Nykysin ei ole enää vanhustenhoitoa

Onkoktosiaannäin

Kaikki on lähes näitä henkilökohtaisia avustajia jotka vanhus itse maksaa, joskus kyllä kaupunkikin.
Mutta ei nmä avustajat mitää asiallista tee, on lähes seuraneiteinä, ja kahvittelee ja vanhus silti joutuu maksamaan siitä. Siivoojat ym käy erikseen ja niistäkin joutuu makseleen.
Ennen kotihoitaja teki kaiken, siivosi, pyykkäsi, ruoka ja kaupassakäynti.
On mennyt pelkäsksi rahasteluksi vaan. Kukaan ei valvo näitä seuraneitejä, siellä vaan käy istumassa ja rupattelemassa. Miten tuommonen sallitaan? Järkytyin kun kuulin ettei nämä tee mitään.

6

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkö.muka.vanha

      ruåtsissa tämä vanhustehoito osattiin:

      ”Härmäläisessä kulttuurissa ei tunnettu ruotsalaista tapaa ja käsitettä ”ättestupan”.

      "Sanakirjassa sanalle ei löydy suomalaista vastinetta, vaan se selitetään ”kallioksi, josta vanhukset syöstiin kuolemaan”. Pitäen yhdessä kiinni tangosta sukulaiset työnsivät vanhuksen jyrkänteeltä rotkoon. Murha oli yhteinen ja kaikki olivat syyllisiä. Näin ruotsalaiset pääsivät eroon vanhuksista, jotka eivät kyenneet enää tuottamaan tarpeeksi.”

      (Lähde: Ruotsinsuomalainen 22.11.2001 Osmo Vatanen)

      Meillekin samaa?
      Vai mennäänkö unissasaarnaaja Helena Konttisen ennustuksen mukaan eli kaikki vanhukset ja muu tuottamaton porukka tapetaan ja poltetaan? Tämä asiahan oli sata vuotta sitten kovastikin tapetilla ja monet maat suunnittelivat toiminnan käynnistämistä koko laajuudessaan. Muuan Aatu vain taisi olla ainut, joka vähäisessä määrin pani toimeksi. Muut tappoivat pääasiassa siviilejä, esim. Dresdenin tulimyrsky, jonka sotarikollisia ei ole vieläkkän tuomittu missään. Voittajat kirjoittavat historian ja jos epäilet heidän "totuuttaan", joudut vankilaan ja omaisuutesi ulosmitataan. Näin toimii ns länsimainen demokratia ja sananvapaus.
      Vielä 1950 -luvulla vammaisia steriloitiin Suomessa ja ruåtsissa.

    • Hoitoja

      Kotihoitaja oli eri asia kuin kotihoito nyt joka käy vanhusten luona hoitamassa lääkityksen ja hygienia asioita jotka kuuluu heidän hoito tehtäviin.
      Kotihoitaja oli joka hoiti kodin asioita lastenhoitoa, siivousta ja ruuanlaittoa.
      Oli perheessä tilapäinen apu kun vanhempi sairas tai muuta sellaista.
      Kotihoito on nykyisin sairaanhoitoon keskittyvää.

    • kotiapua

      Minä olen yksityinen kotiapu,joka käyn hoitamassa rahan edestä vanhusta,siivoan,vien itse tekemäni ruuan ja leivonnaiset,käytän ulkona,pesulla,mitä hän ikinä keksiikin ehdottaa!Mukavaa hommaa,tykkään puuhata kotitöitä,hoidan myös laskut pankkiin ja käyn nostamassa hänelle rahaa,huolehdin pyykit,ostan mitä hän milloinkin tarvii vaatteita,kenkiä,apteekkiasioita.Vanhukseni on tyytyväinen kun saa olla tutussa kodissa.Ja väitän että tulee paljon halvemmaksi kuin jos ostaisi palvelut eri sektoreilta,ja laatu on parempaa!

      • Pidätuoasenne

        Loistavaa, juuri tuo on oikeaa vanhustenhoitoa. Onnekas mummo!


      • omaisten.vastuulla

        Vanhusten hoito on retuperällä.


    • Muutenkäykalpaten

      Lapsettomana minusta olisi järkevintä muuttaa yhteisöön, johon palkattaisiin sairaanhoitaja. Tietty kaikki arvotavara hävitettäisiin sitä ennen ja lisäksi palkattaisiin joku sukulaistaho valvomaan toimintaa. Paperit selviksi ajoissa eli hoitotahto, edunvalvontavaltuutus, hautajaisjärjestelijän määräys ja testamentti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe