Paljonko yrittäjä tienaa?

Kaksu93

Hei kaikki!
Minua kiinnostaa yrittäminen ja olen miettiny oman yrityksen perustamista tia ketjuyrittäjyyttä.
Olen miettinyt paljonko yrittäjät keskimäärin tienaa ja paljonko töitä pitää tehdä. Erityisesti kiinnostaa miten yrittäjän palkka määräytyy?

6

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9plus13

      No yrittäjät tienaa tässä maassa yleisesti aika huonosti. On tietenkin yrittäjiä jotka tienaa todella paljonkin, mutta näitä on paljon vähemmän.

      "Erityisesti kiinnostaa miten yrittäjän palkka määräytyy?"

      No se määräytyy pitkälti tuloksen mukaan ;) Ota nyt ensin selvää ihan perusasioista...

      Jos tarkoitat ketjuyrittäjyydellä franchising-yrittäjyyttä, niin älä mene sellaiseen mukaan, pilaat elämäsi vaan sellasessa... franchising-yrittäjyydestä on suomenkielistä keskustelua netti pullollaan

    • miksuliska

      Vaikea arvioidan kuinka paljon yrittäjä keskimäärin tienaa ja yleiset tienestitilastot koskien yrittäjiä on monesti epätarkkoja. Epätarkkuuden saa aikaseksi en että yrittäjä voi ottaa monissa yrittäjämuodoissa osan tai kaikki tulot omaan käyttöön ns, tienestinä pääomatuloina sekä voi lainata yritykselle takaisin rahojaan ja ottaa ne takaisin esim. suurella korolla pääomatuloina. Tämän lisäksi yrittäjän tulot useasti näyttävät pienemmiltä kuin on .koska yrittäjä voi pistää erillaisia peruskuluja yrityksen piikkiin ja saa ne käytännössä ilman alv.ta koska alv, voivat vähentää yrityksen veroista. Ostetaan esim, enemmän vessapaperia, matkapuhelimia, televisioita, puhelin liittymiä, bensaa , kahvia ja pullaa ja leipää ja siivoustarvikkeita firman konttori ym muiden kulujen nimiin vaikka enellä mainitut tuotteet ovat kotona perheen käytössä.

      Yrittäjä voi monestikkin tappiollisesta yrityksestä ottaa ns. yksityisottoja ( henkilöyhtiöt) ja palkkaa (osakeyhtiöt) hyvin kauan itselleen vaikka yritys on tappiollinen, kunhan koko ajan rahaa tulee sisää lisää j ja pystytään vitkastelemaan laskujen ja ennen kaikkea veronmaksun kanssa.

      Huonoja aloja tienaamisen kannalta yleensä parturikampaamot, huoltoasema yritykset, monet franchising ketjuyrittäjien yritykset joissa monesti yrittäjä tienaa vähemmän kuin eniten ansaitseva palkattu työntekijä / alainen. Franchising yrittäjän lopettessa ketjulla yleensä sopimukseen puhjaantuen etuosto-oikeus franchising yrityksen laiteisiin , kalustoihin sekä muuhun vaihto-omaisuuteen sekä välineisiin ja niistä he eivät paljon maksa.

    • yrittäjä-jo-10vuotta

      Minä perustin firman kun olin 23vuotias, meillä myydään lvi tuotteita sekä metallialaan liittyviä tuotteita, ja vuoteen 115 000€

      • vammaisena-jo-20vuotta

        sinä pelustit 11-vuotiana jo iso firma yrityksen ja nyt se on vuoteen 2 miljoonaa markkaa, teet tehdä kehitys vammaisten tarvikeita varmaan sinä olla kova biusneus mies sinä olla kova ylittäjä

        me kaikki muutkin vamaa set uskotaan sinu a


      • 6ygtre

        siinä on taas jälleen yksi pelle joka paljasti kuinka tyhmä hän oikeasti on


    • yhgnb

      Nollasta miljuuuunaan kuussa. Riippuu mitä teet, tai pikemminkin siitä miten sen myyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe