Lasten huoltajuuskiista oikeudessa

kuopionlikka1

Pakko purkaa johonkin.
vein vuosi sitten lasten asumisen huoltokiistan käräjäoikeuteen.
Lasten isä lähti uuden naisen kanssa eri paikkakunnalle extempore hellurei ja kun kerroin oman mielipiteeni että lasten ei tulisi muuttaa 400km päähän tuntematomattomaan kun täällä lasten synnyinkunnassa on molempien vanhempien sukulaiset, kummit ja lasten kaikki lähi ihmiset. mutta ei! ei kuuloonkaan että isä olisi jättänyt työssä käyvälle päivätyötä tekevälle äidille lapset. lapset kaikki kolme on alle 12vuotiaita vielä pitkään. isä työtön eikä töitä halua edes tehdä. syynä muuttoon oli, lapsilla parempi tulevaisuus siellä toisaalla (uuden naisen kotipaikka siis) paremmat koulut, heillä paremmat ihmisuhteet ja isä menee töihin sinne. ja uusi avovaimo työttömänä hoitaa lapsiamme. en ymmärtänyt vieläkään koko systeemiä että miksi lasten ellämä pitää mullistaa kun isällä se kiire ja tahto sinne oli yksinään. lapset oireili. koulu ja lapsen psyka teki lastensuojelu ilmotuksen jossa oli huoli lasten olosuhteista isän luona, koti asioista. siitä alkoi myön minun äitinä olon syyllistäminen, en välittänyt lapsistani, en ikinä ollut kotona en toiminut säntöjen mukaan. kaikki mullistui. isä yritti itsemurhaa vuosi takaperin, kun uusi nainen yrittijättää hänet. mutta selvisi ja he menivät kihloihin, stten tuli kiire muuttaa kauas kaikkea pakoon totuutta pakoon.. en sallinu lasten muuttoa joten kyseenalaistin asian, sain siitä hyvästä rikos ilmotuksia kun lopulta vein asian lasten asumisesta ja huollosta käräjäoikeuteen sillä isä uhkaili että en näe enää lapsia ja hakee yksinhuoltajuutta. ei koskaan hakenut, mutta minä hain lasten asumiseen oikeuksiani ja tapaamisoikeuksia. sain siis laitomasta uhkauksesta, kotirahan häirinnästä, lasteni pahoinpidellystä rikossyytteet. ne jäi syyttäjällä syyttämättä jättämis päätökseen, eikä minu edes kuuneltu kuin puhelimessa. lasten isä oli valehellut ja hänen avovaimonsa oli tdistanut aivan kuten minäkin eli kuten asia meni. ja nuo syytteet oli selkeästi tehty hätäpäissään ja minua mustamaalatakseen. mutta perättömiä mitkä itsekin tiesin.

nyt alkanut sitten lapset ettei halua enää nähdä äitiä, ei kutsu minua äidiksi, eivät halua sukuani enää nähdä jne. ja kaiki lasten isä puhuu lasten puolesta mutta minä vaadin tapaamisia jotka on aina iloisia ja meillä on mukavaa ja lapset ei isälle tahtoisi mennä mutta sanon aina että meillä on säännöt ja niitä noudatetaan että nhdään taas kun on meidän yhteinen vko lopuu, eli joka toine vko loppu. lapset kärsii, ne ikävöi äitiä. ja miksei. lapsiltani kuulin ensimmäisenä että minä olen rikollinen? ja että miks en vauvana hoitanu niitä ja hylkäsin? ja miksi aina olin töissä enkä kotona?

nyt on olosuhde selvitys tehty ja odotan käräjiä. mutta lasten isä alkanut laittamaan viestiä kuinka hänellä on todistajia minua kohtaan, kuinka lapset on kaikille kertoneet että olen huono äiti ja kuinka hänen asianajaja on sanonut että isä on vahvoilla koska lapset on asuneet tämän väliaikaismäräyksen mukaan isän luona uudessa asuinkunnassa, kun ei tuomari silloin mitään uskonu ekä antanu puheenvuoroa, tuumasi vaan etä isä varmasti hoitaa asiansa ja katotaan sitten kun lopullinen tulee käräjä.

voiko asumistilanne muuttua? onko mitän mahdollisuuksia minulla saada ne luokseni. olen päivätyötä tekevä äiti, talous on kunnossa vaikken rikas olekaan. seurustelen mutta en asu avoliitossa eikä uusi suhde ole tärkein vaan lapseni. en ees tiedä mitä todistajia tai todisteita isällä edes voisi olla? sillä minusta ei ole mitään merkintöjä, ainoastaan että olen pyytänyt vuosia sitten jo liiton aikana perheneuvolaa, hoitanut lasteni asiat aina jne.perus tavis äiti siis olen.

aika hukassa olen. lasten isällä on pikaisesti uusi avioliitto jo, kolmas jo menossa ja lasta odottavat jo. lapsia ennestään ennen minua liitosta kolme joihin ei huoltajuutta ja ovatkin jo aikuisia. sitten minun kanssani kolme joista yhteishuoltajuus ja nyt uuden liiton kanssa tulossa yhteinen jossa sillä naisella jo kaksi edellisestä. he puhuvat ydin perheestä mitä minulla ei ole mutta mielestäni minun ydinperhe on minä ja lapset.

tiedän että sekavaa kirjoitusta, mutta kyllä tämä on sekavaa aikaa... käyn terapiassa purkaa ajatuksia, vertais tuessa toimin sillä tiedän että en ole ainut vanhempi joka tässä elämäntilanteesa on tahtomattaan

3

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOLLIIIIIOIUK

      tseMiÄ

    • jantte1

      Mitkä olivat näytöt lastenpahoinpitelyihin, heitäkin voidaan kuulla jollain tasolla vaikkei he olisi 12 vuotiaita. Jos toi on perätön lausuma niin taistele niin kauan kuin henki pihisee, mutta jos siinä on jotain perää niin en voi auttaa enempää....

    • Riistetytlapset

      Kiitos että kirjoitit. Meitä on useampi nainen käynyt läpi tämän helvetin. Minun ex mies tuomittiin vakavan ruumiinvamman aiheuttamisesta lapselle ja lapset määrättiin hänen yksihuoltajuuteen, koska "aiheetta" syytän hänen pahoinpitelevän lapsia ja tulisin todennäköisesti estämään hentä tapaamasta lapsia. Lapset on otettu häneltä huostaan kolme kertaa, mutta aina on päätetty,että huostaanotto lakkaa, kun uusi huotlajuus oikeudenkäynnin päätös tulee - oli se sitten meitä on.Aina lapset on määrätty takaisin isälle. Paitsi viimeisellä kerralla huostaanotto lakkasi siihen, että yli puoli vuotta jatkunut huostaanotto oli laiton. Huostaanottoa ei saa käyttää tapaamisoikeuden täytäntöönpanemisen keinona. Oikeudessa ex ja ex:n todistajat valehtelee mm. lasten koulumenestyksestä, keskiarvo heittää vain yli 2 numeroa ja sitten ex tekee minusta rikosilmoituksia, joita hän kiikuttaa oikeuteen tai pistää sossut kirjaamaan totuutena. Kun ne sitten kaatuvat täysin huuhaana, oikeus on jo kirjannut ne tuomioonsa totuutena ja sossuilla on ne ikuiset ajat totuutena. Lasten tiedotoihin kirjatut tiedot äidistä saa muuttaa vain lasten yksihuoltaja isä.
      Olen tavannut lapseni viimeksi 4 vuotta sitten ja viimeistä puhelusta pojalle on yli 2 vuotta ja tytölle yli 2 kuukautta. Tyttö alkoi kertomaan minulle viime puhelussa, kuinka he isän kanssa käyvät uudelleen ja uudelleen vanhoja asiota läpi ja sitten hän alkoi kertomaan tietoa, jota minä en tiennyt. Kyselin heäneltä lisää ja yhtäkki tyttö tajusi, oman kertomuksensa merkityksen. Hän tajusi mitä he olivat tehneet minulle. Puhelun lopussa hän koki kovaa syyllisyyttä siitä, ettei ollut ymmärtänyt mitä hän tiesi, kun oli sanotut tuomarille, ettei halua tavata minua. Nyt hänkään ei enää vastaa minulle puheluihin - ehkä ne ahdistavat, kun hän itse joskus pullauttaa ulos, jotain isän teoista, joilla hän houkutteli äitiä "ansoihin" tai sai lapset antamaan vääriä tietoja. Aikuistenkin muistia on helppo vääristellä todella pahasti 80% uskoo jopa syyllistyneensä rikokseen ainakin, jos tutkimuksiin on uskomista: http://areena.yle.fi/1-3551596

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe