Tuhoaako maanisdepressiivisen lääkitys terveyden

VVV-nnn

kokonaan ???

Näinhän on masennuslääkkeiden osalta ehkäpä n.60-70%:sti ja loput käyttäjät ovat zombeja. Tätä todistaa sekä omat arkihavainnot että mm. ssri-stories netissä.

Mulla on pari md-tuttua ja minusta tuntuu että lääkitys tuhoaa nuo tyypit kokonaan. Molemmilla esiintyy järkyttäviä agressioita, joissa ei ole mitään päätä eikä häntää. Ja kummallakaan ei ollut noita ennen lääkityksen alkamista.

Ainoa johtopäätös mulla; lääkitys tuhosi lopullisesti heidän terveytensä, enkä edes tiedä oliko 'sairaus' ennen lääkitystä muuta kuin vinoon kasvatettu / kasvanut persoonallisuus, jonka keskeisin piirre näyttää olevan narsismi.

Minkälaisia kokemuksia muilla on tässä aiheessa / asiassa ?

5

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykoottinen-

      Oma henkilökohtainen kokemukseni on, että tuhoaa! Sitä olen huomannut myös muiden elämien kohdalla!

      Litium on virallisestikin myrkky, antipsykootit tuhoavat ihan yhtä paljon nekin. Epilepsialääkeryhmä ehkä hieman vähemmän ongelmia tuottava verrattuna muihin mutta en söisi enään sitäkään. Siinä on kolme kovaa ryhmää, mielialantasaajaa, mitä käyttävät tähän tautiin. Muita ei mun tietääkseni ole. Kaikista tulee ongelmia terveyteen ennemmin tai myöhemmin, riippuu yksilöstä milloin!

      http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50076#NaN

    • otaomena

      Samaan asiaan verrattavissa mielestäni kuin alkoholinkäyttö, ei sekään tuhoa jos käyttö pysyy rajoissa vs. pitkäänjatkunut riippuvuus

      • myrkkyvsmyrkky

        Ihan oikein vertaa esimerkiksi alkoholiin aineena, mutta mitä tule vahingoitumispotentiaaliin, alkoholi on normaaleilla käyttöannoksilla huomattavasti miedompaa kuin esimerkiksi SSRI-aineet aka "masennuslääkkeet". Siinä missä alkoholia saa ottaa runsaasti kuukausia ja vuosia ennen tuntuvia kognitio- jne. vaurioita, SSRI-aineet vaurioittavat jo muutamien viikkojen, jopa päivien käytön jäljiltä hyvin tuntuvasti. Siinä mielessä alkoholin haittapotentiaalin vertaistaminen SSRI-aineisiin on yliarvio. Alkoholi on tavanomaisella annostuksella ja käyttövälillä turvallisempi terveydelle kuin SSRI-aineet.


    • Enpä usko, että näin yleisesti ottaen käy. Itse syönyt lääkkeitä kaksisuuntaiseen kuutisen vuotta. Oikean lääkityksen löydyttyä kolmisen vuotta sitten, olen pikemminkin oma minäni.

    • bipotuttuja

      Holtitonta käytöstä, harkitsemattomuutta, seksuaalivietti katossa tai sit se hyytyy kokonaan, lihomista, valvomista tai sit nukutaan liikaa, ärsyttävimpiä muistihäiriöt ja lyhyet poissaolokohtaukset. Samoja asiouta selitetään miljoonasti, eikä muisteta välillä oikein mitään. Vähintään yhtä sairaita jotku lääkityksillä kuin ilman lääkkeitä. Ja viel riippuvuus. Kaikki voi pyörii lääkkeiden ympärillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe