Mahdollisesti korvatorvesta johtuva tinnitus

Huminoija

Hei!

Onko kellään samantyyppistä tinnitusta kuin minulla? Tinnitus kuuluu vain vasemmassa korvassa ja on epätaista matalataajuista hurinaa tai kuminaa, rytmi vähän niin kuin morsetuksessa. Kuulo ok, mutta lääkäri sanoi että vasen korva näyttäisi olevan alipaineinen, joka johtunee korvatorvesta. En päässyt ihan selvyyteen onko korvatorvi tukossa vai liian auki, ilmeisesti auki. Oma puhe tai hengitys ei kuitenkaan kuulu korvassa, eikä hengitys vaikuta siihen, vaan korva mölisee omia aikojaan. Kaikki matala hurina pahentaa ja jää ikäänkuin kaikumaan korvaan (auton moottori, pesukone,sähköhammasharja). Välillä kumisee enemmän, välillä vähemmän, yleensä kuitenki enemmän. Korva myös raksuu ja poksuu kovista äänistä, joskus jopa puheesta. Ihan kuin korvassa liikahtelisi jotain. Sama raksuminen tapahtuu jos korvaan tai sen lähelle koskee, esim. hiuksia harjatessa. Onko kellään samaa ja jos tämä johtuu korvatorvesta niin miten sen saisi kuntoon? Hyviä vinkkejä?

5

6145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niska

      Minulla on ollut samantapaisia oireita eli molemmista korvista on kuulunut kaikenlaisia ääniä ja lopuksi alkoi tinnitus. Kun joskus haukottelin niin ne äänet alkoivat sorahdella ja muuttaa hieman muotoaan haukottelun aikana.

      Myöhemmin minulle selvisi, että minulla on lihasperäinen tinnitus eli niskan ja hartioiden lihaksien kireydestä johtuva.

      Yksi keino ( jonka olen joskus lukenut tältä palstalta ) saada selville onko sinun tinnituksesi lihasperäinen tinnitus on tällainen.

      Katso suoraan eteenpäin ja paina kämmenellä leukaasi. Jos tinnituksen ääni muuttuu niin luultavasti tinnitus johtuu niskan ja hartioiden lihaksista.
      Minulla tämä keino ainakin toimii.

      Tinnitukseen löytyy apua
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13415260/tinnitukseen-loytyy-apua

    • Alkuperäinen

      Kiitos Niska, olenkin sinun hyviä neuvoja lueskellut täältä jo aikaisemminkin. Muistan että jaoit joskus jonkun hyvän niskjumappavideon josta on sinulle olllut apua, mutta en enää löytänyt. Tuo kikka että painetaan kämmenellä leukaa, ei minulla sanottavammin muuta ääntä, mutta olen silti epäillyt syyksi myös niskaa ja hartioita. Ovat nimittäin aina kipeät. Mutta voiko niska / hartiavaivat aiheuttaa sisäkorvaan alipaineen?

      Yksi juttu on, että kun liikautan päätä nopeasti niin ääni katkeaa sekunniksi.

    • Niska

      En ole lääkäri eli asiantuntija joten en osaa sanoa "voiko niska / hartiavaivat aiheuttaa sisäkorvaan alipaineen?".

      Yritin etsiä hakukoneella erilaisilla hakutermeillä mm "niska-hartia, jumppavideo, käsipaino" ja niiden yhdistelmillä mutta vaikka Youtubesta löytyi kymmenittäin jumppavideoita niin samanlaista kuin se aikaisempi video oli en löytänyt.

      http://www.hyvinkaa.fi/globalassets/sosiaali--ja-terveys/terveyspalvelut/tyoterveys/punttijumppaliikkeiden-harjoitteet.pdf

      Tästä pdf:stä teen seuraavat liikkeet käsipainojen kanssa :

      1. Hauislihasten harjoitus painojen kanssa seisten
      2. Hartiat : Käsivarren ojennus ylös (painojen kanssa)

      Sekä sen lisäksi kädet painojen kanssa sivulla vyötärön korkeudella ja nostelin sivulla pitäen vuoroperään rinnan korkeudelle.

      http://selkakanava.fi/niska-hartiajumppa

      http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/terveys/helpotusta-niska-hartioiden-kipuihin

    • avoinkorva

      Minulla on sama, korva liian auki ja jos painan esim poskea tai korvan läheisyyttä alkaa outo humina. . Nenäkannu on hetkellisesti auttanut ja tasaan painetta ensin pitämällä nenästä kiinni ja vähän "uloshengittämällä" jonka jälkeen avaan suuni muutaman kerran ammolle että paineen tunne lähtee.... ärsyttävä vaiva ja pahimmillaan aamulla. Onko lähtenyt jo pois sulla vai pysynyt?

    • Anonyymi

      Itselläni tinnitus vaivasi kuukauden ja olin tulla hulluksi. Lääkärissä kävin ja minulle sanottiin, ettei asialle voi tehdä yhtikäs mitään. Onneksi Helsingin Sanomissa oli tuohon aikaan artikkeli, jossa puhuttiin tinnituksen ja purenta- sekä niskaongelmien välisestä yhteydestä. Menin tapaamaan hammaslääkäriä, joka totesi pään- ja kaulanalueen lihaksistoni olevan pahasti jumissa yli kymmennen vuotta jatkuneen narskuttelun vuoksi. Minulle teetettiin narskuttelua vähentävät kiskot ja passitettiin voice massage-purentahierontaan. Ja se oli siinä, muutaman hoidon jälkeen tinnitus muuttui todella vaimeaksi ja sain elämäni takaisin. Joten muistakaa!!! Mikäli tinnitus ei ole meluvammasta johtuvaa, on se parannettavissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe