Eläke bipo-diagnoosilla

Pororovakki

Reilun neljä vuotta kesti prosessi ja tänään pysyvä eläkepäätös. Olkoon tämä rohkaisuksi kohtalontovereille. On äärimmäisen rasittavaa hypätä siellä ja täällä, kirjoittaa selvityksiä yms.
Tsemppiä kaikille, me pärjäämme, kun lääkitykset kohdillaan ja elämäntahti sopivan rauhallinen ja säännöllinen.

17

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaja

      Taas yksi veronmaksajien elätti lisää.

      • Ylpeähullu

        Aivan, etkä vois sille mitään :) Ehkä hän on sen 'ansainnut', ei oo helppo sairaus.


      • Pororovakki

        Minä olen itse eläkevakuutusmaksuni maksanut noin 30 vuoden aikana isoista tuloista.


      • ei_hyvä
        Ylpeähullu kirjoitti:

        Aivan, etkä vois sille mitään :) Ehkä hän on sen 'ansainnut', ei oo helppo sairaus.

        Bipo ei ole sairaus. Henkilö käyttää "lääkkeitä" joilla on todennäköisesti iso rooli toimintakyvyttömyydessä. Eläköitymiskehitys ei ole käyttäjien vika, koska eivät he voi tietää mistä kiikastaa. Vika on psykiatrian ja valtion toimintatavoissa.


      • Adonnews
        ei_hyvä kirjoitti:

        Bipo ei ole sairaus. Henkilö käyttää "lääkkeitä" joilla on todennäköisesti iso rooli toimintakyvyttömyydessä. Eläköitymiskehitys ei ole käyttäjien vika, koska eivät he voi tietää mistä kiikastaa. Vika on psykiatrian ja valtion toimintatavoissa.

        Jossain vaiheessahan bipoa on pidetty muotidiagnoosina (kakkostyyppi) - hyväkuntoisen näköiset viiskymppiset kiertävät golf-kenttiä päivät pitkät. Ehkä ei kuitenkaan näin mustavalkoista. Tuohon uskon, että lääkityksellä joku ihmisessä muuttuu radikaalisti, ja jos ei itse pysty kontrolloimaan, mitä syö, mikä sopii, mikä ei, aika sopan siitä zombie-rallista voi saada aikaiseksi.


    • Pororovakk

      Kymmeniä vuosia töitä tehneenä olen eläkevakuutusmaksuni hoitanut, joten oimilla tässä ollaan koko ajan. Täällä on harvinaista saada asiallista palautetta.

    • Yrityksesi50

      Olen huomannut seuraavan, ikävän piirteen meissä suomalaisissa.

      Pohjustus: monesti lievemmät mt-vaivat eivät juuri näy päälle ja sopiviksi mitoitetuissa olosuhteissa ihminen elää varsin hyvää ja rikasta elämää. "Mikäs tuolla on ollessa, kun wapaaherrana/-rouvana saa kulkea".

      Eli kun saat etuoikeuden olla eläkkeellä, kukaan ei pääse sinua hyppyyttämään paskalla, mitä työelämään koko ajan lisää keksitään, ja tämä aiheuttaa se perisuomalaista kateutta.

      Itse en yleensä juttele vaivoistani ja kun käyn aamukahvilla wapaaherrojen kanssa, sulaudun täysin joukkoon. Osan tiedetään olevan rahamiehiä, joilla on mahdollisuus säätää elämänsä vapaasti. Itselläni on sama etuoikeus, eri syystä, rahaakin riittävästi. On mahdollisuus lähteä välillä kuukaudeksi Espanjaan sporttilomalle yms.

      • Pororovakki

        Tällaiseen joukkoon kuulun itsekin, olen mukana monessa ja bipo II ei näy päälle. Itse olen alusta asti ottanut strategian, että kerron vain hyvin harvoille asiasta, koska disinformaatiota ja väärinymmärrystä on paljon ilmassa. Näillä mennään hyvällä mielellä. Kiva, kun ei koskaan ole kiire.


      • Tulostakuu

        Ajellessani autolla tuli mieleen seuraavanlaisia ajatuksia. Mitä eroa on miljonäärillä, varakkaalla vapaaherralla ja muuten vapaalla olevalla ihmisellä, kuten vaikka tällaisella, joka olen kuntoutustuella, joskus tulevaisuudessa toivottavasti eläkkeellä. Lauseet ”saa tehdä mitä haluaa”, ”ei ole kiirettä”, ”matkustelisin, viettäisin aikaa kahviloissa etc.”, ovat lottovoitosta haaveilevien juttuja. Ja kun sitä lottovoittoa ei tarvita. Omassa tapauksessani minulla on kaikki mitä tarvitsen ja voin tehdä mitä haluan (omassa mittakaavassani).


    • VMG3926onkone

      Lievä hypomania on tosiaan ”elämän parasta aikaa”, silloin on ideoita, virtaa ja vauhtia. Viikon työt voi tehdä muutamassa päivässä. Masennus on sitten pahimmillaan kuoleman odotusta ja synkkyyttä. Lääkityksellä huippuja ja romahduksia saadaan tasattua. Se ei ole silti helppo kokemus, kun on elänyt elämää, jossa on ollut speedyä ja pilkettä ja tilalle tulee tasainen harmaus tai/ja mielialojen sahaaminen.
      Lääkitys tekee elämästä itselleen hieman vieraan, ja ajoittain lääkitys tekee olon tylsäksi.
      Bipo II

    • uudistus-2018

      No onneksi muuttumassa eläkemaksatus ja ihan liittojen myötävaikutuksella. Eli 2018 lähtien kaikki mielenterveydellisistä syistä eläkkeelle päässeet tuloista riippumatta saavat vain Kelan maksaman minimieläkkeen. Liitot ajoi asiaa myös.

      • Ylpeähullu

        Lähde tälle väitteelle?


    • Ahdistusta

      Epäasiallista kirjoitella tuollasta, että tulisi jokin uudistus 2018, mutta ei laiteta lähdettä mistä tieto on peräisin.

      Moni biboa sairastava sairastaa myös yleistä ahdistuneisuushäiriötä, ja pelko rahallisesta pärjäämisestä on jatkuvasti läsnä. Tuommoiset kirjoitukset lisäävät ahdistusta, etenkin, jos ei enää kykene työelämään , ja eläke on ainoa vaihtoehto.

      • hrgjligvkyfj

        Ethän sä voi tosissasi väittää, että uskot kaiken mitä jossain joku nimettömänä vittupäissään kirjottelee.
        Oma harkintakyky vois olla aika jees. Ja selvennykseksi se raha minkä saat, on se minkä hautaan saakka saat. Piste.


      • Pororovakki

        Se on juurikin noin, loppuelämän eläke indeksillä vuosittain korjattuna.


    • TipiO

      Hei, paljon saat eläkettä ja saatko muita tukia? Saatko vain eläkettä eli ei tarvitse täyttää esim. työttömyyspäivälappua Kelaan? Riittääkö eläke tosiaan vuokraan, ruokaan, elämiseen?

    • Babsan

      Itselläni vei prosessi 2v ja eläkepäätös tuli 1.1.2016 alkaen. Voin hyvin , syön lääkkeeni ja elän nyt stressitöntä elämää. Vaikeuksien kautta voittoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe