Miten suhtaudun

äitipuolivaiäiti

kun muuttaisin miesystäväni kanssa yhteen ja hänellä on lähes samanikäinen lapsi kuin mitä minä olen. Miten kohtelen häntä lapsipuolena ja itseäni puhuttelen äitipuolena ja millaiset ongelmat minua hänen kanssaan kohtaa. Jos hän ei hyväksy minua ksavattajanaan ja äitipuolena niin miten suhtaudun. Uskon kyllä saavani mieheltä tukea ja kannustusta, mutta tuo ikä on jännä, kun lapsipuoleni on vain reilu 4 v nuorempi kuin minä ja minun pitäisi olla hänen autktoriteetti.
Kaverisuhdetta en halua kuitenkaan vaan haluan olla se aikuinen ja korkeammalla korokkeella ja sitä että lapsi arvostaisi minua äitipuolena eikä hangottelisi joka asiassa vastaan.

10

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoit_su

      Et tosiaan ole mikään kasvattaja, mistä tuon keksit??Miten nuori oikein olet, jos jollekin korokkeelle olet itseäsi nostamassa? Ellei tämä ole trolli, niin tuolla ajatustyylillä suhteenne loppuu ennen kuin kunnolla alkaakaan.

    • toivottavastiolitrolli

      Hänellä on jo äiti. Sä olet hänen isänsä tyttöystävä. Ilmeisesti todellakin hyvin nuori tyttö. Sun tehtävä ei ole kasvattaa miehen lapsia. Se on miehen tehtävä. Sä voit osallistua ja tukea häntä hänen kasvatustehtävissään. Mutta päällepäsmärinä sä et voi toimia.
      Teillä on neljä vuotta ikäeroa. Siinäpä sulle tehtävää, kun yrität saada teini-ikäisen (vai vieläkö nuoremman?) lapsen tykkäämään susta. Sehän pitää sua ihan kurppana neljän vuoden ikäerolla :D.

    • nohuhhuijaa

      Jos ihan aikuisia olette, sinä ja miehen lapsi, niin ei hän halua mitään uutta äitiä eikä äitipuolta. Nauraa sulle jos alat itseäsi äitinä tai äitipuolena esitellä.
      Ajatusmaailmasi on niin lapsellinen, että oliskohan parempi olla seurustelematta aikuisen ihmisen kanssa ja keskittyä oman ikäisiin?

    • oppeliini1

      Hakiessasi sugar daddya ja tunkeutuessasi hänen ja lapsensa ilmapiiriin, miten luulet omanikäistesi lasten suhtautuvan sinuun?
      HE, hän eivät ole ole tyhmiä (kuten sinä) ja saat henkistä saappaanpohjaa takamuksillesi koko ajan. Onko tuo mitä sinä haluat? Mitä sinä etsimällä etsit? Ja sitten saat tilaisuuden haukkua miestä ja hänen lapsiaan kun sinä ITSE harkiten aiot aikaansaada (todennäkoisintä) epäsopua.

      Pysyttele oman kattosi alla ja tapaile tuota vanhaa miestä kotonasi tai missä tahaansa muualla, salli hänen pitä oma kotinsa itseään ja omaa perhettään varten. Kai sinulla ainakin sen verran on aivomolekyylejä jäljellä.

    • oijoijoijavoi

      Ei tietenkään kohtele sua kasvattajanaan ja äitipuolenaan, koska kumpaakaan niistä sinä et ole!

      Sinä et todellakaan ole mikään kasvattaja lähes samanikäiselle ihmiselle kuin itse olet. Lapsellisesta kirjoitustyylistäsi päätellen olisit vieläpä hyvin huono kasvattaja. Joten jätäpä se puoli tämän nuoren vanhemmille.

      Ja kukaan ei voi olla äitipuoli, jos ei ole edes ikänsä puolesta mahdollisuutta olla mikään äiti!

      Sä olet isän tyttöystävä ja sillä siisti. Se riittää sulle ja se riittäää tälle miehesi lapselle. Tärkeintä, että vain tulisitte toimeen keskenänne. Sinä et tosiaankaan ole mikään auktoriteetti. Unohda sellaiset ajatuksetkin. Ei kai sulla vaan ole mielessä, että voisit jotenkin ruveta pomottamaan tätä miehesi lasta, muka oman "asemasi" turvin? Sun asemasi kun sattuu olemaan vain isän tyttöystävä, liian nuori sellainen vieläpä.

      Asetelmanne ei ole kovin hyvä, teidän kenenkään kannalta. Epäluonnollinen tilanne suorastaan. Jos jokaisen luonne natsaa yhteen, niin voi onnistua, mutta vaatii tosiaan sen natsaamisen. Ja varsinkin jos olet aikeissa muuttaa sinne miehen kotiin, sehän on samalla myös sen lapsen koti, joten sinä siinä olet tulokas. En suosittelisi yhteen muuttamista ennen kuin vasta siinä vaiheessa, kun tuo nuori on kokonaan omillaan ja asuu jo muualla, mutta tietenkin sulla on kauhea hinku päästä miehen kanssa yksiin.

      Älä edes yritä isotella ja auktorisoida itseäsi tuolle nuorelle. Siinä pilaat heti kättelyssä kaiken.

      • onpaljonon

        Paljonhan nykysin on semmosia jossa uusi vaimo voi olla nuorempi kuin miehen lapset. Tulee mileen sauli niinistö ja jenni eikä saulin lapset ole saman ikäsiä tai ehkä vanhempia kuin saulin vaimo. Entä katrihelena lapset ja mies tommi?
        MOnesti nuori vaimo on miehen lasten äitipuoli ja kasvattaja vaifkka onkin nuorempi kuin miehen lapset.


    • pääpuskasta

      Ai monesti? Hoh hoijaa.

      Tuskin ikinä.

    • Aika hyvin tuossa on vastattukin. Unohda se vanhemman rooli. Ehkä mielummin kaverin rooli.

      Yoivottavasti miehesi ei myöskään pistä sinua sellaiseen asemaan, että sinun pitäisi jotenkin komentaa / kasvattaa tuota lasta.

      Ota enemmän sellainen tädin rooli. Ole paikalla ja juttele , mutta älä yritä käyttää valtaa, kuin ihan äärimmäisessä hädässä.

      Älä myöskään yritä hakeutua seuraan, jos lapsi ei sitä halua. Älä myöskään mielistele tai lahjo. Juttle, kun on juteltavaa ja ole tukena tarvittaessa.

    • HullujaPuhut

      "Jos hän ei hyväksy minua ksavattajanaan ja äitipuolena niin miten suhtaudun."

      Hyväksyt tilanteen, koska sinä ET ole hänen kasvattajansa. Hän on lähes sinun ikäisesi. Miksi ihmeessä hän alkaisi sinua nöyristelemään ja tottelemaan vain siksi että sinä seurustelet hänen isänsä kanssa? Ei sinulla ole mitään oikeutta alkaa määräilemään (lähes?) aikuista ihmistä. Sinä ET ole mitenkään häntä ylempänä.

      Ziisus mitä idiotismia. Toivottavasti oli provo.

    • Kaikki-mahdollista

      Kunnioitus on ANSAITTAVA sitä ei haluamalla saa. Mutta se on MAHDOLLISTA kyllä hankkia, kunhan omaat itse tarpeeksi nöyryyttä ja viisautta sen hankkimiseen. Silloin ei mitkään ikärajat ole esteenä mihinkään suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe