Harrastaako joku sukututkimusta?

Hei!

Minun yhden isovanhempani sukua tutkittiin pyynnöstäni ja aikaisemmin pyynnöittäkin, kun suvussa on Jaakko Ilkka nuijasotapäällikkö.
Polveudun suoraan alenevassa polvessa Jakko Ilkasta tätä kautta.
Nyt vain mentiin hiukan pidemmälle, ja päädyttiin Satakunnan seudulle, Köyliön ja Tammelan kirkkoherroihin saakka.

Haluaisin tutkia myös muut isovanhempani.
Tiedän että mormonikirkossa on innokkaita sukututkijoita, jotka voisivat mielellään, siis jos tahtovat tutkia harrastuksen vuoksi pyynnöstä sukua.

Onko sellaisia jotka osaavat, ja joilla asia on sellainen harrastus, että mielelläämn harrastuksena, ei ole varaa maksaa minulla mitään-
Harrastuksena haluaisivat tehdä sukututkimusta?

Yst. t. Jumalan siunausta
Jari Laurila

46

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ev.lut

      Älä ota mormoneihin yhteyttä. Jos pyydät sukututkimusta, joudut mormonien koukkuun ja sinua yritetään käännyttää.

    • kaksipisteto

      Jaakko Ilkka on kohta kastettu mormoniksi, eivät mormonit hyvän hyvyyttään kenenkään sukuja tutki .

      • Pilvien.takana

        Eikö meidän kaikkien esivanhemmat ole jo kastettu sijaiskasteella? Sehän on mormonismin yksi tukipylväs. Tuonpuoleisessa asianomainen saa tiedon kasteestaan, jonka jälkeen hän valitsee itse, ottaako sen vastaan, koska vain mormonilla on mahdollisuus korkeampaan ikuisuuteen, millä sanoin he nyt sen itse ilmaisevatkaan.
        Näin ollen Jaakko Ilkkakin saattaa olla mormoni, sen tietää vasta sitten, kun on elämä takanapäin ja omalle kohdalle valinta tulee. Jos Jaakko on kasteen hyväksynyt, on hänen polkunsa edennyt kohti lopullista päämäärää. Selestiseen kirkkauteen (oikea sanonta?) pääsee vain mormonien suosituksesta.
        Sukututkimusta tehdessäni olen tutustunut mormonien IGI-kortistoon, josta löytyy kastettujen nimiä 1700-luvulta asti, Omat esivanhempani mm. Kastepäivä merkitty. Onko se luterilainen vai mormonien uskon mukainen, en muista. Tutkiessani kortistoja en tiennyt mormonien kastekäytännöstä, joten en varmaankaan kiinnittänyt siihen huomiota. Etsin vain nimiä.


      • Pilvien.takana kirjoitti:

        Eikö meidän kaikkien esivanhemmat ole jo kastettu sijaiskasteella? Sehän on mormonismin yksi tukipylväs. Tuonpuoleisessa asianomainen saa tiedon kasteestaan, jonka jälkeen hän valitsee itse, ottaako sen vastaan, koska vain mormonilla on mahdollisuus korkeampaan ikuisuuteen, millä sanoin he nyt sen itse ilmaisevatkaan.
        Näin ollen Jaakko Ilkkakin saattaa olla mormoni, sen tietää vasta sitten, kun on elämä takanapäin ja omalle kohdalle valinta tulee. Jos Jaakko on kasteen hyväksynyt, on hänen polkunsa edennyt kohti lopullista päämäärää. Selestiseen kirkkauteen (oikea sanonta?) pääsee vain mormonien suosituksesta.
        Sukututkimusta tehdessäni olen tutustunut mormonien IGI-kortistoon, josta löytyy kastettujen nimiä 1700-luvulta asti, Omat esivanhempani mm. Kastepäivä merkitty. Onko se luterilainen vai mormonien uskon mukainen, en muista. Tutkiessani kortistoja en tiennyt mormonien kastekäytännöstä, joten en varmaankaan kiinnittänyt siihen huomiota. Etsin vain nimiä.

        Hei!


        Minulla ei ole sama ymmärrys-teologia kuin esität.

        Olen kirjoittanut aiheesta täällä;
        "- Saarna vankeudessa oleville hengille; 1 Piet 3:17-20;"
        http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/15.6

        ja täällä;

        "Kaste kuolleiden puolesta;"
        http://jarinhotelli.blogspot.com/2015/12/kaste-kuolleiden-puolesta-1-kor-1529_27.html

        Minä en ole kirjoittanut ko. Raamattu-aiheisia kirjeitäni Raamattu-hotelliini mormonipiirejä ajatellen, vaan Raamatun teologiaa vasten niin kuin huomaatte kun luette nuo tekstit. Olen ne kirjoittanut vain Raamatun kysymyksinä.

        Minä en ajattele selestisestä, terrestisestä ja telestisestä- samalla tavalla, sillä uskon että kuolleet herätetään Ilm 20 luvun tapahtumissa kahdessa ylösnousemuksessa. Mutta en vaadi Kristukseen uskovilta ihmisiltä kaikkea samaa ymmärrystä kuin joku toinen piiri, tai mitä esim. itse ajattelen jostakin teologiasta.
        Herra itse tutkii ihmisen uskon ja vilpittömyyden, ja huomioi ihmisen oman tiedon; Luuk 12:47-48.
        Mutta en ole syyttämässä mormonikirkkoa siitä että näillä on kaunis tapa muistaa uskossa kuolleita esivanhempiaan, -niitä joilla ei ollut samaa mahdollisuutta kaikkeen seurakunalliseen traditioon kuin heillä tänään.
        Minulle ei ole "mormoni-ihmiset" väittäneet että voisivat pelastaa jumalattomina kuolleita ihmisiä seijaiskasteella. Päinvastoin, -kyse on uskossa kuolleiden muistamisesta ymmärtääkseni mitä joskus asiaa tiedustelin mitä mieltä ovat asiassa.

        Minä en siis syytä minkään piirin vilpittömiä uskovia siitä että ajattelevat jossakin asiassa hiukan toisin, kun tiedän että Kristus Jeesus ja Raamattu on kunniassa.
        Jumala on pyhittänyt uskossa vajaassa ymmärryksessäkin ihmisiä siis.
        Kaikilla ei ole perheiltään ja maallisilta ansiotöiltään tutkia kaikkea teologiaa, eli huoli on lähinnä järjestöjen päämiesten minkälaista teologiaa pitävät.

        Kun luet kaksi Raamattu-aiheista kirjoitustani, niin saat täsmällisen käsitysken mitä itse ajattelen, niistä kahdesta kysymyksestä joista annoin tässä linkit.

        Minun blogi on 100% minun. Siellä on vain linkkikokoelma, nk. yskityisillä kotisivuilla aina.
        En pidä esimiehiä eläkepäivilläni, en yhdistystoiminassakaan, en eläkeläisenä, enkä vuokralaisen asemassakaan koskaan. Olisin tehnyt monen kanssa mielelläni töitä-
        Alamaisia ei ole olemassa laillisin keinoin- ja pitää suoda mahdollisuus vuorovaikutukseen ensimmäiseksi jos aikoo jonkun kanssa jotakin tehdä.



        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Hei!

      Tunnen Raamatun niin hyvin että pystyn keskustelemaan kaiken sortin uskovaisten kanssa uskosta, Jumalasta ja Raamatusta ilman riskejä.
      Mormonikirkossa ei ole sen huonompia uskovaisia kuin muuallakaan.
      Ovat tietonsa varassa pyhittyneessä uskossa Jeesukseen ja Jumalaan uskoen.

      Mormonin kirja on historiallinen kuvaelma erään heimon historiasta, mutta ei ole Raamattua korvaava, eikä sisällä kaikkea Raamatun tietoa tietenkään.
      Yhteneväisyyttä profetiassa on molemmissa suhteessa toisiinsa.

      Minä en ole riitaantunut mormoniuskovaisten kanssa, vaikka olenkin erilaista mieltä siitä miten ihmisen prosessit kulkevat tämän ajan jälkeen ikuisuudessa.
      > Kristus kallio on kristinuskon perusta, ja Raamatun teologiasta saa olla eri mieltä oman tietonsa mukaan.

      Minua on turhaa varoitella asiassa.
      Kannattaa vaikka itse oppia Raamattu hyvin, kuin minua vahtia. Minä osaan Raamatusta tarpeeksi-.

      Kykenen pitämään muiden piirien ihmisiä Jumalan omina uskonsa vuoksi enkä luule näitä helvetin ruoaksi vilpittömässä uskossaan käsi sydämellä Jumalansa edessä.

      Minunkin kinterilläni on ollut harhaoppisiksi räksyttäjiä joilla on sitkeä luulo, että kun nämä kerran lukaisee Raamatun läpi, luulevat tietävänsä kuin kaikki muut yhteensä joka paikassa. Mutta se on tuttu ilmiö ja menee itsekseen sitten kypsyyden myötä ohi tavallisesti, ei aina.

      Kintereillä myös niitä jotka tavoittelevat toiseen ihmiseen hallitsevaa asemaa, ilmnan vuorovaikutusta, ja alkeellisintakaan ymmärrystä vuorovaikutuksen tarpeellisuudesta ihmissuhteissa, ja hallinnossa ja johtamisessa- ymmärtämättä että Kristus hallitsee- Jumalan Pyhä Henki hallitsee jos on hallitakseen.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Hehheheh

        Mormonin kirja EI OLE historiallinen kuvaelma erään heimon historiasta vaan puhdas sepite. Sepitteitä on toki Raamatussakin, mutta osa on sentään historiallista totuutta.


      • Hehheheh kirjoitti:

        Mormonin kirja EI OLE historiallinen kuvaelma erään heimon historiasta vaan puhdas sepite. Sepitteitä on toki Raamatussakin, mutta osa on sentään historiallista totuutta.

        Kuule, olen riittävän viisas arvoimaan itse lukemani.

        En kaipaa hekottelijaa kannoillani, ja minulle on turhaa yrittää olla johtajana.
        Olen liian viisas alamiseksi. Alamaisia ei laillisin keinoin saa Suomessa.
        Esimiehen asemaa suhteessa toiseen ihmiseen ei saa eläkeläiseen, ei yhdistystoiminnassa-, eikä vuokralaisen asemaankaan -asemassakaan.


        Siunaukseksi
        Yst. t. Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Kuule, olen riittävän viisas arvoimaan itse lukemani.

        En kaipaa hekottelijaa kannoillani, ja minulle on turhaa yrittää olla johtajana.
        Olen liian viisas alamiseksi. Alamaisia ei laillisin keinoin saa Suomessa.
        Esimiehen asemaa suhteessa toiseen ihmiseen ei saa eläkeläiseen, ei yhdistystoiminnassa-, eikä vuokralaisen asemaankaan -asemassakaan.


        Siunaukseksi
        Yst. t. Jari Laurila
        keskustelija

        Jos olet viisas, et usko satuihin. Mormonin kirja on satua. Sanon sen sinulle ystävänä, en pomona.


      • Hehheheh kirjoitti:

        Mormonin kirja EI OLE historiallinen kuvaelma erään heimon historiasta vaan puhdas sepite. Sepitteitä on toki Raamatussakin, mutta osa on sentään historiallista totuutta.

        Lisäys;

        Uskon asioissa on aina uskonkin varaan asioita tottakai jätettävä, ja arvosteltava Raamatun valossa.
        Joseph Smith oli hyvää tarkoittava uskovainen vähintään, ja hänen mahdolliset erehdykset eivät ole keskeisin asia mitä ihmisenä erehtyy silloin kun uskovaisen toiminnan seuraajina on miljoonia Jeesukseen Kristukseen uskovia.

        Mormonin kirja on hitoriallinen kuvas heimon historiasta, ja paikoin profetia yhdistyy Raamatun profetiaan, siis yhtymäkohtia on.
        Mormonin kirja ei kuitenkaan korvaa Raamattua koskaan.

        Jos minulla olisi käytettävissä heimoni hurskas historia, kirja olisi minulle rakas.
        Mahdollisia profetian sanoja tutkisin tottakai.
        Minulle ei kuitenkaan jenkkimaahan rantautunut heimo ole niin läheinen historiassa.
        Kurpanseppien seikkailut olisivat minulle mieluinen kirja Kurpan torpan koulukunnan jälkeläisenä.

        Minä en kiellä enkä syytä ihmisten henkilökohtaista vilpitöntä uskoa Jeesukseen Kristukseen Jumalansa edessä, en Jumalanikaan edessä-. En seiso siinä jonossa joka jonottaa Jumalan paikalle.



        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh

        Smithin vilpittömyydestä voidaan olla monta mieltä. Hänhän mm. kehitteli moniavioisuusilmoituksen jäätyään housut nilkoissa kiinni piikansa hässimisestä.


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Lisäys;

        Uskon asioissa on aina uskonkin varaan asioita tottakai jätettävä, ja arvosteltava Raamatun valossa.
        Joseph Smith oli hyvää tarkoittava uskovainen vähintään, ja hänen mahdolliset erehdykset eivät ole keskeisin asia mitä ihmisenä erehtyy silloin kun uskovaisen toiminnan seuraajina on miljoonia Jeesukseen Kristukseen uskovia.

        Mormonin kirja on hitoriallinen kuvas heimon historiasta, ja paikoin profetia yhdistyy Raamatun profetiaan, siis yhtymäkohtia on.
        Mormonin kirja ei kuitenkaan korvaa Raamattua koskaan.

        Jos minulla olisi käytettävissä heimoni hurskas historia, kirja olisi minulle rakas.
        Mahdollisia profetian sanoja tutkisin tottakai.
        Minulle ei kuitenkaan jenkkimaahan rantautunut heimo ole niin läheinen historiassa.
        Kurpanseppien seikkailut olisivat minulle mieluinen kirja Kurpan torpan koulukunnan jälkeläisenä.

        Minä en kiellä enkä syytä ihmisten henkilökohtaista vilpitöntä uskoa Jeesukseen Kristukseen Jumalansa edessä, en Jumalanikaan edessä-. En seiso siinä jonossa joka jonottaa Jumalan paikalle.



        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Ja edelleenkään MK ei ole histriallinen kuvaus todellisesta heimosta.


      • Hehheheh kirjoitti:

        Jos olet viisas, et usko satuihin. Mormonin kirja on satua. Sanon sen sinulle ystävänä, en pomona.

        Sanoin jo että olen riitävän viisaas arvioimaan itse lukemani.

        Perustelemattomat väitökset eivät ole edes ystävyyttä, eivätkä sano mitään muuta kuin että ennakkoluulot ovat vahvat.

        Kannttaa uskoa mitä sanon että osaan itse Raamattuni.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh kirjoitti:

        Ja edelleenkään MK ei ole histriallinen kuvaus todellisesta heimosta.

        Älä laita minulle piikojen hässimisestä, ja perustelemattomia heittoja.
        Pidä kaikki luulot ihan itselläsi, kun ei muuta ole tarjota.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Sanoin jo että olen riitävän viisaas arvioimaan itse lukemani.

        Perustelemattomat väitökset eivät ole edes ystävyyttä, eivätkä sano mitään muuta kuin että ennakkoluulot ovat vahvat.

        Kannttaa uskoa mitä sanon että osaan itse Raamattuni.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Hyvä. Et siis usko Smithin satuihin.


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Älä laita minulle piikojen hässimisestä, ja perustelemattomia heittoja.
        Pidä kaikki luulot ihan itselläsi, kun ei muuta ole tarjota.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Kai tiedät Fanny Algerin tapauksen? Käsitelty mm. kahden mormonihistorioitsijan (Avery ja Newell) kirjoittamassa kirjassa Mormon Enigma: Emma Hale Smith.
        Smithin ajasta on niin vähän aikaa, että tietoja on hyvin saatavilla. Raamatun ajalta tiedot ovat monessa asiassa vaikeammin saatavissa.


      • Hehheheh kirjoitti:

        Kai tiedät Fanny Algerin tapauksen? Käsitelty mm. kahden mormonihistorioitsijan (Avery ja Newell) kirjoittamassa kirjassa Mormon Enigma: Emma Hale Smith.
        Smithin ajasta on niin vähän aikaa, että tietoja on hyvin saatavilla. Raamatun ajalta tiedot ovat monessa asiassa vaikeammin saatavissa.

        Hei!

        Minua ei kiinnosta yksittäisten henkilöiden erehdykset. Raamattu kertoo uskon suurmiesten harha-askeleet, erehdykset ja "tapaukset" hyvin, mutta minua ei kiinnosta seurakuntien yksittäisten persoonien erehdykset.
        Niitä mahtuu jokaisen elämään niitä erehdyksiä ja "tapauksia."

        Ihmisestä kun ei saa synnitöntä, siis sellaista synnitöntä jolla ei mitän "tapauksia" olisi.
        Ihmisten erehdykset kasvattavat nöyryyttä ja rakkautta parannauksen ja anteeksiannon kautta.
        Et saa ihmisestä Jeesuksen veroista siis, etkä voi esittää vaatimuksia että ihmisellä kuin ihmisellä ei voisi olla "tapauksia."
        - Omiin henkilökohtaisiin "tapauksiin" vaan pitää katsoa ja Jeesusta kohti.

        1 Tess 5:19-23 mukaan tutkitaan kaikki sellainen teksti jokainen henkilökohtaisesti aina, jos jotakin tekstiä väitettäisiin profetian sanoisiksi.

        Ihmiset joilla profetian lahja ollut onkin, käyttivät sellaisia sanoja vain hyvin vähän, verrattuna kaikkeen siihen kirjoittivat ja opettivat.

        En usko että mielenkiintoni riittää sellaisien "takauksien" tutkimseen mistä mainitset.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Minua ei kiinnosta yksittäisten henkilöiden erehdykset. Raamattu kertoo uskon suurmiesten harha-askeleet, erehdykset ja "tapaukset" hyvin, mutta minua ei kiinnosta seurakuntien yksittäisten persoonien erehdykset.
        Niitä mahtuu jokaisen elämään niitä erehdyksiä ja "tapauksia."

        Ihmisestä kun ei saa synnitöntä, siis sellaista synnitöntä jolla ei mitän "tapauksia" olisi.
        Ihmisten erehdykset kasvattavat nöyryyttä ja rakkautta parannauksen ja anteeksiannon kautta.
        Et saa ihmisestä Jeesuksen veroista siis, etkä voi esittää vaatimuksia että ihmisellä kuin ihmisellä ei voisi olla "tapauksia."
        - Omiin henkilökohtaisiin "tapauksiin" vaan pitää katsoa ja Jeesusta kohti.

        1 Tess 5:19-23 mukaan tutkitaan kaikki sellainen teksti jokainen henkilökohtaisesti aina, jos jotakin tekstiä väitettäisiin profetian sanoisiksi.

        Ihmiset joilla profetian lahja ollut onkin, käyttivät sellaisia sanoja vain hyvin vähän, verrattuna kaikkeen siihen kirjoittivat ja opettivat.

        En usko että mielenkiintoni riittää sellaisien "takauksien" tutkimseen mistä mainitset.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Miksi sitten syytit minua luuloista, kun lähteitä annettuani sinua ei edes kiinnosta tutkia asiaa?


      • jarinhotelli
        Hehheheh kirjoitti:

        Miksi sitten syytit minua luuloista, kun lähteitä annettuani sinua ei edes kiinnosta tutkia asiaa?

        Minä en tunne täällä ketään jota olisin syyttänyt luuloista. En näe missään ainokaistakaan nimeä, tai rekisteröityä tunnustakaan.
        Ei ole syytöksiä- kun ei ketään ole-

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Minä en tunne täällä ketään jota olisin syyttänyt luuloista. En näe missään ainokaistakaan nimeä, tai rekisteröityä tunnustakaan.
        Ei ole syytöksiä- kun ei ketään ole-

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Nostan hattua siitä, että kirjoitat omalla nimelläsi. Niin tekee myös nimimerkki Selkeyttä eli Tapani eli se, jonka kirjaa hän mainostaa. Minä en uskalla hehetellä omalla nimelläni sukulaisiani säälien..


    • Niin sitten ehkä Jumalasta mustasukkaisena räksyttää toista palstaa harhaoppiseksi, ja sitten vielä kulkee perässä kuin kulkukoira toisellekin palstalle arvioimaan- koska luulee pitävänsä Jumalan kaikkea totuutta ja tuomiovaltaa omassa hallussaan, siis så där som ev.lut ja kaksipistepeto nimimerkit juuri.

      Minä vietän eläkepäiviäni, ja en ole kenenkään hallittavissa enkä kenenkään alamainen jäsenkirjoista riippumatta. En ole kenenkään mielivallalle mieluisaksi velvollinen, ja ainokaistakaan johtajaa minkään sorttista en pidä missään- ei ole sellaisia vuorovaikutus-sopimuksia olemassa.

      Viimeiset alamaiset olivat Ruotsin ja Venäjän vallan aikana.-
      Minun isoisä näki Ruotsin ja Venäjän vallan aikaa, ja kaksi maailmansotaa.
      Oli rautainen mies. Katso kun minun isoisä näyttää mallia nuoremmille ja noloommille voimissaan 77- vuotiaana;
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BABMv_Kw0To#t=2

      Minun muitakin isovanhempien sukuja on tutkittu pikkusen alkuun, ja siitä saisi jatkaa niin kuin esitän aloitusviestissäni niin pitkälle kuin kirkonkirjoja on olemassa sukututkimuksessa.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Hehheheh

        > Minun isoisä näki Ruotsin ja Venäjän vallan aikaa, ja kaksi maailmansotaa.

        Isoisäsi on siis elänyt yli 130-vuotiaaksi. Kyseessähän on sensaatio! En kyllä löydä tietoja mistään.


      • Hehheheh kirjoitti:

        > Minun isoisä näki Ruotsin ja Venäjän vallan aikaa, ja kaksi maailmansotaa.

        Isoisäsi on siis elänyt yli 130-vuotiaaksi. Kyseessähän on sensaatio! En kyllä löydä tietoja mistään.

        Minun isoisä Juha III Rikhard Laurila eli vuosina 1889-1968.

        Hän näki 10- vuotta Ruotsin vallan aikaa, ja vuoteen 1918 Venäjän vallan aikaa, ja hänen esikoinen syntyi samalla hetkellä kun Suomi itsenäistyi joulukuussa 1917.
        Sopimus ratifioitiin 1918.

        Filmi 1966.

        Minun isä syntyi 1928, ja minä 1958.

        http://1.bp.blogspot.com/-L2RxuuxvGFI/UGmBX49rILI/AAAAAAAAJIg/lOzHHyWm3zI/s1600/img-121001142607-001.jpg

        Jumalan siunausta
        yst t. Jari Laurila


      • kaksipisteto
        jarinhotelli kirjoitti:

        Minun isoisä Juha III Rikhard Laurila eli vuosina 1889-1968.

        Hän näki 10- vuotta Ruotsin vallan aikaa, ja vuoteen 1918 Venäjän vallan aikaa, ja hänen esikoinen syntyi samalla hetkellä kun Suomi itsenäistyi joulukuussa 1917.
        Sopimus ratifioitiin 1918.

        Filmi 1966.

        Minun isä syntyi 1928, ja minä 1958.

        http://1.bp.blogspot.com/-L2RxuuxvGFI/UGmBX49rILI/AAAAAAAAJIg/lOzHHyWm3zI/s1600/img-121001142607-001.jpg

        Jumalan siunausta
        yst t. Jari Laurila

        Ruotsin valta päättyi Suomessa 1809, asuiko isoisäsi Ruotsissa ?


      • kaksipisteto kirjoitti:

        Ruotsin valta päättyi Suomessa 1809, asuiko isoisäsi Ruotsissa ?

        Ai, kiitos huomautuksesta. En ole niin kiinnostunut noin kaukaisista asioista, mutta olen saanut jostakin väärää käsitystä. On totta että 1809 päättyi Ruotsin vallan aika.
        '
        Olen jostakin saanut aikasemmin jotakin tietoa, että on jäänyt virheellinen muistikuva.

        Hyvä että huomautit-

        yst, t, Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Ai, kiitos huomautuksesta. En ole niin kiinnostunut noin kaukaisista asioista, mutta olen saanut jostakin väärää käsitystä. On totta että 1809 päättyi Ruotsin vallan aika.
        '
        Olen jostakin saanut aikasemmin jotakin tietoa, että on jäänyt virheellinen muistikuva.

        Hyvä että huomautit-

        yst, t, Jari Laurila
        keskustelija

        Sitten yleistiedossasi oli suuri aukko. Jokainen esikoulun käynyt tietää, että Suomi kuului Venäjään yli sata vuotta. Päivitä vielä tietosi Mrmonin kirjan kansoista...


      • Hehheheh kirjoitti:

        Sitten yleistiedossasi oli suuri aukko. Jokainen esikoulun käynyt tietää, että Suomi kuului Venäjään yli sata vuotta. Päivitä vielä tietosi Mrmonin kirjan kansoista...

        Hei-

        50 km kotoani on 1809 sodan taistelutanner ja ko sodan muistomerkkejä.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-

        50 km kotoani on 1809 sodan taistelutanner ja ko sodan muistomerkkejä.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Sota oli 1808 - 1809.


      • kaksipisteto
        jarinhotelli kirjoitti:

        Ai, kiitos huomautuksesta. En ole niin kiinnostunut noin kaukaisista asioista, mutta olen saanut jostakin väärää käsitystä. On totta että 1809 päättyi Ruotsin vallan aika.
        '
        Olen jostakin saanut aikasemmin jotakin tietoa, että on jäänyt virheellinen muistikuva.

        Hyvä että huomautit-

        yst, t, Jari Laurila
        keskustelija

        Kuuluisa esi-isä sinulla on, Suomen historiassa on muutama henkilö jonka nimi on varmaan kaikille tuttu ja Jaakko Ilkkka on niistä yksi.


      • Hehheheh
        kaksipisteto kirjoitti:

        Kuuluisa esi-isä sinulla on, Suomen historiassa on muutama henkilö jonka nimi on varmaan kaikille tuttu ja Jaakko Ilkkka on niistä yksi.

        Pikaisella laskutoimituksella noin joka kymmenes nykysuomalainen on Jaakko Ilkan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Noin siis yksinkertaisella matematiikalla. Käytännössä harvempi, koska naimiset ovat keskittyneet enemmän lähiympäristöön kuin koko Suomen alueelle.


      • Hehheheh kirjoitti:

        Pikaisella laskutoimituksella noin joka kymmenes nykysuomalainen on Jaakko Ilkan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Noin siis yksinkertaisella matematiikalla. Käytännössä harvempi, koska naimiset ovat keskittyneet enemmän lähiympäristöön kuin koko Suomen alueelle.

        Jaakko Ilkan jälkeläisiä ei ole niin paljon. Pikainen laskutoimituksesi meni väärin.

        Suomalaisia on 5,5 - 6 miljoonaa (?) , eli siis Sinun laskutoimituksesi tarkoittaisi että 10% Suomen kansasta olisi Jaakko Ilkan jälkeläisiä. Jaakko Ilkka eli 1500 luvulla.

        1590 miinus 2016 = 426 vuotta. Kovin monta sukupolvea ei ole. Jaakko Ilkan jälkeläisiä selvitettään DNA- tutkimuksella tänään, ja minussakin siis virtaa Jaakko Ilkan DNA:ta. Katso Facebook Jaakko Ilkka. Sielä yhtenään ilmoitellaan DNA tutkimuksien pidosta. Minussa virtaa Jaakko Ilkan ja Pohjalaisten Kurpan torpan pajan koulukunnan verta. Molempia. Nuija kädestä puuttuu. Suomenhevosia ei liiku maanteillä. Muutoin olisin kuudennen sukupolven kärryseppä. Kurpan torpan sepät eivät olleet kuitenkaan Jaakko Ilkan jälkeläisiä.
        Ilmajoen museossa on Jakko Ilkan jäämistöä joitakin esineitä.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Jaakko Ilkan jälkeläisiä ei ole niin paljon. Pikainen laskutoimituksesi meni väärin.

        Suomalaisia on 5,5 - 6 miljoonaa (?) , eli siis Sinun laskutoimituksesi tarkoittaisi että 10% Suomen kansasta olisi Jaakko Ilkan jälkeläisiä. Jaakko Ilkka eli 1500 luvulla.

        1590 miinus 2016 = 426 vuotta. Kovin monta sukupolvea ei ole. Jaakko Ilkan jälkeläisiä selvitettään DNA- tutkimuksella tänään, ja minussakin siis virtaa Jaakko Ilkan DNA:ta. Katso Facebook Jaakko Ilkka. Sielä yhtenään ilmoitellaan DNA tutkimuksien pidosta. Minussa virtaa Jaakko Ilkan ja Pohjalaisten Kurpan torpan pajan koulukunnan verta. Molempia. Nuija kädestä puuttuu. Suomenhevosia ei liiku maanteillä. Muutoin olisin kuudennen sukupolven kärryseppä. Kurpan torpan sepät eivät olleet kuitenkaan Jaakko Ilkan jälkeläisiä.
        Ilmajoen museossa on Jakko Ilkan jäämistöä joitakin esineitä.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Jaakko Ilkasta nykypäivään 29 vuoden mittaisia sukupolvia mahtuu 16 kappaletta. (Usein lasketaan lyhyemmälläkin keskiarvolla: 25vuotta. Oma äitini oli isoäiti jo 36-vuotiana). Jaakko Ilkalla oli yksi poika (s. 1567) ensimmäisen vaimonsa kanssa ja toisen vaimon kanssa ainakin 2 poikaa (kolmas ei ole täysin varma). Keskimääräinen lisääntyminen sukupolvessa koko Suomessa tuona aikana on ollut n. 2,3 lasta paria kohti (lapsena kuolleet ja muut lisääntymättömät pois huomioiden). Alku on ollut riittävän hyvä Ilkan suvussa. Kuudennessatoista sukupolvessa jälkeläisiä on siis 2,3 potenssiin 16 eli 613 261 henkilöä eli hyvinkin kymmenesosa nykyväestöstä, varsinkin kun hengissä on tietenkin useampikin sukupolvi tällä hetkellä.

        Ensin kyllä laskin takautuvasti. Jokaisella on kaksi vanhempaa, 4 isovanhempaa, 8 isoisovanhempaa jne. Siten 16 sukupolven takana on 2 potenssiin 16 isovanhempaa eli heitä oli tuolloin 65 536 henkeä. Kun väestöä tuolloin oli alle kymmenesosa nykyisestä, silloin nuo 65 536 henkilöä edustavat reilua kymmenesosaa tuolloisesta väestöstä (ehkä jopa viidesosaa, tuolloinen väestömäärähän ei ole tarkkaan tiedossa kirkonkirjoista hulimatta), silloin suuremmalla kuin 1/10 mahdollisuudella Jaakko Ilkka kuuluu esim. minun esivanhempiini.

        Näi ollen kahdellakin tavalla laskettuna joka kymmenes suomalainen on Jaakko Ilkan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Mutta kuten mainittu, lisääntyminen oli suurempaa lähiympäristössä, joten noissa luvuissa sama henkilö esiintyy useammassa kohtaa sukupuuta, joten todellinen määrä on pienempi.


      • Hehheheh kirjoitti:

        Jaakko Ilkasta nykypäivään 29 vuoden mittaisia sukupolvia mahtuu 16 kappaletta. (Usein lasketaan lyhyemmälläkin keskiarvolla: 25vuotta. Oma äitini oli isoäiti jo 36-vuotiana). Jaakko Ilkalla oli yksi poika (s. 1567) ensimmäisen vaimonsa kanssa ja toisen vaimon kanssa ainakin 2 poikaa (kolmas ei ole täysin varma). Keskimääräinen lisääntyminen sukupolvessa koko Suomessa tuona aikana on ollut n. 2,3 lasta paria kohti (lapsena kuolleet ja muut lisääntymättömät pois huomioiden). Alku on ollut riittävän hyvä Ilkan suvussa. Kuudennessatoista sukupolvessa jälkeläisiä on siis 2,3 potenssiin 16 eli 613 261 henkilöä eli hyvinkin kymmenesosa nykyväestöstä, varsinkin kun hengissä on tietenkin useampikin sukupolvi tällä hetkellä.

        Ensin kyllä laskin takautuvasti. Jokaisella on kaksi vanhempaa, 4 isovanhempaa, 8 isoisovanhempaa jne. Siten 16 sukupolven takana on 2 potenssiin 16 isovanhempaa eli heitä oli tuolloin 65 536 henkeä. Kun väestöä tuolloin oli alle kymmenesosa nykyisestä, silloin nuo 65 536 henkilöä edustavat reilua kymmenesosaa tuolloisesta väestöstä (ehkä jopa viidesosaa, tuolloinen väestömäärähän ei ole tarkkaan tiedossa kirkonkirjoista hulimatta), silloin suuremmalla kuin 1/10 mahdollisuudella Jaakko Ilkka kuuluu esim. minun esivanhempiini.

        Näi ollen kahdellakin tavalla laskettuna joka kymmenes suomalainen on Jaakko Ilkan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Mutta kuten mainittu, lisääntyminen oli suurempaa lähiympäristössä, joten noissa luvuissa sama henkilö esiintyy useammassa kohtaa sukupuuta, joten todellinen määrä on pienempi.

        Kiitos-

        Suku ei paranna eikä pahenna ketään. Kiinnostus sukuun ja ko. historiaan heräsi minulla vasta 50 vuotiaana. Nuorilla on muita kiireitä.
        Minun isien käsityö ajokalujen parissa on historiallisestikin merkittävä. Minun isät rakensivat 5- sukupolven aikana ajokaluja myyntiin. Toisen vanhempani isät ainakin 2- sukupolven aikana. Ilkkalaisuus ei kuulu tähän 5- polven kurpanseppien sukuun.

        Jaakko Ilkka seurasta ilmoitetaan että Ilkkalaisia on 12-13 sukupolvessa eniten ja Ilkkalaisia on nyt 200 000.
        Sinun pitää laskelmissa vaan huomioida että pitää polveutua suoraan alenevassa polvessa.

        Suku ei paranna eikä pahenna. Ensi syksynä on tarkoitus siirtyä enemmän muihin harrastuksiin, mutta aina jotakin puuhaan isien ajokalujenkin ympärillä harrastuksen ja rakkauden vuoksi.

        Jeesus Kristus ja taivaallisen missio on Raamatun evankeliumin metodissa ja normistoissa minulle ensisijainen asia elämäni harrastuksien valinnoissa ja arvoissa kuitenkin.
        > Suku ei voi ihmistä pahentaa eikä parantaa tässä merkityksessä.
        > En omaa kunniaani ajattele isien raatamisella. Se oli raatamista 1800 luvun olosuhteisssa elättä isot perheet markkinoilla myytävällä tavaralla.
        Lähinnä on kyse rakkaus näihin maantiekiitäjiin isien ammattityönä.

        Jaakko Ilkkaa en ehdi harrastamaan, mutta Jaakko Ilkka-seuran toiminta tekee sellaista tarpeeksi. Joskus jo 1980 luvulla toisen vanhempani serkku teki sukututkimusta on kirjana hyllyssäni. Hän päätty tutkimuksensa Jaakko Ilkkaan, ja Jaakko Ilkan seuran hyväksi sukua tutkiva, tutki lisää ja varmisti tuon asian, ja meni muutamia sukupolvia eteenpäin Köyliön ja Tammelan kirkkoherroihin saakka.
        Tiedän että näistä kirkkoherroista menee sukua maailman kuninkaallisiin, kiekkoherrat olivat Suomeen maahanmuuttoseudulla valtaa pitäviä kuninkaallista sukua, mutta ei vedetty minusta kuitenkaan sinne maailmalle saakka.
        Erään toisen suvun tutkimus vie juuri ko. kirkkoherroista sukutaulut maailman kuninkaallisiin Egyptin faaraoihin ja Bebylonian kuninkaisiin saakka.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Kiitos-

        Suku ei paranna eikä pahenna ketään. Kiinnostus sukuun ja ko. historiaan heräsi minulla vasta 50 vuotiaana. Nuorilla on muita kiireitä.
        Minun isien käsityö ajokalujen parissa on historiallisestikin merkittävä. Minun isät rakensivat 5- sukupolven aikana ajokaluja myyntiin. Toisen vanhempani isät ainakin 2- sukupolven aikana. Ilkkalaisuus ei kuulu tähän 5- polven kurpanseppien sukuun.

        Jaakko Ilkka seurasta ilmoitetaan että Ilkkalaisia on 12-13 sukupolvessa eniten ja Ilkkalaisia on nyt 200 000.
        Sinun pitää laskelmissa vaan huomioida että pitää polveutua suoraan alenevassa polvessa.

        Suku ei paranna eikä pahenna. Ensi syksynä on tarkoitus siirtyä enemmän muihin harrastuksiin, mutta aina jotakin puuhaan isien ajokalujenkin ympärillä harrastuksen ja rakkauden vuoksi.

        Jeesus Kristus ja taivaallisen missio on Raamatun evankeliumin metodissa ja normistoissa minulle ensisijainen asia elämäni harrastuksien valinnoissa ja arvoissa kuitenkin.
        > Suku ei voi ihmistä pahentaa eikä parantaa tässä merkityksessä.
        > En omaa kunniaani ajattele isien raatamisella. Se oli raatamista 1800 luvun olosuhteisssa elättä isot perheet markkinoilla myytävällä tavaralla.
        Lähinnä on kyse rakkaus näihin maantiekiitäjiin isien ammattityönä.

        Jaakko Ilkkaa en ehdi harrastamaan, mutta Jaakko Ilkka-seuran toiminta tekee sellaista tarpeeksi. Joskus jo 1980 luvulla toisen vanhempani serkku teki sukututkimusta on kirjana hyllyssäni. Hän päätty tutkimuksensa Jaakko Ilkkaan, ja Jaakko Ilkan seuran hyväksi sukua tutkiva, tutki lisää ja varmisti tuon asian, ja meni muutamia sukupolvia eteenpäin Köyliön ja Tammelan kirkkoherroihin saakka.
        Tiedän että näistä kirkkoherroista menee sukua maailman kuninkaallisiin, kiekkoherrat olivat Suomeen maahanmuuttoseudulla valtaa pitäviä kuninkaallista sukua, mutta ei vedetty minusta kuitenkaan sinne maailmalle saakka.
        Erään toisen suvun tutkimus vie juuri ko. kirkkoherroista sukutaulut maailman kuninkaallisiin Egyptin faaraoihin ja Bebylonian kuninkaisiin saakka.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Puhtaan matemaattisilla laskelmillani (nimenomaan suoraan alenevassa polvessa) olikin tarkoitus antaa kuva mittasuhteista. Kuten mainitsinkin, todellinen luku on pienempi johtuen siitä, että ennen ei naitu tasaisesti ympäri Suomen, ei edes nykyään.
        Jos nyt tiedetään varmuudella 200 000 jälkeläistä ja kun otetan huomioon alkuaikojen epävarmuus (edes yksi pojaksi arveltu ei ole varmuudella Jaakon poika, joten hänen jälkeläisiään ei liene laskettu), laskemani mittakaava on oikean suuntainen, jos kerran vähintään joka 25. suomalainen on Jaakon jälkeläinen.


      • Hehheheh kirjoitti:

        Puhtaan matemaattisilla laskelmillani (nimenomaan suoraan alenevassa polvessa) olikin tarkoitus antaa kuva mittasuhteista. Kuten mainitsinkin, todellinen luku on pienempi johtuen siitä, että ennen ei naitu tasaisesti ympäri Suomen, ei edes nykyään.
        Jos nyt tiedetään varmuudella 200 000 jälkeläistä ja kun otetan huomioon alkuaikojen epävarmuus (edes yksi pojaksi arveltu ei ole varmuudella Jaakon poika, joten hänen jälkeläisiään ei liene laskettu), laskemani mittakaava on oikean suuntainen, jos kerran vähintään joka 25. suomalainen on Jaakon jälkeläinen.

        Olet kovasti huolissasi siitä että kokisin olevani jotenkin harvainen.
        Tai et ole omasta sukutauluista löytänyt mitään hauskaa mainittavaa.
        Ei edes hevosvarasta.

        Ole vaan huoleti, en koe että kantaisät pahentaisivat tai parantaisivat.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Hehheheh
        jarinhotelli kirjoitti:

        Olet kovasti huolissasi siitä että kokisin olevani jotenkin harvainen.
        Tai et ole omasta sukutauluista löytänyt mitään hauskaa mainittavaa.
        Ei edes hevosvarasta.

        Ole vaan huoleti, en koe että kantaisät pahentaisivat tai parantaisivat.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Ei ollutollenkaan siitä kysymys. Saat olla harvainen tai karvainen. Nostan hattua siitä, että olet tutkinut sukuasi ja erityisesti siitä, että että olet kiinnostunut noiden ajoneuvojen tekijöistä ja heidän työstään.


    • samarin

      Tällä palstalla ei ole kovin montaa aktiivimormonia viimeaikoina kirjoitellut. Oheisesta linkistä löydät MAP-kirkon sukututkimuskeskusten yhteystiedot Suomessa. Riippuu varmasti paljon tuurista miten taitavia sukututkijoita kussakin seurakunnassa on. Joissakin lähinnä harrastelijoita, osassa erittän kokenutta ja lähes ammattimaista osaamista.

      http://www.mormonit.fi/sukututkimuskeskukset

    • Radial

      Sukututkimuksessa ei pitkälle pötkitä mormooneiden listoilla. Tarvitaan aitoa osaamista ja osaamista lähdeaineiston haussa. On osattava lukea vanhaa kirjoitusta ja ymmärrettävä vanhaa ruotsia. Ei riitä vahva usko näissä hommissa.
      Vain satunnaisesti päästään 1400 luvulle. Yleensä tiedot loppuvat 1600 luvulle. Oikein huonolla onnella 1800 luvulle. Nopeimmin tiedot loppuvat palkollisista. Aatelisista päästään usein 1500 luvulle.
      On muistettava että jokaisella ihmisellä on kaksi vanhempaa jne. Esi-isien määrä seuraavaa kaavaa. 2-4-8-16-32-64-128-256-512 jne. Aika repaleiseksi menee tiedon vähentyessä ja ihmismäärän tuplaantuessa joka sukupolvessa. jokaisella ihmisellä on oma geenikarttansa ja me olemme kaikkien menneiden sukupolvien summa. Mies koodia eli Y kromosomia voi seurata n. 2000 vuotta. Lähinnä se tapahtuu seuraamalla muita suvun mieslinjoja. Siinä paljastuu hairahdukset. Aika kriitttinen syytä olla koska kastetietoja löytyy vasta 1600 luvun toiselta puoliskolta. Yleensä jos löytyy kirkonkirjat n. vuodesta 1687.
      Tutkimuksessa osaajalla on ikäänkuin työkalupakki sisältäen erilaisia keinoja. Monta asiaa voi purkaa, mutta ennemmin tai myöhemmin loppuvat kaikki tiedot muistakin lähteistä kuin kirkonkirjoista. Vaikka minulla on tutkittuna yli 5000 esivanhempaa, vain alle kymmenestä suvusta olen päässyt 1400 luvulle. Sukututkimuksen tekeminen on vuosikymmenien projekti.
      kaksi sääntöä, merkkaa aina tiedon lähde ja tutki koko perhekokonaisuus. Muuten tutkit kohta jonkun muun sukua. Sukututkimusohjelma tarvitaan. Pelkkä nimien keräily ei kerro mitään. Jonkinlainen kuvaus ihmisen elämästä ja tekemisistä olennainen osa tutkimuksessa.

      Jollakin voi tietysti olla valmista tutkimusta. Niistäkin tutkituista suvuista löytyy luettelo. Liity Sukututkimusseuraan. Netin avullakin voi aloittaa, mutta netin tiedot rajalliset. Valtionarkisto ja maakunta arkistot tärkeimmät, muitakin on.

      • Kiitos tiedoista. Mormonikirkossa on ihmisiä, joilla sukututkimus on harrastuksena hallussa.
        Sinä tietysti luulet minua niin tyhmäksi että luulet uskon voimalla sukutietoja tulevan?
        Sukututkimus vaatii omaa osaamista, ja ko. ihmisiä mormonikirkossa on lukuisia.
        Minä en lähde sukututkimusta -kursseille ja tekemään, on muuta tekemistä.

        Minun Jaakko Ilkka suku on näitä aatelisia joiden kirjat menee 1500 luvun tammelan ja Köyliön kirkkoheroihin; Minusta lähtöhenkilönä tehtyä;

        Jaakko Ilkka täällä;
        >>> Maria Kylmäjyrä s. 1660 Kurikka k. 1722 Kauhajoki - Äidinisä: Mikko Ilkka, Ratsuisäntä, valtiopäivämies, piispan sakkovouti s. 1567 Ilmajoki k. 1642 Ilmajoki Jaakko Ilkka, Isäntä 1585-1597, Nuijasotapäällikkö s. 1545 prob Ilmajoki k. 27.1.1597 Isokyrö Pentti Ilkka, Rahnasto, Isäntä 1546-1566, Rahnaston isäntä, lm s. 1520 Ilmajoki k. 1566 Ilmajoki, Rahnasto Jaakko Ilkka - N.N. Peltoniemi, oo 1540 Ilmajoki s. 1513 Ilmajoki k. Ilmajoki Pentti Peltoniemi, Isäntä 1533-, s. 1480 Ilmajoki, k. 1546 Ilmajoki Agatha, Isännöi 1546-1548, s. 1490 Ilmajoki, k. 1548 Ilmajoki Äiti: Susanna Ilkka, oo 1660 Ilmajoki s. 1633 Ilmajoki N.N., oo 1565 k. 1588 Ilmajoki Äidinäiti: Petronella Seppilä, oo 1616 Vähäkyrö s. 1593 Vähäkyrö k. 11.5.1679 (Kylmäjyrä),Kurikka Josef Seppilä, Jussila, isäntä s. 1550 Vähäkyrö Martti Seppilä, Jussila, Isäntä 1546-n.1575 s. 1520 Vähäkyrö Seppi Seppilä, s. 1490 Vähäkyrö - - Dordi Yli-Kauppila s. 1550 Ilmajoki k. Ilmajoki Heikki Kauppila, Yli-Kauppila, Isäntä 1566-1595 s. 1530 Ilmajoki Tadeus Kauppila, Isäntä 1546-1553, s. 1500 Ilmajoki -
        <<<<< tauko.................................
        !!!; Tähän päättyy;
        >>>>XVII sukupolvi XVIII sukupolvi XIX sukupolvi XX sukupolvi XXI sukupolvi katso Isä: Johannes Mulle, Köyliö kappalainen 1512 s. 1460 Isänisä: Olaf Mulle, Köyliön kirkkoherra s. 11.1420 k. 1508 Perniö Isänäiti: - Lähtöhenkilö: Matias Johannes Mulli, Tammelan kirkkoherra 1557-1575
        >>>>>>>>>>>>

        Nämä herrat ovat sitä Suomen keisarillista väkeä kirkkoherroista Jaakko Ilkkaan, joka on jotakin missä valtaa on periytynyt. Näiden herrojen isiä on tullut maailman kuninkaallisista laivalla Suomeen ensin juuri Satakunnan seudulle Suomea asutettiin ulkomailta.
        Mutta minusta ei ole lenkkiä maailman kuninkaallisiin vedetty tässä kuitenkaan.
        Olen nähnyt erään sukututkimuksen joka on netissä, ja joka päättyy juuri samaan henkilöön näihin kirkkoherroihin mitä tässä on edellä mainittu, ja jatkuu siitä aina faaraoihin ja babylonian kuninkaisiin saakka.
        Tässä sukututkimuksessa on siis mainitut samat kirkkoherrat, mihin minusta lähtöhenkilönä tehty päättyy; vilppula.com/images/perkio/ks.htm
        (Minulla ei tekemistä Perkiön suvun tutkimuksessa, sen tekijä on edesmennyt melko tasan 2000 vuonna) _Löysin sain samat herrat siitä mihin minusta tehty päättyy mainittuihin kirkkoherroihin Satakunnassa.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Ygrad

      Voitteko antaa mielipiteenne Kallisarvoisessa helmessä olevasta Aabrahamin kirjasta. Jopa MAP-kirkko on joutunut toteamaan ettei sen alkuperä voi olla kirjan alussa selitetty alkuperä.

    • saarnamies

      Se on tosi mielenkiintoista tämä sukututkimus,varsinkin kun päästään tarpeeksi pitkälle.On huimaava elämys nähdä mitä oudompia kädellisiä sieltä sukupuun latvasta alkaa siunaantumaan.

    • harrastajavain

      Joku harrastaa hieman. Mihin asti olet päässyt?

    • Ev.lut

      Juha III Rikhard Laurila? Jos kyseessä on roomalainen numero niin ei sellaista nimeä ole kellään voinut olla. Ei Suomessa nimiä ole tuolla tavalla numeroitu.

      • Hei!

        Toivotaan ettei tärkeileviä tosikoitakaan olisi edes luterilaisessa kirkossa.

        Olivat maineikkaita ja kuuluisia ajokalu-seppiä, ja isiä- ja poikia oli noita "kurpansepiksi" kutsuttuja Kurpan torpan seppiä Kurpan torpan pajassa töissä nuo kolme sukupolvea ja olivat kaikki Juha nimisiä. Näiden jokaisen veljiäkin oli.
        Että tiedettäisiin kuka kolmesta sukupolvesta Kurpan torpan pajan seppiä olisi kyseessä olen ne numeroinut I - III.
        Juha I; 1821-1905
        Juha II; 1862-1937
        Juha III; 1889-1968; minun isoisä.

        Minä olisin kuudennen sukupolven kärryseppä jos Suomenhevosia liikkuisi maanteilla.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Ev.lut

      Selvä. Olet siis itse ne numeroinut.

      Minusta tuntuu että et käsitä sinulle selostettua matematiikkaa. Nimenomaan suorista jälkeläisistä laskettuna Jaakko Ilkan jälkeläisiä todella on satoja tuhansia. Jokainen seuraa omaa sukuhaaraansa.

      • Oletko päästäsi heilahtanut vai, mikä vaivaa.

        Jaakko Ilkan Jälkeläisiä on n.200 000.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


    • hormoonikirkojäsen

      Entäpä jos ja kun sukupuustani löytyykin apina? Voiko häntä kastaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe