EU valmistelee käteisen rahan kieltämistä.

korttienkanspellonlaitaa

Aivan ilmeisesti negatiivinen korko ja käteisen rahan kieltäminen liittyvät yhteen. Pankit (ja hallitukset) eivät halua nähdä ihmisten jonottavan pankkien tai seteliautomaattien edessä saadakseen hädän tullen nostetuksi omat rahansa. Käteinen loppuu pankeista hyvin nopeasti ja edessä on konkurssi ellei valtio rahoita pankkeja pikaisesti. Valtiolla on selvästi yliote talletuksiimme kun ne ovat pankeissa numerosarjoina, mutta käteisen rahan takavarikoiminen yksityishenkilöiltä on paljon vaikeampaa - siis tallettajan kannalta turvallisempaa.

16

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korttienkanspellonlaitaa

      "Olisiko sittenkin keskuspankin tarkoitus saada talouskriisin seuraukset maksatetuiksi tavallisilla pankkiasiakkailla negatiivisen talletuskoron muodossa?"

    • billybob

      Äänestetään jaloilla ja käytetään käteistä yhä enemmän

      näin minä ainakin teen

      Ensin poistavat Eu: n toimesta 500 euron setelit ja muka rikollisuuden takia. kohta varmaan pienemmätkin setelit

    • Käteisen rahan käytön kieltäminen tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta. Käytäntö viittaa kuitenkin siihen mahdollisuuteen, että tuo mahdoton ajatus saattaa kuitenkin olla usemmallakin taholla suunnitelmissa. Rahanpesun suitsimiseen vetoamalla ollaan siis kehittelemässä 500 euron setelin käytön kieltämistä. Jäisikö kieltopolitiikka sitten siihen? Epäilyttää eipä taitaisi siihen jäädä. Meillä Suomessa Nordea on sulkenut käteisen rahan käytön suuressa osassa Suomen konttoreitaan. Edes omalta talletustililtä kyseisissä konttoreissa ei voi nostaa käteistä pankin tiskillä! Osuuspankkijohtaja Karhinen ilmoitti äskettäin, että käteisen rahan käyttö loppuu myös osuuspankeissa. Tilanne ja sen "kehitys" alkaa jo tuoksahtaa ellei peräti haiskahtaa kartellilta. Onko jossan pankkien konklaavin miitingissä päätetty poistaa käteisraha markkinoilta? Ja alistuvaisen nöyriksi arvioidut suomalaiset on luokiteltu koekaniineiksi siinä operaatiossa. Niinkö?

    • EUECBWorkerb6

      ECB poistaa vain 200€ / 500€ setelit vain, muuallakin 50 / 100 on suurin seteli. Kun raha saapuu laskentapisteeseen se ei palaa enään kiertoon. Eli tuohon poistoon menee jotain 25 - 70.v mutta ei EU mikään nopea ole muutenkaan. Raha on säilöttynä Saksalaisista / Italialaisista / Sveitsiläisistä / Venäläisistä / Espanijalaisista kassakaapeissa / talelokeroissa. Etenkin 500€ setelit liikkuu harvakseltaan & silloin salkuissa.

    • kukaensinkerkiää

      Mallioppilaat

    • caaaaash

      tähän salaliittoon minä uskon. Sitten asiakas maksaa tilinkäytöstä ja negatiiviset korot todella merkitsevät jotakin.
      käyttäkää ihmiset käteistä!

    • euroska

      Osuuspankki ajaa suomea käteisvapaaksi maaksi!

      • rahat.poid

        Määoon ollu käteisvapaa jo ajat, ei siihen tarvittu pankkia.


    • korttienkanspellonlaitaa

      Tänään pohditaan 500 euron seteleiden poistamista.

    • kolikko-ekonomi

      Pitää siirtyä kolikkotalouteen. Rahan arvo on mitoitettava sen mukaan, että ihminen jaksaisi kantaa korkeintaan keskimääräisen vuosiansion verran rahaa kerrallaan. Naiset jaksaisivat kantaa ehkä 80% siitä mitä miehet.

      Tämä hillitsisi tehokkaasti rahanpesua, koska pääomia ei enää voitaisi siirrellä miten sattuu. Sähköiset kaupankäyntijärjestelmät on ajettava alas, koska ne palvelevat käytännössä vain suurrikollisia.

    • vindow

      käyttäkää käteistä rahaa!

    • käteisenkäyttäjä

      Nordea,EU;n hännystelijä sekoittanut tavallisen ihmisen raha-asiat pahan kerran kun lakkasi käsittelemästä laillista rahaa.

    • rahahaisee

      Pankit ovat kaiken pahan alku ja juuri. Mauno Koivisto on yksin syypää Suomen nyky tilanteeseen. Kuka ja paljonko Koivistolle maksettiin, kun hän operoi Koiviston konklaavin?

    • SaaNähdäKoskaTaasToimii
    • valvontaapankeille

      Sopulipankit kumartaessaan EU:lle pyllistävät tavalliselle pankkiasiakkaalle.

    • sazkasaa

      osuuspankki ajaakin suomea käteisvapaaksi. suomesta tehdään koelaboratoriota joko kyproksen tyyliin tai negatiiviset talletuskorot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe