Itseni ilmianto

Idiootti9933

Olen kavaltanut rahaa työnantajalta noin 10 000 euroa. Alkaa elämä olemaan sen verran sekaisin, että ainoa millä saan kaiken loppumaan on itseni ilmianto. Työnantaja ei siis tiedä vielä kavalluksesta. Kysymys kuuluukin, että mitä minulle tapahtuu huomenna, kun marssin poliisilaitokselle? Tuomio tuosta tulee aikanaan ja rahat joudun maksamaan korvauksineen, sen tiedän jo. Mietin vain tässä, kun uni ei tule, että joudun pitkäksi aikaa jäämään poliisin hellää huomaan?

9

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peukutuställe

      En usko, että tuossa tapauksessa on mitään syytä heillä sinua pitää kiinni. Voivat kuulla sinut esitutkinnassa samantien, ja päästävät sitten pois. Määrä on kuitenkin "vain" törkykavalluksen alarajan korvilla.

      Seuraamuksenahan tuosta on odotettavissa 4 - 5 kk vankeutta (ehdollisena jos olet ensikertalainen).

      Eipä muuta kuin tsemppiä uuteen elämään.

    • qwqwq

      Jos summa jää tuohon kymmeneentuhanteen, niin kyse on kavalluksesta, mistä tuomitaan sakkoa - vuosi kuusi kuukautta vankeutta. Poliisi kuulustelee sinut ja ilmoittaa asiasta sen jälkeen työnantajallesi.
      Kuulustelun jälkeen pääset lähtemään ja odottelemaan jatkotoimenpiteitä, eli haastettaja oikeuskäsittelyä. Lopputili on tietyti myös todennäköinen.

      • 18-13

        Vankeusrangaistus tulee. Sakkotuomion rajana on ollut 2000-3000 euroa, siitä ylöspäin mennään vankeusrangaistuksen puolelle. Todennäköisesti ehdollisena 2-3kk vankeutta, oheissakot, korvaukset korkoineen ja asianomistajan oikeudenkäyntikulut, ei sen enempää. Sakoista ei tule todennäköisesti tuomionlukuhetkellä olevalle työttömälle kuin joitain satasia maksettavaa, mutta korvauksia kaikkineen päivineen tulee sitten viisinumeroinen summa.


    • 11-2

      Miksi kävelet suoraan poliisilaitokselle, eikö kannattaisi ensin olla yhteydessä työnantajaasi? Yritä sopia asia hänen kanssaan ensin niin pitkälle kuin mahdollista. Korvaa heti alkuunsa mitä pystyt ja jos työnantajasi on sitä mieltä, että rikosilmoitus tehdään, käy sitten tekemässä. Kaikkein suoraselkäisintä olla ensin yhteydessä kavalluksen kohteeseen.

      • 167-176

        Hyvä idea.
        Aikoinaan oli pankinjohtaja kavaltanut pankista miljoonaan. Kun se tuli ilmi niin pankinjohtaja kavalsi äkkiä toisen miljoonan, myönsi 2 miljoonan kavalluksen ja lupasi palauttaa toisen miljoonan jos asia jäisi sikseen.


    • Idiootti9933

      Poliisilla käyty ja asiaa selvitelty. Aamusta ilmoitin työnantajalle, että olen rahaa vienyt ja menossa poliisille tunnustamaan tekoa. Työni on sellainen, että kyseisessä työssä en voi jatkaa.

      Poliisilla asiointi kesti muutaman minuutin vajaa kaksi tuntia. Samalla selvitettiin, että anastamani summa on 8750 euroa. Eli kyseessä on törkeä petos, joka saattaa kääntyä vielä tärkeäksi kavallukseksi.

      Poliisilla hoidettiin kuulustelut sun muut jutut osaltani nyy alta pois ja seuraavaksi ilmeisesti kuullaan työnantajaa. En tiedä kuinka suuren virheen tein, kun en halunnut avustajaa kuulusteluihin. En kuitenkaan olisi avustajasta huolimatta muuttanut kertomustani, sillä nyt on aika kertoa kaikki asiat siten kuten ne ovat.

      Tuomio tulee aikanaan, joka on ilmeisesti sakoista neljään vuoteen vankeutta. Minulla on puhdas tausta, eli mitään aikaisempia rikoksia ei ole. Tässä tapauksessa siis taidetaan selvitä ehdonalaisella, joku vankilatuomio sieltä on kuitenkin todennäköisesti tulossa.

      Olo on tällä hetkellä helpottunut, sillä asia on kaivannut minua pitkään. Olen ollut peliriippuvainen koko pienen ikäni. Ikää on tällä hetkellä 23-vuotta, joten elämääkin on vielä edessä. Toivottavasti toki tulevaisuudessa paremmissa merkeissä.

      Seuraava askel on hakeutua hoitoon peliriippuvuuteni takia ja toivottavasti siitä olisi myös apua tulevaisuutta ajatellen.

      Työpaikka meni samalla ja uuden hakemisen kanssa ilmenee todennäköisesti ongelmia tämän tapauksen takia, sillä aika usein taidetaan tarkistaa taustat, kun töitä hakee.

      Tässä vaiheessa kuitenkin huolestuttaa, että miten saan vuokrani maksettua, sillä tukiin taisi napsahtaa kolmen kuukauden karenssi. Uusia töitä alan etsimään heti ja toivottavasti jotain löytyy jossain vaiheessa, että pääsee velkoja makselemaan.

      • dfgdgd

        Onnea uuteen elämään.


      • qwqwq

        Avustajalla kuulustelussa ei tee mitään silloin, kun myöntää syyllisyytensä. Avustajan kanssa kuulusteluun tulevat ne, jotka eivät ole tehneet mitään ja ovat syyttömiä, ainakin omasta mielestään.
        Sama pätee oikeuskäsittelyynkin. Kerrot myös siellä rehellisesti, mitä olet tehnyt ja syyn, sekä pyydät lievää tuomiota.
        Ehdonalaista tuomiota ei ole olemassa, vaan kyse on ehdollisesta tuomiosta. Vanki pääsee ehdonalaiseen vapauteen istuttuaan määräajan tuomiostaan.
        Työnantajasi kanssa kannattaa sopia, miten korvaat ennen kuin tämä kääntyy ulosottomiehen puoleen.


    • noinmeillä

      Mitäpä jos odottelisit vielä 5 vuotta, voihan aina olla, että kukaan ei koskaan huomaa mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe