Olen erittäin huolestunut tästä

juhis9luokalta

Elikkä, onko opettajilla muka oikeus käskeä ottamaan pipo pois tunnilla?

Ja jossei tottele niin voiksne antaa jälki-istuntoa, koska eihän suomen laki kiellä pipon pitämistä sisätiloissa. Ja tytötkin saavat pitää pipoa, joten missä on tasa arvo?


Jos valitan tästä jonnekkin niin onko mahollista että saan jotain korvauksia ku opettajat toimi vastoin lakia?


Inb4 vitun jonne.

13

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pipolakiko

      Joo niin. Korvauksia ei voi saada, kun kerran ei ole mitään lakia pipon käytöstä.

    • tyhjät_tynnyrit

      Paleleeko pääsi sisätiloissa ?!
      Mielestäni on typerää pitää pipoja ja toppatakkeja sisätiloissa, tämä touhu on mennyt aivan naurettavaksi.
      Nykyään ei taida olla minkäänlaisia käytöstapoja enää kouluissakaan oppilailla ja opettajat taitavat olla tossukoita.

    • miksipitäävalittaa

      Kylläpä nämä nykyajan nuoret ovat kapinallisia.
      No ei, olen itse kasiluokalla, ja minulla ei ole mitään kyseistä piposääntöä vastaan. Miksi olisi? Miksi pitäisi edes pitää pipoa tai muuta päähinettä tunnilla? Ja sitä paitsi, se on monissa kouluissa luettu ihan omiin sääntöihin, ei Suomen lainsäädännössä ole viittaustakaan, joten se otetaan enemmänkin hyvänä käytöksenä jos lakkia ei pidä. Varmaan samat periaatteet kuin siinä, että pojat ottavat hattunsa pois aina lipunnostossa. Myönnän, etten täysin kyllä ymmärrä, miksi ei lakkia saisi olla tunnilla, mutta ei minulla ole koskaan tarvetta pitää sellaista. Miksi olisi?

      • ikjhgfx

        Kyse onkin tasa-arvosta. Miksi poikien pitää ottaa lakki pois päästä lippua nostettaessa, vaikka olisi jo valmiiksi kylmä? Tytöiltä ei vaadita mitään. Samaan aikaan paasataan jostain ihmeen tasa-arvosta ja nimenomaan naiset vaativat itselleen tasa-arvoisempia oloja. Heitä ei kumminkaan esim. varusmiespalvelukseen, jossa pakkasellakin sanotaan metsässä, että "sotilas ei syö lakki päässä", ja joka jamppa joutuu tyhjentämään pakkinsa paljas klani paistaen viiman viiltäessä paljasta takaraivoa.


      • eivätpääsekouluun

        Kannata islamia, tytöt joutuvat pitämään mustaa kokovartalo kaapua.


    • sdhS

      Alottaja on vitunmoinen kehari pelle.

      • dkshghfjkfj

        Niin, olemmehan tässä nyt ihan yhteiskunnallisen tasa-arvon kysymyksien ytimessä.


      • tällaisiakin_on

        Joo, tämä pelle varmaan protestoi kotona kun äippä käskee pesemään kädet vessakäynnin jälkeen. Mussukkapelleä kun ei saa käskeä mihinkään. Tulee olemaan hankala elämä edessä.


    • päähikoo

      Minun nuoruudessani ei koulussa vaikka oli kuinka pakkasta pidetty pipoa.

    • reksillekanteleen

      Pistä pannumyssy, jos opettaja narisee, se on minun uskonnollinen vakaumus.

    • Toivottavasti on !!!

    • lawww

      Jos opettaja ottaa lakin pois, hän syyllistyy pahoinpitelyyn. Menepäs ottamaan

    • kouluunlähtiä

      Opettaja ei voi käskeä oppilasta ottamaan pipoa pois päästä, eikä somalioppilasta ottamaan sormeaan pois valkoihoisen tytön peräsuolesta. Vain poliisi voi sen tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe