407 ja 508 ovat kiusallisen samanlaisia alustansa suhteen. Varsinkin takaripustus on kuoppaisella asfaltilla kärsimys. Pauke ja pamahtelu menee kyllä kuuloluihin sillä intensiteetillä, että jälkikasvun kuulo on vaarassa. Ongelma on jostain syystä varsinkin takapenkkiläisten murhe.
Paukkuva alusta - Peugeot
16
221
Vastaukset
- Paukuttaa
Paukkeeseen auttaa kun vaihtaa "koiranluut" joka kevät. Hiljaista tuosta ei saa, mutta tosiasia on se, että pösön alusta on herkkä pienellekin väljyydelle ripustuksen osissa. Kannattaa tarkistaa myös pyöränlaakerit ja alapallonivelet vuosittain huolella. Niissä on tyypillisesti tuollainen kahden kolmen vuoden vaihtosykli ja pienikin vika tai välys kyllä kuuluu. Pyörien ripustus on tunnetusti ranskalaisten autojen yksi heikkous.
- Merkkiä_jo_vaihtanut
>>Pyörien ripustus on tunnetusti ranskalaisten autojen yksi heikkous.
Heikkous ja vahvuus. Minulla oli aikanaan pitkään 406 vm. 1996. Kun kummeksuin ”koiranluiden” toistuvaa vaihtotarvetta kokeneelle Peugeot-asentajalle, totesi hän saman vaivaavan muitakin merkkejä, joihin on monimutkaisella pyöränripustuksella rakennettu upeat ajo-ominaisuudet. Mikäpä kukapa minä kiistämään – 406:n ajo-ominaisuuksissa ei todellakaan ollut valittamista.
Eräs lähipiiriini kuuluva Volvo S80:n omistaja valitti taannoin omastaan samaa: ”aina, kun hän vei autonsa määräaikaishuoltoon, kertyi rutkasti lisähintaa tarpeelliseksi katsotuista alustanosien vaihdoista”.
406:n koiranluut olivat onneksi ihan kohtuullisen hintaisia kulutusosia. - Eiseniinhuonoole
Merkkiä_jo_vaihtanut kirjoitti:
>>Pyörien ripustus on tunnetusti ranskalaisten autojen yksi heikkous.
Heikkous ja vahvuus. Minulla oli aikanaan pitkään 406 vm. 1996. Kun kummeksuin ”koiranluiden” toistuvaa vaihtotarvetta kokeneelle Peugeot-asentajalle, totesi hän saman vaivaavan muitakin merkkejä, joihin on monimutkaisella pyöränripustuksella rakennettu upeat ajo-ominaisuudet. Mikäpä kukapa minä kiistämään – 406:n ajo-ominaisuuksissa ei todellakaan ollut valittamista.
Eräs lähipiiriini kuuluva Volvo S80:n omistaja valitti taannoin omastaan samaa: ”aina, kun hän vei autonsa määräaikaishuoltoon, kertyi rutkasti lisähintaa tarpeelliseksi katsotuista alustanosien vaihdoista”.
406:n koiranluut olivat onneksi ihan kohtuullisen hintaisia kulutusosia.En tiedä mistä johtuu mutta omassa 406:ssa on koiranluut kestäneet 100tkm ajon, eikä ole vieläkään vaihtotarvetta.
Olisiko olosuhteilla ja valitulla varaosan laadulla merkitystä. - Merkkiä_jo_vaihtanut
>>Olisiko olosuhteilla ja valitulla varaosan laadulla merkitystä.
Epäilemättä on. Mitä ”alkuperäisosiin” tulee, niin olen kuullut eri lähteistä ranskalaisten autojen erään perisynnin olevan kirjava alihankintapolitiikka – komponentteja ostellaan mistä milloinkin. Varaosatiskillä asioidessa ei aina riitä tieto mallista ja vuosimallista, vaan on osattava esimerkiksi kertoa, onko autoyksilön sähköt kasattu Valeon vai Ducellier'n osista (jotka eivät välttämättä ole täysin yhteensopivia keskenään).
No, minäpoika joka tapauksessa ajelin Peugeoteilla tyytyväisnä miesnä neljännesvuosisadan ajan. En joutunut asioimaan varaosatiskillä yhtenään saati kuluttamaan siellä omaisuuksia.
Vaihto 407:ään jäi minulla väliin (koska 406 oli niin hyvä!) eikä 508 hävinnyt viime valinnassani suinkaan huonomaineiselle autolle (eikä halvemmalleen). Peugeotista jäi hyvä maku suuhun. - Meno-jatkuu
407 minulla ollut nyt 4 vuotta 100tkm. Kokonais ajomäärä 170tkm. Ei ole minun aikana vaihdettu mitään alustan osia, eikä pyörän laakereita. Vain jarrupalat.
- JanneKaljunen
Minulla uudesta asti ollut 407 HDI1,6. Mittarissa 215.000km. Viimeisen vuoden aikana korjattu: Kytkin ja vauhtipyörä, jakoketju ja sen kiristin, EGR, FAP, eolyc-täyttö, tuulilasi, takaiskarit, kolme pyörän laakeria yksi alapallo ja ilmastoinnin kompura. Nyt menee lisäksi etulevyt ja jarrupalat sekä ruiskutussuuttimien yläpään tiivisteet sekä hehkutulpat.
Ilmeisesti tuo Olympia-malli on sekundaa, koska auton tekniikka tuntuu varsin vikaherkältä ja rikkoutuu herkästi. - hdi_on_pop
JanneKaljunen kirjoitti:
Minulla uudesta asti ollut 407 HDI1,6. Mittarissa 215.000km. Viimeisen vuoden aikana korjattu: Kytkin ja vauhtipyörä, jakoketju ja sen kiristin, EGR, FAP, eolyc-täyttö, tuulilasi, takaiskarit, kolme pyörän laakeria yksi alapallo ja ilmastoinnin kompura. Nyt menee lisäksi etulevyt ja jarrupalat sekä ruiskutussuuttimien yläpään tiivisteet sekä hehkutulpat.
Ilmeisesti tuo Olympia-malli on sekundaa, koska auton tekniikka tuntuu varsin vikaherkältä ja rikkoutuu herkästi.Mitä tarkoitat jakoketjulla ja kiristimellä. Kyseisessä moottorissa on jakohihna. Onko nokkien välisellä ketjulla myös kiristin ?
- tomiitoimiitoimiitoimii
hdi_on_pop kirjoitti:
Mitä tarkoitat jakoketjulla ja kiristimellä. Kyseisessä moottorissa on jakohihna. Onko nokkien välisellä ketjulla myös kiristin ?
Nokka-akseleiden välisellä ketjulla on tottakai kiristin.
- Terohanse
hdi_on_pop kirjoitti:
Mitä tarkoitat jakoketjulla ja kiristimellä. Kyseisessä moottorissa on jakohihna. Onko nokkien välisellä ketjulla myös kiristin ?
-oho-.
- Hdi_on_pop
tomiitoimiitoimiitoimii kirjoitti:
Nokka-akseleiden välisellä ketjulla on tottakai kiristin.
Nokkaketjulla ei tottakai ole välttämättä kiristintä. Ei kaikissa moottoreissa.
- Maahantuontikieltoon
Onneksi Peugeotissakin edes joku toimii kunnolla.
Kaverin romua on ropellettu taas jokunen päivä, vaikka kielsin alunperinkin lyömästä käsiään sontaan.
Peugeot hakkaa laaduttomuudessaan jopa italialaiset. Vertailukelpoinen lähinnä Talbot Horizonin ja Simcan kanssa.
Hankkiiko näitä uutena joku muukin, kuin ummikko ämmät? - Ummikkoämmäex
Pösön 508 dieselit eivät käy enää kaupaksi. Ostajat ovat varmaan viisastuneet, eivätkä enää lähde pösön hullutuksiin, kun toimivampiakin autoja on olemassa.
- Saksalais-ranskalais
Onneksi järkevät ihmiset eivät tee autovalintaansa S24-kommenttien pohjalta.
- JarrumiesKK
Saksalais-ranskalais kirjoitti:
Onneksi järkevät ihmiset eivät tee autovalintaansa S24-kommenttien pohjalta.
Joo, ne haluaa iskeä kätensä paskaan ihan itse. Kuka nyt toisten kokemuksista välittää?
- paskoja
Jouset ottaa koriin kiinni tiukassa kurvissa, aika moisia vekottimia!
- Ei_paskoja
paskoja kirjoitti:
Jouset ottaa koriin kiinni tiukassa kurvissa, aika moisia vekottimia!
Kai ne ottaa kiinni koriin myös paikoillaan ollessa yläpäästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1531646Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671606Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä671323En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311302- 441154
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102915Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42697Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke156685