Pitkäaikastyötön miettii

kohti_kesää_mennään

Olen jo varsin pitkään työttömänä ollut mieshenkilö Orimattilasta. Töitä täällä ei ole ja jos jonkin vuokrafirman kautta jotakin satunnaista löytyisi niin korvaus siitä olisi niin naurettava, etten viitsi heidän touhuihinsa lähteä. Saan työmarkkinatukea asumistukea sosiaalitoimesta toimeentulotukea ja näiden lisäksi satunnaisista pimeistä rakennushommista tuleekin lisärahaa, joten tulen kyllä taloudellisesti toimeen, niin hyvin että parikertaa vuoteen pystyn irrottautumaan Suomen ankeasta syksystä ja talvesta ja suuntaamaaan auringon lämpöön. En ole mikään alkoholiongelmainen ja terveytenikin on ikäisekseni varsin hyvä, joten mikäs tässä on työttömyysaikaa viettää. Mihinkään töihin en lähtisi alle 16 euron tuntipalkalla, eikä rakennuksilla joka on alani oikein ole tarjolla suomalaiselle tuohon hintaan töitä, sillä vironpoiijaaat tekee saman homman puoleen hintaan ja vuokrafirmat tarjoavat töitä 11 euron tuntihintaan, eivätkä maksaisi mitään lomarahojakaan.

Näillä mennään kohti eläkeikää ja haistatetaan vitut kaikenmaailman työkokoeiluille ja muille 9 euroa päivä touhuille.

Entäpä sinä?

26

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväjätkä

      Hieno asenne -ihailen valtavasti kaikkea mitä osaatkaa.

      • huoltoasentaja

        Juu,
        itse monelle sanonut 15eur/tunti minimi ja kuulemma on liikaa,
        sit ku kysyy teksitkö itse alle tuon vastaus on yleensä tuut tuut tuut tai en perkeleessä :D


    • ahkeraveronmaksaja

      Noilla konsteilla se eläke jää melko pieneksi, onneksi koska muiden elättämänä elät jo koko ikäsi. Onko tullut mieleen, että jos täältä ei työtä löydy, voisit kenties muuttaa jonnekin muualle? Työhaluinen olisi niin tehnytkin ja vielä tulee aika, että sunkin pitää jotakin tehdä oman elantosi eteen. Loinen, sanoisin.

      • Olet_pummiiii

        "ahkeraveronmaksaja" taitaa olla jokin vähän onneton ressukka kun on aikaa keskellä päivää netissä jollakin keskustelupalstalla luuhata - täällä ei tätä aikaa ahkerat veronmaksajat ole. Älä edes yritä valehdella vapaa päivästä, vuorotyöstä tms.

        "Työhaluinen olisi niin tehnytkin ja vielä tulee aika, että sunkin pitää jotakin tehdä oman elantosi eteen ... " Miten niin " PITÄÄ" oletko todellakin niin tyhmä että luulet että joku tulisi minulle sanomaan mitä PITÄÄ tehdä? Joku jos tulee sanomaan mitä PITÄÄ tehdä, niin pyyhin sellaisella mitättömyydellä katua


      • ahkeraveronmaksaja

        No sanopas sitten, miksi mun PITÄÄ kustantaa sun eläminen?
        Olet laiska ja saamaton vässykkä ja toivon todella, että hallituksen kaavailemat muutokset työttömyyskorvausten maksamisesta toteutuu.
        Aina sanotaan, että kyllä työttömät menisi töihin jos niitä olisi. Tässä taas yksi esimerkki, joka mieluummin loisii kuin huolehtisi itsestään, niin kuin kunnon miehen pitäisi tehdä.
        Olet häpeäksi oikeasti työttömille ja vahvistat huonoa mielikuvaa työttömistä.


      • Tämä_Selvä

        Tyhmä paljon töitä tekee, viisas vähemmällä - oletko kuullut tuota vanhaa sanontaa joka pitää paikkansa 100%

        Sinun PITÄÄ koska muuten sinulle kaltaisillesi koittaisi ikävät ajat kun minä ja muut kollegani otettaisiin sinulta se mitä itse haluttaisiin, eikä kaltaisesi vässykät mitään voisi.


      • samulivedättää
        Olet_pummiiii kirjoitti:

        "ahkeraveronmaksaja" taitaa olla jokin vähän onneton ressukka kun on aikaa keskellä päivää netissä jollakin keskustelupalstalla luuhata - täällä ei tätä aikaa ahkerat veronmaksajat ole. Älä edes yritä valehdella vapaa päivästä, vuorotyöstä tms.

        "Työhaluinen olisi niin tehnytkin ja vielä tulee aika, että sunkin pitää jotakin tehdä oman elantosi eteen ... " Miten niin " PITÄÄ" oletko todellakin niin tyhmä että luulet että joku tulisi minulle sanomaan mitä PITÄÄ tehdä? Joku jos tulee sanomaan mitä PITÄÄ tehdä, niin pyyhin sellaisella mitättömyydellä katua

        Tuo eläke ei ole motiivi tehdä töitä.Itse sain postista lapun että jos palkkani olisi sama kuin nyt 2390e kuussa niin eläkkeeni on 1290e .Siitä verot niin ei jää tonniakaan.Eli joudun soskuun .Työhistoriaa takana 24 vuotta.Olen 48v.Ja siis tosiaan tuolla palkalla vielä 17 vuotta töissä ja eläke jäisi alletonni.Jäin työttömäksi runsas vuosi sitten enkä aio töihin enään mennä koska palkat niin huonot minimi on 12 euroa jolla kannattaa mennä.Tulevaisuudessa parinkymmenen vuoden päästä on tulossa tilanne josta ei ole paljon puhuttu että lähes kaikki vuokralla asuvat eläkkeelle siirtyvät joutuvat hakemaan toimeentulotukea.Nykyisetpätkätyöt vielä pahentavat asiaa.Silloin on sama hakeeko koko eläkkeen toimeentulona vai osan.Eli eläkkeen takia ei kannata töitä tehdä paitsi jos palkka on noin 1500 ylöspäin ja työhistoria lähes ilman työttömyyttä.Itse en tästä valtion taitetun indeksin aiheuttamasta syystä enään maksa veroja vaan haen kiusallani soskusta rahat vielä liki 20 vuotta ja sitten eläkkeellä sama meno jatkuu
        Pimeitä töitä lisäksi esim välillä pimeetä taksia ,metsähommii(puun pilkkomista on riittänyt että on saanut auton pitää yllä)


      • samulivedättää

        Siis palkka yli 2500 tarkoitin ei 1500 että työ kannatta


    • EiMitäänUutta

      Rehellisestä työstä ei makseta asiallista korvausta. Lyhyet työsuhteet aiheuttavat isoja ongelmia päivärahan maksuissa ja liikaa paperityötä. Vuokratyösuhde ei ole kunnollinen työsuhde. Pitkään työttömänä oleva voi onnitella itseään, jos ei ole kehittynyt alko-ongelmaa.

      • IbeOlasta

        Hyvä kirjoitus sekä sinulta että aloittajalta. LIsään vielä tämän. Matut saa kalustetetut asunnot ja heidän ei tarvitse tehdä mitään. Vrt Helsingin Somalit.


    • ahkeraveronmaksaja

      Heh heh, sen kun uhoatte. Te olette kuitenkin niitä häviäjiä loppupelissä. Ei me, jotka yritämme ja pidämme Suomen pinnalla.
      Vaatia osaatte, mutta entäs se vastuu omasta itsestä ja elämisestä?
      Ja turha tähänkin on matuja vetää. Kohta ne on töissä vaikka pienemmällä palkallakin ja siihen täytyy teidänkin ennen pitkää tyytyä. Harhaista on pitää yllä liian suuria luuloja itsestään ja osaamisestaan ja melko säälittävääkin.
      Parempi olis ottaa tosiasiat tosiasioina eikä syyttää koko ajan muita omista ongelmistaan.

      • pinnallako

        Harhaista on pitää itseänsä korvaamattomana.


      • ahkeraveronmaksaja
        pinnallako kirjoitti:

        Harhaista on pitää itseänsä korvaamattomana.

        Itseänsä korvaamattomana pitäminen ei ole sitä, että tietää olevansa osa tätä yhteiskuntaa ja tiedostaa omat vastuunsa ja velvollisuutensa. Ne, jotka ovat vain käsi ojossa vaatimassa, eivätkä tee mitään oman asemansa parantamiseksi sen sijaan luulevat olevansa jotenkin tärkeitä ja ansaitsevansa kaiken ilman omaa panosta.


      • sairastaa.sun.on.hyvä
        ahkeraveronmaksaja kirjoitti:

        Itseänsä korvaamattomana pitäminen ei ole sitä, että tietää olevansa osa tätä yhteiskuntaa ja tiedostaa omat vastuunsa ja velvollisuutensa. Ne, jotka ovat vain käsi ojossa vaatimassa, eivätkä tee mitään oman asemansa parantamiseksi sen sijaan luulevat olevansa jotenkin tärkeitä ja ansaitsevansa kaiken ilman omaa panosta.

        Olet täysin harhoissa - Skitsofreenikko?


      • jukkapalmroos
        ahkeraveronmaksaja kirjoitti:

        Itseänsä korvaamattomana pitäminen ei ole sitä, että tietää olevansa osa tätä yhteiskuntaa ja tiedostaa omat vastuunsa ja velvollisuutensa. Ne, jotka ovat vain käsi ojossa vaatimassa, eivätkä tee mitään oman asemansa parantamiseksi sen sijaan luulevat olevansa jotenkin tärkeitä ja ansaitsevansa kaiken ilman omaa panosta.

        Ei kaikkien tarvitse tehdä töitä.Antiikin Kreikassa jo osa ihmisistä keskittyi ajatteluun ja teettivät orjilla työt
        Nykypäivänä osa ihmisistä on mielestäni oikeutettu samalla lailla ajattelutoimintaan ja verojen muodossa muut sitten tuovat heille rahaa omalla työllään
        Näin asian koen ja haen sosiaalihuoolosta rahani .Kerran olin töissä 1992 laman aikaan oli pakko ottaa kaupunngin velvotetyö.Metsässä kateltiin kun metsuri kaato puun ja kymmenen työtöntä sitten vesuroi vuorollaan yhden puun.Onneksi ei ole ollut ollut enään sen jälkeen tarvinnut hikoilla töissä vaan pelailen gta ja nhl pelejä ajattelen filosofiaa ja viikonloppusin juo karjalaa ja käyn jollain pimulla .Ei kaikkien tarvi olla 8-16 liukuhihnalla jos on kykenevä olemaan ilmankin ja valtio on velvollinen elättään kaikki niin kauan kun kapitalistit saa enemmäm(yritysbonus systeemit esim)


    • pääsispätöihin

      Takanani on 40 vuoden työhistoria ,ensin teollisuudessa ja nykyään maataloudessa,työuraeläkkeelle voin anoa 5 vuoden kuluttua.Jos minulla olisi mahdollisuus päästä 10 euron tuntipalkalla töihin,lähtisin heti koska koen nykyisen karjanhoitotyön 7 päivänä liian raskaaksi,joudun tekemään myös suuren osan mieheni töistä,koska hän on sairaseläkkeellä,saa takuueläkkeen.Töihin pääsy on kuitenkin nykyään mahdotonta 58 vuotiaalle.

      • juoksujalkaan

        Totta! Puhuvat, että neljäkymppiselläkin on jo haastetta kerrakseen työnhaussa. Jaksa nyt vielä siellä navetassa hetki!


    • Jalan

      Kyl on kateelisia ihmisiä työttömille ! Ite olen kans työtön mut en valita olen pitkän työhistoriani aikana ollut ahkera ja säästeliäs Nyt kun en saa mitään korvauksia mistään niin nautin töistäni tienaamista säästöistä ja syön todella hyvin joka päivä ja pärjään omillani pitkään.

    • 2tonnia

      Nyt on ainaskin työttömillä ja "puutteessa" elävillä naisilla työllistyminen parantunut ainaskin täällä Olassa. "Karvalapset" tarjoaa emännän paikkaa ja rahaa noin parituhatta euroa siitä, että menee naimisiin tälläisen pas...pers...n kanssa. Ja tietty ne haluaa pari jälkeläistä, niin irtoaa suomen kansalaisuus ja passi nopeammin, n. neljässä vuodessa. Vaatimuksia ei ole kuin että on nainen, ei haittaa vaikka olisi ruma ja läski, kunhan vaan on valmis kuksimaan koko suvun miehien kanssa. Ja tietty se, että tykkää olla allahin aamenen jälkeen nyrkin ja hellan välissä. Näkyy tuolla s-marketin parkkiksella ja vastaanottokeskuksen nurkilla näitä nuoria, alaosastaan hieman tuhdimpia skobaneitoja jo kiivaasti pyörivänkin. Kohta nousee syntyvyys ainaskin tässä kylässä. Onnea jo vaan kovasti etukäteen.

      • asianvierestä

        Huolesi on aiheellinen, mutta asiasi ei taida koskea kypsiä viisaita työttömiä, vaan Olan alaikäisiä tytöntylleröitä.


      • voevoetätäkateutta

        Kateus taas iski tässäkin asiassa, kun ei taida edes ne lihavat ja rumat pyöriä sun nurkissa. Ihan turha puhua huolesta naisia kohtaan, kyllä se on vaan oma napa ja oma saamattomuus, joka kiinnostaa.
        Sinä kaltaisesi ei kaihda hakata niitä pikkutyttöjäkin, kuten on nähty.


      • hurjjaaon
        asianvierestä kirjoitti:

        Huolesi on aiheellinen, mutta asiasi ei taida koskea kypsiä viisaita työttömiä, vaan Olan alaikäisiä tytöntylleröitä.

        yh valaita kenellä tyttö iässä 10-14v etsivät ,ja nuo yh valaat luulee että ovat
        niistä kiinnostuneita,vaikka tyttäret mielessä on


    • vatussi

      Ei tässä kateudella ole mitään tekemistä. Päin vastoin. Ihmettelen vaan, eikö ihmiset näe "metsää puilta" eli tässäkin tapauksessa matumies vie suomalaista naista kuin pässiä narussa. Nainen on maailman kaunein ja ihanin siihen saakka, kunnes on matumiehen omaisuutta. Sitten rätti päähän ja niistä ihanista puheista on jäljellä vain muisto. Se ei paljon auta, kun nainen häärää siinä nyrkin ja hellan välissä. Toisaalta se onkin ihan oikea kohtalo näille, jotka eivät ymmärrä, että nämä matumiehet halveksivat valkoista naista ja nainen on heille samanlaista omaisuutta kuin esimerkiksi auto tai raha. Sitten itketään ja voivotellaan kuula turvoksissa miehen kohtelua. Siitä olen kiitollinen, että omat tyttäreni ovat tämän asian ymmärtäneet ja eivät edes vilkaise näitä matumiehiä.

    • kestäväperse

      Suvakkihuo..na Myllylässä tienaa tonnin yössä puhtaana käteen eikä tarvi miettii eläkkeitä, sillä niille kelpaa kaikki.

    • tuhkaluukkuko

      Matut on Hinne vaan miehiä, eli kakkosta peliin.

    • Matut_ulos

      Onko näillä matuilla ihan oikeesti myllylässä joku vakihoro jota käyvät nussimassa vai onko joku saatana vuokrannut niille asunnon sieltä kun myllylään suuntaavat ja sieltä tulevat?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe