Savuhaitta

Muutokset

Uusi tupakkalaki Asunto osake yhtiössä tiukentuu toukokuussa,mitenkä vaikutta asukkaisiin jotka kärsivät naapurien pössyttelystä.Onko parvekeet nyt vihdoin tulossa kaikkien käyttöön,tähän asti terroristit ovat saaneet yksinvaltiaasti käyttää savustuspakkanaan.Onko isännöitsijät ottaneet asian käsittelyyn taloyhtiön kokouksissa.Odotan aikaa että voisin juoda kahvit lepotuolissani ilman savuhaittaa ja nauttia raikkaasta ulkoilmasta omalla alueellani.Yli 40 vuotta kärsinyt naapureitten savustuksesta.Tulen vaatimaan pykälän täytäntöön panoa,heti kun on laki tullut voimaan.

51

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimitäniuho

      Itse en tupakoi,mutta ole sitä mieltä,että tuollasessa talossa,jossa tuollanen käytäntö on voimassa asuu muutenkin niin kusipäistä ja niuhottavaa porukkaa,että parempi pysyä ok-asujana.

    • Itsesavuton

      Mites sitten kun tupakoitsijat alkavat käydä pihassa tupakalla. Kyllä se savu silloinkin tulee parvekkeille ja lisäksi rappukäytäväkulku lisääntyy reilusti. Jälleen saavat valittajat lisää vettä.myllyyn. Tuollaiset lait ovat aivan turhia. Emme voi rajoittaa ihan kaikkea.

    • epäfemiini

      24:n tunnin laki oli ihan hyvä silloin, kun se sattui teitäkin.

    • Kaikkieilopu

      Vanhemmissa kerrostaloissa kun alkavat polttaa sisällä, niin saa kärsiä 24/7 hajusta. Leviää kaikkiin asuntoihin ja rappukäytävään käryt. Että parempi kun vetäisivät parvekkeella kun aina joku kuitenkin polttaa.

    • eimuutanyt

      Jos tupakointi kielletään parvekkeilla niin tupakointi siirtyy sisätiloihin ja sitä myöten haju rappukäytäviin,koska se on joka tapauksessa on varmaa,että kukaan ei lopeta tupakointia tuon vuoksi.Tuo,jos mikä vaikeuttaa varmasti jo asunnon myymistäkin,no kaikkia ei ole ajatelleet asiaa ihan loppuun saakka.Kukaan ei sitäapitsi pysty estämään vaikka sauhutelis kuinka siinä kerrostalon pihassa.Kukin talonyhtiö tyylillään,uskoisin,että omanarvonsa tuntevat taloyhtiöt eivät ala holhoamaan asukkaistaan.Halvemmissa osaketaloissa tuo varmaan on mahdollista.kun vasemmistolaisetkin ovat päässeet oman asunnon makuun.

    • EnMuutenpolta

      Parveke on ihan hyvä paikka Heille jotka polttaa! Sieltä leviää sauvt vähemmän ympäristöön kuin sisätiloista. Ja sen jälkeen savusta kärsii kaikki niin siinä asunnossa olevat kuin muissakin asunnoissa olevat, koska monessa kerrostalossa ilmastointi ei toimi kuten sen pitäisi tai sitten sen takia, koska korvausilma tulee porraskäytävästä!
      Toisaalta jos ihmiset joutuu polttaan ulkona, niin riittää ainakin talkkareilla hommia kun keräävät tumpit pitkin pihoja!

    • Kypsyyhiljalleen

      Olen sitämieltä että kyllä ne savuttajat hiljenee aikanaan ja kärytäminen loppuu kun syöpä ja ahtauma alkaa vaikuttaa,Riki Sorsa varoittava esitys jopa TV mainoksessa Lopetinko liian myöhään.Tuossa isänikin taistelee viimeisiä kk,on pian viimeinen käynti kotona.Siinä vaan kisalla ja nautinolla jatkakaa savuttamista vaikka toisten kiusalla.

    • mistänoitapellejäriittää

      Aloittajalle,yksinkö meinasit vaatia?Taloyhtiöissä on kuitenkin hallitus ja sen takana täytyy olla enemmistö ihan niinkuin muussakin demokratiassa,yksin et kyllä pysty estämään kenenkään tupakointia yhtään missään.

      • hyvääkevättäkaikille

        Laki muuttunut myös asunto-osakeyhtiöissä. Ei tarvita kaikissa asioissa hallituksessa enemmistöä. Sitä paitsi lakeja on noudatettava asuntoyhtiöissä aina, sanoo sen hallitus mitä tahansa. Lain noudattamista voi vaatia yksinkin.


    • Yritäymmärtää

      Kuuntelin ihan televisiosta ajankohtaista ohjelmaa,sillä oli asia esillä ja toista asukasta ei savuloillaan saa jatkuvasti savustaa,tähän asiaan on tehtävä tutkimus hajun lähteestä ja estettävä leviäminen.On niitä ihmisiä jotka ihan kiusalla kiusaavat allerkia sairastaviakin että on omasta asunnosta muutettava pois kun vuokralainen tuli naapuriksi ja jatkuvalla syötöllö istu tupakalla,ei tämäkään ole oikein naapuriaan kohtaan.Kuinkahan monta % asukkaista tupakoi ,osa on jo viisastunut ja lopettanut,osa ei ole vielä aloittanutkaan.Tuntuu vaan että joilla on vara tupakkiin niin siten ollaan tosi kuninkaita ja hallitaan olemuksellaan ympäristöä.meikä manne ryyppää ja mekastaa niin heti ollaan polisia tilaamassa ja poltan joskus liesituulettimen alla kun lakko pettää kun hajukin saa lakon laukeemaan.

      • Molemmatpaheita

        Ompa huono itsekuri sulla, jos hajusta lankeat. Lopeta se ryyppäminen ja rellestäminen, ei sekään ilmaista ole.


    • Late2805

      Joo ja sitten aiheesta hajuvesi,oireita bussissa,sokoksella,stokalla yms.
      Kun ei saa henkee!

    • suloistaelämää

      Johan on herännyttä kansaa seutukunnalla,hyvä että osataan savuttaa ja saavutta mielihyvää.

    • enpolta

      Savuajat eivät taida huomata että he ovat jo vähemmistökansaa ihan kuin mustalaiset, mamut, pakolaiset yms.Luulisi helposti löytyvät se savuton enemmistö taloyhtiöitten hallituksissa miten siellä tupakoidaan.

    • tupakoimaton

      No voi helvetti. Miten joku voi kieltää et sä joka maksat vuokras tai vaikka sossukin maksas sen, niin voi kieltää et sä et saa polttaa omalla parvekkeellas. Sä oot pieni saastuttaja verattuna moneen muuhun.. Pistäköön Suomen arvoisa eduskunta ensin ruotiin tehtaat ja muut jotka saastuttaa enemmän kuin sinä tupakoitsija. Nouskaa nyt tupakoijat parrikaadeille ja äänekkäästi vastustakaa epäoikeutta. Jos teiltä voidaan kieltää tupakoiminen omalla parvekkeellanne, niin vaatikaa et juopottelu parvekkeella pitää kieltää ja piereskely ja RUISLEIVÄN SYÖNTI JOKA TODISTETUSI AIHEUTTAA SYÖPÄÄ pitää kieltää terveydellisistä syistä, jos on syöny valkosipulia niin haju tulee teidän parvekkeelle ja vaikka mitä keksittekin niin valittakaa. OK tupakointi ei tietenkään oo hyväksi terveydelle, mutta se on sun valinta. Jos teiltä kielletään tämä niin sillon ei tupakoimattomien pitää vastaavasi lopettaa kaikki epäterveellinen mitä he tekevät omalla parvekkeellaan koska se häiritsee teitä. ÄLKÄÄ NYT HELVETTI VAAN HYVÄKSYKÖ TUMPUT SUORANA TÄLLÄSTÄ RASISMIA ILMAN ETTÄ KIIPEETTE PARRIKAADEILLE JA PROTESTOITTE JA PANETTE VASTAAN. TAISTELKAA OIKEUKSISTANNE. Suomesta on tullu kansainvälisesti ykkönen mitä tulee holhous yhteiskuntaan. Eli suomalaisia pidetään ministerien silmissä niin tyhminä että heitä pitää neuvoa ja holhota lakien avulla kun eihän Suomalaiset muuten oikeen osaa itsensä valita tyhmyytensä takia yhtä järkeväsi kun muiden maiden asukkaat. Eiks oo halpamaista, vai oiskohan se sitä et ministerit näin tuntevat itsensä niin paskan tärkeeksi kun muuten he ei tunne näin. Täytyy tärkeillä. Älkää nyt kuitenkaan vähin äänin vain hyväksykö tällästä. Kohta nämä tärkeilijät määrää telle sen mitä saatte syödä ja millaista ilmaa hengittää. Ihan kun Suomes ei ois tärkeimpiäkin asioita mistä keskustella laitettava kuntoon. Hyvää elämää kaikille.

    • Kessukalle

      Kiitos kiihoitetusta tilasta,Pidä kuule savusi omassa ympäristössäsi,minäkin olen ostanut osakkeeni uudesta talosta ja vuosia myöhenmin tulee naapuri alapuölelleni ja savutta koko päivän ihan välittämättä mitä tuskaa aiheuttaa ihmiselle joka ei pääse ulos kämpästtään sairauden vuoksi.Voisikohan sitä juskus käyttää liesituuletinta ja ymmärtää toisiakin eikä olla niin itteensä täynnä että hankkii ympärilleen syöpäsairaitten piirin.Et ikinä arvaa kuinka pahalle haisette sellaisen nenään jopa kaupassa jonossa kun lemuatte pahenmalle kuin kusen ajo maalla.

      • tupakoimaton

        Niin siis tosta nimimerkistäni olisi jo viisaampi ihminen ymmärtänyt et minä en itse tupakoi, joten miten voit väittää että MINÄ haisisin pahemmalle kun kusen ajo maalla??? Ethän edes tunne minua. Musta hyvä motto on se et, se muuttakoon joka ei viihdy. Muuta kuule samalle puolelle ovea mis on sun nimikin. Jätä kodeissaan viihtyvät asukkaat rauhaan ja muuta ite. JOs mä en oo viihtyny asunnossani niin mä oon muuttanu. Ja kyllä jokaisen pitäs jo muuttaessaan asuntoon tietää et samassa talossa varmaan asuu myös tupakoivia asukkaita. Kuten sanoin, jos ei kelpaa niin muuta vaikka mettään, tai tee kuten minä osta talo jossa olet herra ja hidalko. Sinne jos tulee naapuri tupakalle niin aja pois koska siihen sulla on oikeus. Niin kauan kun valtio ottaa provikat tupakka-askin hinnasta niin ei pitäs naapureilla olla lupa käestää toisten tupakointiin. Toivottavasti et oo yks niistä autoilla ajavista jotka saastuttaa tätä maapalloo päästöillään ja lisää omalta osaltaan altista muita ihmisiä syövän puhkeamiselle. Mä taidankin alkaa ajaa asiaa et tehtaat jotka saastuttaa pitää sulkea ja autot poistaa katukuvasta. Vain saastuttamattomat autot liikenteeseen. Mulla kun ei ole tehdasta eikä autoa. Joo toi onkin hyvä idea. Valitetaan kaikki valittamisen vuoksi.


    • Näinrepee

      Enenmistö on tupakoimattomia,sama oikeus on raittiiseen ilmaan omalla parvekeella,tai pihapiirissä.Nämä savustajat terrorisoivat jopa kauppojen ovilla nautinnoillaan.Seuraava eduskunta kieltää tupakan myynin ja seuraav sakottaa savuhaitasta.Lääkärit eivät hoida tupakoivia ,saavat avun yksityisellä puolella ja kokoomuslaiset vaurastuu.

      • Montavaarallistatapaa

        Tuolla ajattelumallilla lääkärit eivät hoida alkoholisteja, epäterveellisesti syöviä, liikuntaa harrastamattomia, liian harvoin suihkussa kävijöitä jne.


    • käryttäjä

      Mites tämä ruuan käry rappukäytävässä, tuoksuu välillä valkosipuli, paistettu kala/kana, ym. allergia sipulille. Tupakoimaton käryttää ruuan käryllä, ajetaanko pois taloyhtiöstä. Tuskin, kuin ei myöskään tupakoitsijaa. Toinen naapuri käyttää autoaan ikkunan alla, ei tupakoi, itsellä ei autoa ja kaasut tulee minun parvekkeen kautta sisälle, kielletäänkö häneltä autoilu minun takia. EI. Kielletään sit kaikki, ravintolaan syömään ja parkkipaikat sadan metrin päähän kerros/rivitalosta.

    • älytöntätouhua

      Kielletään samantien parveikkeilla olo kokonaan. Ja keksitään vielä lisää kaikkia kieltoja. Rappukäytävässä ei saa kulkea kuin muutamana tuntina päivässä. Vessassa saa käydä vain tiettyinä aikoina. Puhuminen on kielletty asunnoissa jne jne. Menee kaikki ihan perseelleen kun aina keksitään lisää kieltoja.

    • Järsittävää

      Taisi uusi asia puhjeta ihan nitro tasolle,saavathan maahanmuuttajat vihdoinkin olla rauhassa,kun myrsky alko tupakasta.Kuka on ajan tasalla asiasta ihan hallitus ja eduskunta laitto tämän savutontalo asian esille ei yksi ihminen.Monella työpaikallakaan ei enää saa poltella ainakaan työ aikana ja on paljon työpaikkoja joihin ei oteta tupakoivia töihin.Lääkärit ja sairaanhoitajat joutuvat työssään näkemään paljon loppujakson hoidoissa olevia potilaita joihin ei hoidot ja rukoukset auta.Aikansa hauskuus kestää ja naurattaa makeesti olo on niin onnelinen kun saapi tehdä jäynää toiselle.Kiitän ja kumarran tupakomattomien puolesta koita tehdä parhaasi että sinut huomataan ja muistetaan savuttajana jolla ei ole savupiipua annettu.

    • Eisavuailmanvalitusta

      Haluaisin nähdä sen henkilön joka tulee omalle parvekkeelleni vaatimaan tupakoinnin lopettamista tai yrittää sammuttaa tupakkani.Pääsee muuten ulos nopeammin kuin rappukäytävän kautta.Kieltoja ja rajoituksia on jo riittämiin,huutelua ja vittuilua maailmaan kyllä mahtuu,niistä ei tarvitse välittää ja onpahan tekopyhillä paskoilla jotain juoruttavaa selän takana. Enkä muuten aio kieltää perheenjäseniltäkään tupakointia parvekkeella. Jos savu haittaa niin pitäkööt naapurit ovet ja ikkunat kiinni tupakoinnin ajan.Tai voi vaihtaa muualle asumaan.Elämä on valintoja täynnä.

    • Kuriinakurku

      Jos on lakipykälä annettu terveys haitan minimoinisesta niin kyllä se on tarkoitettu noudatettavaksi,savuhaitta on terveys riski ,siinä tulee korvaus velvollisuus jos todetaanettä et noudata taloyhtiön sääntöjä.Sopii jo varhaisessa vaiheessa tutustua keuhkosyöpään sairastuneen kohtaloon,siinä voi vielä sikareita poltella rauhassa muutaman vuoden.Torvikurkku kun on niin silloin on jo myöhäistä.

    • Otetaanasiallisesti

      Jos taloyhtiössä hallitus hakee pykälän talon järjestys sääntöön niin siellä ei aiheuteta takapihalla tai parvekkeella savuhaittoja naapuriasukkaale,suoritus on tehtävä ulkona tai liesituulettimen kautta,tai siihen varatulla alueella.Näin olen ymmärtänyt ja asia on myös sinun parhaaksi,olet antanut arvon myös tupakoimattomalle.

    • saasnähdä

      No joka tapauksessa mukava nähdä se joka parvekkeelleni yrittää tulla tupakkani sammuttamaan,minun puolestani saa pikkusieluiset sääntönikkarit laatia rauhassa sääntöjään.Ikkunoissa ja ovissa on edelleen saranat,jokainen keksiköön itse mitä varten ne ovat.Johan siinä menee ilmastointi ja termostaatitkin sekaisin jos lävet on auki.

      • parastatoivoa

        Laitetaanhan sinulle vielä viimeisellekin matkalle tulivälineet ja nikotiinit mukaan.Ei unodeta kun laitat toiveesi ajossa jakeluun.


    • älätyrinynyny

      En polta itse tupakkaa,enää.Poltin useita vuosia ja ollut nyt vajaa viisi vuotta polttamatta,silti ole sitä mielltä,että on oltava aikamoinen nirppanokka jota häiritsee se savumäärä,joka savukkeestä leijailee toiselle parvekkeelle.Kuinka sellaset ihmiset joita tuollanen savusaatamäärä häiritsee voivat yleensä kulkea ulkona ilman minkäälaisia suojaimia,varmaan kaupupunkien keskustoissa on päivisin enemmän pakokaasua ja muita ilmaa pilaavia saasteita ,kun tupakoitsijoiden aiheuttama tupajansavu,en tarkota,että sitä savua pitäisi ehdoin,tahdoin kenenkään päälle puhallella.Viisainta on kuitenkin lopettaa tupakanpoltto,koska se on terveydelle vaarallista.Tosin Suomessa tupakasta on tehty sellanen myytti,että sitä pitää ostaakin tiskin alta,sekös nuoria vasta kiinnostaakin,että mitä nuo on,kun noin salaista on jo ostotapahtumasta lähtien.Tuo laki ei ainakaa vähennä tupakansauhuttelijoiden määrää,päin vastaoin saattaa lisätä,jokainen voi muistaa omasta nuoruudestaan/lapsuudstaan sen,että kaikki kiinnosti mikä oli uutta ja salaperäistä.

      • savutonviinaton

        Tupakan ja viinan myynnin voisi lopettaa kokonaan kukaan meistä ei tarvitse näitä nautintoaineita elääkseen. Eikä yhteiskunnalle tulisi kustannuksia näillä terveytensä pilanneista ihmisistä ne kustannukset kun ovat miljardien luokkaa ja esim. alkoholiveron tuotto vain 1.7 miljardia. Joten enempi viinasta haittaa kuin hyötyä samoin tupakasta


      • KielletäänMuutakin
        savutonviinaton kirjoitti:

        Tupakan ja viinan myynnin voisi lopettaa kokonaan kukaan meistä ei tarvitse näitä nautintoaineita elääkseen. Eikä yhteiskunnalle tulisi kustannuksia näillä terveytensä pilanneista ihmisistä ne kustannukset kun ovat miljardien luokkaa ja esim. alkoholiveron tuotto vain 1.7 miljardia. Joten enempi viinasta haittaa kuin hyötyä samoin tupakasta

        Samoin vois sitten kieltää sokerin, suklaan, jäätelön, pullan jne... myynnin eikös vaan? Lihavuus on riskitekijä kanssa!
        Voi pian joku kieltolistalla oleva viedä sinunkin nautintosi..........


      • savutonviinaton

        Mitä terveellistä on viinassa ja tupakassa viinan aiheuttamat haitat yhteiskunnalle 4-5 miljardia vuodessa. Jos pitäisi jokaisen itsensä viinalla sairastuttaneen maksaa itse hoitokulunsa kossupullo maksaisi 700 euroa. Minä kyllä olisin valmis nostamaan viinan ja tupakan hinnat noille lukemille. Ruokaa jokainen ihminen meistä tarvitsee elääkseen kukaan ei kuole jos ei saa viinaa ja tupakkaa.


      • savutonviinaton

        Sinulle kielletään muutkin en tarvisokeria, pullaa ,suklaata taikka, jäätelöäkään voisi minun puolestani kieltää. En ole liika lihava ja syön omasta mielestäni terveellisesti ja pidän kunnostani huolta liikunnalla.


      • KossuOnPahaa
        savutonviinaton kirjoitti:

        Mitä terveellistä on viinassa ja tupakassa viinan aiheuttamat haitat yhteiskunnalle 4-5 miljardia vuodessa. Jos pitäisi jokaisen itsensä viinalla sairastuttaneen maksaa itse hoitokulunsa kossupullo maksaisi 700 euroa. Minä kyllä olisin valmis nostamaan viinan ja tupakan hinnat noille lukemille. Ruokaa jokainen ihminen meistä tarvitsee elääkseen kukaan ei kuole jos ei saa viinaa ja tupakkaa.

        Huumeiden haitat paljon pahempia........ Miksi et niitä alua kieltää???


      • savutonviinaton

        No kait sen nyt tajuat tuosta kirjoituksestani että jos viinan kieltäisin niin oletettavasti en kyllä huumeitakaan hyväksy. Miksi ihminen ei voi elää elämäänsä' sekoittamatta päätään millään aineilla. Onko se elämä helpompaa jos käyttää tupakkaa viinaa huumeita. En ole näitä mitään vielä elämäni varrella tarvinnut. Tämä sinulle kossuonpahaa


    • Kuålia

      Kerrostaloissa pitää kieltää läskisoosin ja kaaliruokien teko KUN KÄRYÄVÄT NIIN.

    • Turporuskulla

      Kyllä vakava aihe on ei naapuria savusteta.Lehessä on luettavaa jos et ole huomioinut naapuriasi.Taidan heti tilata palokunnan paikalle jos savua tulee teransilleni,savunlähde sammuu varmasti,ei siinä auta uhittelu.

      • kyylättääkö

        Siinä taas perinteinen kerrostalokyylä,on se ankeata kun ei ole muuta elämää kuin kytätä muiden touhuja.Jonkin asteinen lukihäiriökin taitaa vaivata,liity johonkin lukukerhoon niin opit ehkä kirjoittamaan sanat oikein ja saat muuta tekemistä kuin kytätä muita ihmisiä ja soitella turhia puheluita hätäkeskukseen.


      • noinsevaanon

        Kannattaa ehdottomasti soittaa heti 112 ja tilata palokunta paikalle.Vääränhälytyksen tekeminen tulee pitemmän päälle vaan aika kalliiksi,vai luuletko,että viranomaiset kovin kaun viitsivät katsella tuollasta tyhjänpäivästä hölisijää?Toisekseen eivät edes välttämättä enää edes tule,jos apua tarvitsisikin oikesta tai ainakin se on kovan selittelyn takana,että on kyseessää oikea hätä vai ei!Kolmanneksi tuollanen ihminen,joka soittelee naapureilleen poliisia sun muuta virkavaltaa,pitäsi antaa kunnolla turpaan,se saattaa olla lopulta kuitenkin se ainoa keino jolla tuollset kusipäät saa hiljaiseksi.


    • Rööööööki

      Nyt röökille

    • Savuuuuu

      Ehdottomasti

    • Kunnonammoniumia

      Kohta alkaa tankit liikkua,meinaan mun takapihalle tuovat pari kuutiota voimaa,siinä ei parit kessun käryttäjää merkkaa mitään kun puskat saa voimaa.

      • pihlajavedenpihtari

        tainnu keuruulla jo aika monen horon puska saada mustaa voimaa näiltä kassun käryttäjiltä :D


    • Hyimyrkkyä

      Ei kessuttelua tarvii kenenkään muun kytätä kun niin hirvee paha haiku aina sun tutistasi tulee ,olisit imenyt tissiä tarpeeksi niin ei imuttasi nyt.

    • Henkiheikoinen

      MUn puuron napaaminen meni överiksi aamulla,avasin oven olohuoneestani ulos saadakseni aamun tuoksuja ja raitista ilmaa huoneeseen,niin sinun naapurini tupakkahetki oli samaan aikaan.Hyi hirveetä miten haiset pahalta,söin puuroni mutta kyllä ollen vihainensilmät vuotaa lorona vettä,hengitys on ahas ja nenä tukossa,yskittää että meinaa tukehtua.Lääkettä suuhun nenään ja tippoja silmiin odottelen tässä että olo helpottuu ja pääsen taas saamaan oloni helpommaksi.Ajatteletko naapuriasi silloin kun sytytät röökisi.Kumpi kuolee ensiksi,ei tässä muuta pelastusta taida tulla.

    • wertypuoleta

      Enemmän siitä tulee savua ja muuta hajuhaittoja,jopa tulipalon vaara on suurempi,kun tupakasta,kun grillaaminen parveella on yhä kuitenkin sallittua.Sähkögrillillä saa ainakin grillata pervekkeella ja sitä ei voi kieltää kukaan.

    • Rairarairairai

      Pientä toi on Grillaus sessioihin verrattuna.....

      • tukehdunko

        Aika paljon näkee noita tupakoitsijoita joilla todella paha tupakkayskä tupakkaa vedetään ja savujen välissä sellaisia yskänkohtauksia että ajattelen et justhan tuo tukehtuu. Räkäistä yskimistä, mutta tupakan kyllä täytyy maistua todella hyvältä jos tuollainen yskiminen ei haittaa.


    • hanurivaihinuri

      Uuden tupakkalain voimaantulo myöhästyy alkuperäisestä suunnitelmasta,kun lakia joudutaan täydentämään puuttuvilta osin,esim tupakointi autossa on kielletty,jos matkustajana on alle 15v lapsia.

    • Muutostahaaveilen

      Olenko minä niin inhoittava naapuri että haluatte savustaa minut hengiltä.Minä en ole kiusannut ketää nainakaan tietääkseni.Nuo tummat uudis vieraat polttelee aika kovasti,olis varmaan hyvä saada heidänki asunto ja tämä kämppä olisi varmasti mieleen sais naapurista ilmaisia röökilöitäkin.

    • uusiehdotus

      Tupakoitsijat voisivat osallistua korkeammalla vuokralla tai (Yhtiövastikkeella)Käryttämis korvauksin ,olis paikallaan 10% pernuppi,sais tällärahalla siten tupakkakopin pihoihin joissa olisi pitkä piippu ylös niin savu sekaantuisi ilmavirtoihin.

    • savutteletko

      Nyt on ensimmäiset tupakointikiellot annettu Helsingissä tupakointikielto koskee tupakointia asunnossa , parvekkeella ja pihaterassilla ja kielto on asianajajan mukaan laillinen että silleen tästä se lähtee pää on aukaistu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe