M-B E (W213) koeajossa HS:n lauantain autoilusivuilla 23.4.2016:
http://www.hs.fi/autot/a1461121155911
Uusi Eemeli päivän Hesarissa
13
236
Vastaukset
- lieroautokauppias
Takaisinkutsu päästöjen takia on jo postissa!
- upeatimw
tyylikas
- sterne
upea
- Nöinmennne
Samanlainen kuin ennenkin. Ei mitään uutta ja ilman näyttöjä ja nahkoja ihan C-sarjan olonen. Yli 70 tonnia perusmalli joka jo kelpaa
- ihankivakatsella
Ihan hyvä taksiksi, työsuhdeautoksi, yrityksen "poistoautoksi" - siis veronmaksajien kustantamaksi, tai hyvätuloisen autoksi muuten vain. Muuten eipä täällä köyhässä kotosuomessamme monellakaan muuten varaa. Mutta ihan kiva katsella lehdistä arvosteluja.
- ootellaan
Tämmönen kaltaiseni tavan rahvaaseen kuuluva eläkeläinen alkaa sitten noin viiden vuoden kuluttua vilkuilemaan nätti-autosta, jokohan hinnat alkas olla sillä tasolla, että ns. kynnet kykenisi. Sillä ehdolla tietenkin, että on edes elossa. Ei tavalliset veronsa maksavat ihmiset tuommoisia autoja uutena ostele (ei kykene).
- Harmaantuva
Valintakysymys. Keskituloinenkin pääsee kiinni uuteen Mersuun, kunhan tinkii jostakin muusta. Asunnonkin on tietenkin hyvä olla jo valmiiksi maksettuna.
Kuulun tavan rahvaaseen ja saan eläkettä vähemmän kuin suomalainen keskimääräinen palkansaaja palkkaa. Tämä ei estänyt minua ostamasta viime vuonna uutta Mersua, käteisellä. Tyydyin tosin E:tä halvempaan C-luokkaan enkä löytänyt koko välirahaa omalta pankkitililtäni vaan jouduin turvautumaan vaimokullankin säästöihin. Mersu tuli yhteiseen käyttöömme – siirryimme jo kolme vuotta sitten eläköitymisen myötä yhden auton politiikkaan.
Syödään kaurapuuroa(kin), tyydytään kympin viineihin ja nautiskellaan autoilusta. - ootellaan
Harmaantuva kirjoitti:
Valintakysymys. Keskituloinenkin pääsee kiinni uuteen Mersuun, kunhan tinkii jostakin muusta. Asunnonkin on tietenkin hyvä olla jo valmiiksi maksettuna.
Kuulun tavan rahvaaseen ja saan eläkettä vähemmän kuin suomalainen keskimääräinen palkansaaja palkkaa. Tämä ei estänyt minua ostamasta viime vuonna uutta Mersua, käteisellä. Tyydyin tosin E:tä halvempaan C-luokkaan enkä löytänyt koko välirahaa omalta pankkitililtäni vaan jouduin turvautumaan vaimokullankin säästöihin. Mersu tuli yhteiseen käyttöömme – siirryimme jo kolme vuotta sitten eläköitymisen myötä yhden auton politiikkaan.
Syödään kaurapuuroa(kin), tyydytään kympin viineihin ja nautiskellaan autoilusta.Totta turiset siltä-osin, että valintakysymyksiähän nämä auton-osto hommat on pitkälti. -Itsellä ihan kohtuu eläke, mutta oon ajatellut asian niin, vaikka tykkäänkin ajella näin "kypsällä" iällä hyvällä autolla mukavasti paikasta toiseen, niin en silti halua sijoittaa viimeisiäni peltilehmään vaan onhan elämässä paljon mielekkäämpiäkin juttuja mihin satsata. -Ja sitäpaitsi sen uuden Mesenkin arvo alkaa romahtamaan heti kun sen VEHON paraati-ovista kahvittelun jälkeen ulos sujauttaa. Ts. kalliiksihan se viimeisin teknologia tuppaa käymään. Mutta eläköön se vapaa valinta!
- Harmaantuva
Arvo toki alenee Mersussa samaa tahtia kuin muissakin, ja kalliimman auton arvonalenema on euroissa laskien suurempi kuin halvemmassa.
Uuden Mersun ostaminen vaatii mielestäni sen, että on valmis pitämään ostostaan pitkään – pienillä tuloilla ei autoa todellakaan ole varaa vaihtaa uuteen joka kolmas vuosi! Olen valmis pitkäaikaiseen omistukseen. Kymmenen vuoden ikäiset hyvin pidetyt Mersut eivät uutta keskihintaista häpeä, ja uskon ajavani kymmenen vuoden kuluttuakin omallani ihan mielikseni. Olen pitänyt aikaisemminkin yhtä autoyksilöä (keskihintaista) uudesta pitäen lähemmäs 17 vuotta ilman tuskaa.
Ruostesuojautin Mersuni heti alkajaisiksi, eikä ruostumisen pitäisi olla enää muutenkaan kaamea peikko. Lähes puolet uusimman C-sarjalaisen korinosista on alumiinia.
Filosofoin omassa mielessäni niin, että uutena ostettua Mersua pitää helpostikin kaksi kertaa niin pitkään kuin autoa, joka maksaa puolet siitä. Mersun ostohinnan kuoletusaikana tulee ehtineeksi pitää kaksi halpa-autoa ja kuolettaa kummankin hinnan. Rahassa ollaan loppumetreillä osapuilleen tasoissa, mutta matkanteko Mersulla on ollut oleellisesti tasokkaampaa ja miellyttävämpää. Toiset saavat mielihyvin päätyä toisenlaiseen tulokseen.
- FaceliftE-ClassW211
Oma vielä vanha C huollossa ja sijaisautoksi sain pajan omistajan mustan Facelift E-Class W211 220CDI Automaatin. Automaatti toimii hyvin, vaikka ei ensituntumalta ehkä kaikkein 'silein' toiminnaltaan olekaan, ajelen kevyellä kaasulla.
Mittarissa noin 320tkm ja itse auto on edelleen ulkoa virheetön, todella hienossa tikissä. Eipä arvaisi kiometrejä autosta ulkoapäin ja ajaessakin kulkee siististi, alusta ok ja etenee ilman kitinöitä ymv.
Kyllä nuo vaikuttavat vanhenevan hyvin jos niistä vain asianmukaisesti huolta pitää.- ootellaan
Nyt ollaankin oleellisen äärellä. Olenkin vahvasti sitä mieltä, että jos haluaa mukavaa autoilua, mutta ei välttämättä halua maksaa 70000-100000euroa uudesta hyvin varustellusta vaikkapa e-mallista, niin joku 5-6 vuotias vaikka 200000km ajettukin asiallisesti huollettuna antaa hyvät kyydit moneksi vuodeksi. Laatuhan on sitäkin, että ne ajetut kilsat eivät niin tunnu niinkuin normi kinnereissä. Niitä nitinöitä ja kolinoita ja ennen-aikaista yleistä kulahtamista ei ilmene vaan eteneminen on miellyttävää vielä pitkään tulevaisuudessakin. -Jos haluaa ostaa uuden niin niin siittä vaan ken kykenee. Enpä kiellä. Onhan se uusi aina uusi (ja kallis). -Tuommoisen n. 5 vuotiaan eemelin hinnalla saa uusia kioja, opeleita, vw:ta, pösöjä, focuksia ym. vastaavia, mutta minä ainakin otan mieluummin sen e:n.
- E220_CDI
Asiapuhetta tuossa yllä. Oman E-sarjalaiseni uuden hinta varusteineen Suomessa olisi ollut auton mallivuoden esitteen mukaan yli 74.000 €. Ostin sen itse puoleen hintaan toissavuoden mallina pari vuotta sitten ja ostohinnassani on jo talvitenkaat, vetokoukku ja lämmittimet mukana. Autolla oli silloin ajettu selvästi alle 100.000 ja auton Suomeen tuoneen jäljiltä vielä Junge Sterne takuu voimassa. Tämä on aika äärimmäinen tapaus, koska kalliisti varusteltu yksilö pudottaa hintaansa jopa nopeammin kuin "perusauto" jolla on sama lähtöhinta. Eikä auton tuoja sitten lopulta pitänytkään siitä, joten käteinen vaihtoi omistajaa.
Samalla rahalla olisi saanut uuden Mondeon tai Avensiksen, mutta tänään ne tuntuisivat vanhoilta tuon huonollakin tiellä natisemattoman ja kolinattoman W212 rinnalla.- FaceliftE-ClassW211
Kertomallasi yhtälöllä saa paljon autoa ja ajomukavuutta ja alle 100tkm on edelleen hyvin järkevä, joskaan en olisi kiinnostunut tuosta käytössäni hetken olleesta jo yli 300tkm ajetusta Eemelistä ostokohteena, vaikka olikin edelleen hyvässä tikissä.
Kuitenkin rinnastit epärelevantisti keskenään käyteyn W212 Eemelin ja uuden Mondeon ja uuden Avensiksen.
Vastaavalla autoilubudejtin ja hinnanalennuksien periaatteella tulisi katsella myös Mondeota käytettynä.
Eli hankkimasi Eemeili vs. vastaavan varustelun, kilometrien ja mieluusti lähellä toisiaan olevan koneen Mondeo. Viimeksimanittu riskeeraisi olla radikaalisti edullisempi hankinta, jolla kuitenkin edelleenkin saisi aivan mainion laitteen hyvin pitkäksi aikaa.
Sitten esteettisyyskysymykset (sekä imagolliset) ja niiden painotus on kullekin hyvin subjektiivinen kokemus.
Mielestäni uusin Mondeo henkilö- ja farkkuautona on erityisen silmää mielyttävä auto kokoluokassaan. Siitä hieman tuonnempana vaikkapa business-varusteltu reilusti alle 100tkm ajettuna ja vaikka itse haettuna antaisi pitkäksi aikaa rahalle vastinetta. Myöskin tuon Fordin PowerShift-automaatti on maineeltaan pikemminkin varsin ongelmaton.
Mutta kuten sanottu, niin jokainen tekee omat itselleen sopivat, budjetilleen ja itseään mielyttävät valinnat ja onneksi valinnavaraa on runsaasti.
Itse saatan seuraavaksi siirtyä johonkin SUV tai tila-autoon, kun en enää jaksaisi kammeta aina alhaalta ylös ja auton monipuolisuuskin alkaa painaa vaa-assa.
Viimeksimainitusta käytetty Ford S-Max on vahva suosikki ja tietenkin tomaatilla ;-)
Ps. Tuossa pajalla käydessä siellä oli huollossa melko herkku Mercedes-Benz M-Class liki mustissa laseissa, hienolla nahkasisutuksella ja Recaro-tyyppisillä etuistuimilla, joka vaikutti vahvasti AMG-versiolta, joskin siitä oli kaikki tunnistemerkit mm. takaa poistettu. Mukavan jämäkkä ja olemukseltaan 'bulletproofin' näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2513669Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2631273Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591208- 841046
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931000eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93935Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56916En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin117870- 169863
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814