Mikä on sopiva ikäero nuorella parilla?

Ih4stunut

Moikka! Eli kysymykseni on se, että mikä on mielestänne "sopiva" ikäero nuorella parilla? Itse olen 17-vuotias ja olen ihastunut erääseen 15-vuotias erääseen tyttöön... Olen kuitenkin pohtinut paljon sitä, että miten muut ihmiset suhtautuisivat asiaan... Ois kiva kuulla mielipiteitänne!

19

238

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /-2v on viel ihan fine, ottaen huomioo et pojat yleisestiki tulee kehitykses hieman tyttöjä jäljes. Omasta mielestä vielä 3v ikäero nuorilla on ok, sit alkaa menemää vähän yli, vaikka toki poikkeustapauksiaki löytyy.

      • iällä ei ole väliä vaan tunteilla toista kohtaan


      • 13--
        The.Chosen.One kirjoitti:

        iällä ei ole väliä vaan tunteilla toista kohtaan

        Oiii sulta tuli kerranki asiaan liittyvä vastaus :) Oon ylpee susta!


      • 13-- kirjoitti:

        Oiii sulta tuli kerranki asiaan liittyvä vastaus :) Oon ylpee susta!

        Sanoin vaan totuuden. Mitä järkee olla jonkun kaa joka ei kiihota sua yhtään.


    • Tyttö_vaan

      8 vuottakin voi olla sopiva. Riippuu ihan ihmisistä.

    • juu_uu

      omasta mielestä nuorella iällä se maksimi on se 2-3 vuotta.

    • Minää_vaa

      Yksilöllistä. Oma kumppanini on minua 20 vuotta vanhempi. Itse olen 19v. Ikäero ei loppujen lopuksi tunnu missään.

    • heheheheiii

      0-3 vuotta mun mielestä. Mut jos toinen on yli 16v ja toinen alle, nii kantsii oottaa et toinen on täyttänyt 16 ennen kuin menee sänkyyn. Onneks mun ei tarvi huolehtii tälläsistä asioista, kun oon päättänyt oottaa avioliittoon.

    • jeesus_täytti_2000v

      mielestäni mikä tahansa ikäero on hyvä :) 0-2000 vuotta that is.

    • Aloittajalle_kysymys

      Millä kirjaimella sun nimi alkaa?

    • EiOngelmaa

      Ihe aikasemmin ku seurustelin ja mie olin sillo 16 ja jätkä 19v eikä mitää ongelmaa iän kans... :)

    • q3r3215r

      Näin aikuisena edes 17- vuoden ikäero ei ole outoa jos kemiat sopivat yhteen.

    • naistenmiesX

      On täysin yksilöllistä ja riippuu ihmisestä. Sopiva ikäero on sellainen, joka tuntuu sekä itsestä että toisesta hyvältä ja oikealta.

    • ksadlknas

      no tää riippuu aika paljon henkilöistä mut 3 vuoden ikäero on täälläpäin viel sellanen et porukka ei kiinnitä huomioo mut jos ikäero on isompi ni sit aletaan puhumaan paskaa. ja koska "pojat ovat tyttöjä henkisesti 3 vuotta jäljessä" niin ei täällä tytöt seurustele 3 vuotta nuorempien poikien kanssa.

    • nolikset11

      Hei! Suosittelen käymään äkkiä terveyskeskuksessa, mielesdtäni sinulla on selkeästi nuorteus epätoivomus sairaus.
      Mene äkkiä ettei se leviä

    • iha ok, ei pari vuotta niin paaljon oo.

    • cjkljc

      Noin 10% vanhemman iästä on semmonen jota kukaan ei ihmettele.

      • drgtrgtr

        Ehkä 15% mieluummin.


    • eipahajoo

      Ei oo paha ikäero. Itse olin 14 ja poikaystävä 18, kun alettiin seurustelemaan. Täytin kyl siitä parin kk päästä 15, ku oon syntyny helmikuussa ja hän joulukuussa mut kuiteski neljän vuoden ikäero. Tavattiin netissä ja juteltiin melkeen vuos sit tavattiin, olin kyl alusta asti ihastunu häneen mut se ei muhun. Ajan kanssa sit rakastuttiinki ku asutaan suht lähel kuitenki toisiamme n. 30km matkaa ja joo. :-) Perje ja sukulaiset, ehkä osa kavereistaki hieman ihmetteli mut kyl ne lopult ymmärtää. Nyt siis seurusteluu takana 2 vuotta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe