Olisi mielekiintoista tietää minkälaisia jännitteitä moottoreidenne mittarit näyttävät.
Laittakaa vaikka konen merkki ja jännite.
Ilmeisesti perämoottoreissa isommat jännitteet kuin autoissa ja se ei ole vika.
Aiheutuuko noista korkeimmista jännitteistä mitään ongelmia.
Koneiden latausjännite kysely
16
443
Vastaukset
- JoukaKahainen
Fluke true-rms 14.4V
- njkfngkjdfjsjfn
Yanmar, laturi on Hitachi. 13,8-14,0 V työntelee.
- 340
Noin 14 V. Koneena VP D6 310
- 012371294
VP D4 14,4 V Erillinen digitaalinen volttimittari, mittaa suoraan akun navoista
- Jammula
Mulla on vanhassa 2T-Jammussa tasasuuntaaja, joka lataa akkua valojohdon sähköstä. Kun ajaa plaanissa, jännite voi olla 18 V, ei ongelmia akussa. Edellinen akku oli paatissa 10v., kunnes lähti maailmalle lunastusauton mukana, jonka uudempi akku on nyt paatissa. Taitaa akku tykätä vain hyvää, kun ladataan välillä isommilla jännitteillä.
- mietippä
Pelkkä jännite ei ole tärkeä, vaan myös virtamäärä. Jos amppeereja on vain muutamia, voi jännite olla isompi. Mulla aurinkopaneeli lataa 17V. , mutta amppeereja max 3.6
- URIkertoosen
mietippä kirjoitti:
Pelkkä jännite ei ole tärkeä, vaan myös virtamäärä. Jos amppeereja on vain muutamia, voi jännite olla isompi. Mulla aurinkopaneeli lataa 17V. , mutta amppeereja max 3.6
U=RI Eli jännite putoaa ellei ämpärit riitä kuormaan. Ei se sun autonkopaneeli lataa 17 voltin jännitteellä jos siihen kytketään iso tyhjä akku.
- kjshkjhd
Vm.2014 150efi Mercury jännite 14,4V
- jammu-setä
Yammu 50 Fetl -11 14,4V ajossa ja 12,6V yön yli ylös-alas kipattu 60Ah 5 vuotta vanha kiinanihme akku. Ajotunnit 160h
- vm41
12v latausjännite ei vielä riitä akkua lataamaan, ei autossa, eikä veneessä, joten latausjännite on aina oltava yli 12v.
Latausteho on sitten eri asia. Perämoottoreissa pienempi kuin autoissa johtuen käytettävien kulutuskohteiden määrästä.- säästämeitä
Miten se perämoottori ne kulutuskohteet määrää? Katselin tuossa talvella semmoista perämoottorivenettä jossa oli 4x350 hp. Oli sähkönkulutus härpäkettä!
- eiongelmaa
säästämeitä kirjoitti:
Miten se perämoottori ne kulutuskohteet määrää? Katselin tuossa talvella semmoista perämoottorivenettä jossa oli 4x350 hp. Oli sähkönkulutus härpäkettä!
Eiköhän 350hp perämoottoreissa ole jo kunnon laturit ihan samalla tavalla kuin autoissa.
- Saaritollo
Voi vm sentään, taas tuli sinne päin tietoa.
Latausjännite pyritään pitämään noin 14,4 voltissa. Autossa ja veneessä, sama juttu. Silloin akku lataantuu täyteen.
Jos laturi jaksaa ylläpitää tätä jännitettä niin latausteho riittää sen hetkiseen laitteiden kulutukseen ja akun lataukseen. Muuten jännite putoaa. Laturin jännitteensäädin rajaa lataustehoa niin että jännite ei nouse liian korkeaksi, eli yleensä sitä 14,4 volttia korkeammaksi.
Vanhemmissa perämoottoreissa on vain tasasuunnin latauspiirissä, ei jännitteensäätöä. Silloin se kone työntää esim 14 Amppeeria täysillä kierroksilla - ja latausjännite nousee niin korkeaksi kuin akun koko ja kunto sallii. Eli akku toimii jännitteensäätimenä. Tässä on paras olla perinteinen märkä lyijyakku, se keittää nestettä kun se täyttyy ja kestää paremmin ylilatausta. Uusi AGM akku voi mennä nopeasti pilalle. - Kalevi2016
Saaritollo kirjoitti:
Voi vm sentään, taas tuli sinne päin tietoa.
Latausjännite pyritään pitämään noin 14,4 voltissa. Autossa ja veneessä, sama juttu. Silloin akku lataantuu täyteen.
Jos laturi jaksaa ylläpitää tätä jännitettä niin latausteho riittää sen hetkiseen laitteiden kulutukseen ja akun lataukseen. Muuten jännite putoaa. Laturin jännitteensäädin rajaa lataustehoa niin että jännite ei nouse liian korkeaksi, eli yleensä sitä 14,4 volttia korkeammaksi.
Vanhemmissa perämoottoreissa on vain tasasuunnin latauspiirissä, ei jännitteensäätöä. Silloin se kone työntää esim 14 Amppeeria täysillä kierroksilla - ja latausjännite nousee niin korkeaksi kuin akun koko ja kunto sallii. Eli akku toimii jännitteensäätimenä. Tässä on paras olla perinteinen märkä lyijyakku, se keittää nestettä kun se täyttyy ja kestää paremmin ylilatausta. Uusi AGM akku voi mennä nopeasti pilalle.Haittaako jos jännite menee 15.2 volttiin.
Voiko akku tai sähkölaitteet räjähtää jo jännite liika korkea, niin kuin kävi kun sähköpyörä sytytti tulipalon.
- VPD6
Jännite koneen digitaalisen mittarin mukaan 14,4 v. Kone VP D6 330 hv
- 28V-on-sopiva
Digimittarilla mitattuna normaalisti 27,5-28V, koneena 470kW Catepillar.
Niin ja 24V sähköjärjestelmä eli ei tarvitse kitistä muka liian korkeasta jännitteestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2824416Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721401Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661366Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011154eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1061121- 841116
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1291074Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä581011- 171899
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15861