Alanyan matkailua on edelleen syytä välttää.

Varokaaaa

Alanya on vaikeassa tilanteessa, kun kaksi erillistä uhkaa vainoaa ja kilpailee kumpi pääsee terrorisoimaan ja haittaamaan turismia enemmän. Kurdit ja Isis. Usalla on tiedustelukapasiteettia eniten maailmassa ja kun israelilaiset ovat vielä heidän apuna, niin heihin voi luottaa tällaisissa asioissa.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016042621479747_ul.shtml

22

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alanyassarauhallista

      Sinä tämän jutun kirjoittaja. Kun kopioit linkin iltapäivälehdestä niin oletko käynyt Alanyassa itse koska viimeksi? Kun kirjoittelet uhkakuvia niin olisikohan mahdollista kysyä Alanyassa asuvilta suomalaisilta mikä on todellinen tilanne Alanyassa?
      Alanyassa on rauhallista kuin huopatossutehtaassa. Kaikki ajoneuvot tarkistetaan kun Alanyaan tullaan ja poliiseja on turvaamassa turistien elämää kaikilla tavoin sekä siviilivaatteissa että virkapuvuissaan.
      Teitä vartioidaan 7/24 ja erittäin paljon on saatu laittomia pyrkijöitä kiinni tarkastuspisteissä.
      Jos Alanyassa olisi vaarallista niin aivan varmasti suomalaiset olisivat poistuneet Alanyasta.

      Lisäksi esim Antalya Expo 2016 kaikki ajoneuvot tarkistetaan ennen parkkipaikalle pääsemistä, ja portilla on uusi turvatarkastus.
      Onhan terrorismilla uhattu myös Suomea!

      • IsisNussiiKamelia

        Hätävarjelun liioittelua !

        Suomessa olevat ja isis mieliset muslimit (siis muslimit, jotka noudattavat koraania) suomessa yrittävät pelotella suomalaisia, että he eivät menisi Alanyaan...

        Itse ainakin menen, siellä on ihan turvallista. Minulla on tutuja alanyassa he paremmin tietävät..

        Isisi:t nussivat vain kameleita ja koiria...ei niistä tarvitse välittää...
        he seuraavat vain Profeetta (väärä) Muhammedin sairaita oppeja...


    • samaajauhamista

      Kuten koko maailmaan jos terroristeja alkaa pelkäämään.
      Aivan missä vaan voi terroristit iskeä, viimeisin varoitus on tossa vieressä, eli ruotsiin.
      Kaikkia välimeren aurinkorantoja on varoitettu. ja iskuja on tapahtunut ympäri eurooppaa. Eli jos ei uskalla terroristiuhkan takia matkustaa Alanyaan tai Turkkiin, niin tuskin sitten voi minnekkään muuallekkaan matkustaa!

      • Aurinkolomaa

        En pelkää Alanyaa, mutta meidän Hallitusta.Enemmän pahaa tehneet, kun mitä Alanyassa on sattunut.Ja eikö nyt ollut vaaraa Ruotsiss.


    • ei_koskaan_turkkiin

      Ei kai terroria tarvitse pelätä sen enempää kuin muuallakaan, mutta itse Alanya on kyllä surkein matkakohde, mitä olen nähnyt ja kokenut.

      • Turkkiinkyllä

        Miksi se sitten kiinnostaa vielä?


    • Vastuutanytvanhemmatry

      Kannattaa huomioida tosiaan, että Alanyassa on tuplariski terroriteolle. Sekä Isis ettäkursit kilpailevat kumpi osaa olla inhottavampi Alanyan turisteille. Puolet entisestä määrästä on jo peruneet tai eivät ole varanneet ollenkaan matkoja Alanyaan. Miksi sinäkään menisit? Kun on vähemmän turisteja, niin todennäköisyys terrori-iskun uhriksi on kaksin kertainen normaaliolosuhteisiin nähden. Ei kannata nyt ottaa ylimääräistä riskiä, kun normiriskikin on jo riittävän suuri.

      • kursitkunniaan

        Kurseja mäkin pelkään. Mieluummin menen vaikka jollekin kurssille.


    • corretec

      tulin juuri alkuviikosta alanyasta ja rauhallista oli kun esim. venäläisiä ei ollut missään... ja muutenkin turisteja sopivasti.oli tosi lämmintä ja sain paljon uusia suomalaisia ystäviä....hotellin ruoka olisi tietysti voinut olla parempaakin,mutta eipä tuo matka paljon maksanutkaan !!!

      • Teinitohtori

        En pidä erityisemmin venäläisistä, mutta kyllä upeiden venäläisnaisten puuttuminen katukuvasta on masentavaa nimenomaan Alanyassa. Nyt siellä rahjustavat vain eri-ikäiset suomimummot.


    • Sattuujossatuu

      Minulla on niin kovat vakuutukset, että tapaturmaisesta matkakuolemasta tulee useita satojatuhansia korvausta. On matkavakuutusta, tapaturmavakuutuksia kolme ja henkivakuutuksia kaksi. Tämä asia lieventää terroripelon lähes kokonaan. Minä en ole muutenkaan arkalasta kotoisin, vaan lasken todennäköisyyksiä.

    • Ayda1223

      Turkkilaisena nyt itse voin sanoa, että miksi hypätä riskin eteen? Jos on mahdollisuus viettää lomaa muualla, jossain missä välttämättä ei ole tuplariski tuolle terrori-iskulle, niin onko sinne Turkkiin sitten PAKKO PAKKO lähteä? Itse olen kotoisin Istanbulista ja Antalyan/Alanyan alueella käydään myös joka vuosi, mutta kyllä tämä kesä vietetään Suomessa! Turkin uutisten mukaisesti mitä luen joka päivä, ei tilanne näytä hyvältä eikä me edes uskalleta omaan kotiinkaan sinne enää mennä.

      Ja te jotka sanotte että "kysykää meiltä suomalaisilta jotka asutaan täällä Alanyassa" niin rauhallistahan kaikkialla on...Tiesikö kukaan että esim Belgian ISIS iskuista tai oliko siinä alueella mitenkään levotonta? Enpä usko. Miettikääpäs kahteen kertaan kun lähette kuolemaa kohti, en suosittele.

      • Nayda

        Juuri tuosta syystä, Tomppa, on iso riski jäädä Suomeen. Isis on jo Tukholmassa ja on vain ajan kysymys milloin ruotsinlaiva upotetaan ja Suomessa likainen pommi räjähtää. Siitä syystä matkustan Alanyaan turvaan, tollo.


      • Suomihuvamaaruokahuono

        Noniin onkohan tämä ayda samanlaisia,veijareita kun nämä muutkin hippa Heikit ja pitkän matkan kävelijät,et karkuun vaan ja omaiset saavat jäädä.
        Vanhemmat,sukulaiset,vaimot,lapset ym saivat jäädä,tämäkin sanoo et ei uskalla kotiin mennä mut varmaan muu väki elää normaalia elämää Turkissa vai onko koko suku mukana ?????.
        Aydalle ja muillekkin pitkänmatkan kävelijöille suosittelen Niinisalon rauhanturva joukkojen koulutus keskusta,niistä on kova pula maailmalla.
        Eikä juosta karkuun ja jättää omaiset jos kerta niin on pelottava paikka.
        Mutta Alanyassa kun olin viimeviikolla niin rauhallista,aurinkoista eikä tarvinnut pelätä ei puukkoja eikä puntareita ei huijareita ym muuta kun nauttia lomastaan.
        Mut näille kaiken näköisille tumputtaja Tompille vois sanoa niinkuin Dingo laulaa et menkää apinatarhaan älkääkä tulko ikinä pois.


    • Trollipoliisi

      no paljonko tulee mainoksia tänne? Saako trollit aikaan vähän parempaa tiliä?

    • kone_odottaa

      "no paljonko tulee mainoksia tänne?"
      -Eikö mainostajat todellakaan ymmärrä, että ihmiset käyttää AdBlockkia ja vastaavia?
      Esim. minä en näe yhtään mainosta tällä sivulla, koska en halua.

      "onko sinne Turkkiin sitten PAKKO PAKKO lähteä?"
      -Onko Belgia, Ranska tai Saksalaisten varoittamat Espanja ja Italia kenties turvallisempia?

      Thaimaa, jossa 14-vuotiaat hutsunalut tulee iholle, vaikka vaimon kanssa kavelee, ei todellakaan ole vaihtoehto. Toisekseen, en istu puolta vurokautta koneessa.

      Kanaria (kuuluu Espanjalle) on liian kaukana 737/A320-koneelle. Pahimmassa tapauksessa (vastatuuli) kone on tankattava välillä, joten normaali 6 tuntia voi venyä jopa kahdeksaan tuntiin sillipurkissa.
      muutenkin kyseiset koneet pitäisi siirtää alle tuhannen kilometrin reiteille, ne vaan ovat niin törkeän ahtaita.

      Bulgaria olisi vaihtoehto, mutta sinne ei pääse kolmeksi viikoksi.

      Kreikkaan on ajettu junalla rahaa suomesta, joten minä en niiden toimeentuloa enempää rahoita.

      Kuten huomaat, niin 3-4 tunnin lentomatkan päässä ei todellakaan ole hirveästi rantalomakohteita, jossa on takuulla lämmintä ja aurinkoista.

      Siinä vaiheessa, kun amerikkalaiset sanoo, että nyt jika jenkki pois turkista ja lätkäisevät matkustuskiellon sinne, niin sitten minöäkin uskon, että paikka ei ole turvallinen.
      (Se Jenkkien omien kansalaisten poisvetäminen Turkista koski siellä olevien sotilaiden perheitä)

    • Alanya on mainio lomakohde.Terrori iskuja voi sattua missä maailman kolkassa tahansa.

    • Ihanhyväkäydä

      Kyllä se viikko menee Alanyassa ihan hyvin. Pidempi aika ei kiinnosta. Mukava on ruokailla ravintoloissa kolme ruokailua päivässä. Jokainen ilta istuskelee ns. suomalaisissa baareissa, joihin menee aina selvinpäin ja ottaa 5-8 annosta alkoholia. Päivisin kävelee ympäri kaupunkia. Näin yhdeksän reissua vuodessa kerran kuussa, ei kuitenkaan kesä- elokuussa. Turkin matka on sopiva toukokuussa. Turkissa riittää max. kaksi reissua vuodessa. Ilman näitä baareja en näkisi mitään järkeä mennä koko Turkkiin. Pitkät lennot ovat vastenmielisiä. Kanarialle juuri ja juuri kestää.

    • eipä_mölinä_nappaa

      Minä taas en alle kolmen viikon reissuja tee ollenkaan, ja aina, kun nään suomibaarin soitan välittömästi taksin, ja sanon, että vitun liukaasti johonkin, missä ei ole mattinykästä,meijusuvasta, tai jotain muuta suomalaista mölisijää.
      perunamuussia ja lihapullia saa suomessakin, miksi pitäisi lentää neljä tuntia kuuntelemaan jotain vitun humalaisten mölinää, jota karaokeksi kutsutaan.
      menee ken tahtoo, mutta minä sanon, että ei kiitos.

      • ÄlyHoiMissäOlet

        Kannattaisiko sitten jo vaihtaa kohdetta? Vai mikä Alanyassa vielä kiinnostaa?


      • eipä_mölinä_nappaa
        ÄlyHoiMissäOlet kirjoitti:

        Kannattaisiko sitten jo vaihtaa kohdetta? Vai mikä Alanyassa vielä kiinnostaa?

        Lyhyt lento, takuuvarma aurinko ja meri.


    • suomihyvämaa

      Alanyassa Suomi mummot rahjustas eläkeläisukkojensa kanssa. Illat Suomi Matin baarissa mattinykänen ja tauskit viihdyttää. Osakjeet laskeneet hintansa alle puoleen kukaan ei sinne halua. Itse turkkilaisens haluan olla suomessa tämä hyvää maa. Halpa kalja bile maa vatsakas ulkoilemassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe