Turbo huolto VAROITUS!!!!

TurbonHuoltoVAROITUS

Lähetin autoni vnt-ahtimen Akaalle Arctic Performancen"turbo tohtoreille" korjaukseen koska pakopuolen siivet hajosivat. Turbo tuli huollosta, hinta oli 560€ ja asensin sen paikalleen ohjeiden mukaan niin sen jälkeen auto ei kiertänyt kuin 2500rpm ja turbo vihelsi jo tyhjäkäynnillä. Soitin "tohtoreille" heti ja sanoivat ettei ole turbossa vika. Sen jälkeen vaihdoin kaikki anturit ilmapuolelle ja tein kansiremontin. Tarkistin ahtovuodot ja N75 alipainevuodot. Taas soitto tohtoreille ja sama, ei turbossa vikaa. Käskivät säätää turbon kelloa. Lopuksi tilasin kokonaan uuden turbon saksasta ja auto toimii heti moitteettomasti. Taas soitto turbo tohtoreille ja sanoivat että olen sen itse hajottanut eivätkä korvaa mitään. Älkää ikinä sekaantuko tähän nyrkki pajaan!!!

64

26128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valelääkäri1

      kannataa suoraan ostaa uusi eikä käyttää "valelääkäreillä" rahat ne osaa ottaa muttei potilas tule kuntoon....

    • Turbotohtori

      Haravoidessani internetin syövereitä, törmäsin tähän ikävään asiaan. Pohdin tovin, jätänkö asian sikseen, mutta päätin lopulta kirjoittaa tarinan toisen puolen.

      Teimme asiakkaallemme kattavan huoltotyön toimittamaansa turboahtimeen. Turboon vaihdettiin uusi keskiosa (joka siis sisältää uuden laakeripesän, laakerit sekä roottorikokonaisuuden) ja johdinsiivet. Huolto on kirjattu tehdyksi 16.7.2014.

      Teimme puhelimitse vikadiagnoosia ja esitimme erilaisia turbon ulkopuolisia vianaiheuttajia, joita pitäisi tarkistaa. VNT -ohjauskellon säätövarren pituuden säätötoimi oli yksi toimenpide, mutta sekään ei asiakkaan kertoman mukaan auttanut. Edellä mainitun säätötoimen tarve on harvinaista ja sellainen, joka yleensä kerrotaan vain teknisesti valveutuneemman oloisille asiakkaille esim. korjaamoille.

      Kaikkien vaiheiden jälkeen asiakas ilmoitti tilanneensa Saksasta kunnostetun turboahtimen, joka toimi kuten piti. Hän lähetti kunnostamamme turbon takaisin ja olimme valmiit tekemään hyvityksen, kuten oli sovittu, mikäli mitään takuun eväävää ei löytyisi / virhe olisi meidän.
      Tiedämme, että vastuunpakoilulla on lyhyet jäljet ja hyvä maine on meille kaikki kaikessa.

      Tarkastettuamme turbon, siitä löytyi sellaisia vaurioita, joita siinä ei meiltä lähtiessämme voinut olla: Imuilman mukana oli mennyt epäpuhtauksia (näkyy kuvissa mattapintana kompressorisiipien alapuolella ja kompressorikotelon nielussa himmeänä mattarajana) ja pakokaasun mukana on mennyt jotain merkittävämpää.
      Turbiinisiipipyörän ottopään kärjet ovat hävinneet kokonaan "kovan pakokaasun" takia ja johdinsiivet ovat niinikään täynnä iskeymiä. On jonkinlainen ihme ja onni, että akseli ei ole kaiken testauksen aikana katkennut.
      Turbolla ei ollut minkäänlaista edellytystä toimia oikein, vaikka sitä olisi säädellyt kuinka.
      Vian on voinut aiheuttaa esim. pakosarjasta irronnut 'knööli', tiivisteen pala tai asennuksen yhteydessä jonkin vieraan esineen joutuminen moottoriin / pakosarjaan.

      Vauriot ovat sellaisia, että on merkityksetöntä, olisiko ahdin ollut uusi tai ei.

      Kuvia komponenteista löytyy tuolta http://www.turbotohtori.fi/kuvat/s24/

      Valitettava tapaus kaikkineen.

      Hyvää alkanutta syksyä,
      Anton Murola
      Turbotohtori
      Murola Group Oy

    • C30AMG

      Mulla on ihan pelkkää positiivista sanottavaa Turbotohtorin ja Murolan toiminnasta.
      Hinta oli kilpailukykyinen, toimitusaika minulle riittävä ja turbo toimii moitteettomasti.
      Reilu 20tkm ajettu huollon jälkeen.

    • Tyytyväinen2013

      Itseltäni on yksi turbo mennyt rikki ja käytin sen turbo tohtorilla. Savutus loppui ja auto pelasi sen 3v/60tkm ilman ongelmia ja myin auton ehjänä eteenpäin. Ja itseasiassa vuosi turbon huollosta kävin optimoinnissa eikä ollut ongelmia.

      • Anonyymi

        Hakusessa kanssa, Stark vai Ridex Rellu Lagunaan cdi 2.2. Stark 252€ tiivisteineen ja vaihto, korjaus sarja ~140€ ja työt. Kannattaa kai koko turbo uutena kera tiivisteineen. Korjau-sarjalla pääsee tuntitaksa kai samaan,. Juu vanha ryhmän postaus jota jatkoin.. Mitä mielipuolta asiasta???


    • tarjoushaukkaaseurannu

      Kysyin syksyllä tuolta EHJÄN turbon huoltamista, kun tein autoon täyden koneremontin, niin ajattelin jos sen käyttäisi huollossa, niin ei tartte sitten huolehtia milloin sen kilometrit täytyy, mutta hinta olisi ollut 650€ ja vastasin sille että tällä hetkellä siihen saa alle 600€ tehdasuuden turbon tuli vain vastaus..ok. Annoin ajan kulua, kun ei asialla ollut tulipalo kiire ja huomasin siihen olevan huoltosarjaa, joka maksoi noin 30€ ja ihmettelin silloin, mistä ne tuo hinnan repii kyseiselle huollolle, jos sinne kaksi laakeria ja tiivisteet vaihdetaan, kun ei siipiä tarvi uusia eikä silloin käytännössä edes tasapainottaa, mutta sitten pongasin tehdasuuden alkuperäisen turbon myynnissä yksityisellä 420€ ja tingin hinnan 370 euroon ja tein kaupat kuittineen päivineen, tämän jälkeen möin vanhan ehjän turbon eteenpäin 170 eurolla kertoen kaverille, mihin hintaan siihen saa uudet vermeet, jos intoa riittää se itse tehdä. Uudelle turbolle tuli siis hintaa 200€ joka lähtöhinnaltaan piirun yli 1000€ ilman merkkikampanjaa ja tuolla puljussa sillä on vieläkin kovempi hinta..

      Nettiä kannattaa selata, jos jotain osia tarttee tai huoltoa, jos ei ihan näillä näppäimillä osaa tarvi voi säästää melkoisen summan ja vanha turbo oli 3 päivää myynnissä

      • Turbotohtori

        Moi,
        Jos meiltä on annettu 650€ korjausarvio, ahdin ei ole ollut ehjä. Se on voinut olla toimiva, mutta ehjä ja toimiva ei aina ole sama asia.
        Ahdin puretaan aina tarkastusta varten ja komponentit tarkastetaan. Kustannusarvio tehdään aina tapauskohtaisesti ja esim. mikäli akselin tiivisterengasurat ovat kuluneet, tarjoamme huoltoa uudella keskiosalla, koska huoltotyö laakerisarja komponentti nousevat hyvin lähelle hintaa, jolla kaikki keskiön osat saa uusina. Tämä perustuu tehtävän työn määrään, joka keskiosan vaihdon yhteydessä on paljon vähäisempi kuin että kaikki komponentit puhdistetaan ja kunnostetaan huolellisesti.
        Joskus hinta nousee ja huolto on uuteen nähden kannattamatonta. Ei me lähdetä siinä OK:ta enempää ämpyilemään. Asiakas päättää, miten asiansa haluaa hoitaa.

        Korjaussarjojen hinnat vaihtelevat osalaajuuden ja ahtimen tyypin mukaan ja aina pelkkä korjaussarja ei riitä siihen, että huolletulla ahtimella olisi mahdollisimman pitkä käyttöaika ahtimen komponenttien puolesta.

        Työveloituksien hintaan vaikuttavat käytössä oleva konekanta sekä suomalaiset henkilöstökulut. Työveloituksien hinnat on laskettu tavoiteaikojen mukaan, mitkä määräytyvät käytännössä keskimääräisen huoltoajan vaikuttamina.
        Käytössämme on kolme tasapainotustapaa, joista kaksi kootulle keskiosalle sekä VNT virtauspenkki, joka kylläkin oli vasta saapunut palautetta kirjoittaessasi.
        Konekannan löydät merkittävimmiltä osin täältä: http://www.turbotohtori.fi/Konekanta. Tuosta voinee päätellä, että turbon korjaus on muutakin kuin laakereiden vaihtamista.

        Et hintaerittelyssäsi muuten kertonut meidän veloitusta mahdollisesta uudelleenkasauksesta ilman huoltotoimia. Eli tarkastuksen jälkeen ahdin on joko jätetty osiksi, kasattu löysästi nippuun tai ennallistettu huoltamattomana. Viimeisin sisältää keskiön tasapainotustyön. Ja joka tapauksessa tarkastustyöstä on oma veloituksensa, mikäli se ei johda asiointiin kanssamme. Tämä on harvinaista :)

        Terveisin,
        Anton Murola
        Turbotohtori


    • Huonotkokemukset

      Minulla pelkkää huonoa kokemusta kyseisestä puljusta. Paljon luvataan ja kummimkaan mitään ei osata tehdä, ja kun asiaa kysytään niin asiakaspalvelu muuttuu erittäin ylimieliseksi ja tokeröksi!! Ja hinnat ovat ryöstöhintoja..

    • UlkomailtaTurbotJatkossa

      RT-gmbH yritys Ebayssa lupaa turboille 100% toimivuustakuun. Heillä kunnolliset ja kaikki testaus/säätö laitteet mitä turbon huoltoon tarvitaan ja mukana tulee aina kaikki testipenkki pöytäkirjat allekirjoitettuna. Hinta n. puolet tohtorien ilman kunnon työkaluja tekemästä huollosta ja takuuta tohtoreilta ei saa. Toimitusaika n. 1viikko.

      • Turbotohtori

        En tiedä, mitä pidät kunnollisina työkaluina, mutta meillä on varsin ajanmukainen turbohuolloissa käytettävä konekanta. Meillä on kolme tasapainotustapaa, joista kaksi on kootuille keskiosille. Tämän lisäksi meillä on markkinoiden monipuolisin VNT virtauspenkki.

        Terveisin,
        Anton Murola


      • Jokainenasiakasontärkeä

        Viimeistää näiden kirjoituksiesi perusteella ainakaan minä - eikä kukaan lähipiiristäni enää käytä eikä tule käyttämään yrityksenne palveluja.
        Tuo itsensä puolusteleminen ylimielisesti ja asiakkaita väheksymällä, sekä väittämällä asiakasta valehtelijaksi on törkeintä mitä asiakkaalle voi tehdä.
        Eräs esimerkki on vuosien takaa, jossa olin itse paikalla kun kaveri otti paketista huollosta tulleen turbon. Kyseisessä turbossa oli pakopuolen siipiä lohjennut. Kaveri teki reklamaation asiasta, mutta asiasta ei edes keskusteltu, vaan väite oli että kaveri oli itse aiheuttanut siipien lohkeamisen. Vaikka oli selvä asia, että siipien vaurioituminen oli tapahtunut nimen omaan korjaamolla.
        Että on se kumma kun ei voi keskustella asisiallisesti asioista ja oikeasti yrittää selvittää missä moka on sattunut, ja myöntää suoraselkäisesti mokansa/työntekijänsä mokan ja korjaavansa asian.

        Aiemmin mainitsemassani asiassa työntekijä on todennäköisesti vahingossa pudottanut jotain siiven päälle, ja siipiä on sen seurauksena lohjennut. Työntekijä ole ehkä edes huomannut asiaa, tai jos on huomannut - niin ei ole kehdannut sanoa asiasta. Mutta yhtä kaikki syy joka tapauksessa on yrityksen, jonka varmasti firman pomoki tietää.
        Tällaisen homman kun hoitaisi asiallisesti, niin asiakkaat pysyvät jatkossakin ja kehuvat firman toimintaa muillekin jolloinka sana kiirii. Mutta tällainen ala-arvoinen toiminta kiirii vielä pitemmälle, ja voi vaikuttaa maineeseen kipeästi.


      • Anonyymi

        En kyllä tiedä, mistä tässä tapauksessa on kyse tai että mikä firma on turbon oikeasti toimittanut. Meiltä ei ole koskaan lähtenyt, eikä tule lähtemään huollettua ahdinta, jonka siipipyörästä puuttuu pala!

        Niinä harvoina kertoina kun jokin osa tippuu ja esim. siiven kärki taipuu, osa vaihdetaan uuteen ja asiakkaalle ilmoitetaan mahdollisesta viiveestä, jos korvaavaa osaa ei ole hyllyssä.

        -Anton / Turbotohtori


      • Anonyymi

        Turbotohtori on vastannut asiallisesti täällä kommentteihin. En tiedä mistä on tullut vaikutelma ylimielisyydestä. Minä en usko tuollaisiin höpötyksiin, että olisi lähetetty turbo, josta puuttuu siivestä palasia. Väite on järjetön! Ja näitä ebay turboja tilailevat, ette taatusti tiedä mistä tuutista ja millä osilla ne on tehty. Joskus riski kannattaa, mutta usein miten ei. Euron säästö. Kahden vahinko.
        Se, että täällä tarvitsee mollata jotain firmaa kertoo enemmän meuhkaajista kuin kohteesta. Vanhoja "kaveri sanoi" juttuja on muutenkin turha pitää totena tai muuten vanhoja juttuja. Muisti kun on rajallinen. Siinä äkkiä menee firmat sekaisin, ketä syyttelee. Riittää kun firman nimessä vain jossain kohtaa lukee sana turbo niin sehän se oli.....

        ps. En ole Turbotohtori. Pysytään asiassa.


    • 1900

      kuka torvi teettää turboon 560 e remontin kun sillä rahalla saa jo uuden turbon

      • Turbotohtori

        Se riippuu turbosta. Uusien alkuperäisten hinnat vaihtelevat noin 450-2000€ välillä. Tyypillisimmin liikutaan haarukassa 750-1300€.

        Huollon kannattavuus luonnollisesti riippuu uuden hinnasta. Tarjoamme aina uutta, mikäli hinta nousee keskimäärin yli 50% uuden hinnasta, jolloin asiakas saa valita. Alkuperäistuotteet hankimme kotimaiselta alkuperäisturbojen maahantuojalta, jolloin voimme olla varmoja tuotteen alkuperästä.

        Terveisin,
        Anton Murola


      • Volsumies

        Atd 1.9 tdi turbo (uusi) 500 e luokkaa oli.
        Lahdessa Turbohuolto Riikonen, erittäin hyvää palvelua.
        Ahtimien hinnat olivat juuri laskeneet, ja kertoi tämän. (vanha ahdin jäi minulle !)


    • 4x4pidotheikommiksi

      Jaa-a , ajattelin ehjän turbon laittaa tuonne josko olisi jo kulunut ja saisi jotenkin lisää paukkua siihen samalla.
      Onhan ehjän kamppeen ruuvailu aina typerää mutta joskus voi tulla halvemmaksi.
      Kiinnostaa josko saa laveamman vetoalueen taiottua mr. Murola siihen.

      • Jebbb

        Jos sinulla on vähäänkään pelaava turbo niin älä sitä nyt hyvä mies ainakaan Murolalle lähetä. Tulee muroina takaisin :D Ja tosiaan uuden turbon saa jo huollon hinnalla nykyään..


      • Turbotohtori

        Riippuu millä autolla ajaa. Jos ajelee vaikka 1999 vuoden Passatilla, juuri uudelleenlaakerointia ja johdinsiipien vaihtoa kaksisempaa huoltoa ei välttämättä kannata tehdä.

        Ehjä ja toimiva ovat kaksi eri asiaa. Toimivan lähettäminen huoltoon on lähtökohtaisesti järkevää, koska huoltokustannus jää todennäköisesti pienemmäksi ja ahtimen poisto tapahtuu suunnitelmallisesti välille jäämisen sijaan. Äänimerkkien odottelulla homma on aina kalliimpaa, vaikka ei välille jäisikään.

        Terveisin,
        Anton Murola


    • HalvallaHyvää

      Tehdas korjattuja (joita ei ole olemassakaan)yms huollettuja ei parane käyttää kuin harrastuksiin, jos edes niihinkään. Lukekaapa turbotukun markkinaoikeuden päätökset. Puolentoista tonnin remontilla saa alkuperäisen joissa aktuaattorit on kalibroitu ja toimii varmasti sen 150t. Palauttakaa rungot pois kierrosta..

      • Turbotohtori

        Itse asiassa Garrettilla on alkuperäisturbojen vaihtoahdinohjelma yli seitsemän vuotta vanhoihin yleisimpiin ajoneuvoihin. Osa lienee uusia, koska aihiot ovat paikoin karmeita, mutta osa on selkeästi huollettu OE normeihin.

        Tarjoamme näitä aktiivisesti vanhempien ajoneuvojen omistajille.

        Tehdaskorjattu terminä sen sijaan on saastunut ja se on syytä pitää mielessä.

        Terveisin,
        Anton Murola


      • Pysytääntotuudessa
        Turbotohtori kirjoitti:

        Itse asiassa Garrettilla on alkuperäisturbojen vaihtoahdinohjelma yli seitsemän vuotta vanhoihin yleisimpiin ajoneuvoihin. Osa lienee uusia, koska aihiot ovat paikoin karmeita, mutta osa on selkeästi huollettu OE normeihin.

        Tarjoamme näitä aktiivisesti vanhempien ajoneuvojen omistajille.

        Tehdaskorjattu terminä sen sijaan on saastunut ja se on syytä pitää mielessä.

        Terveisin,
        Anton Murola

        Kenellähän mahtaakaan olla Garrett turbojen maahantuonti? Tämä turbotohtori ei ole edes valtuutettu jälleenmyyjä!


      • Kerrosittenseäläkäkysele

        Eipä ole mitään tietoa siitä, kenellä Garrett-turbojen maahantuonti on, eikä oikeastaan edes paljoa kiinnosta, mutta yritetään nyt sitten mieliksesi arvata, että se on sinulla. Oliko vastaus oikea? Ja jos ei ollut, niin voisit ystävällisesti kertoa oikean vastauksen, kun kerran tällaisen tietokilpailun aloititkin! Mieluummin olisit kyllä saanut kertoa sen heti ilman mitään turhanpäiväisiä kysymyksiä.


    • KerranMurolaanErehtynyt

      Tilatkaa hyvät ihmiset uudet turbot saksasta, on halvempia ja toimii paremmin kuin Murolan räpeltämät

      • Turbotohtori

        Tässäkin olisi ihan mielenkiintoista tietää, mistä asiassa on alkujaan kyse.

        t:Anton Murola


    • Tre06

      Taitaa alkaa Antonilta asiakkaat loppua kun täälä suoli24 sivustolla pitää itseään mainostaa näin aktiivisesti :D

      • Mese.S

        No tuskinpa loppuvat. Sen sijaan on ihan miehekästä oikoa anonyymien puskistahuutelevien ämmien paskapuheita ihan omalla nimellään rehdisti esiintyen.

        Ihan vain huomiona, en ole turbotohtori enkä edes toistaiseksi asiakas eli turhaa itkeä siitä.


      • Kfkfkfkkfkfkf
        Mese.S kirjoitti:

        No tuskinpa loppuvat. Sen sijaan on ihan miehekästä oikoa anonyymien puskistahuutelevien ämmien paskapuheita ihan omalla nimellään rehdisti esiintyen.

        Ihan vain huomiona, en ole turbotohtori enkä edes toistaiseksi asiakas eli turhaa itkeä siitä.

        Joo, ihan asiallisesti tuntuu vastailevan omalla nimellään.
        Sen sijaan asiakkaat saattavat loppua, jos nykyajan tyyliin uuden osan saa halvemmalla kuin korjaustyön. Tästähän ei voi juuri yrittäjää syyttää, se on ajan henki.
        Kovasti tuntuu turboja menevän, kun niitä varten oma pajakin kannattanut perustaa. Tuntuu ihan hyvältä vedolta pysytellä edelleen vapareissa. Sen minkä pumpulla häviää, voittaa osto- ja korjaushinnoissa ja vaivoissa.


      • NjaaaJaaaa
        Kfkfkfkkfkfkf kirjoitti:

        Joo, ihan asiallisesti tuntuu vastailevan omalla nimellään.
        Sen sijaan asiakkaat saattavat loppua, jos nykyajan tyyliin uuden osan saa halvemmalla kuin korjaustyön. Tästähän ei voi juuri yrittäjää syyttää, se on ajan henki.
        Kovasti tuntuu turboja menevän, kun niitä varten oma pajakin kannattanut perustaa. Tuntuu ihan hyvältä vedolta pysytellä edelleen vapareissa. Sen minkä pumpulla häviää, voittaa osto- ja korjaushinnoissa ja vaivoissa.

        "Kovasti tuntuu turboja menevän, kun niitä varten oma pajakin kannattanut perustaa."

        Tiedä nyt sitten, kun näinkin pienessä maassa on suht. paljon esimerkiksi moottori- ja vaihteistokorjaamoja ja koneistamoitakin, eikä silti vaikuta että edellämainittuja menisi mitenkään poikkeuksellisen paljon. Omalla kohdalla ahtimia on mennyt yhteensä eri autoilla n. 700 000 ahtimen kera ajetun kilometrin aikana yksi, sekin vasta monta sataa tuhatta ajettuna.

        Kulutusosiahan ne ahtimetkin ovat, ja kestävät nykyään vähemmän mitä ennen. Mutta ei sen takia kannata vapareissa pysyä ;)


        Mutta mitä tulee aloittajan valituksiin ja väitteisiin niin näkeehän noista kuvista täysin selvästi että ahtimen läpi on sen käytössä ollessa kulkenut jotakin joka ei varmasti johdu ahtimen huoltaneesta yrityksestä:

        http://www.turbotohtori.fi/kuvat/s24/

        Jos imupuoli on suorastaan hioutunut ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin että suodattimen ohi on mennyt todella likaista ilmaa tai sitten käytössä on ollut joku naurettava "vapaavirtaussuodatin" jonka läpi on mennyt pölyä, hiekkaa ja mahdollisesti vielä suodattimessa käytettävää öljyä, ja kun pakopuolella on "kovan" pakokaasun jälkiä, niin sinne on taas päässyt palaneesta öljystä tai paremminkin sen lisäaineista muodostuvaa kivikovaa tuhkaa, ja lopulta ilmeisesti isompi karstan palanen.


      • Turbotohtori

        "Taitaa alkaa Antonilta asiakkaat loppua kun täälä suoli24 sivustolla pitää itseään mainostaa näin aktiivisesti :D"
        Kas kun itsekin täällä roikut. En varsinaisesti mainosta, mutta pyrin pitämään pesän puhtaana ja puuttumaan puskista pussi päässä huudeltuihin yksipuolisiin väitteisiin. Voi olla, että se on mielestäsi tyhmää. Jos tarinalla on vain toinen puoli, se ei ole koko totuus.

        "Sen sijaan asiakkaat saattavat loppua, jos nykyajan tyyliin uuden osan saa halvemmalla kuin korjaustyön."
        No tämä taas riippuu, millä ajaa ja mikä turbo pitää ostaa. Turbojen monimutkaistuessa uushankintahintakin nousee. Se antaa sijaa huoltotoiminnalle.
        On eri asia huollattaa 2k€ turboa kuin 550€ turboa. Jos omaan ritsaan puhallin maksaa vaikka 620€, niin se ei tarkoita, että _kaikki_ turbot maksavat 620€. Toki, jos samassa essopöydässä kaikki ajelee autoilla, joihin uusi maksaa ~600€, niin saattaahan siinä syntyä jonkinlainen vahvistusvinouma...
        Tässä muuten tältä päivältä 'Ostin HALVIMMALLA' -pläjäys: https://www.youtube.com/watch?v=Q6bUmpREAm8

        t:Anton Murola


    • Saksanturbo

      Ebay.comin hakuun kun kirjoittaa ArtmaxTurbo niin saa turbon missä 2 VUODEN TAKUU!!!!! Ja 70% halvemmalla kuin suomessa korjatut räpellykset.. Sille ei mahda kukaan mitään.

      • Turbotohtori

        Noilla hinnoilla kunnostuksen laatu riippuu aihion kunnosta. Jos aihio on hyvä, kunnostettu tuotekin todennäköisesti on, mutta jos aihio on huono, ei tavoitehinta riitä tarvittavien komponenttien vaihtoon ja jälki voi olla tällaista: https://www.youtube.com/watch?v=KgOrVinDAaE
        Arpapeliä siis, ellei itse lähetä varmasti hyvää aihiota sinne.

        t:Anton Murola


    • AS2

      Harmittavan usein korjaamolla työskennellessä havaittu että ei ole halpaa ja hyvää ahdinta. Hyvin usein kun autossa ahdin viallinen niin ihmiset alkaa etsimään netistä sitä kaikkein halvinta osaa.
      Joskus aikoinaan niitä suostuin vaihtelemaan mutta nykyisin moisesta hommasta kieltäydyn.

    • 4turboasubaruunjipikajay

      Ja minä aion lähettää subarun turbon tohtorille juuri sen vuoksi kun saa hyvää ja rehellistä työtä! Se vaan on joillekin vaikea myöntää että itse töpeksi turbon vaihdon! Jos joku luulee olevansa virheetön töissään niin pahat on harhat todellisuudesta.
      Olkoon persoona mr murola millainen vaan sillä tarvitsen vain turbolle hyvän työn . Vikaa ei ole nytkään jo vanhassa turbossa (pakkohan jotain kulumaa olla jo) mutta katotaan nyt saako vanhaan turboon hitusen extraa samalla normi huollon yhteydessä.
      Vai löytyykö foresteriin parempaa turboa kuin se vakio? Kun saisi kumpaankin päähän vetoaluetta lisää. Liekkö turha haave? No ainakin kestää sitten taas toisen rupeaman kilometrejä,melkein. Twinscroll? Uudemmassa foresterissa on semmoinen liekkö sen parempi kuin vanhakaan? Tuhoaako alempi vääntö vaihdelaatikon?

      • Turbotohtori

        Täällä taisikin joku Subarun turbo olla hiljan työn alla, kiitos vain luottamuksesta, jos oli sinun :)

        -Anton


    • useinurpo

      Hienoa että turbotohtori jaksaa vastata puskasta huuteluihin oikealla asenteella ,ammattimaisella otteella selkokielellä joillekin on vaikea mitenkää myöntää omaa osuuttaa ehkä omaa virhettään, se vaan syyllinen on joku muu kuten tässä tapauksessa, hyvää jatkoa vaan sinne turbotohtoreille vaikka puoskarit tuntuvat tietävän kaiken.

      • Turbotohtori

        Kiitos!
        Kukaan tuskin on viaton, mutta kertomia pitää oikaista, jos kerrottu ei sisällä kolikon molempia puolia.
        -Anton


    • MikaOjantauss

      Anna ku arvaan! volkkarin turbo! täyttä paskaa.

    • Mersumiäss
    • GARRET

      Just joo. Ensinnäkin garret tai honeywell ei myy mitään "varaosia/ tee se itse ehjä ahdin kittejä" Vnt-ahtimiin, turbotukku,turbotohtori ynnä muut jotka korjaavat kuluneita tai hajonneita vnt-ahtimia, eivät tee mitään korjausta alkuperäisillä osilla, koska niitä ei edes saa. Osat on kyseenalaisia tarvike mallin osia jotka ovat niin tai näin. Turbotukun ahtimet ovat täyttä sekundaa.

      Kun vnt ahdin tulee tiensä päähän, silloin ostetaan uusi, eikä lähetetä sitä minnekkän korjattavaksi. Vanha ahdin menee tehtaalle jossa se puretaan täysin, pakopuoli hiekkapuhalletaan, pinnoitetaan, sekä käsitellään tai vaihtoehtoisesti sulatetaan. Jos pakopuoli on ehjä, tehdään sen ympärille täysin uusi ahdin. Volkkareissa on lähes kaikissa pakosarja ja turbon pakopuoli yhtä puuta, joten siksi tehdas haluaa ne takaisin. Garretin tehtaalla turbot tehdään laadukkaista komponenteistä ja säädetään OIKEASSA maakaasupenkissä, imitoiden pakokaasujen lämpötilaa.

      VNT-Ahtimia ei siis korjata, vaikka kuka väittäisi mitä. Garret tai honeywell ei myy osia niihin eikä missään tapauksessa suosittele niiden korjausta sekundaosilla, lisäksi näillä korjaamoilla ei ole asianmukaisia laitteita joilla turbot säädetään toimimaan oikein.

      • Turbotohtori

        Imitaatio lienee huonoa, koska mitään lämpöjälkiä uusissa turboissa ei ole ja tasapainotuksen merkkimaalitkin ovat pakosiipipyörässä tallella. Mutta cool story bro!

        Mutta mitä laitteistoon tulee, track record VNT -säädön suhteen Cimat Turbotest Expertillä on niin hyvä, että kuumennetulla kaasulla (epäilen näin tehtävän missään) VNT virtausmittauksen tekeminen tarjoaisi onnistuneen lopputuloksen lisäksi korkeintaan työturvallisuusriskin työtä suorittaessa...


    • lade

      Joo ei se Saksa ole mikään ihmemaa turbojen kohdalla jos halvinta tilaa...15000 km ja poks...

      • egoboost

        kerro tohtori mikä vika tässä on?


      • Turbotohtori
        egoboost kirjoitti:

        kerro tohtori mikä vika tässä on?

        Ei välttämättä mikään.
        Joitakin Nerings -tuotteita on käynyt tarkastuksessa ja vastaan on tullut löysällä olevaa VNT -ruuvia, raepuhalletta, liian kuluneita komponentteja tms. seikkoja, jotka johtuvat kiinteästä ja alhaisesta hinnoittelusta, mikä johtaa siihen, että komponentteja ei välttämättä vaihdeta, vaikka pitäisi.
        Eli jos aihio on huono, asiakkaan saama lopputuotekaan ei ole priima.


    • Tulbot

      Kunnon vaparia kun pääsee kokeilemaan niin pelkkien äänien takia jää nämä amisturbot pakettiin , pilinjatkeita......m3 , 997 3.8s, mbc 63 amg , tirisevä jenkki 8.........audi rs4 , menee ihan riittävästi kaasuvaste välitön , kilpa autot on sitten erikseen , saa sammuttaa koneen heti kengityksen jälkeen , ei mauttomia ähinöitä, sihinöitä, puhunoita, hirnumisia , eikä syylärit raavi maata....

    • Vinkkiturbo

      Kyllä ahdin kannattaa aina huoltaa tai ostaa huollettu. Suomessa on varmaan 10-20 firmaa jotka tekevät niitä. Osa edullisempia. Toinen on huollattaa balttiassa tai saksassa, postikulut on olemattomat siellä on ne oikeat isot markkinat.

      Virhe on vaihdattaa ahdin autoliikkeiden huolloissa, maksat aivan turhasta. Myös uuden merkiahtimen oston suomen maahantuojan kautta nostaa hintaa aivan turhaa.

    • Anonyymi

      Huomasin ettei Turbotohtori hirveästi vastaillut näihin pariin kysymykseen
      1. mitä osia te käytätte? Tämä kiinnostaisi mistä hankitte korjausosanne esim Garretin turboille?
      2. Onko teillä mahdollista teetättää vanhasta turbosta ns "isompi" että olisi kykenevä liikuttamaan enemmän ilmaa?

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista koska minulle on vastattu ihan asillisesti ja oma jo yli200tkm turbo on menossa juuri turbotohtorille josko jo löytyisi jotain huollettavaa ja saisiko omasta turbosta puristettua jotain hieman lisää irti muunnoksella toivoakseni syksyn mittaan.
        Usein "asentajat" eivät itse tee täysin puhdasta työtä asentaessaan pikiseen rautalanka virityksin tehtyyn koneeseensa huolellista työtä ja itse aiheutettu rikkoutuminen on valmis ja sitten syytetään jotain muuta omasta törttöilystä.
        Ajatelkaapa miksi turbotohtori tahallaan lähettäisi rikkinäisiä turboja joka asiakkaalle? niin ajatelkaapa sitä ja odottais että firma pyörii ja se oma työpaikka ja yritys sitten jatkuisi tahallisten turbovaurioiden takia. Ajatelkaa sitä inisiät.


    • Anonyymi

      Täällä on hienoa huudella nimettömänä puskista.

      Hatunnosto Turbo-Antonille, joka on asiallisesti vastannut omalla nimellään aina tarvittaessa.

    • Anonyymi

      Surullinen kokemus itsellänikin tästä nyrkkipajasta. Suosittelen jokaista käymään paikan päällä toteamassa millaisesta pajasta on kyse. Korjauksen epäonnistumisenkin voi jotenkin hyväksyä, mutta suoranainen paskan puhuminen, sitä ei voi hyväksyä. Tähtiä nolla.

      • Anonyymi

        Kerro tarkemmin seikkaperäisesti mikä meni vikaan. Miä paskan puhumista? Nyrkkipajat on usein hyviä. Kaipaatko marmoritiskejä? Itse haluan vain toimivan sovitun tuotteen ja se on saatu tehdä vaikka perunakuopassa.


    • Anonyymi

      Itselläni ainakim pelkkiä hyviä kokemuksia kyseisestä firmasta.. Korjatut turbot ovat olleet jopa usein parempia kuin uudet alkuperäiset ahtimet. Öljy hävikki ollut näissä korjatuissa pienempää kuin tehtaalta tulevissa. Tehtaalla taitaa välysten toleranssi haarukka olla melko iso kun välillä tulee pienemmällä ja välillä isommalla vaikka samanlaisesta ahtimesta kyse... Tohtorilta on tullut aina täydellinen ja palvelu pelannut. Toki saa tilattua varmasti halvempia ja kunnostettuja turboja mutta itse ainakin vien mielummin tohtorille kuin tilailet mitään krääsää

    • Anonyymi

      Kummiskin vaan kuivana kiinni laitettu:D

    • Anonyymi

      Itsellä pelkkää hyvää sanottavaa firmasta. Turbo on herkkä laite ja tunari autonasentaja voi rikkoa ahtimen.

    • Anonyymi

      Joo sitä ja tätä Kyllä ammatimies tietää koska meni vi..ksi Tai..

    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika näitä nyky maalima haihatuksia, luetteko koskaan itse mitä kirjoitatte. Olen 42v autoillut jokusen kilometrin ja erinäisillä autoilla, mutta turboa ei ole vielä mennyt. Joku anonyymi kirjoitti "koko suku " poikotoi kyseistä firmaa. Aivan kun turboja menisi päivittäin, naurettavaa mustamaalaamista. Aivan päiväkerho ikäisten hommaa, ja jos eurot ei riitä ei siitä voi kyllä huoltoa syyttää.
      -Jomppa-

      • Anonyymi

        Kyllä niitä kuule raskaassa kalustossa hajoaa koska turbot joutuvat oikeisiin töihin niissä vehkeissä. Ja kun hajoaa, aina laitetaan suoraan uutta paikoilleen.
        Tuntikausia päivässä ahtopaineet täysillä rekoissa ja junissa ym.
        Henkilöautoissa turbot tekee töitä vain hetkellisissä kiihdytyksissä.


    • Anonyymi

      Turbotukusta ei kannata ostaa yhtään mitään. Todella epärehellinen pulju kyseessä josta todella vaikea saada rahojaan takaisin. Ei vastata kysymyksiin ja palautteeseen sen jälkeen kun ovat maksun saaneet. Minun piti jo melkein itse mennä paikan päälle tekemään asiat selväksi ja hakemaan rahani pois. Älkää olko missään tekemisissä tämän Turbotukku.fi kanssa niin säästytte paljolta. Minulle luvattiin että turbo löytyy hyllystä ja on parissa päivässä perillä. Noh, siinähän kolme viikkoa meni että saivat edes lähetettyä turbon ja minulla oli jo uusi ja edullisempi turbo paikallaan ja paljon edullisemmasta firmasta. Hermot meni turbotukun huijareiden kans. Toivottavasti heidän firmansa ei menesty ja ihmiset osaisivat välttää ja ostaa muualta.

      • Anonyymi

        Älkää tilatko turbotukusta mitään!
        mainostettu takuu on tyhjän kanssa 3000km meni ja turbotukun turbo paskaksi, väittivät että turbossa ei vikaa, vaan autosta lentänyt jotain vnt siipiin ja jumittanut ne.
        Edellinen meni 250tkm ja vaihdoin kun piti ääntä pienillä kierroksilla. Saksasta tuli seuraava korjattu turbo puolet turbotukun hintaa edullisemmin.
        En enää ikinä käytä paskaa huijari firmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää tilatko turbotukusta mitään!
        mainostettu takuu on tyhjän kanssa 3000km meni ja turbotukun turbo paskaksi, väittivät että turbossa ei vikaa, vaan autosta lentänyt jotain vnt siipiin ja jumittanut ne.
        Edellinen meni 250tkm ja vaihdoin kun piti ääntä pienillä kierroksilla. Saksasta tuli seuraava korjattu turbo puolet turbotukun hintaa edullisemmin.
        En enää ikinä käytä paskaa huijari firmaa.

        Sama juttu minulla. Veneen turboa korjasivat koko viime kesän helvetinmoinen valehtelu koko ajan. Sitten tuli korjattuna ampui öljyt huohottimen kautta ulos tehtiin isot tutkimukset koneeseen vikaa ei löytynyt. Ostin uuden turbon nyt toimii. Palautettu Turbotukkuun eivät vastaa viesteihin, eikä rahoja palautettu. Kannattaa kiertää kaukaa tämä pulju!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu minulla. Veneen turboa korjasivat koko viime kesän helvetinmoinen valehtelu koko ajan. Sitten tuli korjattuna ampui öljyt huohottimen kautta ulos tehtiin isot tutkimukset koneeseen vikaa ei löytynyt. Ostin uuden turbon nyt toimii. Palautettu Turbotukkuun eivät vastaa viesteihin, eikä rahoja palautettu. Kannattaa kiertää kaukaa tämä pulju!!

        Asia selvä ja siksi lähetänkin turbotohtorille sillä se toimii! Akaalle on ennekin tullut turboja tullut lähettyä kun on pitänyt muutosta saada. Lähempänkin kuin tuo parjattu turbotukku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu minulla. Veneen turboa korjasivat koko viime kesän helvetinmoinen valehtelu koko ajan. Sitten tuli korjattuna ampui öljyt huohottimen kautta ulos tehtiin isot tutkimukset koneeseen vikaa ei löytynyt. Ostin uuden turbon nyt toimii. Palautettu Turbotukkuun eivät vastaa viesteihin, eikä rahoja palautettu. Kannattaa kiertää kaukaa tämä pulju!!

        Saman kaltaisia kokemuksia turbo tikusta. Ei jatkoon


    • Anonyymi

      Jaa minulla on turbot tuleet kuntoon joten jatkosakin käytän jos tulee muutostarpeita ne ukot kun ymmärtää miten turbo toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe