Adventistinen akateeminen opetus?

omalehmä

Miten adventistinen akateeminen opetus ja tutkimus (adventisteillahan on useita yliopistoja) suhteutuu muun maailman tiedeyhteisöjen opetukseen ja tutkimukseen niiltä osin kuin adventistinen uskomusjärjestelmä on ristiriidassa yleisesti hyväksyttyjen tieteellisten tosiasioiden kanssa (esim. 24/7 luominen 6000 vuotta sitten vs. evoluutioteoria, ihmisen esihistoria, etc.)?

47

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä-kehoitetaan

      Kaikki tieteelliset tosiasiat, joita ei löydy Raamatusta, ovat saatanan ovelia juonia ja niiltä pitää sulkea korvansa ja silmänsä. Näin adventismissa. Piste.
      Tämä palstakin on vain saatanan ovela juoni tuhota adventismi Suomesta.
      Pastorit adventtikirkon paikallisseurakunnissa kehottavat kuulijoitaan, etteivät vahingossakaan lukisi tämän palstan juttuja. Lukemalla esim. "bushmannin" kirjallisia tuotoksia, on varmasti saatanan kätyri ja luopioadventisti.

    • Hei-


      Tiedekunnat ovat tiedekuntia. Kansainväliset tiedekunnat ovat kansainvälisiä tiedekuntia. Yliopistot omistuksesta riippumatta ovat osa kansallisia palvelukulttuureja omassa ympäristöissään, joita myös valtion orgaanit valvovat.
      Suomessa opetus- ja kulttuuriministeriä valvoo kaikkien oppilaitosten toimintaa, ja muissa maissa vastaavasti maiden omat-.

      Ei professionaalista- akteemista tietoa koskaan pakoon pääse yliopistoissa.
      On täytettävä tiedon mittapuut aina kaikessa toiminnassaan ja opetuksessaan.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • kukatajuumitä

        Mitä yritit tällä sanoa? Liittyykö tämä jotenkin adventistien omiin oppilaitoksiin?


    • Lisäys:

      Suomessa teologiset tiedekunnat toimivat Helsingissä, Turussa ja Itä-Suomen yliopistoissa. Lisäksi joku pieni yksityinen- Suomessa, en muista.

      Ulkomaisten ylioipistojen tiedekuntien koprvaavuuksista eli kelpaamisesta Suomessa tietävät yliopistot itse. Nämä valvovat- ja asettavat vaatimuksia opetuksen sisällölle ministeriön ohella.

      Minä ajattelin joku vuosi sitten opintoja teologisessa, mutta tulin siihen tulokseen etten rehki enää, ja vanhuuseläkkeelleni en hyödy tutkinnosta mitään.

      Osaan mallikkona niin paljon hyvin Raamattua, että teologien tekstien päättely ei tuota minulle vaikeuksia koskaan.

      Vietän eläkepäiviäni iisisti, aion maalata taivaan rantaa, maalata, lauleskelen, ja liikun liikunnallisissa harrastuksissani, ja vanhenen tuota pikaa minäkin.-


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Hep- vielä lisäystä;


      Tiedekunnat opettavat erilaisin metodein kuin kansakoulu aikoinaan, ja ala-aste ehkä nykyisin-.

      Kansakoulussa piti kertoa mitä osaa. Tiedekunnissa kysellään mistä on löytänyt tietoa, ja minkälaista tietoa on löytänyt.
      Osata pitää kansakoulun tapaan vain tenteissä ainoastaan mitä siis tietää ulkomuistista.

      Tiedekunnat valmistavat ihmisiä kokonaisvaltaiseen tietoon omalla alallaan, ja/tai siinä sektorissa mihin on omalla alallaan kvalifikoitunut.
      Tiedekunnan kanssa saa olla eri mieltä tiedossa, esim. tuon 6000 vuoden suhteen. Pitää vaan esittää miksi ajattelee niin. Tiedekunnissa ei tieto ole sitä mitä opettaja opettaa, vaan sitä mikä on sellaista olettamusta mikä on hyvin perusteltua totta.
      Tieto muuttuu aina, ja osa jää olettamuksen tasolle odottamaan lisää tutkimusta.
      Darwinin hypoteesista mm. on tiedemiehet ansainneet leipäänsä jo vuosikymmeniä, eikä hypoteesi ole muuttunut hyvin perustelluksi todeksi vieläkään.
      Luonnontiede on eri asia sitten kyuin Darwinin hypoteesi, -

      Teologinen tiedekunta antaa valmiudet ja perustiedot Raamatun teologiassa, ja valmiuksia kuudessa eri kielessä, -kuuluvat aina teologian tutkintojen papereihin.
      Näiden sisällä kvalifikoidutaan ja laajennetaan kvalifikoiden opintoja, mutta näissä aiheissa-.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • kukatajuumitä

        Mitä yritä selittää ?


      • kukatajuumitä kirjoitti:

        Mitä yritä selittää ?

        Etkö osaa lukea. Täsmälleen sitä selitän mitä kirjoitan. Opettele lukemaan.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • KaiAa

      Adventtikirkolla on 113 yliopistoa ja korkeakoulua, joissa vajaat 140.000 opiskelijaa. Useimmat näistä on paikallisten opetusviranomaisten akreditoimia ja opetussuunnitelmat on laadittu niin, että viranomaiset ovat ne hyväksyneet. Oletan, että kehitysmaissa ei juurikaan ole luonnontieteen opetusohjelmia, Thaimaassa on ja siellä ollessani opetuksen laatu vaihteli huomattavasti riippuen siitä, ketkä opettajina toimivat. Osa opettajista edusti minun mielestäni korkeakouluun aivan sopimattoman naivia ja tietämätöntä kreationismia, kun taas parhaat opettajat olivat saaneet koulutuksensa hyvissä korkeakouluissa ja pystyivät opettamaan aihetta monipuolisesti ja järkevästi.

      USAn yliopistoissa pelkän jyrkän kreationismin opettaminen johtaisi helposti akreditoinnin menettämiseen. Asiasta on viimeisen kymmenen vuoden aikana käyty aika paljon keskustelua, kun kirkon nykyjohto on ajoittain yrittänyt määräillä, miten luomista pitäisi opettaa. Yliopistot ovat kohtuullisen hyvin pitäneet kiinni itsenäisyydestään, kun esim lounais USAn opetusalueen ukaasi siitä, että LaSierra menettää akreditointinsa, jos kirkko määrää, mitä siellä saa opettaa, hiljensi keskustelun.

      Kai

      • omalehmä

        Kiitos!


      • Ensiksikin : Se että luomakunta on paljon vanhempi kuin 6000 vuotta ei millään tavalla poista Jumalaa sen Luojana.

        Muutoin olen sitä mieltä että opetuksia tulisi muuttaa jos/kun ne ovat selvästi osoittautuneet virheellisiksi - myös Adventtikirkon kouluissa samaan tapaan kuin kuin muissakin oppilaitoksissa - se on minun mielestäni täysin normaalia oman aikansa seuraamista.

        Olen jopa sitäkin mieltä, että jos usko on esteenä todellisuuden hyväksymiselle - silloin on pipo aivan lian tiukalla. Esimerkiksi sellaiset väitökset että luomakunnan ikä olisi vain noin 6000 vuotta ei selvästikään ole totta ja siksi sellaisen opettaminen vain sulkee kirkon ovet ihmisiltä - se on minun mielipiteeni (vaikka en Adventtikirkkoon kuulukaan).

        Mietin tässä niiden adventistien tilannetta jotka ymmärtävät esimerkiksi sen, että luomakunnan ikä todellisuudessa on paljon pidempi kuin 6000 vuotta - kuinka vaikea heidän onkaan totuudessa sellaista väittää tai opettaa .. se mitä sellaisessa tilanteessa jää jäljelle on vaikeneminen tai itsensä pettäminen ja mitä itua sellaisessa olisi?

        Minun mielestäni olisi viisaampaa jos Adventtikirkkokin muuttaisi opetuksiaan kun huomataan että selvästi ollaan väärässä ja tehdä se aina kun huomataan että ollaan ajateltu ja tulkittu Raamatun sanaa hieman väärin - eikä vain kategorisesti pitää kiinni tulkinnoista jotka eivät ole oikeita.

        Jokaisella kirkolla ja uskonnollisella yhteisöllä on korjattavaa opeissaan mutta vain valveutuneet seuraavat aikaansa.

        Uskon perimmäinen perus on ainakin minulle ==>Jumalan erehtymättömyys <== - ei ihmisen ..

        alex


    • Yliopiston.arkea

      Minkälaista sukupuolivalistusta niissä adventtikirkon yliopistoissa annetaan, kun meno on ollut välillä hyvinkin railakasta ja orgiotkaan eivät ole niin harvinaisia?
      Käsittääkseni suurin osa naispuolisista oppilaista niissä adventistien yliopistoissa käyttää säännöllisesti ehkäisyä, joten niitä adventisteja ei pääse kauheasti sikiämään lisää?

      • valehtelijalle

        Puhut täyttä paskaa.


    • TurhaankoOpiskelevat

      Jos kerran adventistipastorit esim. Suomessa opiskelevat tavallisissa teologisissa tiedekunnissa - siis samoissa kuin luterilaisetkin papit - niin miten ihmeessä on mahdollista, että he sen jälkeen, kun pääsevät virkaansa, alkavat saarnata adventistista puppua? Eihän oikeiden yliopistojen teologisisssa tiedekunnissa adventismia opeteta.

      • Minun mielestäni kyllä adventistipastorit opiskelevat adventistien omissa oppilaitoksissa ja osa ulkomailla ja valmistuvat sieltä pastoreiksi sun muiksi ...
        Heille opetetaan siellä adventismia...

        Adventistipastoriksi valmistumisessa on eri kriteerit kuin yleisessä teologisessa koulutuksessa !


      • TurhaankoOpiskelevat
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minun mielestäni kyllä adventistipastorit opiskelevat adventistien omissa oppilaitoksissa ja osa ulkomailla ja valmistuvat sieltä pastoreiksi sun muiksi ...
        Heille opetetaan siellä adventismia...

        Adventistipastoriksi valmistumisessa on eri kriteerit kuin yleisessä teologisessa koulutuksessa !

        Muistelen lukeneeni tällä palstalla, että suomalaiset adventistipastorit valmistuisivat suomalaisten yliopistojen teologisista tiedekunnista. Ei kai Suomessa adventistisia yliopistoja ole? Eikös se Timo Flink jopa väitellyt tohtoriksi Helsingin (?) teol.tiedekunnassa? Vai onko Flink Newboldin kasvatti? Vaiko Loma Lindan?


      • juuri.näin
        TurhaankoOpiskelevat kirjoitti:

        Muistelen lukeneeni tällä palstalla, että suomalaiset adventistipastorit valmistuisivat suomalaisten yliopistojen teologisista tiedekunnista. Ei kai Suomessa adventistisia yliopistoja ole? Eikös se Timo Flink jopa väitellyt tohtoriksi Helsingin (?) teol.tiedekunnassa? Vai onko Flink Newboldin kasvatti? Vaiko Loma Lindan?

        Flink kävi Newboldin, eli on aivopesty adventistien oppilaitoksessa.
        Kun Timo Flink väitteli tohtoriksi, niin eikös se vastaväittelijä ollutkin joku Newboldin opettajista. Aika hyvin sämplätty juttu?


      • Exap

        Niin, muutama vuosikymmen sitten Suomestakin oli Newboldiin vielä tunkua, mutta nykyisin ei juuri kukaan sinne enää ole lähtemässä. Syitä on tietysti monia, mutta eiköhän ne todelliset syyt löydy ihan kirkon sisältä ja opista.


      • juuri.näin kirjoitti:

        Flink kävi Newboldin, eli on aivopesty adventistien oppilaitoksessa.
        Kun Timo Flink väitteli tohtoriksi, niin eikös se vastaväittelijä ollutkin joku Newboldin opettajista. Aika hyvin sämplätty juttu?

        Hei!

        Katso etusivulla täällä; https://timoflink.wordpress.com/

        Siellä on opintohistoria.

        Opintopolkua voi olla monilla paljon. Monilla on 30- kieppeissä parikin maisterin tutkintoa, ja tohtorin arvoja on 30- kesäisillä. Pari yliopistotutkintoa takaa työtä.

        Peruskurssitaso antaa hyvät valmiudet ymmärtää ja hakea tietoa eri tieteiden aloilla. Maisteritasolla mennään jo kvalifikoituun asiantuntemukseen, ja on tarpeen työelämässä papereina työtä hakiessa.

        Raamatun tutkimus on huipussaan tänään. Tietoia vaille ei jää. Lähinnä on kyse tiedon valinnan ongelmista. 1800 luvun uskonpuhdistus alkoi alkeista Raamatun tiedossa. Jeesus Kristus- Jumalan kunnia evankeliumin missio oli ollut kateissa paljolti yli 1000 vuotta. 1500 - 1800 luvun herätys/ uskonpuhdistus toi evankeliumin Jeesus Kristus Jumalan evankeliumin kunnia; Ilm 14:6-13 -on maininta.
        Heränneet lähtivät tiedon alkeista uskonpuhdistuksen alussa. Kun joku innokas löysi jotakin tietoa Raamatusta, syntyi ympärille kuulijoita, ja näistä kasvoi globaaleja hengellisiä järjestöjä joista yli puoli tusinaa vaikuttaa tänäänkin minunkin 70 000 asukkaan kotikaupungissani.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Tämä Timo Flinkin blogin päällekirjoitus kertoo jo paljon...

        " Adventistiteologin kynästä

        Timo Flinkin adventistista teologiaa"


      • Ja täältähän tämä koulutus näkyy:

        "Teologisia opintoja, Helderberg College, Etelä-Afrikka, 1999.
        Teologian maisteri, Newbold College, Englanti, 2002.
        Teologian tohtori, Joensuun yliopisto, 2009."


      • Ensin Adventistinen "aivopesu" ja sitten sen puolustelu palkkaa vastaan... "Sitä kuusta kuuleminen jonka alla asuu."


      • juuri.näin kirjoitti:

        Flink kävi Newboldin, eli on aivopesty adventistien oppilaitoksessa.
        Kun Timo Flink väitteli tohtoriksi, niin eikös se vastaväittelijä ollutkin joku Newboldin opettajista. Aika hyvin sämplätty juttu?

        Väitöstutkimukseni tein Joensuun yliopistossa (nyk. Itä-Suomen yliopisto). Vastaväittäjäni tuli Ruotsista, eikä ole adventisti.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ensin Adventistinen "aivopesu" ja sitten sen puolustelu palkkaa vastaan... "Sitä kuusta kuuleminen jonka alla asuu."

        Aivopesupuheenne jätän omaan arvottomuuteensa.


      • Pastorinna
        juuri.näin kirjoitti:

        Flink kävi Newboldin, eli on aivopesty adventistien oppilaitoksessa.
        Kun Timo Flink väitteli tohtoriksi, niin eikös se vastaväittelijä ollutkin joku Newboldin opettajista. Aika hyvin sämplätty juttu?

        Juu, niin, paitsi että Timo Flink ei tietääkseni ole koskaan opiskellut Newboldissa... eikä Helsingissä teologisessa... ja paitsi että vastaväittäjänä oli Tommy Wasserman Örebroon teologisesta seminaarista...


      • TimoFlink kirjoitti:

        Aivopesupuheenne jätän omaan arvottomuuteensa.

        Kennonpa sinulle Timo esimerkiksi vertauksen...

        Yksi minun 3 pojastani käy nyt mopokoulua ja oli eilen ajotunnilla niin että ajaa mopoa keskustassa viestintäkuuloke korvassaan niin että opettaja ajaa takana autolla antaen ohjeita miten tulee toimia...
        Tähän asiaan annoin pojalleni neuvoja että opettajaa tulee kuunnella kaikessa, risteyksissä sun muissa, mutta ennen kaikkea sinun pitää itse nähdä ympäristösi ja siellä liikkuva liikenne ja sinun pitää itse tehdä oikeat päätökset koska et voi tietää ketä tulee mistäkin ja miten muut noudattavat liikennesääntöjä ! Se että olet liikennesäännöissä oikeassa ei turvaa kuitenkaan aina henkeäsi varsinkaan ajettaessa kevyellä mopolla suhteessa raskaaseen liikenteeseen.

        Ymmärsitkö pointin suhteessa adventismiin ja sen koulutukseen !


      • Pastorinna kirjoitti:

        Juu, niin, paitsi että Timo Flink ei tietääkseni ole koskaan opiskellut Newboldissa... eikä Helsingissä teologisessa... ja paitsi että vastaväittäjänä oli Tommy Wasserman Örebroon teologisesta seminaarista...

        Pastorinna
        " paitsi että Timo Flink ei tietääkseni ole koskaan opiskellut Newboldissa... "
        ____________________`

        Onko tämä huijausta ?

        https://timoflink.wordpress.com/about/


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Kennonpa sinulle Timo esimerkiksi vertauksen...

        Yksi minun 3 pojastani käy nyt mopokoulua ja oli eilen ajotunnilla niin että ajaa mopoa keskustassa viestintäkuuloke korvassaan niin että opettaja ajaa takana autolla antaen ohjeita miten tulee toimia...
        Tähän asiaan annoin pojalleni neuvoja että opettajaa tulee kuunnella kaikessa, risteyksissä sun muissa, mutta ennen kaikkea sinun pitää itse nähdä ympäristösi ja siellä liikkuva liikenne ja sinun pitää itse tehdä oikeat päätökset koska et voi tietää ketä tulee mistäkin ja miten muut noudattavat liikennesääntöjä ! Se että olet liikennesäännöissä oikeassa ei turvaa kuitenkaan aina henkeäsi varsinkaan ajettaessa kevyellä mopolla suhteessa raskaaseen liikenteeseen.

        Ymmärsitkö pointin suhteessa adventismiin ja sen koulutukseen !

        Sinä selkeästi et tiedä adventtikirkon teologisen koulutuksen tasosta oikein mitään. Newbold Collegessa professorini toistivat toistamistaan sitä, että pitää opetella ajattelemaan itse omilla aivoillaan, koska koskaan ei voi tietää etukäteen millaisia kysymyksiä ja haasteita joutuu pohtimaan. Olen tästä periaatteesta aivan samaa mieltä. Koska olen ajatellut ihan omilla aivoillani, olen adventisti.


      • TimoFlink kirjoitti:

        Sinä selkeästi et tiedä adventtikirkon teologisen koulutuksen tasosta oikein mitään. Newbold Collegessa professorini toistivat toistamistaan sitä, että pitää opetella ajattelemaan itse omilla aivoillaan, koska koskaan ei voi tietää etukäteen millaisia kysymyksiä ja haasteita joutuu pohtimaan. Olen tästä periaatteesta aivan samaa mieltä. Koska olen ajatellut ihan omilla aivoillani, olen adventisti.

        Niin siellä Adventistien "omassa koulutuksessa" annetaan teille "aseet" miten milloinkin pitää puolustella Ellen harhoja ja miten tulkita raamattua erheellisesti että se juuri sopii adventismiin...
        Tätä se on... ja kun tätä tarpeeksi kauan jauhaa niin herkempi sokaistuu totuudelle ja alkaa ajatella kuin adventisti ja on näin "aivopesty" pois raamatun totuudesta useassa kohdassa.
        Onneksi näitäkin on, jotka myöhemmin "valaistuvat" ja alkavat ymmärtää kohtia jotka menevät ohi raamatun eivätkä ole sopusoinnussa sen todellisen ilmoituksen kanssa.

        Ps. Samankaltainen ongelma on myös näkyvillä yleisellä Helsingin Yliopiston Eksegetiikan osastolla jossa monet ns. "liberaaliteologit" hallitsevat ja syöttävät jos jotakin puppua nuorten opiskelijoiden päähän niin että heidän on jopa vaikea uskoa koko raamattua.


      • b.t.w
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Tämä Timo Flinkin blogin päällekirjoitus kertoo jo paljon...

        " Adventistiteologin kynästä

        Timo Flinkin adventistista teologiaa"

        Miksi ihmettelet Timon uskoa maailman nuoresta iästä vaikka itselläsi on juuri sama usko ?


      • b.t.w kirjoitti:

        Miksi ihmettelet Timon uskoa maailman nuoresta iästä vaikka itselläsi on juuri sama usko ?

        Jaa... Vai että sama usko kuin Timolla... Kristukseen ehkä suurpiirteittäin... mutta muu on puppua sinulta ja vääristelyä kaiketi tahallisesti...
        Tai sitten et edes ymmärrä mitä ns. "nuoren maan kreationismi" edes tarkoittaa...

        Tutkipa vähän ajatuksiani tuolta .......> http://otakoppi.webnode.fi/news/luomiskertomuksesta-ja-ns-nuoren-maan-kreationismista-vahan/


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jaa... Vai että sama usko kuin Timolla... Kristukseen ehkä suurpiirteittäin... mutta muu on puppua sinulta ja vääristelyä kaiketi tahallisesti...
        Tai sitten et edes ymmärrä mitä ns. "nuoren maan kreationismi" edes tarkoittaa...

        Tutkipa vähän ajatuksiani tuolta .......> http://otakoppi.webnode.fi/news/luomiskertomuksesta-ja-ns-nuoren-maan-kreationismista-vahan/

        Ja lainataanpa pätkä blogistani selvennökseksi sinulle jos vaikka omaat jonkinasteisen lukihäiriön:

        "Niin selvennökseksi sanon tähän vielä että nämä ovat vain osittain minun "omia pähkäilyjäni" joissa yritän sovittaa Raamatun alkukieltä rationaaliseksi kokonaisuudeksi... ja näiden 2 Moos 2:13,14 jakeiden nojalla ei voi tulla oikein päätökseen mikä tukisi ns. "nuoren maan kreationismia"...

        Mutta Raamattu ei tue myöskään evoluutio-teoriaa, koska Raamattu toistaa 9 kertaa kuinka Jumala loi eläimet "Lajiensa mukaan" ja jopa samassa järjestyksessä kuin kehitysopin kannattajat asiaa selittävät... :O

        Myös alkukielessä on yksi mielenkiintoinen kohta eli 1 Moos 1:2 joka sanoo "Maa oli autio ja tyhjä" niin kieliopillisesti tämän lauseen voi kääntää oikein kahdella tavalla eli " Maa oli autio ja tyhjä" tai " Maa tuli autioksi ja tyhjäksi" ja eräät vaihtoehtoiset Englantilaiset käännökset tekevätkin niin...

        " hā-yə-ṯāh "= oli / tuli autioksi !


        Tieteellinen tutkimus väittää että asteroidit tai komeetat ovat saattaneet tappaa elämän maapallolta jo jopa kahdesti...

        ___________

        Ja kertaus vielä: ja näiden 2 Moos 2:13,14 jakeiden nojalla ei voi tulla oikein päätökseen mikä tukisi ns. "nuoren maan kreationismia"...


        Onko ymmärretty ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin siellä Adventistien "omassa koulutuksessa" annetaan teille "aseet" miten milloinkin pitää puolustella Ellen harhoja ja miten tulkita raamattua erheellisesti että se juuri sopii adventismiin...
        Tätä se on... ja kun tätä tarpeeksi kauan jauhaa niin herkempi sokaistuu totuudelle ja alkaa ajatella kuin adventisti ja on näin "aivopesty" pois raamatun totuudesta useassa kohdassa.
        Onneksi näitäkin on, jotka myöhemmin "valaistuvat" ja alkavat ymmärtää kohtia jotka menevät ohi raamatun eivätkä ole sopusoinnussa sen todellisen ilmoituksen kanssa.

        Ps. Samankaltainen ongelma on myös näkyvillä yleisellä Helsingin Yliopiston Eksegetiikan osastolla jossa monet ns. "liberaaliteologit" hallitsevat ja syöttävät jos jotakin puppua nuorten opiskelijoiden päähän niin että heidän on jopa vaikea uskoa koko raamattua.

        Kuten tavallista kopittelijan on vaikea pysyä asiallisena - hän käy jälleen kirjoituksissaan ihmisten kimppuun - arvostelee ihmisiä hakien siten tukea omille päättelyilleen ..

        Tämä voi tietysti sivullista ihmetyttää, on selvä asia että jos kopittelija "katsoisi peiliin" ja käyttäisi samaa alhaista taktiikkaansa "omista puheistaan" niin siinä sitä vasta olisi kirjoittamista olisi .. Sitä on tuskin kuitenkaan odotettavissa - koska kopittelija luulee, että hän tietää "paremmin" ihmisten ajatukset kuin ihmiset itse - vaikka hän ei edes tiedä mitä itse höpisee - välitiloineen ja ikuisine piinoineen ja kieltää jyrkästi jopa sen että Jeesus olisi kuollut ristillä ... Jeesus vain erkani ruumiistaan ja meni saman tien taivaaseen ja meni saarnaamaa (välitilassa oleville?) sinne "niin minne?"..

        Että mies jolla itsellään niin sekavat selitykset uskostaan ja vielä sekavammat muiden uskosta viitsiikin puhua palturia muista ihmisistä ..

        alex


      • Kato perskärpänen heräs... :D


    • villiä.menoa
    • Adventtikirkon omat koulut ovat samojen tosiasioiden alla kuin muidenkin uskonnollisten aatteiden omat koulut tai muiden ideologioiden, kuten kommunistien sisäiset koulutusjärjestelmät, eli ne ovat lähinnä lahkon omaan käyttöön.

      Adventistien alemmissa kouluissa oppii varmasti hyvin lukemaan ja kirjoittamaan, sekä perusasiat, kuten Suomen peruskoulussa.

      Mutta kun menemme ylempiin oppiasteisiin, niin kannattaa kiertää kaukaa, mikäli et ole adventisti ja tarvi papereita lahkon sisäiseen hierarkiaan.

      Jos työpaikkasi tulee olemaan vaikkapa adventtikirkon oma sairaala, niin opiskele halvalla lahkosi koulussa vaikka lääkäriksi, mutta jos aiot työskennellä myös lahkon ulkopuolella, niin suositan opiskelupaikaksi jotain muuta tahoa.

      Toisaalta tilanteen kertoo hyvin se, että adventistit voisivat opiskella vaikka miksi tohtoriksi lahkon sisällä, omissa kouluissa, mutta sitten kuitenkin opiskellaan ulkopuolella määrätyt tutkinnot, eli kyllä siellä itsekin tiedetään, että jos halutaan ulkopuolista kunnioitusta ja arvostusta, niin sitten on parempi hankkia paperit jostain muualta, eli oikeasti arvostetuista opinahjoista.

      Kai tuossa mainitsikin jo akreditoinnin, joka on meillä hieman oudompi käsite.

      Maailmalla esimerkiksi yliopiston perustaminen on aika helppoa, eli lähes kuka tahansa voi perustaa yliopiston (university) nimellä kulkevan opinahjon ja monille tulee varmaan roskapostia jonkin New Knowledge Universityn kirjekurssilta, jolla voit saada 5000 dollarin hintaan teologian tohtorin oppiarvon, jos opiskelu ei muuten maistu. Muuten ihan kiva, mutta paperilla ei vain tee yhtään mitään, koska New Knowledge University ei ole akreditoitu viralliseksi yliopistoksi, vaikka käyttää sellaista nimeä.

      Seuraavan linkin takana Patriot Bible Universityn hienot nettisivut:

      http://www.patriotuniversity.org/

      Todellisuus on tätä:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Patriot_Bible_University

      https://en.wikipedia.org/wiki/Patriot_Bible_University#/media/File:PatriotUniversity.jpg

      Tuo lato, jota kreationistit kutsuvat yliopistokseen, joka tuottaa mm. väitöskirjoja kreationistien tarpeisiin, ei ole akreditoitu oikea yliopisto, vaan se on kreationistien leikkiyliopisto, jonka tekemiä "väitöskirjoja" lainaillaan esim. Suomessa adventtikirkon tiloissa luennoilla vaikkapa Pekka Reinikaisen toimesta.

      Mainio kreationisti, Patriot Bible Universityssä väitöskirjan suorittanut Kent Hovind ei onnistunut piilottelemaan väitöskirjaansa, vaan se on luettavissa myös netistä ja kyseinen väitöskirja kertonee näiden kirkkojen yliopistojen tasosta ihan riittävästi:

      http://rationalia.com/gawdzilla/kent-hovind-doctoral-dissertation.pdf

      Hello, my name is Kent Hovind, aloittaa Kent ja siinäpä olisi suomalaisella väitöskirjan tarkastajalla naurussa pitelemistä.

      Joten jos et osaa lukea ja kirjoittaa, niin sen opit adventistien koulussa kuten muuallakin.

      Kun opiskelet hieman ylemmällä tasolla, niin jos et aio hankkia koulutusta vain adventtikirkon sisäiseen käyttöön, kierrä lahkon koulut kaukaa ja opiskele jossain oikeasti arvostetussa yliopistossa, kuten adventtikirkon hierarkiassa ylempänä olevat itsekin tekevät.

      • Pienenä lisäyksenä tähän akkreditointiin sellainen yksityiskohta, että esim. USA:ssa niitä antaa United States Department of Education, eli Yhdysvaltain opetusministeriö, joka on ainoa virallinen taho, joka saa hyväksyä koulun ja sen tason, eli onko annettu opetus hyväksyttävää virallisilla mittareilla.

        Koska uskovaiset ovat tunnetusti rehellistä väkeä, niin he koettavat sotkea soppaa ja ovat perustaneet omia akkreditointitehtaita, eli tuossa wikipedian linkissäkin mainittu American Accrediting Association of Theological Institutions (AAATI), jolla koetetaan hämätä kuluttajia sillä, että jonkin kirkon koululla olisi jokin virallinen hyväksyntä opetuksen tason ja laadun suhteen.

        Uskovaisilla on lukuisia vastaavia hämäysfirmoja tuottamassa muka-akkreditointeja, kuten:

        Association of Accredited Bible Schools
        Association of Christian Colleges and Theological Schools
        Association of Independent Christian Colleges & Seminaries
        Association of Reformed Theological Seminaries
        Council for the Accreditation of Correspondence Schools
        Council on Postsecondary Christian Education
        National Academy of Higher Learning
        Professional Board of Education

        Jne jne jne jne jotka myöntävät erilaisille järjestöille ja heidän kouluilleen virallisen oloisia akkreditointeja, joiden papereiden todellinen arvo olisi lähinnä vessassa takapuolen pyyhkimisessä.

        Eli jos olet menossa jonkin lahkon kouluun USA:ssa opiskelemaan ja koululle on myöntänyt akkreditoinnin hienolta kalskahtava Association of Reformed Theological Seminaries, niin kierrä kaukaa, koska se on huijausta. Koulusta saamallasi paperilla et tee yhtään mitään.


      • omalehmä
        bushmanni kirjoitti:

        Pienenä lisäyksenä tähän akkreditointiin sellainen yksityiskohta, että esim. USA:ssa niitä antaa United States Department of Education, eli Yhdysvaltain opetusministeriö, joka on ainoa virallinen taho, joka saa hyväksyä koulun ja sen tason, eli onko annettu opetus hyväksyttävää virallisilla mittareilla.

        Koska uskovaiset ovat tunnetusti rehellistä väkeä, niin he koettavat sotkea soppaa ja ovat perustaneet omia akkreditointitehtaita, eli tuossa wikipedian linkissäkin mainittu American Accrediting Association of Theological Institutions (AAATI), jolla koetetaan hämätä kuluttajia sillä, että jonkin kirkon koululla olisi jokin virallinen hyväksyntä opetuksen tason ja laadun suhteen.

        Uskovaisilla on lukuisia vastaavia hämäysfirmoja tuottamassa muka-akkreditointeja, kuten:

        Association of Accredited Bible Schools
        Association of Christian Colleges and Theological Schools
        Association of Independent Christian Colleges & Seminaries
        Association of Reformed Theological Seminaries
        Council for the Accreditation of Correspondence Schools
        Council on Postsecondary Christian Education
        National Academy of Higher Learning
        Professional Board of Education

        Jne jne jne jne jotka myöntävät erilaisille järjestöille ja heidän kouluilleen virallisen oloisia akkreditointeja, joiden papereiden todellinen arvo olisi lähinnä vessassa takapuolen pyyhkimisessä.

        Eli jos olet menossa jonkin lahkon kouluun USA:ssa opiskelemaan ja koululle on myöntänyt akkreditoinnin hienolta kalskahtava Association of Reformed Theological Seminaries, niin kierrä kaukaa, koska se on huijausta. Koulusta saamallasi paperilla et tee yhtään mitään.

        Mielenkiintoista...!


      • bushmanni kirjoitti:

        Pienenä lisäyksenä tähän akkreditointiin sellainen yksityiskohta, että esim. USA:ssa niitä antaa United States Department of Education, eli Yhdysvaltain opetusministeriö, joka on ainoa virallinen taho, joka saa hyväksyä koulun ja sen tason, eli onko annettu opetus hyväksyttävää virallisilla mittareilla.

        Koska uskovaiset ovat tunnetusti rehellistä väkeä, niin he koettavat sotkea soppaa ja ovat perustaneet omia akkreditointitehtaita, eli tuossa wikipedian linkissäkin mainittu American Accrediting Association of Theological Institutions (AAATI), jolla koetetaan hämätä kuluttajia sillä, että jonkin kirkon koululla olisi jokin virallinen hyväksyntä opetuksen tason ja laadun suhteen.

        Uskovaisilla on lukuisia vastaavia hämäysfirmoja tuottamassa muka-akkreditointeja, kuten:

        Association of Accredited Bible Schools
        Association of Christian Colleges and Theological Schools
        Association of Independent Christian Colleges & Seminaries
        Association of Reformed Theological Seminaries
        Council for the Accreditation of Correspondence Schools
        Council on Postsecondary Christian Education
        National Academy of Higher Learning
        Professional Board of Education

        Jne jne jne jne jotka myöntävät erilaisille järjestöille ja heidän kouluilleen virallisen oloisia akkreditointeja, joiden papereiden todellinen arvo olisi lähinnä vessassa takapuolen pyyhkimisessä.

        Eli jos olet menossa jonkin lahkon kouluun USA:ssa opiskelemaan ja koululle on myöntänyt akkreditoinnin hienolta kalskahtava Association of Reformed Theological Seminaries, niin kierrä kaukaa, koska se on huijausta. Koulusta saamallasi paperilla et tee yhtään mitään.

        bushmanni kirjoitti: «Jne jne jne jne jotka myöntävät erilaisille järjestöille ja heidän kouluilleen virallisen oloisia akkreditointeja, joiden papereiden todellinen arvo olisi lähinnä vessassa takapuolen pyyhkimisessä.»

        Vessapaperin kuuluu olla miellyttävän pehmeää ja taipuisaa, mutta samalla sen pitää kestää kohtalaisen hyvin mekaanista painetta. Takamuksen ihon toistuva altistuminen karhealle hankaukselle tuottaa kiusallisia oireita ja paperin reikiintyminen kesken käytön on sekin aika harmillista.

        Suomessa on vahva osaaminen pehmopaperien valmistuksessa ja sen verran voisi olla terveesti ylpeä suomalaisuudestaan, ettei nyt sentään ehdota jonkin amerikkalaisen humpuukikonttorien myöntämiä akkreditointipapereita takapuolen pyyhkimiseen.


      • v.aari kirjoitti:

        bushmanni kirjoitti: «Jne jne jne jne jotka myöntävät erilaisille järjestöille ja heidän kouluilleen virallisen oloisia akkreditointeja, joiden papereiden todellinen arvo olisi lähinnä vessassa takapuolen pyyhkimisessä.»

        Vessapaperin kuuluu olla miellyttävän pehmeää ja taipuisaa, mutta samalla sen pitää kestää kohtalaisen hyvin mekaanista painetta. Takamuksen ihon toistuva altistuminen karhealle hankaukselle tuottaa kiusallisia oireita ja paperin reikiintyminen kesken käytön on sekin aika harmillista.

        Suomessa on vahva osaaminen pehmopaperien valmistuksessa ja sen verran voisi olla terveesti ylpeä suomalaisuudestaan, ettei nyt sentään ehdota jonkin amerikkalaisen humpuukikonttorien myöntämiä akkreditointipapereita takapuolen pyyhkimiseen.

        Se tunne kun sormi menee vessapaperin läpi...


      • bushmanni kirjoitti:

        Pienenä lisäyksenä tähän akkreditointiin sellainen yksityiskohta, että esim. USA:ssa niitä antaa United States Department of Education, eli Yhdysvaltain opetusministeriö, joka on ainoa virallinen taho, joka saa hyväksyä koulun ja sen tason, eli onko annettu opetus hyväksyttävää virallisilla mittareilla.

        Koska uskovaiset ovat tunnetusti rehellistä väkeä, niin he koettavat sotkea soppaa ja ovat perustaneet omia akkreditointitehtaita, eli tuossa wikipedian linkissäkin mainittu American Accrediting Association of Theological Institutions (AAATI), jolla koetetaan hämätä kuluttajia sillä, että jonkin kirkon koululla olisi jokin virallinen hyväksyntä opetuksen tason ja laadun suhteen.

        Uskovaisilla on lukuisia vastaavia hämäysfirmoja tuottamassa muka-akkreditointeja, kuten:

        Association of Accredited Bible Schools
        Association of Christian Colleges and Theological Schools
        Association of Independent Christian Colleges & Seminaries
        Association of Reformed Theological Seminaries
        Council for the Accreditation of Correspondence Schools
        Council on Postsecondary Christian Education
        National Academy of Higher Learning
        Professional Board of Education

        Jne jne jne jne jotka myöntävät erilaisille järjestöille ja heidän kouluilleen virallisen oloisia akkreditointeja, joiden papereiden todellinen arvo olisi lähinnä vessassa takapuolen pyyhkimisessä.

        Eli jos olet menossa jonkin lahkon kouluun USA:ssa opiskelemaan ja koululle on myöntänyt akkreditoinnin hienolta kalskahtava Association of Reformed Theological Seminaries, niin kierrä kaukaa, koska se on huijausta. Koulusta saamallasi paperilla et tee yhtään mitään.

        Hyvä veli Bushmanni, tietosi USAlaisesta akkreditointijärjestelmästä kaivaa selvästi pientä päivitystä.

        Ensinnäkin Department of Education ei akkreditoi mitään. Lain määräysten mukaan sillä on velvollisuus kirjata ja luetteloida akkreditoidut yliopistot, mutta itse se ei akkreditointeja myönnä.

        Kaikki akkreditointeja myöntävät organisaatiot ovat siis yksityisiä. Perinteisesti arvostetuin akkreditointi on alueellinen (regional) joita on kaikkiaan kuusi ja jotka kattavat kaikki maan eri alueet. Nämä tekevät akkreditointeja myös maan rajojen ulkopuolelle - tietenkin lihavaa rahatukkoa vastaan. Yleensä alueellisesti akkreditoidut laitokset ovat teoreettiseen opetukseen ja tutkimukseen keskittyviä yliopistoja.

        Näiden lisäksi on 52 koko USAn alueen kattavaa muuta tunnustettua akkreditointiorganisaatiota ja näiden lisäksi lukuisa määrä erilaisten ammattialojen organisaatioita, jotka nekin voivat olla erittäin tärkeitä, vaikka eivät opetusministeriön luettelossa olisikaan. Esimerkiksi on pari opetusministeriön tunnustamaa etäopiskelun akkreditoijaa. Tai on American Bar Association, joka myöntää lakitieteellisille tiedekunnille akkreditointeja. Tilanne on sikäli kimurantti, että paremmat yliopistot eivät hyväksy opintosuorituksia kuin laitoksista, joilla on nk. alueellinen akkreditointi, mutta täysin alueellisesta tai muusta opetusministeriön hyväksymästä akkreditoinnista riippumatta, jotkut osavaltiot eivät anna lakimiehille toimilupia kuin siinä tapauksessa, että ovat valmistuneet American Bar Association järjestön akkreditoimasta laitoksesta tai käyneet erikseen suorittamassa lisäopintoja, jotka ovat American Bar Associationin tunnustamia. Tilanne kasvatustieteen osalta on vielä sekavampi. Eri osavaltioilla on omat vaatimuksena opettajan oikeuksille. Näin jokainen parempi yliopisto tarvitsee alueellisen akkreditoinnin lisäksi useita muita akkreditointeja voidakseen tarjota mahdollisimman monelle opiskelijalleen mahdollisuuden toimia tulevassa ammatissaan.

        Kyseessä on siis sekava ja älyttömän kallis järjestelmä ylläpitää. Mutta muhikoot jenkit rauhassa omassa mehussaan. Juttu on väliin hankala myös opiskelijoille, kun erilaiset opiskelijoiden stipendi tai tukijärjestelmät saattavat olla kiinni - yleensä tuosta alueellisesta akkreditoinnista, mutta joissakin tapauksissa jonkun muun organisaation akkreditoinnista.

        Mainittu reformoitu akkreditointi on hyvä henkilölle, joka haluaa johonkin kalvinistiseen kirkkoon työhön. Adventtikirkon akkreditoinnilla ei kaiketi ole merkitystä työnsaantiin kirkon sisällä. Se koskee ennemmin laitoksen oikeutta toimia osana adventtikirkon koulujärjestelmää.

        Adventtikirkon tärkeimmillä yliopistoilla on yleensä hyvät akkreditoinnit, joilla pystyy opiskelualan ammattia harjoittamaan missä vain USAssa ja jotka myös tarjoavat hyvät mahdollisuudet jatko-opintoihin, mutta isommilla kirkon yliopistoista näitä erilaisia akkreditointeja voi olla vaikka kuinka monta - tusina, pari tusinaa... Ja jokainen maksaa - paitsi se adventtikirkon akkreditointi, vaikka on sekin ihan kohtuullisen vaativa prosessi.

        Kai


      • Kai_A kirjoitti:

        Hyvä veli Bushmanni, tietosi USAlaisesta akkreditointijärjestelmästä kaivaa selvästi pientä päivitystä.

        Ensinnäkin Department of Education ei akkreditoi mitään. Lain määräysten mukaan sillä on velvollisuus kirjata ja luetteloida akkreditoidut yliopistot, mutta itse se ei akkreditointeja myönnä.

        Kaikki akkreditointeja myöntävät organisaatiot ovat siis yksityisiä. Perinteisesti arvostetuin akkreditointi on alueellinen (regional) joita on kaikkiaan kuusi ja jotka kattavat kaikki maan eri alueet. Nämä tekevät akkreditointeja myös maan rajojen ulkopuolelle - tietenkin lihavaa rahatukkoa vastaan. Yleensä alueellisesti akkreditoidut laitokset ovat teoreettiseen opetukseen ja tutkimukseen keskittyviä yliopistoja.

        Näiden lisäksi on 52 koko USAn alueen kattavaa muuta tunnustettua akkreditointiorganisaatiota ja näiden lisäksi lukuisa määrä erilaisten ammattialojen organisaatioita, jotka nekin voivat olla erittäin tärkeitä, vaikka eivät opetusministeriön luettelossa olisikaan. Esimerkiksi on pari opetusministeriön tunnustamaa etäopiskelun akkreditoijaa. Tai on American Bar Association, joka myöntää lakitieteellisille tiedekunnille akkreditointeja. Tilanne on sikäli kimurantti, että paremmat yliopistot eivät hyväksy opintosuorituksia kuin laitoksista, joilla on nk. alueellinen akkreditointi, mutta täysin alueellisesta tai muusta opetusministeriön hyväksymästä akkreditoinnista riippumatta, jotkut osavaltiot eivät anna lakimiehille toimilupia kuin siinä tapauksessa, että ovat valmistuneet American Bar Association järjestön akkreditoimasta laitoksesta tai käyneet erikseen suorittamassa lisäopintoja, jotka ovat American Bar Associationin tunnustamia. Tilanne kasvatustieteen osalta on vielä sekavampi. Eri osavaltioilla on omat vaatimuksena opettajan oikeuksille. Näin jokainen parempi yliopisto tarvitsee alueellisen akkreditoinnin lisäksi useita muita akkreditointeja voidakseen tarjota mahdollisimman monelle opiskelijalleen mahdollisuuden toimia tulevassa ammatissaan.

        Kyseessä on siis sekava ja älyttömän kallis järjestelmä ylläpitää. Mutta muhikoot jenkit rauhassa omassa mehussaan. Juttu on väliin hankala myös opiskelijoille, kun erilaiset opiskelijoiden stipendi tai tukijärjestelmät saattavat olla kiinni - yleensä tuosta alueellisesta akkreditoinnista, mutta joissakin tapauksissa jonkun muun organisaation akkreditoinnista.

        Mainittu reformoitu akkreditointi on hyvä henkilölle, joka haluaa johonkin kalvinistiseen kirkkoon työhön. Adventtikirkon akkreditoinnilla ei kaiketi ole merkitystä työnsaantiin kirkon sisällä. Se koskee ennemmin laitoksen oikeutta toimia osana adventtikirkon koulujärjestelmää.

        Adventtikirkon tärkeimmillä yliopistoilla on yleensä hyvät akkreditoinnit, joilla pystyy opiskelualan ammattia harjoittamaan missä vain USAssa ja jotka myös tarjoavat hyvät mahdollisuudet jatko-opintoihin, mutta isommilla kirkon yliopistoista näitä erilaisia akkreditointeja voi olla vaikka kuinka monta - tusina, pari tusinaa... Ja jokainen maksaa - paitsi se adventtikirkon akkreditointi, vaikka on sekin ihan kohtuullisen vaativa prosessi.

        Kai

        Juu, kiitos oikaisusta. Kiireessä mutkia tulee oikoneeksi vähän liikaa.

        Eli kaikkein tärkeintä on käydä läpi kahdet nettisivut ja niiden tiedot.

        Toinen on Council for Higher Education Accreditation:

        http://www.chea.org/

        Ja toinen on opetusministeriö:

        http://ope.ed.gov/accreditation/

        Jos akkreditoinnin myöntämä instanssi tunnistetaan noissa paikoissa, niin sitten asia on melkein ok.

        Melkein siksi, että kuten Kai mainitsi, niin akkreditointi on jaettu useilla eri määreillä, kuten regional, national, international ja jos olet opiskellut koulussa jonka akkreditointi on tyyppiä national, ei opintojen siirtäminen ehkä onnistu kouluun, joka on akkreditoitu regionalin tasoisesti, koska he eivät välttämättä hyväksy national -tason akkreditointia ja opiskelusi sellaisessa valuivat hukkaan ja hommat pitää aloittaa alusta.

        Joten kun valitset kouluasi, niin hyvä nyrkkisääntö on se, että akkreditoinnin on myöntänyt sekä CHEA:n että opetusministeriön hyväksymä taho ja Timon mainitsema Higher Learning Commission on molempien hyväksymä.

        http://www.chea.org/pdf/CHEA_USDE_AllAccred.pdf

        Eli kun listaa tarkastelee, niin Association of Accredited Bible Schools on huijausta ja tuollaisen tahon myöntämä akkreditointi ei ole mistään kotoisin eikä sillä tee mitään, mutta Association for Biblical Higher Education Commission on Accreditation on sekä CHEA:n että hallituksen hyväksymä akkreditointitaho.

        Kun opinahjon sivuilla lukee vaikkapa että "our accrediting agency is recognized by the Council for Higher Education Accreditation and the U.S. Department of Education" niin se on jo askel kohti hyväksyttyä todistusta.


    • Adventtikirkon pääyliopisto, Andrews University on The Higher Learning Commission:n akreditoima yliopisto. HLC itse on sitten tällainen:

      "As a federally recognized accrediting agency, the Higher Learning Commission (HLC) is required to assure that all its member institutions are meeting their Title IV program responsibilities as well as complying with the expectations of specific regulations accreditors must enforce as a part of their recognition by the U.S. Department of Education. Compliance with these requirements by both institutions and HLC is necessary to ensure that institutions accredited by the HLC are eligible for federal financial aid."

      Toisin sanoen Andrews University:llä on USA:n opetusministeriön kriteerit täyttävä akreditointi. Siksi suomalainen opiskelija saa Suomesta opintotukea opiskellessaan Andrewsissa.

      • Timon huomio oli aiheellinen.

        USA:n sekavan systeemin kruunaa se, että sitten opetusministeriö on akkreditoinut akkreditointiin oikeuttavia laitoksia, joilla on opetusministriön myöntämä valtuutus hyväksyä oppilaitoksen antaman opetuksen taso.

        Tilannetta sekavoittaa tietenkin se, että myös tämä taho voi menettää statuksensa antaa virallisia akkreditointeja, joten on oltava tarkkana ja paras tapa tietenkin on tarkistaa sekä yliopiston että sille akkreditoinnin myöntäneen tahon tiedot opetusministeriön sivuilta.

        Eli jos jokin hienolta kalskahtava paikka on ollut virallisesti akkreditointiin hyväksytty taho vuonna 2015, se ei ole sitä välttämättä vuonna 2016.

        Sekavaa ja käytännöllistä.

        http://ope.ed.gov/accreditation/

        Eli kaikki tiet johtavat opetusministeriöön.

        Sitten pitää olla hyvin tarkkana, eli Timon mainitsema The Higher Learning Commission on opetusministeriön hyväksymä taho, mutta rehellisten uskovaisten keksimä National Academy of Higher Learning ei ole sellainen, eli kun tarkistat nimiä virallisilta listoilta, ole hyvin tarkkana, että nimi ei vain näytä sellaiselta pikaisella vilkaisulla, että se on virallisesti hyväksytty, vaan että se on kirjan kirjaimelta kirjoitettu juuri siten kuin se opetusministeriön sivuilta löytyy.


      • KaiAa
        bushmanni kirjoitti:

        Timon huomio oli aiheellinen.

        USA:n sekavan systeemin kruunaa se, että sitten opetusministeriö on akkreditoinut akkreditointiin oikeuttavia laitoksia, joilla on opetusministriön myöntämä valtuutus hyväksyä oppilaitoksen antaman opetuksen taso.

        Tilannetta sekavoittaa tietenkin se, että myös tämä taho voi menettää statuksensa antaa virallisia akkreditointeja, joten on oltava tarkkana ja paras tapa tietenkin on tarkistaa sekä yliopiston että sille akkreditoinnin myöntäneen tahon tiedot opetusministeriön sivuilta.

        Eli jos jokin hienolta kalskahtava paikka on ollut virallisesti akkreditointiin hyväksytty taho vuonna 2015, se ei ole sitä välttämättä vuonna 2016.

        Sekavaa ja käytännöllistä.

        http://ope.ed.gov/accreditation/

        Eli kaikki tiet johtavat opetusministeriöön.

        Sitten pitää olla hyvin tarkkana, eli Timon mainitsema The Higher Learning Commission on opetusministeriön hyväksymä taho, mutta rehellisten uskovaisten keksimä National Academy of Higher Learning ei ole sellainen, eli kun tarkistat nimiä virallisilta listoilta, ole hyvin tarkkana, että nimi ei vain näytä sellaiselta pikaisella vilkaisulla, että se on virallisesti hyväksytty, vaan että se on kirjan kirjaimelta kirjoitettu juuri siten kuin se opetusministeriön sivuilta löytyy.

        Tämä Higher Learning Commission on muuten yksi mainitsemistani kuudesta alueellisesta akkreditointiorganisaatioista. Toimii 19 osavaltion alueella ja sille on siirretty aiemman North-Central Association of Schools and Colleges toimintaoikeudet.

        Tämä on siis Andrews yliopiston tärkein akkreditointi, mutta kyllä Andrewsilla useita muitakin akkreditointeja löytyy. Esim. Andrewsin arkkitehtilinja on NAABn (National Architectural Accrediting Board) hyväksymä ja taloustieteen linja ACBSPn (Acceditation Council for Business Schools and Programs) hyväksymä.

        Kai


    • Juuri.näin

      Olen pannut merkille sen, että näissä adventistien yliopistoissa on tarkkaan mietitty ne linjat, joita sitten koulussa voi valita. Ei yhtään yllätä se, että talouslinja on opetusohjelmassa sekä myös arkkitehtuuri. Adventtikirkko toivoo nimittäin säästävänsä huomattavasti, kun kirkon omaan talouskoneistoon voidaan palkata adventtikirkon oppilaitoksessa valmistunut, johon voidaan luottaa, että päätökset ja kirkon taloudelliset kiemurat pysyvät vain harvojen ja valittujen sisäpiiritietona. On siis kyse luottomiehestä. Myös tuo arkkitehtilinja on hyvin perusteltu, koska kirkon ulkopuolisen arkkitehdin tai arkkitehtitoimiston palkkaaminen esim. uuden kirkkorakennuksen suunnittelijaksi kun tulee maksamaan huomattavasti enemmän, kuin kirkon oman arkkitehdin käyttö, joka tekee suunnittelun melkein talkoohengessä. Tästä on hyvänä esimerkkinä se, miten Suomen adventtikirkko on toiminut ko. asiassa.

      • valehtelijalle

        Lässytä valheitasi ihan vapaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe