Testamentin teko "salaa"

jeijjeee

Hei, haluaisin tietää, meneekö tieto testamentin teosta automaattisesti perillisille. Ts. voiko heiltä pimittää sen, että heille on testamentannut jotain? Mun kysymys on varmaan tosi outo, mutta haluaisin tehdä järjestelyjä mahdollisen kuoleman suhteen huolestuttamatta ketään. Mun vanhemmat tietää liiankin hyvin mun masennuksesta ja itsemurha-ajatuksista, enkä halua, että ne keksii mun tekevän suunnitelmia itsemurhan varalle.

7

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einuorienää

      Testamentti on hyvä asia tehdä ajoissa ihan meidän jokaisen. Kyllä se kuolema voi yllättää hyväkuntoisen, terveen ja nuoren ihmisen.
      Sinua varmaan helpottaa tuo mahdollinen pako pois ahdingosta, kun seinä on edessä, pitkä toivoton tunneli. Joillekin oman kuoleman suunnittelu tuo lohtua että on sittenkin jokin mielessä "varma" ratkaisu kun ei enää jaksa. Saattaa olla että masennus jopa helottaa ajatellessa sitä.
      Annat ymmärtää, että vanhemmat tietävät jopa hyvin sinun itsetuhoajatukista, mutta jos asia toteutuu, niin heille jää hirvittävä taakka ja syyllisyys, kun eivät voineet auttaa ja tukea sinua ajoissa. Haluatko todella jättää moisen taakan vanhemmillesi. Suistat heidät samalla hirveään kurimukseen lopuksi elämää.
      Sinulla on nyt vaikeaa. Eikö ole ammattiapu auttanut, ja oletko edes hakenut sitä. Onko masennuksesi jatkunut pitkään. Jospa hakeudut juttelemaan noista tunnoista luotettavan ihmisen kanssa. Se möykky saattaa alkaa hyvinkin purkautumaan ja alkaakin pikkuhiljaa säteillä valoa sielusi yöhön.

      • jeijjeee

        Joo, totta kai vanhemmille olis tosi hirveää, kun oma lapsi kuolis, vieläpä kaiken lisäks oman käden kautta. Mulla vaan ei meinaa voimat riittää oman oloni kanssa. Oon hakenut apua, ollut terapiassa jne, mut aina uudestaan mä romahdan ja masennus muuttuu niin kokonaisvaltaiseksi, että pelkkä oma olemassaolo sattuu ihan liikaa.

        Joku voi sanoa mua heikoks. Toisaalta aika ajoin mun lapsuus ja nuoruus on ollu ulkoisten olosuhteitten takia yhtä hel vettiä. Mä haluaisin vain nyt tietää, että millaisia asiakirjoja, allekirjoituksia ym. testamenteissa tarvitaan, että meneekö perillisille tieto siitä, että henkilö x on juuri tehnyt testamentin, jossa heidät mainitaan. Toisin sanoen, uskallanko mä testamentata mitään alkuunsakaan.

        Enhän mä täysin varma oo siitä tietenkään, uskallanko lopulta tappaa itseni, mutta haluan tehdä sen itelleni helpommaksi järjestämällä asioita ja toisaalta haluan vähentää omaa stressiä ja epäselvyyttä asian suhteen.


    • Vastaus_kysymykseen

      ei tule tietoon kellekkään.
      Testamenttiin tarvitaan 2 todistajaa, heidän ei tarvitse tietää sisältöä, ainoastaan sen että kyseessä on testamentti.

    • einuorienää

      Sinulla on sitten jonkin verran omaisuutta, kun mietit testamenttia. Niin ei testamentti vielä ketään tapa. Onneksi sinulla välistä on niitä helpompia kausia, vaikka kaiken romahtaessa tuntuu ettei jaksa. Liittyykö vaikeuden koulukiusaamiseen ja onko sinua kohdellut joku väärin. Oletko saanut terapiassa purettua niitä syvimpiä juttuja vain onko se ollut vain pintapuolista jutustelua?

    • siskonhaudallalauantaina

      käsittääkseni perunkirjoituksessa testamentti tulee omaisten tietoon.

    • mietisitälapsi

      MIETIPÄ AINAKIN KERRAN VIELÄ,MIKSI LÄHTISIT TÄÄLTÄ MAANPÄÄLTÄ OMANKÄDEN KAUTTA,KUN MEITÄ SYÖPÄ YM. SAIRAITA TAISTELEMME SEN PUOLESTA ,ETTEMME KUOLISI!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • kiitossyöpäsairas

        Olen kuullut tapauksia, että itsemurhaa vakavasti hautonut ja jopa sitä yrittänyt on sairastunut syöpään tai vakavaan sairauteen, mutta onkin totuuden edessä alkanut vaatimaan ja hakemaan kaikkea mahdollista parannuskeinoa pitkittääkseen elämää.
        Itsemurha on jotain pakoa ratkaista elämän suuria kysymyksiä ja vaikeuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4573
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4504
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4106
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3047
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2641
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      205
      2108
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1735
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe