TA eli Tarjaholics Anonymous

Voiceofjoy

Osa 1 (merkkirajoituksesta johtuen teksti on kahdessa osassa)
En enää kestä, minun on pakko tulla kaapista ulos ja paljastaa ongelmani koko kansan reposteltavaksi.
Minä kärsin tarjaholismista. Niin vaikeaa ja musertavaa kuin tämän ongelman tunnustaminen onkin niin nyt on seinä tullut vastaan, en jaksa enää.
Tutustuin Tarjaan heti ensimmäisellä Nightwish albumilla. Bändin musiikki kuulosti korviini uudenlaiselta ja tuoreelta. Suurin syy innostukseeni oli Tarjan ääni joka vangitsi huomioni niin että aluksi en edes huomioinut muuta bändiä. Tottahan toki tiesin että oopperasopraanoa oli kokeiltu useasti populaarimusiikissa mutta ei koskaan ennen näin onnistuneesti. Näin jälkikäteen ajatellen jo tässä vaiheessa jouduin väärille poluille samoin kuin koko media. Bändin upea musiikki henkilöityi Tarjaan ja pidin bändin muita jäseniä vain taustamuusikkoina.
Eräs asia joka on hyvä käydä läpi tässä vaiheessa on tietenkin ns. porttiteoria. Miksi Tarjan ääni vangitsi välittömästi. Syitä saattaa olla useita mutta päällimmäisenä tulee mieleeni lapsuudenkodistani tuttu vedenkeitin joka päästi viheltävän äänen veden kiehuessa. Yhdistin äänen turvallisuuteen joka ympäröi minua kun tiesin rakkaan äitini touhuavan keittiössä, voi niitten paistettujen lihapullien ihanaa tuoksua (huokaus).
Vuodet kuluivat ja albumi albumilta Nightwish kuulosti aina vaan paremmalta ja tietenkin omassa päässäni kaikki kunnia kuului Tarjalle. En edelleenkään tajunnut Holopaisen säveltämien biisien hienoutta tai arvostanut Hietalan kasvavaa osuutta bändin soundissa, vain Tarja merkitsi jotain.
Sitten tuli 21. lokakuuta 2005 ja erään kirjeen julkaisu. Pidin ensin sitä vitsinä enkä edes järkyttynyt pahoin koska mielestäni Tarja oli Nightwish joten hänen erottamisensa oli käytännössä mahdotonta. Päivien kuluessa ja mediaa seuratessa aloin kuitenkin vähitellen tajuamaan tilanteen mitä oli tapahtunut ja epäusko vaihtui silmittömäksi raivoksi. Omaa kuningatartani oli verisesti loukattu ja kanavoin raivoni useille netin foorumeille.
Aikaa kului, sain käteeni End Of An Era dvd:n josta tuli kynttilöiden ympäröimänä keskeinen osa Tarja-alttariani ja seuraavaksi sitten se kirja jota pidin alusta alkaen bändin salaliittona rakastettavan ja ihanan Marcelon mustamaalaamiseksi. Aloin myös odottaa bändin sekä Tarjan seuraavia albumeja ja suorastaan hekumoin siitä ihanasta tunteesta mitä bändin romahtaminen ja Tarjan sooloalbumin ylivoimaisuus minulle tuottaisi. Järkytykseni olikin siis suuri kun kuulin eka kertaa bändin albumin Dark Passion Play. Se ei ollutkaan täyttä paskaa vaan täynnä upeita ideoita ja biisejä. Uusi laulusolisti oli tietenkin vitsi mutta muuten albumi oli aivan loistava. Olin hämilläni, miten tämä oli mahdollista ilman Tarjaa, mistä ihmeestä Tuomas oli löytänyt noin paljon hienoja ideoita ja miksi bändi oli kehittynyt vaikka bändin sielu ei enää ollut mukana.
En jaksanut kohdata koko totuutta vaan suljin mieleni ja ajattelin että olkoon poikien eka albumi ilman Tarjaa vaikka kuinka hyvä mutta odottakaas kun Tarjan albumi julkaistaan niin silloin nähdään kuka viimeeksi nauraa.
Kului pari kuukautta ja siinä se oli, Tarjan My Winter Storm. Vapisevin käsin asetin cd:n koneeseen ja valmistauduin elämäni kuuntelukokemukseen ja mitä seuraavan tunnin aikana koin oli todella elämäni mieleenpainuvin kuuntelukokemus. Albumihan oli alusta loppuun ihan totaalista hevonpaskaa. En voinut uskoa korviani vaan soitin levyä kerta toisensa jälkeen ja aloin toistaa itselleni että kyseessä on niin taiteellinen julkaisu että en ymmärrä sen suuruutta kuin vasta useitten kuuntelukertojen jälkeen. Tästä alkoi ongelmani tarjaholismin kanssa, en antanut periksi vaan vihani bändiä kohtaan kasvoi koska se pystyi luomaan upeaa musiikkia ilman Tarjaa ja itsesuggerointi Tarjan soolomusiikin hyvyydestä lähti lapasesta ja tämä on vain pahentunut näihin päiviin saakka.

24

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa2 (merkkirajoituksesta johtuen teksti on kahdessa osassa)
      No mikä sitten katkaisi kamelin selän? Ensimmäinen askel oli Luna Park Ride dvd:n julkaisu. Normaalisti artisti haluaa mennä eteenpäin ja parantaa ajan kanssa mutta LPR oli selvästi "rahat pois" periaatteella tehty julkaisu jonka kaupallinen menestys oli taattu näyttävän Act I:n jälkeen ja tietenkin on lisättävä että tuotantokustannukset olivat tässä tapauksessa tasan nolla, fanien tekemää matskua nääs. LPR pani minut ensimmäistä kertaa miettimään että olisivatko huhut Cabulin pariskunnan pohjattomasta ahneudesta sittenkin totta, sillä se kyllä selittäisi monta asiaa.
      Seuraavaksi sain infoa luotettavalta lähteeltä että Marcelo Cabuli suunnitteli laajamittaista projektia jossa LPR:n innoittamana julkaistaisiin valtava määrä (huhut kertovat yli sadasta levystä
      youtube-taltiointeja dvd:nä ja blu-rayna (ilmaista matskua nääs). Tämä suurprojekti olisi se syy miksi Marcelo ei lähde mukaan Tarjan seuraavalle maailmankiertueelle. Tähän saakka Marcelon kotiinjäännin syyksi on ilmoitettu lapsen hoito mutta me kaikkihan tiedämme ne latinomiehet, heh heh. Tämä uutinen todella pysäytti minut, nyt mennään liian pitkälle ja tässä vaiheessa itsesuggestio Tarjan ympäriltä romahti. Kaiken kukkuraksi Tarja julkaisi äskettäin infoa uusista albumeista eli varsinaista sillisalaattia on luvassa.
      Tällä hetkellä tuijailen päivät pitkät silmät päässä seisoen pitkin merenrantoja ilman ainuttakaan järkevää ajatusta. Pelkään että tarjaholismi on muuttanut tai pahimmassa tapauksessa tuhonnut aivojani. Uuden elämän opiskelu ja vahinkojen kartoitus ottavat ensiaskeleitaan mutta usko parempaan huomiseen elää vahvana. Käytän jatkuvasti kuulosuojaimia etten kuulisi korkeita ääniä, en tiedä vielä kuinka kauan tämä on välttämätöntä. Vieroitukseen ja uudelleen oppimiseen käytän Paavo Väyrysen youtube-pätkiä.
      Tässäpä tarinani lyhykäisyydessään. En ole täällä neuvomassa tai varoittamassa ketään, jokaisen on löydettävä itse omat hirviönsä.

    • Totta turiset veliseni. Minulle henkilökohtaisesti omien hirviöiden kohtaaminen on aina ollut helppoa, olenhan foorumin älykkäin henkilö. Olenkin joutunut ohjeistamaan ja opettamaan tälläkin foorumilla vähemmällä koulutuksella ja alemmalla äo:llä varustettuja kirjoittajia. Oikeinkirjoitus ohjeistuksista taidan luopua koska nettiaikakauden vaatimukset eivät suosi puhdasta äidinkieltä, lisäksi ovat nämä idioottimaiset ääliötutkijat huutamassa käsityksiään http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/kielioppi jerks-48892 Kaikkea roskaväkeä yliopistoihin nykyään pääseekin mutta tämän kanssa on elettävä.
      Ylivoimainen älykkyyteni asettaa myös rajoituksia. En löydä tasoani vastaavia kirjoittajia miltään foorumilta, en myöskään täältä. Olen ratkaissut ongelman niin että luon jokaiselle foorumille useita nimimerkkejä ja teen foorumin parhaat keskustelut itseni kanssa. Ennätys taitaa olla vauva.fi jonne loin 72 eri nimimerkkiä. Kuvaavaa on että edes se ei tehnyt vauva.fin foorumista tasokasta. Kaikkea ei voi pelastaa.
      Kirjoitan siis foorumille kuin foorumille useilla nimimerkeillä ;) ja foorumin kuin foorumin taso on dramaattisesti kohonnut ansiostani. En näe syytä muuttaa tapojani, "valontuoja" on ihmiskunnan ylintä eliittiä.

    • olenkynsiäjahabaa

      Ylitin itseni.:)

    • heikaikkihomot

      Tarjaholikkohomoille tiedoksi: kyseisellä homoikonilla on oma palsta. Tämä on NW palsta...

      • eihaittaaollenkaan

        Asiasta on muistutettu turhaan vuodesta 2005 lähtien. Loppujen lopuksi aivan sama millä foorumilla Tarjan asioita käsitellään, Tarja oli sentään osa bändiä mutta viime vuonna Cheekin fanit olivat tunkemassa itseään tänne. Se alkaa olla jo todella huolestuttavaa.


    • sirdawkins

      Mikäs tää Nyqkvist on? Kuuntelen vain klassista Tarjaa.

    • tietäväinen

      "Järkytykseni olikin siis suuri kun kuulin eka kertaa bändin albumin Dark Passion Play. Se ei ollutkaan täyttä paskaa vaan täynnä upeita ideoita ja biisejä. Uusi laulusolisti oli tietenkin vitsi mutta muuten albumi oli aivan loistava. Olin hämilläni, miten tämä oli mahdollista ilman Tarjaa, mistä ihmeestä Tuomas oli löytänyt noin paljon hienoja ideoita ja miksi bändi oli kehittynyt vaikka bändin sielu ei enää ollut mukana."

      Erehdyit. Tuomas itse sanonut että teki DPP:n biisit vuonna 2005. Siis vahvasti Tarjan vaikutuksen alaisena. Se olikin viimeinen hyvä levy, Muusa lähti.

      • hassuamitentäätoimii

        "Siis vahvasti Tarjan vaikutuksen alaisena" = tyyppi esimerkki tarjaholismista.
        Toivon pikaista paramenista


      • levyhänonpaskaa

        No siinä on mahtava Poet and the Pendulum, muuten se on paskaa ja paljon huonompi kuin Imaginaerum ja EFMB.

        Holopainen on muuten eniten levyjä myynyt säveltäjä Suomessa, harvoin sekin mainitaan...


    • Florish

      Kiitettävän stoorin riipaisit ja pahoittelut mutta nauroin ääneen..en asialle enkä holismille vaan nasevalle tavalle tuottaa ajatuksen virtaa kirjallisena.

      Itse en kärsi tai ole koskaan kärsinyt holismista mutta Flooristiksi olen täysin hurahtanut! Fanisivuilla on video mitä en vielä youtubesta bongannut, mutta siinä näkyy Shanghaikin olevan melkolailla Floorin ja koko bändin lumoissa, eikä ihme!
      Ikisuosikki GLS:n grandefinale nousi taas piirun verran paremmaksi.

      https://www.facebook.com/NightwishFanpage

      • sallinappanahka

      • sallinappanahka

      • hihulihei

        eikös nw läde vuoden kiertue vapaalle oottaiskohan floor lasta


    • sallinappanahka

      Aloittajalla on krooninen oireyhtymä, minkä koodinimeksi sopii SomeS24. Hän yrittää epätoivoisesti päästä selville, kuka on kukin someviidakossa. Hän on yksinäinen ja janoaa vastakaikua.
      Hän on armoton Nightwish-fani, mutta vähintään yhtä armoton Tarja-vihaaja. Hän katkeroitui sieluaan myöten loppuiäkseen, kun Tarja ei kadonnutkaan rock-kuvioista saatuaan potkut Nightwishista.
      Maailman katkerin Nightwish-fani on ottanut kohteekseen minut, joka kirjoitan kerrallaan vain yhdellä nimimerkillä. Hän kehoitti minua kerran vaihtamaan tunnustani, kun olin kynsiäjahabaa. Kun kieltäydyin, hän rekisteröi nimimerkkini niin, että minun oli pakko vaihtaa se olenkynsiäjahabaa'ksi. Päädyin lopulta kirjoittamaan voiceofjoy-nimmarilla, sillä se kuvaa mainiosti koko bändiä. Ajojahtini tuloksen näette ketjun alussa.
      Olin kynsiäjahabaa, olenkynsiäjahabaa ja voiceofjoy, mutta enää en voi olla yksikään mainituista. En nimittäin aio rekisteröityä olenkynsiäjahabaa'ksi, sillä silloin nappaisin jonkun muun tämän ketjun olenkynsiäjahabaa'n. Nappailu ei kuulu tapoihini, vaikka se on sallittua.:)

      • mitäs_seuraavaksi

        Osui ja uppos, tuleeko sinulle koskaan tunne että sinua vedätetään?


      • sallinappanahka
        mitäs_seuraavaksi kirjoitti:

        Osui ja uppos, tuleeko sinulle koskaan tunne että sinua vedätetään?

        Ei tule. Kenelläkään ei ole tarvetta vedättää minua, sillä en ole antanut aihetta vedätykseen. Mistä sinulle pälkähti päähän moinen?


      • TriNightwishSucks
        sallinappanahka kirjoitti:

        Ei tule. Kenelläkään ei ole tarvetta vedättää minua, sillä en ole antanut aihetta vedätykseen. Mistä sinulle pälkähti päähän moinen?

        Kaikkien Nightwish-fanien täytyisi syödä jotain psyykelääkettä, vaikka mielialoja tasaavaa sellaista. Uskoisin että tuolloin he tajuaisivat kuinka paska bändi kyseessä. Nythän nämä fanit ovat ikäänkuin psykoosissa.


      • sallinappanahka
        TriNightwishSucks kirjoitti:

        Kaikkien Nightwish-fanien täytyisi syödä jotain psyykelääkettä, vaikka mielialoja tasaavaa sellaista. Uskoisin että tuolloin he tajuaisivat kuinka paska bändi kyseessä. Nythän nämä fanit ovat ikäänkuin psykoosissa.

        Henkilääkärini suositteli pari vuotta sitten Floorattua Nightwishia - Marcon sanoin 'this shit called Nightwish'. Yhtä hyvää kuin kymppi-mämmi.:)


    • Nightwish4ever

      Trolli läväytti taas popliinitakkinsa auki ja paljasti pohjattoman kateutensa.
      "Uskoisin että tuolloin he tajuaisivat kuinka paska bändi kyseessä. Nythän nämä fanit ovat ikäänkuin psykoosissa" - melkoinen joukkopsykoosi?
      https://www.youtube.com/watch?v=7IkfgWwTzVc

      • sallinappanahka

        Menit sitten pistämään juuri tuon linkin ilman ennakkovaroitusta. Pariksi tunniksi ei taaskaan tarvitse kehitellä muuta ohjelmaa.:)


    • Puppetmaster.P

      Nämä aiheet on täysin halpaa huvia, saan viikoittain hyvät naurut. Ihmiset ottavat kaiken niin tosissaan ja alkavat vääntämään pienimmistäkin jutuista. Aivan paskaa tänne voi kirjoittaa ja totuutena menee. Sitten joku näkee hirveästi vaivaa selvittääkseen asian oikeaa laitaa tai vahvistaakseen oman kantansa oikeellisuutta kaiken maailman linkityksillä ja lainauksilla.

      Ihan sama mitä mieltä kirjoittaa olevansa jostain asiasta, aina saa porukan väittelemään keskenään oikein tunteidenpaloilla. Hyvä konsti on myös kiinnittää huomio toissijaisen asiaan ja saa siten keskustelun (siis riitelyn) ohjattua juuri siihen suuntaan kuin itse haluaa.

      • sallinappanahka

        Mistä tunnistat tosissaan olevan?


      • urpollahalvathuvit

        Hanki elämä, juntti.


      • Puppetmaster.P
        urpollahalvathuvit kirjoitti:

        Hanki elämä, juntti.

        Osui ja upposi höynäytettyyn :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe