Talon rakennus

talonrakakentaja

Te ketkä olette rakentaneet Varkauteen, varsinkin valmistaloja. Paljon teillä suurinpiirtein loppupeileissä tuli koko homma maksamaan? Siinä vaiheessa, kun kaikki oli jo tehty ja tavarat kannettu sisälle. Olisi kiva kuulla vähän summittaisia lukuja, että millä määrällä sitä pitää suurin piirtein varautua jos rakentamaan aikoo. Tarkoitus olisi ihan joku 4mh tyylinen lähteä rakentamaan.

12

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Likiarvopii

      Paketti kertaa kolme. Itse kyllä harkitsisin moneen kertaa rakentamista, kun Varkaudessa on oikeasti paljon hyviä okt taloja mynnissä.

    • syystä

      Kannattavaa hommaa. Hehehe-heh

      Rakennat uuden torpan, niin et saa edes puolta siitä mitä tuli maksamaan jos joutuu myymään. Ei mikään ihme ole, että ei gryndereitä täällä ole...

    • mitässeuraavaks

      Aloittaja vain haaveilee. Elämä on jo ehtoopuolella. Ei oo rahaa rakentaa. Ei osaa ees kirjottaa. Mokoma kakentaja.

    • Ajatusten_Osmajoki

      Ei kannata rakentaa enää uutta taloa taantuville muuttotappiopaikkakunnille. Osta joku muutaman vuoden vanha alennusmyynnistä, jos pakko saada talo. Mieluummin älä osta ollenkaan, jos haluat yhtään sijoituksesi arvon säilyvän tulevaisuudessakin.

      • varkautelainenn

        No onhan se nyt paljon fiksumpaa maksaa omaa pois kun jollekin muulle kuukausittain. Oli arvo tulevaisuudessa millainen tahojaan. Kaiken arvo laskee, oli se sitten auto, tietokone taikka talo. Eikä kannata kyllä tuollaisella ajatusmaailmalla edes miettiä, että muuttotappiokunta, en varmasti sinne muuta taikka osta yhtään mitään. Sillä tavallahan se Varkaus laskee entisestään. Minä ainakin ajattelen positiivisesti Varkaudesta ja aion sinne jäädä. Ne jotka ei viihdy, muuttakoot pois kitisemästä jatkuvasti sen huonontuneesta tilanteesta.


      • NoOletkoTerve

        Lue uudestaan mitä kirjoitat.

        #No onhan se nyt paljon fiksumpaa maksaa omaa pois kun jollekin muulle kuukausittain. Oli arvo tulevaisuudessa millainen tahojaan. Kaiken arvo laskee, oli se sitten auto, tietokone taikka talo. Eikä kannata kyllä tuollaisella ajatusmaailmalla edes miettiä, että muuttotappiokunta, en varmasti sinne muuta taikka osta yhtään mitään. Sillä tavallahan se Varkaus laskee entisestään. Minä ainakin ajattelen positiivisesti Varkaudesta ja aion sinne jäädä. Ne jotka ei viihdy, muuttakoot pois kitisemästä jatkuvasti sen huonontuneesta tilanteesta."


      • Ajatusten_Osmajoki
        varkautelainenn kirjoitti:

        No onhan se nyt paljon fiksumpaa maksaa omaa pois kun jollekin muulle kuukausittain. Oli arvo tulevaisuudessa millainen tahojaan. Kaiken arvo laskee, oli se sitten auto, tietokone taikka talo. Eikä kannata kyllä tuollaisella ajatusmaailmalla edes miettiä, että muuttotappiokunta, en varmasti sinne muuta taikka osta yhtään mitään. Sillä tavallahan se Varkaus laskee entisestään. Minä ainakin ajattelen positiivisesti Varkaudesta ja aion sinne jäädä. Ne jotka ei viihdy, muuttakoot pois kitisemästä jatkuvasti sen huonontuneesta tilanteesta.

        Ajattelit käyttää 200 000-300 000 euroasi Varkauden "pelastamiseen" rakentamalla itsellesi talon?


    • vandapanda

      Nauraaaaa... Minäkin aattelin kunnon kartanon tai kivilinnan pylästä. Heh hrh. Elekää kehata rovoilla. Ei tää oo mikään stadi ei ees vantaa.

      • MantanLakitus

        Jep ja työttömyys% tällä hetkellä noin 20...viisi vuotta eteenpäin, kymmenen vuotta eteenpäin, jokainen näkee miten Varkauden kauppalan on käymässä.


    • Rakennusmääräykset

      Ota huomioon, että nykyisillä rakennusmääräyksillä rakennetut talot lahoavat pystyyn jopa 20-30:ssa vuodessa ja muuttuvat asuinkelvottomiksi jopa alle viidessä vuodessa (vakavat sisäilmaongelmat). Uudet talot eivät kestä enää sitä vähintään 50 vuotta kuten perinteiset. Ongelmia on lukuisia ja pääsyy kaikkiin ongelmiin energiansäästö. Esimerkiksi seinät ovat liian paksut ja rakenteet eivät hengitä riittävästi. Kaikki ilmanvaihto perustuu koneisiin. Jos/kun joku paikka pääsee siellä joskus kosteaksi, se ei kuivu koskaan kuten perinteisissä kuivuu.

      Uuden talon kanssa joutuu herkästi elinikäiseen velkaloukkuun eli talo on purkukuntoinen jo ennen kuin siihen otettu laina on maksettu. Tämä voi tulla monelle yllätyksenä koska perinteisesti on totuttu että talo kestää vähintään isältä pojalle.

      Järkevintä olisi ostaa joku vanha talo ja remontoida se mieleiseksi, mutta tässäkin pitää rajata remontit siten ettei nykyaikaisia energia- ja rakennusmääräyksiä jouduta noudattamaan. Jos lähtee tekemään liian suurta remonttia, tulevat uudet rakennusmääräykset mukaan ja talon joutuu pilaamaan. Ja varsinkin vanhaan taloon jälkikäteen tehdyt energiamuutokset ovat kaikista varmin tie tuhoon, vielä pahempi kuin uusi talo.

    • vieläkintuu

      Uskoo kuka uskoi,mutta aloittaja provoilee. Ei ole rahaa ja yksinäinen on. Haaveilla saa menneistä. Jälkikasvu aikuisia.

    • Notpoor

      200000ekee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe