Epätoivoinenpoikaystävä

Epätoivoinenpoikaystävä

Okei, ollaan siis 19 ja 21 vuotias tuore avopari. Seurustelua takana pian vuosi. Mustasukkaisuutta on olut melkein alusta lähtien molemmin puolin. Suurin ongelma on ex-"sätöni" joka sattuu olemaan myös paras kaverini. Tyttöystäväni on erittäin mustasukkainen hänestä. Vertailee,haukkuu ja muutenkin odon suuresti vihaa vaikka mitään todellista syytä ei ole. Hänen paras kaveri on myös poika jonka kanssa joskus jotain säädellyt. Itseäni se ei kuitenkaan haittaa koska luotan ja rakastan tyttöystävääni. Olemme nykyään mustasukkaisuuden takia 24/7 yhdessä vaikka kummallakaan ei mitään syytä siihen ole. Tyttöystäväni yrittää välillä kiristää erolla ellen poista parasta kaveriani elämästäni, mielestäni aivan syyttä. Pitäisikö minun vaan yrittää vielä vai erota vai mitä? Alkaa keinot olla mulla aika vähissä. Kaikki asiat suhteessamme on muuten melko täydellistä ja rakastamme toisiamme. Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi neuvoa tai auttaa.

9

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäyksineuvo

      7/24, missä oma aika, jokainen tarvitsee. Mieti ajoissa, sairaalloinen mustasukkaisuus voi saada ikäviä asioita tapahtumaan. Ei pidä suostua kiristettäväsi. Uhkailut on ikävä merkki siitä. Kokeile sanoa että hän on vapaa lähtemään, ja jo lähtee, anna mennä. Toki kannattaa keskustella tuosta mustasukkaisuudesta ensin.

    • Epätoivoinenpoikaystävä

      Nyt on taas tilanne päällä.. eniten masentaa kun tyttöystävääni ei tunnu kiinnostavan miltä musta tuntuu..tilanne on niin vaikea että pää räjähtää pian. Hän taas uhkaa erolla mutten tahtoisi erota koska rakastan häntä. En myöskään aio suostua kiristettäväksi. Mitä teen?

      • Rohvessori

        Yritäpä kompromissiä. Selitä tilanne tälle kaverillesi ja ehdota vaikka ettettä johonkin aikaan olisi niin paljoa tekemisissä. Veikkaan että tyttöystäväsi haluaisi olla sinun paras ystävä myös, eikä sen takia voi sietää exääsi joka on "paras ystäväsi". Katso miten tilanne kehittyy tyttöystäväsi kanssa tämän jälkeen. Loppuuko mustasukkaisuus ja syntyykö luottamus. Pystyttäkö sen jälkeen ottaan omaa aikaa ja tilaa. Jos mikään ei muutu niin sitten pitää harkita uudelleen nykyisen suhteen laatua ja mihin oletkaan rakastunut.


      • epätoivoinenpoikaystävä

        Ei auta.. olen viimeiset 4kk ollut jokapäivä tyttöystäväni kanssa ja nähnyt kaveriani vain vilaukselta ja aina kun tulee autolla vastaan, en saa moikata ja hän suttuu jo siitä kun kaverini tulee vastaan. Lueskelin tuossa että hänen käytöksensä viittaa lähes täydellisesti narsistiseen persoonallisuushäiriöön. tahdon silti auttaa häntä mutta alkaa keinot loppua. :(


      • Rohvessori

        Tyttöystäväsi on todennäköisesti erittäin ellei jopa sairaalloisen mustasukkainen. Narsistin leima annetaan nykyään aivan liian helposti ihmisille. Narsistisia piirteitä on meissä kaikissa, mutta harva kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Joka tapauksessa yritä jutella tyttöystäväsi kanssa tilanne selväksi ja kertoa, että tämä toinen on vain ystäväsi. Jos ei auta niin mieti tarkkaan haluatko uhrata oman elämäsi hänen takiaan. Häntä et voi auttaa ellei hän itse koe ja näe toimintaansa ongelmaksi.


    • aikansakutakinsano

      Kyllä se kuule on niin, että uutta suhdetta on vaikea rakentaa, jos ex kumppani on paras ystäväsi eikä nykyinen ja jos nykyinen on sinulle rakas, niin minkä vuoksi "roikut" exässäsi, eikö peli pidä viheltää poikki, joko exä on tärkeämpi tai nyxä. Elämä kuule on valintoja, ymmärrän tyttöystävääsi täysin.

      • epätoivoinenpoikaystävä

        Kyllä minäkin häntä toisinaan ymmärrän ja toisinaan en. Kyseinen ''exä'' tarkoittaa siis vain paria pusua parin vuoden takaa, jolloinka päätimme olla vain kavereita koska se oli molempien mielestä paras vaihtoehto. Ja ihan itse näin asian niin että kerron tyttöystävälleni tapauksesta koska en halua olla salailija tms. Ja mielestäni tuntuu erittäin typerältä jättää joku tärkeä ystävä elämästään pois parin pusun takia josta on jo aikaa. Ja en koe roikkumiseksi ystävyyttä, jota todella monen on varmasti vaikea ymmärtää koska ihmiset on niin yleistäviä että luulevat ettei tyttö ja poika voi olla parhaita kavereita. Mutta asiat ovat jo suuntaamassa parempaan päin . :)


    • oppeliini1

      Teidän kummankin on aika kasvaa ja kokonaistua. Erossa toisistanne. Teidän yhdessä 24/7 olo kuulostaa tosi sairaalta. Tuollaisen perustan päälle EI VOI rakentaa mitään kaunista eikä pysyvää.

      Muka "rakastatte" tosianne? ehkä on hauskaa leikkiä kotia ja seksi on hyvää, toistaiseksi. Se riittää nyt. Mutta ajan kuluessa sairastutte yhä enemmän ja mustasukkaisuus alkaa saada yhä sairaampia muotoja.
      Nyt on aika lopettaa kaikki tuo.

    • Otjoiyhy

      Itse olen mustasukkainen poikaystävälleni melko usein. Mietin usein että mitä jos hän salaa minulta jotain mitä minun pitäisi tietää kuten joku salasuhde. En ymmärrä miksi en voi luottaa häneen koska siihen ei ole varsinaista syytä miksi en juuri häneen luota. Hän ei ole koskaan tehnyt mitään sellaista mitä pelkään. Itse uskon että minun on vaikeaa luottaa koska olen elämän aikana joutunut pettymään useaan muuhun ihmiseen monta kertaa. Ehkä tyttöystävälläsi on jokin sama syy, huonoja kokemuksia.. ulkopuolinen apu auttaa! Psykiatrilla käyn itse.. teidän kannattaa puhua avoimesti asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe