ARVOISAT ASIAKKAAT

k.atsastaja

Tämän seuraava teksti on täyttä faktaa. Se on kirjoitettu toimisto neidin/sedän/katsastajan näkökulmasta, kun hän on "tiskillä" ottamassa vastaan katsastusta tai tekemässä rekisteröintiä. Yhteenvetona voin kertoa, tällästä tämä on lähestulkoon joka päivä siellä asemalla.

1. Jos kysyn auton rekisteritunnusta, en kysy väriä, merkkiä tai kengän numeroa, vaan sitä rekisteritunnusta. Näet sen joko auton etu- tai takarekisterikilvestä, vakuutusmaksulapusta, rekisteröintitodistuksesta tai muusta ko. autoon liittyvästä dokumentista. Jos kysyn tätä puhelimessa tehdessäsi ajanvarausta tai kyselyä, niin älä pistä pahaksesi kertoa sitä minulle tyylillä A=Aapeli, B=Bertta jne. sillä puhelin vääristää P:n kuulostamaan helposti T:ltä, toivottavasti ymmärrät.

2. Kun tulet katsastamaan autoasi, otathan mukaasi edes jotain dokumenttia tai osaat kertoa sen rekisteritunnuksen minulle tiskillä. Tämä ei ole hyväntekeväisyyttä, eli joudut myös kaivamaan kuvetta. Meillä ei myöskään ole tiskattavia astioita, niinkuin moni ehdottaa tiskaamista maksuksi toimenpiteistä, eikä myöskään meille kaikki ole veloituksetonta, joten ethän pahastu mikäli pyydän sinulta maksua myös jälkitarkastuksesta.
Paperihommia hoitaessasi varaudu todistamaan henkilöllisyytesi virallisella Suomen viranomaisen myöntämällä ajokortilla, passilla tai henkilökortilla. Ethän myöskään pahastu jos sitä pyydän, en tirkistele muita tietojasi, varmistan tiedot vain Sinun parhaaksesi.

3. Jos maksat kortilla ostoksesi, ethän pahastu jos pyydän sinua itseäsi näpytelemään tunnuslukusi ja opastan sinua maksamaan sillä yhdistelmäkortilla. En myöskään turhaan selosta asiaa kymmeniä kertoja päivässä että mistä ja minne ja mitä pitää painaa. Kuuntelisitkohan minua ensimmäisellä kerralla?

4. Ethän pahastu jollen naura jokapäivä samoille jutuille ”ehjien autojen hakkaamisesta”, ”Onpas tämä kallista, naapurikaupungissa ainakin puolet halvempaa”, ”Eikö nyt mitenkään vois jossain välissä, tämähän on vaan tarkastus” ja muut vastaavat…

5. Jos olet tyytymätön palveluun hallissa, kerrothan sen suoraan asianomaiselle etkä tule purkamaan kiukkuasi minulle toimistoon, ethän pahastu ellen osaa auttaa sinua asiassa vaan ohjaan asianomaisen luo.

6. Ethän pahastu, ellen pidä siitä jos minua tytötellään/pojutellaan, vaikka olisinkin sinua nuorempi. Ethän myöskään pahastu siitä, mikäli neuvon ja opastan sinua asioissa jotka kuuluvat minun työnkuvaani ja olen alani ammattilainen. Ethän myöskään pahastu, mikäli katsastajat eivät osaa vastata sinulle vakuutusta koskeviin asioihin vaan ohjaavat minun luokseni, kun et uskonut mitä sinulle 15min aiemmin kerroin.

7. Ethän pahastu, mutta tässä on kyse sellaisesta alasta, jossa asiakas EI ole aina oikeassa. Ethän pahastu jos autossasi on vikaa, joka vaikuttaa sinun, kyydissäsi olevien sekä muiden liikenteessä liikkuvien henkilöiden ja eläimien turvallisuuteen.

4

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettänäinkin

      Lisätäänpä siihen vielä kohta

      8. Ethän pahastu, vaikka firmamme kynii sinulta 70 euroa kerran vuodessa lobbaamaamme lakiin vedoten, vaikka harrasteautollasi on ajettu vain 600 km näiden vuosikatsastuksien välillä.

      • ylijumalassa

        Tuo kun ei ole sen firman vika, vaan äänestäjien.


      • grgrgrg

        No mikä pakko se on mennä kylän kalleimmalle konttorille? Saa sitä halvemmallakin.


    • Ahma-team

      Aika hyvä kirjoitus. Allekirjoitamme sen hyvinpitkälti, turvallista matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe