Perhe- v. avioeroperhe

helvettiennenjanyt

20

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SekopäitäLöytyy

      Otsikointi asiaankuulumaton, mutta johtopäätös on se, että pedofiliaa tapahtuu ydinperheiden lisäksi näköjään myös uusperheissä. Onneksi tämä sekopäiden määrä on marginaalinen.

      • näinsevaan0N

        Marginaalinen ehkä, mutta jokainen tapaus on liikaa.


      • SekopäitäLöytyy
        näinsevaan0N kirjoitti:

        Marginaalinen ehkä, mutta jokainen tapaus on liikaa.

        Olen samaa mieltä. Jokainen pedofiilia- tai muu seksuaalirikostapaus on liikaa. Silti näitä paskatapauksia nousee esiin.


    • haistakaa

      Huomattavasti vähemmän sekoavat sellaiset, jotka ovat hoitaneet vauvasta asti kuin vasta isompaa lasta. Eli jonkinverran isompi riski on uusperheessä.

      • asiatietoatästä

        Ensimmäinen kommentti oli tietenkin vain tyhjä provo. Ei pahat äitipuolet ole millään tavoin satujuttuja. Tyttölasten kohtaama seksuaalinen ahdistelu (ihan henkoht. kokemuksieni mukaan) vain kasvaa uusioperheissä teini-iän myötä. Eikä niistä murto-osakaan tule vanhempien tietoon. Jos ihminen pettää puolisoaan, on hänellä ongelmia kiintymyssuhteissaan. Voi vain arvailla, onko se vielä löyhempi lasten suhteen. Yksikin tapaus on liikaa.


      • 1säpappa

        "jotka ovat hoitaneet vauvasta asti kuin vasta isompaa lasta"

        On myös isäpuolia, jotka ovat asuneet lapsen kanssa jo lapsen ollessa vauva.
        Sillä, onko kyseessä avo- vai avioliitto tuskin on mitään vaikutusta.

        "Eikä niistä murto-osakaan tule vanhempien tietoon."
        Tämä saattaa olla totta, mutta mistä ne ovat Sinun tietoosi tulleet?


      • NäinSeMenee
        1säpappa kirjoitti:

        "jotka ovat hoitaneet vauvasta asti kuin vasta isompaa lasta"

        On myös isäpuolia, jotka ovat asuneet lapsen kanssa jo lapsen ollessa vauva.
        Sillä, onko kyseessä avo- vai avioliitto tuskin on mitään vaikutusta.

        "Eikä niistä murto-osakaan tule vanhempien tietoon."
        Tämä saattaa olla totta, mutta mistä ne ovat Sinun tietoosi tulleet?

        Käsittämättömän pieni rangaistus muuten taaskin, "peräti" runsas vuosi (13,5 kk) kiven sisässä (ensikertalainenhan pääsee puolella) ja snadit mitäänkorvaamattomat korvaukset. Toivotaan että tekijän rikos on vankilassa yleisessä tiedossa.

        Ensi keväänä mies on taas vapaalla jalalla hyväksikäyttämässä lapsia.


    • mutter_

      Jokainen perhe, oli mikä hyvänsä, on erilainen - ja ennen kaikkea juuri se mikä on. Ei sitä voi asettaa vastakkain sellaisen kanssa mitä ei ole, samaan tapaan kuin "taivas v. helvetti". Typerää.

      Huomautan myös, että biologisen isän hyväksikäyttötapaukset jäävät useimmin lapsen henkilökohtaiseksi murheeksi. Siksi valitus on tässäkin asiassa tehokkainta. Kun lapselle, pienellekin tehdään selväksi mitä vanhempi saa tehdä, mitä ei saa tehdä, huomattavasti suurempi osa insesti tapauksista yms. ei jää pimentoon.

      • näinseon

        Eu näille tule mieleenkään. Ei mielestään koske heitä. Ovat niin hyviä keskustelemaan, vaikkeivat omista parisuhdeongelmista edes selvinneet. Mut sehän onkin sen peyetyn vika.


      • luulisinNäin

        "Huomautan myös, että biologisen isän hyväksikäyttötapaukset jäävät useimmin lapsen henkilökohtaiseksi murheeksi."

        Luulen myös, että biologisen isän hyväksikäytöt jäävät useammin paljastumatta, koska lapsen lojaalisuus omia vanhempiaan kohtaan on toisinaan aika rajatonta. Isäpuolta kohtaan lapsi tuskin on yhtä lojaali.


      • haistakaa

        Pedofiilit uusioperheelliset puolustaa toisiaan, jess.


      • haiseeuusiovaleet

        Juuri näin. Jä tähän on tarkennettava, etten ole edellinen omien juttujensa peukuttaja.


      • haiseeuusiovaleet
        luulisinNäin kirjoitti:

        "Huomautan myös, että biologisen isän hyväksikäyttötapaukset jäävät useimmin lapsen henkilökohtaiseksi murheeksi."

        Luulen myös, että biologisen isän hyväksikäytöt jäävät useammin paljastumatta, koska lapsen lojaalisuus omia vanhempiaan kohtaan on toisinaan aika rajatonta. Isäpuolta kohtaan lapsi tuskin on yhtä lojaali.

        Älä trollaa paskaa. Mene muualle lekkimään.


      • luulisinNäin
        haiseeuusiovaleet kirjoitti:

        Älä trollaa paskaa. Mene muualle lekkimään.

        Mitä paskaa muka olen puhunut?

        En muuten puolusta yhtään pedofiiliä enkä raiskaajaa.


      • uyouyf
        luulisinNäin kirjoitti:

        "Huomautan myös, että biologisen isän hyväksikäyttötapaukset jäävät useimmin lapsen henkilökohtaiseksi murheeksi."

        Luulen myös, että biologisen isän hyväksikäytöt jäävät useammin paljastumatta, koska lapsen lojaalisuus omia vanhempiaan kohtaan on toisinaan aika rajatonta. Isäpuolta kohtaan lapsi tuskin on yhtä lojaali.

        Kyllä juuri näin. Samoin lasten äiti usein uskoo mieluummin lapsen kertomuksen isäpuolen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kuin lapsen biologisen isän, jolta erityisen usein lapsen äiti ummistaa silmänsä. Myös lapsen äiti on lojaalimpi lasten isää kohtaan kuin miesystäväänsä/uutta puolisoa.


    • Sairastatouhua

      Niin mikä johtopäätös? Se että tuomiot seksuaalirikoksista Suomessa on ihan perseestä!
      Insestiä tapahtuu niin ydin kuin uusioperheissä. Mutta se on aina yhtä sairasta tapahtuu sitä sitten missä hyvänsä. Oikea tuomio olisi 20 v vankeutta, ilman mitään ensikertalaisen puolituksia... prkl!
      Ja mikään raha ei korvaa tapahtunutta, pitää järjestää terapiat ja kuntoutukset jne. uhriksi joutuneille.

      • Näintäällä

        "Ja mikään raha ei korvaa tapahtunutta, pitää järjestää terapiat ja kuntoutukset jne. uhriksi joutuneille."

        ...ja nämä kaikki tekijän maksettaviksi.


    • tottaeikätarua

      Ote..
       Uskotaan myös, että jotkin pääasiallisesti pedofiilisesti suuntautuneet menevät naimisiin yksinhuoltajaäitien kanssa läheisyydenkaipuun täyttämiseksi.

    • Omavailapsenetu

      Onpa voimakas defenssi päällä monilla kirjoittajilla tämän aiheen osalta.
      Olen itse avioeron hakemista vakavasti pohtiva mies. Meillä on yksi lapsi, tyttö joka on vielä melko pieni mutta jota ihan ulkopuolisetkin tuttavista puhumattakaan kutsuvat erityisen kauniiksi.
      En ole ainakaan vielä eronnut, ja yksi painavimmista syistä on juuri hyväksikäytön pelko eron jälkeen. Onhan tätä aihetta tutkittu paljon ja isäpuolien ja vastaavien äidin uusien miesystävien todennäköisyys lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön on moninkertainen omaan isään verrattuna.
      Jos jotain noin kammottavaa tapahtuisi minun hakemani avioeron jälkeen, pitäisin itseäni osasyyllisenä vaikka rikoksen tekijä päävastuun kantaisikin. Jotenkin jää vaikutelma, että ketjuun kirjoittaneet, mahdollisest itse eroa hakeneet naiset ajattelevat samalla lailla vaikka pyrkivät ajatuksesta eroon "tapahtuuhan sitä ydinperheissäkin"-tyyppisellä argumentoinnilla. No niin tapahtuukin, mutta jos on itse ajamassa omaa lastaan moninkertaiseen riskiin ei siitä voi käsiään pestä vaikka ei juridiseen vastuuseen joudukaan.

      • yuyuoyui

        Isät käyttävät lapsiaan seksuaalisesti hyväksi paljon enemmän mitä tilastoissa lukee. Insesti on tabu. Samoin edelleen liian paljon vaietaan perheväkivallasta, jota niinikään isät yleensä harjoittavat, sekä lapsiaan että vaimoaan kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe