Kannattaako enää aloittaa lukemista jos Turkuun?

TurkuTaiAvoin

Halusin keskittyä YO-kirjoituksiin ja sen jälkeen pitää pienen breikin ennen kuin aloitan luku-urakan, mutta nyt mietin että kannattaako enää edes aloittaa tänä keväänä jos mielii Turkuun jonne yleensä vaaditaan aikas korkeat pojot?

Minulla on myös kirjoitusten jälkeen pieni ryyppyputki menossa jonka päättäminen tuntuu vaikealta. Olen jo pari viikkoa ajatellut, että "aloitan sit huomenna". Nyt minulle vielä poikkeuksellisesti tarjottiin kesätöiden aloittamista jo ensi viikolla.

Pähkäilen nyt 24/7 kahden vaihtoehdon välillä:

1. Yritän Turkuun vaikka aikaa on vähän ja lukukapasiteettini on tällä hetkellä huonohko YO-kirjoitusten jälkeen

2. Menen nyt jo töihin ja syksyllä avoimeen ja käytän säästyneet rahat myöhemmin opintoihin.

Se ei ole vaihtoehto, että sekä luen että menen töihin, ei myöskään se, että menen muualle kuin Turkuun vaikka pisterajat olisi muualla alhaisemmat.

Fiilikset näiden kahden vaihtoehdon välillä vaihtelevat päivittäin - välillä jopa päivän aikana - siksi tämä raastaa minua kun en saa tehtyä päätöstä. Minun pitää ilmoittaa työn alkamisajankohta viimeistään tämän viikon perjantaina, toisaalta minun pitäisi jo siinä vaiheessa olla jo täyttä häkää lukemassa.

Voi tätä valinnan vaikeuden aiheuttamaa tuskaa ...hmpf

2

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällätavallaolehyvä

      Ensimmäisenä vuonna on vaikea päästä sisään juuri sen takia, koska yo-kirjoitukset ja "ei jaksa" painavat päälle. Jos ei oikeasti jaksa, niin fiksuin veto on silti mennä pääsykokeisiin. Lue sen verran kuin ehdit, panosta tietenkin kunnolla sillä ei ole mikään mahdottomuus päästä jopa ensimmäisellä haulla suoraan lukion jälkeen, ja mene testaamaan koetta. Jos et pääse, niin ensi vuonna pääsykokeeseen meneminen on jo helpompaa, koska sinulla on kokemusta siitä. Jos et pääse, hanki töitä ja aloita lukeminen jo tammikuussa.

    • Ensiksi kysymykseen kuuluu, että oletko muistanut laittaa yhteishaku-lomakkeen. Jos et, niin ens vuonna.
      Jos muistit, niin sun motivaatio\elämätilanne huomioon ottaen itse aloittaisin työt ja alkaisin myös lukea "kokeilu mielessä" Tiedät varmaan jo itsellesi toimivat opiskelutekniikat niin niitä hyödyntämällä lue tehokkaasti lyhyessä ajassa kuin pidemmässä ajassa tehottomasti. Tärkein juttu on että sulla on halu\mielenkiinto lukea ja yrittää, jos ei ole sitäkään älä edes vaivaudu avaamaan kirjoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe