Xsaran tyyppivikoja?

xantian omaava

Mitkä ovat xsaran tyypillisiä vikoja? Olen menossa ostamaan 01 vuosimallin xsaraa ja olis kiva tietää, mistä etsii vikoja...

28

13956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MrBean

      Ostin noin puoli vuotta sitten vm. 01 VTR:n. Ensiksi alkoi Airbackin valo palamaan, joka osoittautui turvavyön esikiristimen viaksi. Sitten hajosi pelkääjän puolelta lasinnostimen moottori. Aina välillä jää myös radio soimaan niin ette mene millään pois päältä ennen kuin sammuttaa moottorin 5 min ajaksi.

      Nyt onkin auto sitten toiminut. Ainoastaan häiritsee enää nitinät/natinat. Luojaani kiitän, että ostin käytetyn Xsarani liikkeestä vuoden taakuulla, koska sitä takuuta tarvittiinkin yllättävän paljon. Vähän pettynyt olen tähän ranskanskattareeni. Ainiin, autolla ajettu nyt 38 tkm.

      • lisääjä

        Ikkunannostimen hajoaminen ei ole tyyppivika. Enkä ole törmännyt tuollain sekoilevaan radioonkaan. Airbagin valon vilkkuminen on tyyppivika. PSA:n lisäksi myös renaultissa. Penkin alla olevat liittimet hapettuvat.

        Uusikorisen tyyppivika on vilkkukatkaisijan rikkoontuminen. Eli koeajolla kannattaa paikallaan vilkutella edestakaisin ja jos kerrankin jättää aloittamasta vilkuttamista, niin se on menossa.

        Koiranluita myös menee, mutta ne eivät ole kalliita. Automaattilaatikon jättäisin ostamatta.


      • miika

        Elikkäs mulla on sama ongelma ton airbackin valon kanssa.. Oliko kallis korjata toi turvavyön esikiristimen vika, jos sattuis olemaan sama vika mun autos.


      • Keimo
        miika kirjoitti:

        Elikkäs mulla on sama ongelma ton airbackin valon kanssa.. Oliko kallis korjata toi turvavyön esikiristimen vika, jos sattuis olemaan sama vika mun autos.

        Omassa VTR:ssä (-01) ilmeni jo takuuaikana tuo airbagin valon vika. Ilmeni erityisesti talvipakkasilla. Korjattiin takuuaikana kertaalleen ja ilmestyi nyt syksyllä taas uudestaan. Ratkaisuna Vehossa juotettiin molempien penkkien alla tarvittavat piuhat/liitokset -> Takuuseen meni. En tiedä johtuiko jo kertalleen takuuaikana korjauttamisesta vai liekö tyyppivika.


    • SX 1.6

      Xsaran vikoja vuoden aikana:
      - pissapojan pumppu vaihdettu tuulilasille
      - apukuskin keskuslukituksen lukko vaihdettu
      - polttoaineen tankin mittari koodattu uudelleen
      - jarrujen vinkumista korjailtu useasti
      - sisäilman puhallin vaihdettu vinkumisen takia
      - vaihteisto vinkuu, vaihdettu rattaita lootasta
      - vielä vaihtamatta takaikkunan pissapojan pumppu
      Auto on 10 kk vanha ja ajettu n. 20000km.

      • kunnioituksella

        Kuulostaa hiukan epämääräiseltä kun "kaikki vinkuu".. kumpi mahtaa vinkua enemmän.. kuski vai auto? ;)

        No ei, ilmeisesti sinulle on sattunut maanantaikappale ja huono tuuri..


      • SX 1.6
        kunnioituksella kirjoitti:

        Kuulostaa hiukan epämääräiseltä kun "kaikki vinkuu".. kumpi mahtaa vinkua enemmän.. kuski vai auto? ;)

        No ei, ilmeisesti sinulle on sattunut maanantaikappale ja huono tuuri..

        Kyllä se auto "vinkuu" enempi.

        Muuttui käsitys siitä että ns. vanhassa mallissa ei enää olisi lasten tauteja, mutta tuntuukin että näihin laitetaan aina vaan huonompia osia.

        Tämä on neljäs uusi Sitakka ja kaikkein surkein yksilö. Nämä viat mitä luettelin on huollon mielestä niitä normaalivikoja ja kuulemma vaihteisto on vielä hiljainen että pahempiakin vielä on ja kun ovat niitä korjailleet ääni on vielä lisääntynyt.

        Ajellaan takuuaika loppuun ja vaihdetaan merkkiä.

        Hyvää tässä autossa on varusteet ESP, p-tutka,ym..


    • pää

      tarkasta myöskin ajovalo-umpiot,mulla irtos niistä kromaukset,muuten suht ok.

      • xsaran omaava

        Oliko oikean kokoiset?
        jos sinne laittaa 100w hehkut niin taatusti heijastinpinta käryää.
        (jos tarkoitit niitä kromauksia)


      • Pää
        xsaran omaava kirjoitti:

        Oliko oikean kokoiset?
        jos sinne laittaa 100w hehkut niin taatusti heijastinpinta käryää.
        (jos tarkoitit niitä kromauksia)

        Joo,polttimot on aivan tavalliset,ei 100w tms. Mutta voisko sillä olla tekemistä että ajan todella pitkiä matkoja pitkät päällä.? (kainuussa ja paljon yö aikaan).


    • eKv

      Mulla oli 99-mallinen VTS-Xsara jonka kanssa ajoin vuoden aikana melkein 50 tuhatta. Jouduin vaihtaan dieseliin.
      Harmi sinänsä koska auto oli täydellinen, ei vian vikaa.

      • xsaran omaava ex(xantian om...

        Hiukan ihmettelen näitä "kaikki vinkuu" ja "kromaukset irtoo" yms vikoja...

        Ostin sitten sen xsaran ja nyt olen ajanut sillä 5000km ostaessa mittarissa oli 90500km. Olen tutkinut kaikki viat mitä täällä on lueteltu mutta ainoa jota epäilin alkuun oli se että "kaikki" vinkuu. Mutta sitten aloin etsimään niitä "kaikkia" vinkuvia paikkoja ja löysin vian eli tavarat jotka oli hanskalokerossa, etuovien sivutaskuissa yms... takaiskarista kylläkin kuuluu kolina mut sen saa tutkia ammattilainen. (ei todellakaan mikään VEHON tumpelo). eli Xsara jonka ostin on -02vm Hdi... Mutta olis kiva kuulla vieläkin että muita vikoja löytyy!

        Ps. Toi että kaikki vinkuu on ehkä hieman ihmeellinen vika... kannattaisiko tutkia vikinää tarkemmin? Vai eikö löydy mitään mikä EI vingu?


    • ongelmako?

          Xsaran vikoja 2 vuoden aikana:


      - polttoaineen tankin mittari koodattu uudelleen
      - jarrujen vinkumista korjailtu useasti
      - sisäilman puhallin vaihdettu rikkoontumisen takia
      - etujarrulevyt vaihdettu liiallisen kulumisen takia
      - radion näyttö uusittu/cd sekoilee edelleen
      - pakoputki hitsattu
      - ajovalo polttimoita menee kuin leipää
      - ajonestolaite temppuilee
      - kone käy kylmänä huonosti
      - ajovalo umpiossa huurua
      - takajarrulevyt ruosteessa
      - perää nostettu

      break 2003 aj 42000

      • ongelmako?

        lisäys edelliseen:Ei ole enään ongelmia Xsarassa kun se lähtee vaihtoon.vaihdan erääseen suosittuun japsi merkkiin,saa nähdä onko parempi?


      • kypsä

        Vuoden aikana 35 tkm, nyt mittarissa rapiat 170 (-01, 2,0 hdi 66 kW).
        - etupyörän laakerit
        - polttoaineen siirtopumppu (auto jätti tielle, tuulee koillisesta)
        - radion näytön sekoilu

        Ja seuraavassa huollossa löytyy lisää. Harmi vaan, ettei pysty edes viemään romuttamolle kierrätettäväksi, kun on niin paljon muoviosia


    • mika722

      mulla on outo vika sähköissä eli kun laittaa vilkun päälle niin toimii mittaristo ja laitoin takalasi lämmittimne päälle niin kuskin lasi meni alas,mut ei ylös kumpikaan sähkölasi ei toimi autossa eikä radio vaikka sulakkeet ehjät

    • oskari2

      mikä vika kun vilkut ei toimi .

    • Reverse ok

      Mulla on Rättisitikassa outo vika.Kun laitan peruutusvaihteen päälle niin CD-soitin alkaa soittaa levyä väärinpäin.

      Osaako kukaan kertoa mistä moinen johtuu ?

    • Eka ranskis

      Onko -98 farkku xsarassa lampuille ja tuulilasille omat pissipojan moottorit.
      Oletettavasti näin on koska lampuille tulee vettä mutta tuulilasille ei. Noita sähkövikoja näyttäs olevan enemmänkin. Auto on ostettu lyhytaikaiseen käyttöön joten niiden kanssa voi elää, mut toi tuulilasin pissapoika olis mukava toimiva lisä.

      • 1,9 td -98

        Jos mitään surinaa ei edes kuulu, on moottori todennäköisesti sökö. Niissä on eri moottorit.
        Voi olla myös tuulilasille menevä letku likistynyt oik. saranan kohdalta rikki. Sen huomaa kyllä kun kokeilee konepelti auki.


    • Itikka mies

      Mikähän on kun xarassa 02vm ilmottaa koko ajan että on repsikan ovi auki vaikka auto on ajossa ja ei anna pistää ovia lukkoon

      • 1,9 td -98

        Katso oveen menevän johtonipun haitarikumin sisään. Siellä on johto poikki. Kolvi kuumaksi ja mahdollisesti notkea johdonpätkä jatkoksi.


    • Pääpaalaaja

      Itikka miehen Shitroen olisi pitänyt pistää paaliin jo monta vuotta sitten !

      • kollaa kestää

        Ei Citikkaa silleen saa paaliin.


    • lki

      Mun xsara 2002 2.0 hdi ei sammu avaimella jos jarrupoljin on painettuna pohjaan. Missähän vika ?

    • Lukko expertti

      Mun Xsara 2002 2.0 HDI ei lähde käyntiin jos en väännä virta-avaimesta saman aikaisesti. Missähän vika?

    • perushanski

      Moi !
      Tässä meidän xarassa on tyyppivika, jota esiintyy myös mersun vitoissa. Eli Diesel-suuttimien palo-prikka alkaa vuotaa ja se vuotaa pakokaasua konetilaan, josta kulkeutuu sisälle. Jotkut kertoo, että diesel-katku aiheuttaa syöpää, ainankin se haisee pahalle. Tuo vika tulee sattuessaan korjata mahd pian, koska kuuma pakokaasu polttaa lisä-haitta-koloa suuttimen juureen ja siitä tulee taas lisä-kättenvoiteita, eli harmia.
      Myös etupyörän laakeri on väljä ja ajettu on 160tkm. Mutta etulaakeri on väljä vain oikealla puolella. Mut seur katsastukseen pitää vaihtaa ja muutoinkin, koska se voi kulua loppuun piankin, no tunnin työ ja neljäkymppiä hyvä SKF-laakeri ja hyvää matkaa.

    • lakapa

      LÖYTYISKÖ ASIALLISTA TIETOA XARA 1,6 BREA 98 MOOTTORI KUN LÄMPIÄÄ RUPEAA NYKIMÄÄN ,AUTO VANHA MUT KYL-SILLÄ POJAT HARJOITELIS-197tuh. ajettu siisti ikiliikkuja sitikka,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe