Katteellisuus uusista autosta

ihmeromujajakateellisuu

Tääällä on naapurit selväästi kateelleisia kun vaihtaa autoa uudempaan. No ei ihme sillä melkoisia romuja pihalta löytyy. Ihme,että menee katsastuksesta läpi. Eikö se 1500€ romutsupalkkio kelvannut? Ai niin se tais mennä jo.

7

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ali-ihmisrotu

      Jos puuttuu asioiden mahdollistaja eli raha, niin ei niitä uusia autoja tulla ikinä omistamaan.
      Minkä takia ihmisten pitää kadehtia toisten autoja? Keltä se on pois, jos toinen saavuttaa elämässä jotain? Ne on ne valinnat, mitkä vaikuttavat tulevaisuuteen. Jotkut valinnat johtavat siihen, että tullaan saavuttamaan asioita ja jotkut valinnat johtavat siihen, ettei tulla saavuttamaan mitään. Jos ei ole viitsitty käydä kouluja kunnolla, hankkia taitoja ja tietoja, jos vetelehtiminen on maistunut paremmin kuin työnteko, niin sillä pääsee siihen "autuuden tilaan" ettei mitään voi elämässä olla. Kadehtijat voi katsoa peiliin ja miettiä, että no mistähän se johtuu, että naapuri sai ostettua uuden auton ja minä ajelen niillä vanhoilla romuilla?

      • kroisos.pennonen

        Juuri samaa mieltä! Vaikka olisi kuinka kateellinen naapurille se ei vie yhtään lähemmäs sitä uuden auton hankintaa. Jokaisella on mahdollisuus pelata omat korttinsa niin ettei tarvitse olla kateellinen.


    • olensuomalainen-

      Suomessa ei niinkään nähdä vaivaa oman menestymisen eteen, vaan siihen uhrataan suunnattomasti voimavaroja, miten saadaan sen naapurin tms kateudenkohteen asiat perseelleen, että sillä menis vielä huonommin kuin itsellä.

      • huonosijoitus

        Mä taas ihmettelen sitä, että miks täällä vanhassa kerrostalossa jollain on 60 000€ mersu joka vaihtuu vähintään kolmen vuoden välein. Eikö olisi järkevämpää sijoittaa parempaan ja uudempaan asuntoon ja ajella ihan tavallisella autolla?.

        Itse en ole kateelllinen milekkään naapurin uusille autoille jonka arvo romahtaa muutamassa vuodessa. Huono sijoitus. Toki ei millään romuillakaan kannata ajella,mutta 5-10v auto on ihan hyvä vielä joka mulla on 7v vanha Skoda. Tuksin ostan koskaan uuutta autoa,koska sen arvo putoaa muutamassa vuodessa todella jurkästi. korkeentaan jonkun pikkuauton voi ehkä uutena ostaa, mutta tavallisen 1,4-1,6 moottorilla saa muutaman vuoden käytetyn ihan hyvän pelin. Ei tarvitse olla ihan uusi. Toki sitten jos rahaa löytyy miljoonia esim lottovoitto niin ehkä sitten voisin ostaa ihan uuden audin tai jonkun. Tuskin silloinkaan mitään teho peliä esim.ferrari yms. Lottovoitolla asunto on numero1. Eli samantien muuttaisin pois täälltä kerrostalo slummista johkin omakotitaloon tms pois seinän takana asuvista naapureista.


      • VoikoKoskaanOllaTarpeex
        huonosijoitus kirjoitti:

        Mä taas ihmettelen sitä, että miks täällä vanhassa kerrostalossa jollain on 60 000€ mersu joka vaihtuu vähintään kolmen vuoden välein. Eikö olisi järkevämpää sijoittaa parempaan ja uudempaan asuntoon ja ajella ihan tavallisella autolla?.

        Itse en ole kateelllinen milekkään naapurin uusille autoille jonka arvo romahtaa muutamassa vuodessa. Huono sijoitus. Toki ei millään romuillakaan kannata ajella,mutta 5-10v auto on ihan hyvä vielä joka mulla on 7v vanha Skoda. Tuksin ostan koskaan uuutta autoa,koska sen arvo putoaa muutamassa vuodessa todella jurkästi. korkeentaan jonkun pikkuauton voi ehkä uutena ostaa, mutta tavallisen 1,4-1,6 moottorilla saa muutaman vuoden käytetyn ihan hyvän pelin. Ei tarvitse olla ihan uusi. Toki sitten jos rahaa löytyy miljoonia esim lottovoitto niin ehkä sitten voisin ostaa ihan uuden audin tai jonkun. Tuskin silloinkaan mitään teho peliä esim.ferrari yms. Lottovoitolla asunto on numero1. Eli samantien muuttaisin pois täälltä kerrostalo slummista johkin omakotitaloon tms pois seinän takana asuvista naapureista.

        Jossain omakotitalossa on sitten taas asumiskulut korkeemmat ja se on sitten autosta pois. Rahaa pitäisi olla miljoonia ja miljoonia, mielellään miljardeja, niin vähemmän tarttis tinkiä mistään.


    • näinsuomessa

      Kenet sitten tekisit kateelliseks jos asuisit jossain korvessa vaikka kuinka hienossa talossa? Kun asuu köyhien kanssa kerrostalossa ja ajaa uudella premiumautolla, niin naapurin kateellinen kyrpä onkoko ajan lärvi vihreenä ja kärsii unettomuudesta. Se vasta on elämää!

    • qwedsxqwedxqwed

      Miten ne on kateellisia?

      Voihan ne olla, kukin laittaa rahansa parhaakseen katsomallaan tavalla.
      Toisella raha kuluu asioihin mitkä ei näy parkkipaikalla, toisella taas on rahaa parkkipaikalla 40 000 euroa uudessa tai uudehkossa autossa, onhan se huima summa siihen että pääsee työpaikalle, kauppaan jne. Että enemmänkin ihmettelyä kenties..

      No et paljoa asiaa avaa kuitenkaan.
      On meidänkin parkkiksella kalliita autoja, tosin onko ne edes uusia niin ei ehkä yksikään 2016 hankittu tai edes 2015, vanhoja premium autoja mutta kesämökin hintaluokan arvoisia vieläkin.

      Itse olen nuoruuden autokuumeen jälkeen pitänyt nykyistä autoa jo 11 vuotta ja ion pitää sitä edelleenkin, kalleinta auton pitämistä on se että vaihtelee sitä liian tiuhaan toiseen ja usein siis kalliimpaan autoon. Eri asia jos ajaa tosi paljon niin on vertailussa sitten se että onko parempi uusia koko auto useimmin vai korjauttaa, mun tapauksessa korjautus tulee aina halvemmaksi "10tkm" vuotuisilla kilometreillä.

      Perintöä yms voi tietysti hassaa vaikka autoonkin, kuka tekee mitä parhaakseen katsoo.

      Hassu havainto täälläpäin muoilmoo, ns köyhäillistön parkkiksilla on premium autoja, vanhoja siis kuitenkin useimmiten. Kun taas todella kalliin asuinalueen pihoilla ei juuri muita autoja näy kuin vanhoja romuja, ehkä joo ne on talleissa ne bugatit ja ferrarit mutta silti.. joitain nyt sielläkin tuttuja tunteneena niin ei siellä tallissakaan ole kuin se rikkinäinen ruohonleikkuri ja nurmikko ja koko alueen ilme muutenkin samalla tasolla :) Poislukien ihan pienen osaa aluetta taloista tontteineen näkyy se rahakin, vaikka aei ferrari näy pihassa niin näkyy se että talo ainakin maksaa tontteineen aika reippaanlaisesti.

      Asun siis espoossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe