olla että ihmiset saisivat apua silloin kun voivat huonosti eikä kuukauden päästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri lääkärin ammatissa on hyvin tärkeää että lääkäri ja potilas ymmärtävät toisiaan .
        Koska miten lääkäri muuten saisi tietää mitsåen asia josta ollaan lääkärissä on alkanut ja miten potilas tuntee olonsa. Yksikin ulkomaalainen vaan katseli monttu auki kun ystäväni oli siellä vatsansa kanssa.
        Tejåki väärän diagnoosi ja viikon päästä potilasta vietiin ambulanssilla sairaalaan ja leikattiin heti. Se siitä tulee jos ei puhuta samaa kieltä
        Sitten on niinkin että potilaan ei sovi puhua jotain murretta lääkärille, sillä silloin kun lääkärit opettelevat suomen kieltä niin ei oppikirjoja tehdä millään murteella vaan oikealla suomen kielellä , niin se pitää olla mielessä jos lääkärillä on heikko suomen kieli
        Jos potilas ilmoittaa esim että ” ko juoo maetoa niin koskeepi mahhaan” vaan ” kun juon maitoa niin vatsa tulee kipeäksi” joten hyvä pitää mielessä että kirjakielellä ilmaisee asiansa

        On täysin totta, ja olisi todella tärkeää, että etenkin terveysasioissa sekä lääkäri että potilas ymmärtävät toisiaan.
        Terveys on sen verran tärkeä asia, että potilaan pitäisi tulla kuulluksi ja ymmärretyksi vastaanotolla. Näin ei valitettavasti aina ole.


    • fdgdfgdgjhf

      Täällä syrjäseudullakin lienee ulkomaalaisia, mutta minulle on sattunut vain kaksi vierasmaalaista lääkäriä, molemmat Virosta. Toinen heistä oli mykkä toljottaja, kohteli minua pilkallisen oloisesti, keksi ihan oman diagnoosin, kun oikeiden vaivojeni kuunteleminen ja ppohtiminen ei tainnut kiinnostaa - olisihan se osoittanut kunnioitusta, jota hän ei halunnut osoittaa. Olemall kuuntelematta hän pystyi estämään minua kuvittelemasta, että muka jotenkin osaisin havainnoida omia oireitani. Sitten särkylääkettä päälle, ei vaivani aiheuttamiin, vaan siihen hänen olettamansa vaivan.

      Toinenkin virolainen oli nuori nainen, ja hän oli yksi parhaista lääkärikokemuksistani. Ystävällinen, myötätuntoinen, täsmällinen, empaattinen, hymyilevä.

      Joten ei se kansallisuudesta ole kiinni, kuka on hyvä ja kuka lääkäriksi sopimaton. Koko sairausteollisuussysteemi on Suomessa mätä. Toivoisin kuitenkin minäkin voivani valita omanmaalaisen, mikäli haluan. Mieluiten keskustelisin suomalaisen kanssa.

      • Anonyymi

        Olin Malmilla kuukauden, koko aikana minulle ei kerrottu miksi olin sairaalassa vaikka sitä usein tiedustelin (:olin puolitajuton tullessa) oli kuin olisi ollut kauhuhuelokuvassa.Kyselin jatkuvasti" pääseekö täältä koskaan pois , ilman vastausta.


      • Anonyymi

        Jos minä soitan lääkäriasemalle niin heti soittaessaan sanon mitä kieltä hallitsen ja haluan että hoitava lääkärikin osaa samaa kieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin Malmilla kuukauden, koko aikana minulle ei kerrottu miksi olin sairaalassa vaikka sitä usein tiedustelin (:olin puolitajuton tullessa) oli kuin olisi ollut kauhuhuelokuvassa.Kyselin jatkuvasti" pääseekö täältä koskaan pois , ilman vastausta.

        Miten pääsit sieltä ja tulitko terveeksi


    • käytöshuonoa

      Verorahat menee aivan hukkaan ,kun ei edes puheesta saa mitään selvää .

    • Valvirax

      Tänään 11.4.2016 A-studiossa keskustelu ulkomaalaistaustaisista lääkäreistä. Viron kautta tulleet venäläislääkärit pääsevät ilman Tampereen tutkintaa suoraan vastaanottamaan potilaita! Yleensäkin venäläisten suhatutuminen potllaisiin on ylimielistä. Poikkeuksia toki on. Tämä Malmin lääkäri ilmeisesti on sopimaton tehtäväänsä. Tee ilmoitus ylilääkärille ja Valviraan niin saadaan vauhtia näihin asioihin. Meillä on oikeus siihen.

      • potilaatpelkää

        Jouduin terveysasemalla myös kohtaamaan erään Elenan. Aivan mahdoton tapaus . Huusi ,kun eläin "etkö ole ottanut lääkkeitäsi ?"Asennevammaiset rahan pyydystäjät on haalittu Suomeen. Ylimielinen suhtautuminen potilaisiin. Ylilääkärit ei välitä , kun lukumäärä on niin oma palkka on turvattu.


      • Ei_tarvitse_kuunnella
        potilaatpelkää kirjoitti:

        Jouduin terveysasemalla myös kohtaamaan erään Elenan. Aivan mahdoton tapaus . Huusi ,kun eläin "etkö ole ottanut lääkkeitäsi ?"Asennevammaiset rahan pyydystäjät on haalittu Suomeen. Ylimielinen suhtautuminen potilaisiin. Ylilääkärit ei välitä , kun lukumäärä on niin oma palkka on turvattu.

        Onneksi nykyään voi valita lääkärinsä terveyskeskuksessakin ja tarpeen tullen vaihtaa jopa terveyskeskusta.


      • Anonyymi
        potilaatpelkää kirjoitti:

        Jouduin terveysasemalla myös kohtaamaan erään Elenan. Aivan mahdoton tapaus . Huusi ,kun eläin "etkö ole ottanut lääkkeitäsi ?"Asennevammaiset rahan pyydystäjät on haalittu Suomeen. Ylimielinen suhtautuminen potilaisiin. Ylilääkärit ei välitä , kun lukumäärä on niin oma palkka on turvattu.

        Usein eri kulttuureista tulevat eivät ehkä tarkoita mitään pahaa vaan , heillä on omat tapansa jotka ovat heille luonnollisia. Itse työvuosina sain oppilaaksi yhden vieras maalaisen joka oli kohun joku kersantti konsanaan .
        Kun antoi lääkkeitä niin sanoi kovalla äänellä potilaalle että ne otetaan heti eikä myöhemmin , mikä todisti ettei hänellä ollut mitään ihmistuntemusta ainoastaan oma tyylinsä pilasi koko hetken.
        Sillä tämä kyseinen potilas otti aina lääkkeensä kun annettiin , joten ei ihmisen olisi pitänyt sellaista edes sanoa.
        Sanoin sitten myöhemmin. Tälle ihmiselle että hoitajat eivät käyttäydy sillai että potilaalle annetaan sotilaallisella käyttäytymisellä ohjeita jotka ovat tarpeettomia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein eri kulttuureista tulevat eivät ehkä tarkoita mitään pahaa vaan , heillä on omat tapansa jotka ovat heille luonnollisia. Itse työvuosina sain oppilaaksi yhden vieras maalaisen joka oli kohun joku kersantti konsanaan .
        Kun antoi lääkkeitä niin sanoi kovalla äänellä potilaalle että ne otetaan heti eikä myöhemmin , mikä todisti ettei hänellä ollut mitään ihmistuntemusta ainoastaan oma tyylinsä pilasi koko hetken.
        Sillä tämä kyseinen potilas otti aina lääkkeensä kun annettiin , joten ei ihmisen olisi pitänyt sellaista edes sanoa.
        Sanoin sitten myöhemmin. Tälle ihmiselle että hoitajat eivät käyttäydy sillai että potilaalle annetaan sotilaallisella käyttäytymisellä ohjeita jotka ovat tarpeettomia .

        Sillä tavallahan se opiskelijat oppivat, että heille sanotaan tai huomautetaan asioista, miten ne kuuluu hoitaa.
        Potilaatkin ovat hyvin erilaisia, ottavat hoitajien ja lääkäreiden käytöksenkin vastaan omalla tavallaan. Jotkut voi loukkaantua tai suuttua jostain pienemmästäkin jutusta, kun taas jotkut ottavat rennosti vastaan vähän huonommankin kohtelun.

        Kerran olin sairaalassa osastolla ja minulta tultiin ottamaan EKG:tä. Hoitaja oli vanhempi nainen ja mukana oli nuori hoitaja, kenties opiskelija. Tämä sattui olemaan joku ulkomaalainen nuorehko mies.
        Itse olen nainen, ja kun alkoivat ottamaan sitä filmiä, niin naishoitaja käski opiskelijaa laittamaan lätkät iholle vain jalkoihin ja käsiin, ei antanut laittaa rintaan.
        Hämmästyin tilannetta, en tosin sanonut siitä mitään.
        Minulla ei olisi ollut mitään sitä vastaan, että tuo opiskelija olisi saanut harjoitella, koska kuitenkin hän mahdollisena tulevana hoitajana varmasti tulee ottamaan uransa varrella useammankin EKG:n, myös naisilta.


    • Apuahaluava

      Supisuomalaisissakin riittää kaikenlaisia. Itse kävin gastroskopiassa eilen 30.11. ja seuraavana päivänä Kanta tietokannasta sain lukea, että "tutkimus oli potilaalle helppo" ja "kotiutui hyväkuntoisena". Kumpikaan ei pidä paikkaansa. Kun on kärsinyt hirveistä vatsa- ja suolisto-ongelmista vuosia ei yksi gastroskopian hetkellinen epämukavuus tunnu valittamisen arvoiselta. Sensijaan valitin tätä vuosia jatkunutta
      vatsa- ja suolisto oireilua kovasti, mutta kuulluksi en tullut. Aamulla klo 5 alkoivat taas ne tavalliset hirvittävät vatsaväänteet, pahoinvointi ja tuskalliset ilmavaivat. Kanta tietokannan mukaan ei jatkoa Malmin sisätauti poliklinikalla. Sinne en en kyllä haluakaan vaan oikeaan lääkäriin...Ilmeisesti on muutettava Länsi-Helsinkiin.
      Malmin sairaalan maine on huono ja ansaittu. Siellä saa korkeintaan uusia tauteja.
      Lääkäri oli kyllä suomenruotsalainen, ainakin nimestä päätelleen. Tyly ja ynseä jokatapauksessa.

      • nbfcghgjhfv

        Muutto ei auta eikä ole edes tarpeen. Erikossairaanhoidon tutkimukset ja hoidot on keskitetty Helsingissä, asuinpaikasta riippumatta. Jos julkisen puolen hoito koetaan huonoksi, voi yrittää pyytää tutkimuksia Helsingin ulkopuolelta (vaikka Tampereelta tai Turusta). Tai sitten mennä yksityiselle jos pystyy maksamaan suuremmat kulut.


      • Kirjaamiset

        > Supisuomalaisissakin riittää kaikenlaisia. Itse kävin gastroskopiassa eilen 30.11. ja seuraavana päivänä Kanta tietokannasta sain lukea, että "tutkimus oli potilaalle helppo" ja "kotiutui hyväkuntoisena". Kumpikaan ei pidä paikkaansa.....

        - Niin.
        Mitäs se tiede, johon aina vedotaan, sanoo tällaisesta tapauksesta, tapauksista?
        Entä oikieusvaltion opit ja ohjeet?


      • MuMmurKaM

        Palaute tuli mullekin, ei tarvetta tulla sisätaudeille Malmin sairaalaan, , helmikuusta asti vatsakivut., ta:lla uä ja labrat, ei näkynyt mitään vikaa ylävatsassa, muuta kun luomi maksassa.Naapuri kyllä pääsi paksunsuolen tähystykseen. Tän ikäisenä muutenkin pitäisi tähystää kuulemma paksusuoli. Juu, ei oo pieruvaivaa, ne tiiän ja erotan jo tän ikäisenä. No hautaan meen sit rauhassa, mut lapsenlapset vielä tarviis mua.


      • Anonyymi
        Kirjaamiset kirjoitti:

        > Supisuomalaisissakin riittää kaikenlaisia. Itse kävin gastroskopiassa eilen 30.11. ja seuraavana päivänä Kanta tietokannasta sain lukea, että "tutkimus oli potilaalle helppo" ja "kotiutui hyväkuntoisena". Kumpikaan ei pidä paikkaansa.....

        - Niin.
        Mitäs se tiede, johon aina vedotaan, sanoo tällaisesta tapauksesta, tapauksista?
        Entä oikieusvaltion opit ja ohjeet?

        Jos tutkimus oli helpp niinhän meinasi sitä että sai kameran vaivatta alas siis ei ollut esteitä .minulla ol sama tutkimus vaikea, kun eivät saaneet kameraa alas ollenkaan .
        Ja suolisto sairaukset ei aina ole autettavissa gastron avulla , joten syyt voivat olla monenlaiset niihin sairauksiin ja jatkua pari kolme vuottakin ilman että mitään elimellistä
        Syytä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tutkimus oli helpp niinhän meinasi sitä että sai kameran vaivatta alas siis ei ollut esteitä .minulla ol sama tutkimus vaikea, kun eivät saaneet kameraa alas ollenkaan .
        Ja suolisto sairaukset ei aina ole autettavissa gastron avulla , joten syyt voivat olla monenlaiset niihin sairauksiin ja jatkua pari kolme vuottakin ilman että mitään elimellistä
        Syytä löytyy.

        Suolistosairauksia tutkitaan enemmän kolonoskopialla eli paksusuolen tähystyksellä, gastrosta ei suolta taida paljon näkyä.


    • peijaspaskaaaaa

      Myös Peijaksen sairaalan maine on surkea ja täysin ansaittu. Suosittelen jokaista sairastunutta pääkaupunkiseudulla asuvaa hakeutumaan suoraan Meilahteen, jos haluaa jonkinnäköistä hoitoa tai tutkimuksia.

      • Anonyymi

        Joopa joo....Meilahteen...
        Erikoislääkäreille ei niin vain voi itse hakeutua julkisella puolella, sinne tarvitaan yleislääkärin lähete.


    • Eunkärkeä
      • Eräspotilas

        Valtion kanava; Omaa maata tietysti kehutaan, mikä kuuluu asiaan, mutta ei välttämättä ole aina totuuden mukainen.
        Sairaanhoitajakouluun pyrkijöille vaaditaan Suomessa soveltuvuustesti, mutta ei lääkäreille. Pitäisi melkein olla päinvastoin.


      • TehotontaTouhua

      • qwefqqwqqq
        Eräspotilas kirjoitti:

        Valtion kanava; Omaa maata tietysti kehutaan, mikä kuuluu asiaan, mutta ei välttämättä ole aina totuuden mukainen.
        Sairaanhoitajakouluun pyrkijöille vaaditaan Suomessa soveltuvuustesti, mutta ei lääkäreille. Pitäisi melkein olla päinvastoin.

        No sanotaan että kovin tyhmällä ei paukut riitä lääkärikurssille pääsemiseen.
        KAi sulla myös jotain halua on ihmisten auttamiseen ja hoitamiseen jos näet vaivaa opiskella lääkäriksi.

        Vai opiskeleeko joku puusepäksi jos vihaa puutöitä?


      • auttaauttamaan

        Kyllä sinne kaiken näkösiä tohtori mengeleitä menee lääkärikursseille ihan jopa ulkomaille asti.


      • Motiivit
        qwefqqwqqq kirjoitti:

        No sanotaan että kovin tyhmällä ei paukut riitä lääkärikurssille pääsemiseen.
        KAi sulla myös jotain halua on ihmisten auttamiseen ja hoitamiseen jos näet vaivaa opiskella lääkäriksi.

        Vai opiskeleeko joku puusepäksi jos vihaa puutöitä?

        Voihan joillakin motiivina olla ihmisten auttaminen, mutta muitakin motiiveja voi olla. Jopa itsekkäitäkin.


      • Nousut

        > Suomi nousi vertailussa huomattavat kuusi sijaa viime vuodesta. Nousu johtuu pitkälti hoitojonojen lyhentymisestä. Myös potilastiedotus ja potilaiden vaikutusmahdollisuudet ovat vertailun mukaan parantuneet Suomessa......

        Nousu johtuu siis HOITOJONOJEN lyhenemisestä.
        Esim. hoitojen LOPPUTULOS ei vaikuta mitään havaintoihin eikä nousuunkaan!


      • Anonyymi
        qwefqqwqqq kirjoitti:

        No sanotaan että kovin tyhmällä ei paukut riitä lääkärikurssille pääsemiseen.
        KAi sulla myös jotain halua on ihmisten auttamiseen ja hoitamiseen jos näet vaivaa opiskella lääkäriksi.

        Vai opiskeleeko joku puusepäksi jos vihaa puutöitä?

        Joskus joku yliopistosairaalan lääkäri totesi, että osa lääketieteen opiskelijoista on alalle soveltumattomia. Useimmat heistä hakeutuvat alalle ainoastaan palkkatason ja arvostuksen vuoksi.

        Oma lukunsa ovat itämaan yliopistojen kielipuolet kasvatit, jotka tulevat tänne yksinomaan rikastumaan.


      • Anonyymi
        qwefqqwqqq kirjoitti:

        No sanotaan että kovin tyhmällä ei paukut riitä lääkärikurssille pääsemiseen.
        KAi sulla myös jotain halua on ihmisten auttamiseen ja hoitamiseen jos näet vaivaa opiskella lääkäriksi.

        Vai opiskeleeko joku puusepäksi jos vihaa puutöitä?

        Usein myös tulkitaan väärin lääkärin käyttäytyminen ikävä kyllä . Meidä lääkärikeskuksessa olimkerran mies lääkäri jolla oli luonnostaan aina totinen ilme vaikka kuten oli leikkisä kerrran yksi mummo valitti että on totinen lääkäri ja sanoin sen lääkärille myöhemmin
        Niin hän sanoi että jos on iloisen näköiseen. Niin ne sanoo että heidän sairauttaan ei oteta
        Vakavsati


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein myös tulkitaan väärin lääkärin käyttäytyminen ikävä kyllä . Meidä lääkärikeskuksessa olimkerran mies lääkäri jolla oli luonnostaan aina totinen ilme vaikka kuten oli leikkisä kerrran yksi mummo valitti että on totinen lääkäri ja sanoin sen lääkärille myöhemmin
        Niin hän sanoi että jos on iloisen näköiseen. Niin ne sanoo että heidän sairauttaan ei oteta
        Vakavsati

        Ei se totisuus tai iloisuus paljasta sitä, miten lääkäri suhtautuu potilaan sairauteen.
        Vaikka ainahan se on mukavampaa kohdata iloisen näköinen lääkäri, kuten muitakin iloisia ihmisiä.
        Eikä se iloisuuskaan ole niin tärkeää, mutta positiivisuus kuitenkin.


    • MuutakinKokenut

      Kävin myös Malmin sairaalassa päivystyksessä, tarkoituksena saada alkavan influenssan oireisiin helpottavaa ja kestoa lyhentävää lääkettä (Tamiflu). Olen huonosti tasapainossa (VS) oleva diabeetikko 1. En edennyt hoitajaa pidemmälle, kanta.fi:stä katsoin tietoni. Kerroin kuumeen nousseen muutamassa tunnissa 38,9 c ja puuskittaisesta, kuivasta yskästä. Kanta.fissä oli merkintä kuume 38 c eikä muita oireita. Ihan suomalainen hoitsu oli eikä mahdottoman kiire näyttänyt olevan.

    • puhu_suomea

      Suomen perustuslaissa on pykälä että jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus saada sairaanhoitoa omalla kotimaisella kielellä ymmärrettävästi ja selkeästi. Mikäli kyseessä on ulkomaalainen lääkäri joka puhuu eritain huuuuno suumi niin lääkärin voi vaihtaa vedoten tuohon pykälään

    • LoistavaaPalvelua

      Pe. 10.3. klo.9,15 menin malmin sairaalan päivystykseen rytmihäiriöiden vuoksi. Ei jonoa ,nuori ystävällinen Mies otti sydänfilmin ja totesi flimmerin. Vei osastolle jossa nuori ja kaunis , ystävällinen hoitaja-opiskelija Neito laittoi tipan ja kyseli voinnit ja oireet. Suomainen lääkäri Nainen tutki laajasti ja vielä kehkoröntgeniin tytön kanssa passitti.Todella asiantuntija ja paneutui työhönsä!! Kaikki hoitsut suomalaisia os. 9:llä.
      Anestasialääkäri oli kenties ulkomaalais taustainen?,mutta suomea puhui hyvin. Kaikenkaikkiaan jäi "hyvä maku suuhun" koko reissusta,niin hyvin ja ystävällisesti minua hoidettiin!! T: "Pappa" joka ei peittoa halunnut;)

    • timpuri-vahingossa

      Tuosta motiivista auttaa ihmisiä...Eiköhän sillä palkallakin ole jotain tekemistä.
      Hyvä muisti riittää usein.
      Sosiaaliset taidot saattaa olla aivan nolla tasoa!

      Ei ole enää soveltuvuuskokeita.
      Kiinnittäkääpä huomio nykyisiin "lähäreihin", niinkuin nämä pikkupimut itseään leikkisästi nimittävät. FB sivut joskus aivan ...ei viitsi edes sanoa....tasoa. ja ammattina lähihoitaja tai sairaanhoitaja.
      On toki ammattinsa tosissaan ottavia ja alalle soveltuvia nuoria. Iällehän ei mitään voi. Pelottaa vaan näiden lähäreiden huomiot ja kommentit potilaista.
      Kiinnostuksen kohteet kun on tubettajat, muoti, oma ulkonäkö, yms.

    • Pädssi

      Kurkku ja nielu kipeä nieleminen vaikeaa. Nieleminen kivuliasta.Peili näytti punaista ja valkoisia laikkuja.3pv buranaa ja tule uudelle en.Yksityislääkäri angiina ja keuhkoputken tu lehdus. Antibiottikuuri ja ihmetys Malmin DI agnoosista.🤔

      • Malmi_vai_Haartman

        Laittakaa ystävällisesti lääkäreiden nimet, kun raportoitte näistä vääristä ja oikeista diagnooseista, kiitos!!


      • Varmempi_vaihtoehto
        Malmi_vai_Haartman kirjoitti:

        Laittakaa ystävällisesti lääkäreiden nimet, kun raportoitte näistä vääristä ja oikeista diagnooseista, kiitos!!

        Tänne ei voi laittaa nimiä, koska viestit poistetaan. Syynä voi olla se että viesti tulkitaan kunnianloukkaukseksi, eikä ylläpito halua oikeuteen koska anonyymiä kirjoittajaa on vaikeaa saada leivättömän pöydän ääreen.


      • mop737_iherb_alekoodi

        Höpö höpö. Ei faktojen kertominen ole kunnianloukkausta.


    • liikuttaa

      Harrastan paljon liikuntaa ja jalka kipeyty todella pahasti polvesta ja polven yläpuolelta , Malmilla tehtiin uä tutkimus ja diagn reisilihas revenny, kysyin lääkäriltä onko polvi vamma pois suljettu ja vastasi kyllä. Hyvin pian jouduin kuitenkin Töölöön päivystykseen ja todettiin ristiside ja kierukka repeytynyt .

      • mop737_iherb_alekoodi

        Tossakin oleellista olis tietää KUKA LÄÄKÄRI TOTES MITÄKIN?

        Hoitopaikka on epäoleellinen.


    • Kipu

      Malmin sairaala oli ihan kamala lääkäri..oli suomalainen hirveä lääkäri, et palautetta annan. Ihan hirveä lääkäri. Ikinä en mene enää malmille.

      • Anonyymi

        Olin hoidossa malmin sairaalassa ja lääkäri ja ylilääkäri kieltäytyi elvyttämästä ja vaikka raamatun mukaan viimeinen tahto on että elvytetään. Tässä oli yritys toteuttaa Eutanaasia uusi muoto ja osa varmaan on toteutunut koska ruumis kontit on täynnä ruumiita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin hoidossa malmin sairaalassa ja lääkäri ja ylilääkäri kieltäytyi elvyttämästä ja vaikka raamatun mukaan viimeinen tahto on että elvytetään. Tässä oli yritys toteuttaa Eutanaasia uusi muoto ja osa varmaan on toteutunut koska ruumis kontit on täynnä ruumiita.

        Lääkärit eivät lue ohjeita Raamatusta, toimivat lääketieteelliseltä pohjalta.


    • Anonyymi

      Joillekin lääkäreille on tärkeintä näyttää kuka kukin on. Kuka on se lääkäri joka määrää, ja kuka on se potilas joka vain kuuntelee!

    • Anonyymi

      Menin Malmin sairaalan terveyskeskuksen puolelle 30.1.2021 hoidattamaan aiemmin loukattua ja sidottua kyynärpäätäni. Oin paikalla hieman ennen klo yhdeksää. Jouduin jonottamaan ehkä tuollaiset 20 minuuttia. siteen vaihdossa havaittiin, että tulehdus oli muuttunut ruusuksi. Jonotin osastolle pääsyä vajaan tunnin. sitten minut saatettiin sisätautiosasto kakkoseen. Kiva valoisa kahden hengen huone. Vaatteet vaihtoon ja vaikka rukailu olikin jo ohi, minulle järjestettiin purtavaa. Sen jälkeen sitten tiputus päälle. Pyydin kivunpoistoa ja sainkin siihen Panakodia (sain itse valita).
      jokaisella potilaalla oli oma TV. lisäksi yhteistilassa kaksi taulu telkkaria ja nojatuolit. Niiden välissä pöytä. Kahvit tarjottiin halutessa em. tilassa, joten leffan katselua ei tarvinnut keskeyttää. Henkilökunta oli TODELLA ystävällistä!
      Sain pyynnöstä heti toisen tyynyn ja yöksi nukahtamislääkkeen. Osastolla oli reilusti liikkumistilaa. Yksi kierros käytävillä n. 50 metriä. Henkilökunta moikkaili ohi kulkiessa. Kaikki tapahtui tehokkaasti, mutta rauhalisesti. Kaikkiin -tyhmiinkin kysymyksiin vastattiin ystävällisesti. Kolme päivää osastolla meni hurauksessa. Lähtiessä sain täydellisen suullisen ja kirjallisen ohjeistuksen lääkäriltä. Osastolta sitten lähtiessä tuli kyyneleet silmiin. Oli pakko sanoa: "Tulee ikävä kolmea päivää osastollanne!" Veipo

    • Anonyymi

      Mikä ihme tuo kipupiikki om, jota niin mono hinkuu? Ei ole olemassa mitään yleispätevää sellaista .

    • Anonyymi

      Mutta jostain kummallisesta syystä olemme jälleen ONNELLISIN MAA!
      ihan tutkimusten mukaan!

    • Anonyymi

      kerran menin lääkärin vastaanotolle, kun sormi oli jäänyt auton oven väliin. Näytti, että tuuskana. Musta mies otti vastaan. " Kyllä se siitä", hän sanoi. En muista, mitä kirjoitti. Sitten pitkän ajan kuluttua menin lääkärin vastaanotolle sen sormen kanssa. Hän otti kuvan. Kysyin, voiko sille vinkkuraiselle sormelle tehdä mitään. " Se olisi pitänyt heti tehdä", vastasi lääkäri.

    • Anonyymi

      Minä vaihdoin lääkäriasemaa juuri sen vuoksi että siellä oli ulkomaalainen lääkäri Ei tervehtinyt kun tulin sisään, ja kun kerroin vaivaani niin vahtasi tietsikkaa koko aja. Eikä kuunnellut , joten siitä paikasta lähdin , ja soitin toiseen lääkäri keskukseen, Ja listasin itseni sinne . Ottivat vastaan ja kirjoittivat lähetteen sairaalaan.
      Siten sujuu joustava hoito , eintietsikkaan vastaamalla

    • Anonyymi

      Tuollaisesta tulee varmaan turvaton olo mutta minulla oli hyvä kokemus hoono suomi puhuvista hoitajista. Empaattisia ja hoitotyö sujui hienosti ilman huokailuja tai liikapainoja.

      • Anonyymi

        Olen itsekin huomannut, että maahanmuuttaja hoitajat ovat yleensä tosi ystävällisiä ja kohteliaita. Eikä hoitajan erinomainen kielitaito ole ihan niin tärkeää kuin lääkärin. Vähemmälläkin kielen osaamisella pärjää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe