Päivä jolloin internet saapui elämääsi?

Minullekin tänne korpimaisemaan,lähes tiettömäntien taakse.
Olihan se elämys,sain yhteyden ulkopuoliseen maailmaan,olin in,olin osallistuva,olin jopa toinen tietoyhdeyden saanut täällä korvenkätköissä.
Ensimmäinen oli isontalon isäntä,uskomatonta ja minä köyhä eläkeläinen olin
se toinen.
Entä teillä,muistuuko mieleen päivä,jolloin olit osa tätä tietojensiirtoa ulkoavaruuteen?

28

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakolasku

      Huomenta rituliini, sadettakin vähän pukkaa.
      Varsinainen tietokone meille tuli 1985 mutta kaikkihan oli hyvin alkeellista silloin. Myöhemmin en muista koska internet tuli, välissä ehdin tulla jo sinkuksi. Nyt on toinen mobiili käytössä. Paljon on kuvia karvajalan kehityskaaresta sekä luontokuvia ympäristön kasvusta viime vuodelta.

    • Ramoona_

      Tietokoneen käyttö tuli tutuksi ensin työelämässä, ja lähinnä se palveli minua alkuun monipuolisena kirjoituskoneena tekstinkäsittelymahdollisuuksineen. Työpaikalla oli koulutusta ainakin 1980-luvun loppupuolelta alkaen ja sen vuosikymmenen lopulla ensimmäinen kotikonekin meille ilmestyi. Vielä alakouluikäinen esikoinen oppi nopeammin kuin minä, ja kamalan isoja kömpelöitä pömpeleitäkin ne olivat, en yhtään tykännyt !
      Internetin käyttö oli alkuun kamalan kallista minuuttiveloituksella ainakin kotiliittymistä , ensin siihenkin työpaikalla tutustuin.

      En tarkalleen muista, miten kauan on laajakaistasta kotona nautittu, mutta eiköhän siitä pian pari vuosikymmentä ole. Ama-Rituliini, olet ollut hyvin edistyksellinen, kun olet tiedon valtatielle lähtenyt taivaltamaan kotikontusi pioneerina. Onhan sinussa pioneerihenkeä muutenkin, ja varmasti nettiyhteydet ulkomaailmaan ovat olleet suureksi avuksi haastellisissa elämänvaiheissa.

      Toivotan pirteää kevään kohinaa ja hyvää vointia Sinulle sinne järvesi rannoille , paras aika vuodesta alkaa olla käsillä.

      • Jotenkin Ramoona_ mielipiteesi kantaa,surun ja leskeydenkin läpi siintää uusi aamu ja uudet kujeet.
        Olen todella armoitettu,että saan omistaa tämän ihanan rantatilan,kaikkine lapsuusmuistoineen.
        Äitini hylkäsi minut tälle tätini omistamalle tilalle,huudan vieläkin unissani,äiti älä jätä,niin kertovat läheiseni,jotka sitä tuskanhuutoa ovat kuulleet.
        Onnekseni kaikkien kokemusteni jälkeen olen löytänyt sen ihanan kanavan anteeksiannon,en uskovana,vaan omanitseni olen löytänyt.
        Psykologiaan tarrauduin aikoinaan,kun poikani teki itsarin ja raamattu ei auennut.

        Meitä elämä kuljettaa uskomattomalla tavalla.Ruotsin Kaarl Kustavia olin Jyväskylän Suurajoissa lähes metrin päässä nyt Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa juhlii ikälisiään.
        Työkaverit kysyivät,kun kerroin mitä koin,muistatko niista suurajoista jotan muutakin?En tietenkään muistanut...
        Hyvä muistella menneitä,kun vielä muistaa teidän ama


      • kijautumaton
        rituliini_38 kirjoitti:

        Jotenkin Ramoona_ mielipiteesi kantaa,surun ja leskeydenkin läpi siintää uusi aamu ja uudet kujeet.
        Olen todella armoitettu,että saan omistaa tämän ihanan rantatilan,kaikkine lapsuusmuistoineen.
        Äitini hylkäsi minut tälle tätini omistamalle tilalle,huudan vieläkin unissani,äiti älä jätä,niin kertovat läheiseni,jotka sitä tuskanhuutoa ovat kuulleet.
        Onnekseni kaikkien kokemusteni jälkeen olen löytänyt sen ihanan kanavan anteeksiannon,en uskovana,vaan omanitseni olen löytänyt.
        Psykologiaan tarrauduin aikoinaan,kun poikani teki itsarin ja raamattu ei auennut.

        Meitä elämä kuljettaa uskomattomalla tavalla.Ruotsin Kaarl Kustavia olin Jyväskylän Suurajoissa lähes metrin päässä nyt Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa juhlii ikälisiään.
        Työkaverit kysyivät,kun kerroin mitä koin,muistatko niista suurajoista jotan muutakin?En tietenkään muistanut...
        Hyvä muistella menneitä,kun vielä muistaa teidän ama

        Yötervehdys!
        Katsoin snookeria aamuyöhön ja valvoessani tervehdin.

        Lämpenevä kevät ja toivon mukaan kaunis kesää sapuu sinunkin maisemiisi.
        Lämpimästi tervehtien Ruuneperi


    • commorode

      KOLMEKYMMENTÄ VUOTTA
      tullee näinä päivinä kun Amica500 puhelimen kautta ja kohta alkoi linjoja avautua myös muualla.. Laajakaista alkoi kehittyä vasta 2000-luvun alussa kalline maksuineen.

      • Siellä korpimaisemissa jos missä, onkin internetyhteydet tarpeen, ihan käytännön syistäkin. Itselläni oli myös työelämässä ensimmäiset tutustumiset datan tuomaan helpotukseen 80 luvulla. Samoihin aikoihin saivat lastenlapsemme ensimmäiset pöytäkoneensa isoisänsä ostamina, jolloin he haastoivat mummin ja vaarinkin peleihinsä.

        Vasta oman pöytäkoneen hankinta 90-luvun alussa avasi internetin mahdollisuudet itselleni. Kuitenkin meni vuosia, jolloin hoitelin vain käytännön asiat netissä, elämä vaati vielä niin monipuolista osallistumista, tiedonhankinta toki oli, ja on vieläkin niitä mielekiintoisempia mahdollisuuksia. Nämä keskustelupalstat eivät olleet edes tiedossani silloin.

        Mukavaa tämäkin muoto,.... keskusteluarenoiden myötä on voinut laajentaa käsitystään ihmisten kesken tapahtuvasta viestinnästä.

        Osa nykyelämää tämäkin,.. tunne-elämän alueitahan tämä on koetellut,.... milloin kauhusta suuttumukseen,..lopulta harkitsevuuteen.
        Unohtamatta kuitenkaan iloa elämän antamista lahjoista, tässäkin muodossa.

        Gracias a la vida!


    • Kyllä muistan, Ritu, hyvinkin. On jotainpientä joskus keskusteltu. On ilo tietää, että kevätlintujen myötämsinäkin lehahdat kuvaan.

      Maiointa kevättä ja kesää!

      t. entinenruuneperi

    • flegmaatti

      En muista päivää mutta riittäisikö vuosi? 2002 lopetin puutteen torjunnan kokonaan ja juutuin täysaikaisesti pääosoitteeseeni.
      Vaimoni, joka oli siihen saakka manuaalisesti hoitanut kaiken rahaliikenteen ja muutkin käytännön asiat, ilmoitti kolkosti, että minun vuoroni koitti juuri siinä paikassa.
      Poikani kaverit rakensivat minulle koneen ja aloin opettelemaan muutakin kuin exeliä joka oli ollut "työ- ja tulostuskieleni").

      • että-tällainen-tapaus

        Muistaakseni joskus 1990 vuoden alussa, kun työpaikallani sain tutustua tähän internetin "ihmeeseen" ja kyllä sitä kokeiltiinkin lähinnä kaikenmaailman linkkejä etsien, koska osastollani oli toisiakin tumperoita, joille se oli uutta.

        Sisäinen intranet oli kiva, koska aina sinne joku laittoi "pähkinöitä" purtavaksi ja myös hauskoja vitsejä. Samoin oli hyppivät eläimet, milloin apinat, koirat ja paras oli Fenix-kissa, joka hyppäsi milloin`mistäkin kulmasta esiin. Nyt en ole löytänyt niitä.

        Koska sukulaiseni oli siellä help`deskinä, niin paljon opetusta sain häneltä. Kopioitiin kirjaston levyjä itselle (ei ollut youtobea), valokuvia muokattiin, mutta nuo vaati lisälaitteita ja siellä niitä riitti.

        Tästä ihanuudesta sitten kerroin tyttärelleni ja hän sanoi, että tuolla hänen huoneessaan on kone ja "värkit", sen`kun laitetaan toimimaan ja se oli siinä. Hetkessä oli yhteys valmis, mutta kallis, koska käytti meidän lankapuhelinta.

        Sitten toinen lapsistani oli Surf:in palveluksessa etsien, mitä maailmalla tapahtuu ja kuinka siellä toimitaan, mutta myös kehittämässä systeemiä, kuinka ikäihmiset oppisivat käyttämään myös? Minähän olin hänelle paras "tumpero" kertomaan, mitä en ymmärrä ja kuinka sitä täytyisi parantaa?

        Onhan tämä nykytekniikka paljon antoisampaa, kuin silloiset 1974, jolloin firmaamme tuli tietokone helpottamaan laskutusta ja monta konetta olen saanut käyttää sen jälkeenkin, mutta lähinnä kirjanpitoon ja laskutukseen liittyen.

        Työelämästä johtuen, en muista, koska olen näihin palstoihin tutustunut , mutta sen muistan, kun ihmettelin Kahvipirttiä!? Se on Porintien varrella ja sieltä oli aina juttuja. Mietin, mikä ihme porukka siellä aina tapaa toisensa, mutta kyllähän sekin selvisi sitten, kysyttäessä.

        Paljon tulee edelleen uutta esiin, heti kun jonkun saa selville, niin jo pukkaa uutta, tai ainakin muutetaan entistä toisenlaiseksi, kuten tämänkin palstan toimivuutta.

        Yski on vakio. Juoruilijat ja nikkien arvailijat eivät katoa. Meno on kuin maalaiskylässä, jossa edessä ollaan "liirumlaarun", mutta selkäsi kun käännät, niin sieltä se totuus tulee ja täällä se selkä on aina käännetty, koska kirjoittaja ei huomaa, että sieltähän tämä arvosteltava kuulee jutut, kuin taikapeilistä!


      • Kiitos Sinulle",että- tälläinen- tapaus"
        Sinä tavallaankin avarsit ja toit netin meille tutuksi teemalla,näinhän se meni.
        Kuuntelin kerran radioohjelmaa,jossa kerrottiin ulkomaalaisten tutustumiskierroksesta täällä Savossa.
        Reportteri kysyi:Mitä teille jäi mieleen tutusmiskierroksesta ja kyselyistä
        jiäkuappi vastasi tämä haastateltava.
        Kaiketi se jiäkuappikin on saanut uuden ulottuvuuden ja Pönnttövuorentunnelin avauduttua ja internetin saavuttua tänne korpienkätköihin,olemme sivistyskansaa,näin ajatellen ama


      • että-tällainen-tapaus
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Sinulle",että- tälläinen- tapaus"
        Sinä tavallaankin avarsit ja toit netin meille tutuksi teemalla,näinhän se meni.
        Kuuntelin kerran radioohjelmaa,jossa kerrottiin ulkomaalaisten tutustumiskierroksesta täällä Savossa.
        Reportteri kysyi:Mitä teille jäi mieleen tutusmiskierroksesta ja kyselyistä
        jiäkuappi vastasi tämä haastateltava.
        Kaiketi se jiäkuappikin on saanut uuden ulottuvuuden ja Pönnttövuorentunnelin avauduttua ja internetin saavuttua tänne korpienkätköihin,olemme sivistyskansaa,näin ajatellen ama

        Kirjoitit: "Sinä tavallaankin avarsit ja toit netin meille tutuksi teemalla,näinhän se meni".

        Huomaan pienoista ivaa kirjoituksessasi, siinä että m i n ä olisin jotenkin avartanut ja tuonnut t e i l l e nettiä tutuksi, koska siitä ei ollut kysymys, vaan siitä, kuinka m i n ä itse sain kokemusta ja tietoa, joka oli silloin, kuten nytkin suorastaan haparoivaa .

        Mielestäni en ole koskaan tuonnut täällä esiin minkäänlaista opastusta tai neuvoja kenellekään. En myöskään ole arvostellut kenenkään taitoja tai opastanut linkkien etsintää, saati niiden kopiointia.

        ps. tuon jiäkuapin minäkin hallitsen, mutta kysyppä näistä älypuhelimista I-paid, läppärit hipaisuineen ja kaikenlaiset muutkin härpäkkeet, niin kyllä niistä kysyy jo silloinen opastajanikin, joka kyseli minulta, mitä mummit osaavat/tarvitsevat, että ymmärtävät hakea haluaamaansa tietoa?


      • rituliini_38
        että-tällainen-tapaus kirjoitti:

        Kirjoitit: "Sinä tavallaankin avarsit ja toit netin meille tutuksi teemalla,näinhän se meni".

        Huomaan pienoista ivaa kirjoituksessasi, siinä että m i n ä olisin jotenkin avartanut ja tuonnut t e i l l e nettiä tutuksi, koska siitä ei ollut kysymys, vaan siitä, kuinka m i n ä itse sain kokemusta ja tietoa, joka oli silloin, kuten nytkin suorastaan haparoivaa .

        Mielestäni en ole koskaan tuonnut täällä esiin minkäänlaista opastusta tai neuvoja kenellekään. En myöskään ole arvostellut kenenkään taitoja tai opastanut linkkien etsintää, saati niiden kopiointia.

        ps. tuon jiäkuapin minäkin hallitsen, mutta kysyppä näistä älypuhelimista I-paid, läppärit hipaisuineen ja kaikenlaiset muutkin härpäkkeet, niin kyllä niistä kysyy jo silloinen opastajanikin, joka kyseli minulta, mitä mummit osaavat/tarvitsevat, että ymmärtävät hakea haluaamaansa tietoa?

        Todennäköisesti aika on ajanut minusta ohi,kirjoitin mitä tahansa,aina on väärinymmärtäjä kantapäillä.
        Ei minulla ole aikaa ivailla,ei minulla ole aikaa miettiä sanontojani ja pitäisikö meissä jokaisessa olla Havukkaahonajattelija?

        Minä pyydän roskakalaa,siis teen kalastuksellista hoitotyötä neljällä Wekekatiskalla,siis olen täysin mukana en ivailemassa vaan nauttimassa ihanista keväisistä päivistä ja rantatilani antamasta maaseudunrauhasta.

        Olen vieraantunut palstalta,entiset kanssakulkijatkin todennäköisesti kokeneet samoin.
        Kaikesta huolimatta olen kiitollinen kaikista teidän mielipiteistänne ja haluan teidän tietävän olen ja vanhenen kanssanne samallatavoin,ikälisät karttuu,samoinkuin ihopoimut,joiden nimitys lienee rypyt.
        Ryppyotsaisenakin ama toivottaa teille ihanaa kesää,nautitaan auringosta ja annetaan kaikkien kukkien kukkia


    • 80-luvulla oli ne ensimmäiset alkeellisimmat, en muista ensimmäisen nimeä, mutta toinen oli Commodore ja sitten tuli Amiga, jossa minulla oli mahdollisuus myös digitalisoida kuvia erityisen boxin kautta.
      Tuli internet 90-luvun alkupuolella. Poikani oli nörtti ja istui kämpillään ja surffaili netillä, joka tapahtui siihen aikaan puhelinlinjojen kautta.
      Jos yritti soittaa surffailevan puhelimeen, kuului sieltä vaan surinaa.

      Olin lähdössä kuukauden pituiselle matkalle ja kysyin pojaltani kuinka saisin häneen yhteyttä, jos yritän soittaa ja hän istuu koneen ääressä.
      Hän antoi neuvoksi että yrittäisin aiheuttaa jollain tavalla kovaa melua, että hän kuulee surinan läpi.
      No, minä pakkasin ikivanhan Kyyrölän Saven savikukon matkalaukkuun
      ja kun tarvitsin sitä apuna ensimmäisen kerran, niin kaikista hotellin huoneista syöksyi ihmisiä käytävälle ottamaan selvää mikä on hätänä.
      Kerroin heille, että yritän vaan saada yhteyttä poikaani! Ja onnistuinkin!
      Se oli sitä internetin lapsuutta.

      • Otin.käyttööni

        kotioloissani vasta mieheni kuoleman jälkeen, sitä ennen vain työssäni.

        Kaduttaa nyt tuhlaamani aika täällä keskustelupalstalla.


      • tervemenoooo
        Otin.käyttööni kirjoitti:

        kotioloissani vasta mieheni kuoleman jälkeen, sitä ennen vain työssäni.

        Kaduttaa nyt tuhlaamani aika täällä keskustelupalstalla.

        Miksi sitten yhä täällä norkoilet jos kaduttaa. Tuskin päästään sinusta eroon vieläkään, käyt pistelemässä nyt kokonaan ilman nikkejäsi. Luulitko että jokuperään haikailee ? Voi olla että moni innostuu enemmän kirjoittamaan, kun tuolainen ylimielinen lähtee, kyllä tämä on monelle yksinäiselle paljon muuta kuin ajan hukkaa.


      • Hävetä-tuo-ei-osaa

        Kyy joka puree kaikkia ja jonka takia kaikki vähitellen häipyvät täältä.Otin.käyttööni-nikille sanon, älä välitä, hullulla riittää aikaa ja pahaa luontoa jaettavaksi oikeaan ja vasempaan! Hävetä se ei osaa.


      • IHAN.olen

        samaa mieltä, hävetä ei osaa tuo edelläsi oleva, välittää tuollaisesta ei kannata!

        kyllä Kahvipirtti on ainoa paikka täällä,

        missä kirjoitetaan hyvin ja on opittu käytöstavat.

        Tulisipa Kahvipirtin emäntä SkillaN pian takaisin!


      • maximillan
        IHAN.olen kirjoitti:

        samaa mieltä, hävetä ei osaa tuo edelläsi oleva, välittää tuollaisesta ei kannata!

        kyllä Kahvipirtti on ainoa paikka täällä,

        missä kirjoitetaan hyvin ja on opittu käytöstavat.

        Tulisipa Kahvipirtin emäntä SkillaN pian takaisin!

        Valitettavasti muutkin ketjut halutaan sisäpiirimäisiksi. Itse en Kahvipirtistä välitä, ystäviä ja tuttavia on muuallakin. Mutta suon tuon huvin muille, siitä vain. Kirjoittakoon kukin tyylillään, arvosanoa ei tarvita, ei myöskään kehuja eikä varsinkaan moitteita.


      • Hymyä-

        Ystävällisyys on eri asia kuin sisäpiiriläisyys. Tuskin tämän kenellekään oikeita ystäviä on tarkoituskaan korvata , onpahan kiva tapa somettaa tämäkin.


    • Olen kokenut, ja kirjoittanutkin joskus, miten koen tämänkin sosiaalisen median, kuin siltana yhteisöllisyyteen muiden ikäihmisten kanssa.

      On paikka, missä voi milloin hehkuttaa kokemaansa, kertoa vastoikäymisestäänkin, nauraa ja iloita kun sillä tuulella on.
      Liikuttunutkin olen ollut monesti, kokenut sellaistakin, josta en edes uneksinut ihmisten välillä. Mutta kaikenkaikkiaan uskon yhä tuohon, miten metsään huutaa, niin se vastaa.
      Ainakin tämänlainen hionta muovaa sosiaalisuuttamme.

      Kyllä minä ilahdun, kun tutut nimimerkit ilmaisevat ajatuksiaan, se on jo osana päivittäistä viihtyvyyttäni.

      Sitä toivoisin muillekin sillalla kulkijoille, aurinkoista mieltä, hyvää tahtoa kanssakulkijoille (joskus myrtseillekin,(vain elämää,... ei sen enempää)... terve :D

    • työjahuvi

      TYöpaikan kautta tuli tutuksi. Ajattelin eläkeläisenä olla ilman, mutta niin se vain tuli .hankituksi. Ajattelin, että vikoja tulee paljon eikä ole työpaikan experttejä auttamassa, mutta onhan noita liikkeitä, joissa on palvelua.

    • puumanne

      Ennen liikuin luonnossa näin valoisana aikoina tai tein tupsin tontilamme mitä häntä ny vaan tarvitsi.
      Nyt tiekkarin aikana on aina ehdittävä 18 uutisille, Siinä sivussa katson ja kuuntelen uutisia ja samalla koneella istun.

      Laskunmaksut ovat nyt helppoja. Googlettamalla saa tietoonsa jos jomkin alan asioita. En enää luovu pöytäkonen käytöstä.
      Paremmilla kajareilla, bassoboosterein musiikkikin on ihan kuultavanoloista.

    • "Suomi liittyi Internetiin marraskuussa 1988 korkeakoulujen Funetin kautta".
      Tätä aikaisempien yhteyksien kohdalla ei voine puhua Suomen kohdalla internetistä.

      Itse tutustuin työni puolesta internettiin 90 luvun alkupuolella. Itse en sitä käyttänyt ennen 1995 vuotta, vaikka koulutuksissa olinkin netin rakenteeseen tutustunut.
      Työpaikalla käytettiin pääsääntöisesti intranettiä, vain joitain sähköpostiyhteyksiä oli internetin kautta käytössä.

      • aiaisensenmuistanv.2009

        Kaks kivuliasta hiirikäsirasitusta olen koneella istumisella saanyt. Tilasi miss. Henrikssonin paikan päälle katsomaan mistä piruperkeleestä se jälleen tuli päälle.
        Määräsi satulatuolin, Saarnasi ettet kuuna ilman valkeana tule saamaan yläraajojen rasitusvammaa.
        Alkuun siinä persaus ikäänkuin kipeytys. Tuoli oli yli sata egeä kotiin tuotuna.


    • Kiitos teille ihanat mukanakulkijat!
      Ja Heleää Helluntaita!
      Jotenkin aloitukseni oli,ei keskustelua herättävä,ilmaisin vain olevani elävienkirjoissa,liikun,kalastan ja jotenkin kevään mukaana,kun leskenlehdetkin jo navetantakana näyttävät suppunsa avanneen,niin miksi en minä?
      Lahnaa ja roskakalaa kalastellen päivät hupenevat iltaan ja raihnainen keho vaatii jo vaakasuoraa asentoa,kun tuntuu,että kaikkeni olen antanut isänmaani
      puolesta,siis suomalaisuuden,jota päivää tänään meillä on oikeus viettää itsenäisenä kansakuntana.

      Olen kokenut tämän internetin pelastavana tekijänä,omaishoitajuus,kaikkoaminen täysin omiin kuvioihin,jollaisen sektorin voi vain toinen tilanneanalyytikkö tajuta.
      Vain kokemus kantaa,ei mielikuvat,mukana ama

    • OMG_just

      Heip kaikille, Internet tuli emoni n 1990, olin/olen ollut atk,it,ict alla yli 40 v. Niin tuo internet, työpaikalla kuhistiin, jokaiselle työntekijälle asennettiin nettiyhteys samalla kirjoitettiin ko koneen ip osoite ylös ja työntekijä kirjoitti paprun alle jossa oli henkilötiedot edm ip osoite ja lupaus " en käytä internettiä muuhun kuin työasioiden hoitoon" ... Tuota kesti hetken kunnes kaikki räjähti käteen eli käyttöä oli mahdoton valvoa ... Mulla on paljon muistoja it alalta....lisää tulossa

    • OMG_just2

      Nyt tulee lisää, pari hupaista juttua, olin atk alalla (nuorena likkana) asiakaspalvelu hommissa) niin neuvoin eri tietoliikenneohjelmien kautta tapahtuvia yhteyksissä (Procomm, Transfer...), modeemi , niin asiakkaina oli eri yliopistot kautta maailman ja Suomessa lähinnä eri koululaitokset, tämä v n 1989... Ne hupaiset...kerran oli joku kriisitilanne, oli yksi kännykkä(paremminkin tiiliskivi) joka oli esimieheni lukitussa laatikossa, minä soitin hänelle kotiin että tarvitsen kännykän käyttööni, no paikalle tuli miespuolinen esimieheni ja vaimonsa (hmmm), toinen, neuvonnan työaika oli arkisin 8.00-16.00, ehdotin edm miespuoliselle bossilleni että voin hoitaa neuvontaa 24/7 ( koska kyseessä oli "maailman" laajuinen palvelu). Bossi vastasi "ei käy, koska en pysty valvomaan sinua. Kerran yks koululuokka laittoi sähköpostiviestin minulle " saat palkkaa 50 000 markkaa/kk. Olivat laskeneet neuvontapuhelimen kertamaksunxnn. Lisää hupaisia juttuja tulee

    • reppuriika

      On siitä varmaan jo melkein 20 vuotta, kun olin eka kertaa tilaisuudessa, jossa esiteltiin ATK:ta ja internetin käyttöä. Katoin vieressä kun yhteyttä otettiin. Sitten sain totutella netin käyttöä työpaikalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe