Vanhukset oikeustieteellisessä?

kurttuinenrusina

Miten vanhoja ihmisiä oikeustieteellisessä aloittaa? Miten vanha oli sinun saapumiseräsi vanhin?

14

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänverrantiän

      En tiedä, minkä ikäinen oli vanhin. Vähän vanhemmilla ku ei ole tapana toitottaa ikäänsä. Se on tärkeää vain nuorena, siis on iso ero, onko 19 vai 20 tai jopa 21. Vanhimmat voisivat olla nuorimpien vanhempia ellei peräti isovanhempia. Usea on aloittamassa toista tai kolmatta tutkintoaan.

    • llakakpsö

      vanhimpia oli ehkä 50 vuotiaat. Useita 30-50 vuotiaita. Vanhimmat ketkä pyöri vielä jossain bileissä ja pääsi vielä mukaan "porukkaan" oli ehkä 25, mutta nää oli tosiaan yleensä näitä tokaa tutkintoa alottavia

    • OTMHelsinki2015

      Itse 27 akun loitin, toka tutkinto. Saman ikäisiä oli ihan hyvin, ja kyl pääs piireihinkin sisään kun jaksoi notkua bileissä. Isoin ongelma "vanhoilla" on oma asenne, vaikea aloittaa taas opiskeluelämä ja työura nollasta, mut näin siihen on asennoiduttava. Kyl kontakteja ja duuniakin löytynee kunhan jaksaa olla ennakkoluuloton ja uskaltaa aidosti alottaa alusta.

      • melkemaist

        Ehkä sinulla sitten oli joku asenneongelma. Itselläni ei ongelmia ollut, vaikka aloitin oikiksessa vasta yli 30-vuotiaana. Kyseessä toinen tutkinto, ei tarvinnut aloittaa niin alusta kuin tuoreiden ylioppilaiden, joilla koko elämänhallinta vielä hakusessa.

        Bileistä olin saanut tarpeekseni jo aikoja sitten. Ei kerrassaan kiinnostanut. Silti ei mitään puuttunut, elin täyttä elämää omissa piireissäni kuten teen edelleenkin. Opiskelu on sujunut hyvin ja vielä tänä vuonna tulee olemaan maisterin paperit kädessä.

        Niin, siis jos varttuneemmalla opiskelijalla on ongelmia biletyksessä, "piireihin" pääsemisessä tai muuten, voisi tarkistaa, haluaako olla teini koko ikänsä. Aikansa kaikella! Yliopistossa on oikeus olla aikuinen.


      • 112211

        Kyllä piireihin pääseminen voi olla tärkeää jos joutuu muuttamaan vieraalle paikkakunnalle, iästä riippumatta.


    • quessplaah

      Ite alotin 21-vuotiaana armeijan jälkeen, mutta oikiksessa tuntuu tosiaan olevan aika paljon eri ikäisiä opiskelijoita ja näitä toista tutkintoa tekeviä, erityisesti kauppiksen ja hallintotieteen puolelta.

    • Eikoskaanliianvanha

      Meidän kurssilla vanhin oli 59-vuotias. Opiskelija siinä kuin muutkin.

    • vanhusko

      Minä olen yli 40-vuotias. Aion vielä päästä oikikseen.

      • hyväikäjuu

        Justiin hyvä ikä oikikseen (tai mihin vain). On jo suhteellisuudentajua, arjen hallinta kunnossa ja itseluottamus parempi kuin puolet nuoremmilla.


    • Vanhakonoenole

      Minä olen yli 50-vuotias ja aioin hakea ensi vuonna oikikseen.

    • kiwikiwikiwi

      Omasta mielestä yli 50 ei kyl pitäis hakea ja viedä muiden nuorempien opiskelu paikkoja. Ei kovin taloudellista ja työelämässäkään pysy pitkään mukana siinä vaiheessa.

      • mmmmmmmmmmmmmm

        Miksei. Parikymmentä vuotta työaikaa edelleen. Nelikymppiselläkin 30 vuotta aikaa vanhuuseläkkeeseen.


      • Eikoskaanliianvanha

        Samalla viivalla kaikki ovat oli ikä mikä tahansa ja kova työ on päästä sisään, joten jokainen on paikkansa ansainnut


      • tätä.ieltä

        Mitä vielä! Yli 50 on ollut yli 30 vuotta töissä, maksanut veroja ja päästänyt aina nuoremmat edelleen. Nyt on hänen vuoronsa päästä opiskelemaan. Paitsi jos tämä olisi jo toinen tai kolmas tutkinto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe