Oikein vai väärin?

rehellisyyttä

Jämsän Seudussa 25.4.2016 palvelutalon asiakas kirjoitti näin. Ruokalassa leipiä jäi lautaselle, nälkäinen asiakas pyysi, saisiko vielä yhden? Hoitaja sanoi EI, ne menee biojätteisiin. Kyllä ne meni "parempiin" suihin, eli hoitajille! Asiakkaat maksaa jokaisen leivän! Omaisten pitäisi olla joka ruokailussa mukana, että asiakas saa, mitä hänelle kuuluu.

21

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YusufDulla

      Onneksi vastaanottokeskuksissa ei synny tuollaisia tilanteita. Siitä jäisi syöjille huono maku suuhun.

      • OletOikeassa

        Ei synny ei, kun tekevät ruokansa itse.


      • YusufDulla
        OletOikeassa kirjoitti:

        Ei synny ei, kun tekevät ruokansa itse.

        Voi kun eivät teekään. Vai tarkoititko sitä Auvilaa? On niitä muuallakin. Kannattaisi joskus tehdä opintomatka Jämpsän ulkopuolelle. Aluksi vaikka eteläiseen Jyväskylään, siis Korpilahdelle. Luit aivan oikein, en väittänytkään, että Korpilahdella olisi vokki. Väitin vain, että se olisi hyvä tapa aloittaa suureen maailmaan tutustuminen.


      • Oletoikeassa
        YusufDulla kirjoitti:

        Voi kun eivät teekään. Vai tarkoititko sitä Auvilaa? On niitä muuallakin. Kannattaisi joskus tehdä opintomatka Jämpsän ulkopuolelle. Aluksi vaikka eteläiseen Jyväskylään, siis Korpilahdelle. Luit aivan oikein, en väittänytkään, että Korpilahdella olisi vokki. Väitin vain, että se olisi hyvä tapa aloittaa suureen maailmaan tutustuminen.

        Nyt pomppas, oletko varma, että olen jämsäläinen? Ei oikein nyt purrut tuo kirjoituksesi.


      • Oletkosoikea
        Oletoikeassa kirjoitti:

        Nyt pomppas, oletko varma, että olen jämsäläinen? Ei oikein nyt purrut tuo kirjoituksesi.

        No, miten on, tekevätkö ruokansa itse? Oletko Varma?


      • tämäonfakta

        Itse asiassa vokeista viedään jämä ruuat vanhainkoteihin ( palvelutalo ), sieltä kouluihin ylijäämä, ja kouluista päiväkoteihin.


    • ikäännymme

      Toivottavasti täältä pääsee pois, ettei joudu toisten armoja anelemaan. On se niin väärin, esim. vanhusten kunnioitus.

    • märkä2

      Syy on kun pöljät laskee joka palan ja kun jää ylimääräistä ollaan pihalla eikä osata jakaa,oli yksi työharjoittelussa keittiöllä ja pyysi jäänneen leipä palan,vastaus oli ei mutta lupasi maksaa siitä niin sitten oltiin jo niin sekaisin asiasta että leipä pala jäi syömättä eli rahakaan ei auta on järjestelmä niin pöljä tai ihmiset,perunankuorioita kaikki tyyni.

      • Meneitsees

        Tämäkään ihminen ei ole edes kirjoittamaan oppinut, kun teksti vilisee virheitä. Haukkua rätkyttää kuitenkin osaa asioista, joista ei tiedä yhtään mitään.


      • Eijymmärrä

        Saisiko tuon selvityksen perunankuorijoista ihan suomen kielellä ymmärrettävästi, kiitos.


      • Hoi_vaala

        Ja nyt pari hoitsua heittäytyi työnkuvansa mukaisesti ymmärtämättömiksi. Taisi osua arkaan paikkaan...


      • Eijymmärrä
        Hoi_vaala kirjoitti:

        Ja nyt pari hoitsua heittäytyi työnkuvansa mukaisesti ymmärtämättömiksi. Taisi osua arkaan paikkaan...

        En ole hoitsu, mutta tiedän, että siinä työssä tarvitaan tietoa, taitoa, ymmärrystä ja ongelmanratkaisukykyä ja onneksi osaavat työnsä. Olisi aika ikävää joutua ammattitaidottomien hoidettavaksi silloin, kun heidän apuaan tarvitsee.


      • Hoi_vaala
        Eijymmärrä kirjoitti:

        En ole hoitsu, mutta tiedän, että siinä työssä tarvitaan tietoa, taitoa, ymmärrystä ja ongelmanratkaisukykyä ja onneksi osaavat työnsä. Olisi aika ikävää joutua ammattitaidottomien hoidettavaksi silloin, kun heidän apuaan tarvitsee.

        No ei sultakaan suomen kieli oikein hienosti suju. Vai mitä mieltä itse olet?

        Milloin muuten on sellainen tilanne, jossa tarvitsee ammattitaidottomien apua, mutta on aika ikävää joutua heidän hoidettavakseen?


    • älkööntulkovastaan

      vanhukset tapetaan nälkään ja auvilan rosvolauma syö herkut. vitun mulkut

      • On-niillä-eväät

        Nälkään kuolevia vanhuksiahan tuolla kylillä näkee joka käänteessä. Jos eväänä on vitun mulkut, niin ei ole ihmekään.


    • rukivermeet

      Miksi ei vanhuksia KUUNNELLA, kyllä muutamia veteraaneja, mutta onko sekin "filmaamista"????????

    • Ziisussoini

      että mua naurattaa ja itkettää yhtäaikaa nää pettyneet saarnaaja Timon kannattajat kun laittavat äärioikeistolaisen hallituksen köyhyyttämis- ja kyykyttämispolitiikan pakolaisten syyksi. Kun tapaan eka persun joka myöntää ja erottaa nää asiat niin lupaan perua puheet, mutta en usko tuota tapahtuvan Timon saarnakaudella

      • kotimatu

        On se vaan kumma, että Ziisussoinin mielestä kuormasta syövät hoitajatkin ovat Persujen aikaansaannosta.


    • Siiri-Maria

      Jos aloittajan kirjoitus on totta, häpeän olla jämsäläinen

      • pakko-jämsäläinen

        samaa mieltä


    • käsipareja

      Tämän päivän iltalehti kirjoittaa totuutta vanhusten kohtelusta, LUKEKAA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe