Jatkuva kiire..

Mitäkä.mies

Mietin että miksi meillä on aina kiire? Itse ajoin reippaasti aamulla ja poliisin mielestä liiankin reippaasti.
Miksi pää ei ymmärrä että parin kymmenen ylinopeus ei jouduta matkan tekoa merkittävästi jos matkaa on muutamia kymmeniä kilometrejä.Myöhästyin tapaamisesta kun piti lappua ottaa vastaan ja vielä poliisin tietokone takkuili,eikä tuloja saatu heti.Yritin kyllä kiilata virkamiestä ja sain tokaisun:Olisit ajanut rajoituksen mukaan niin ehtisit ajoissa..
Olen huomannut myös että harrastan ns.tekokiirettä..Hössäämiseksi kai sitä kutsutaan.
Loppupäivän olenkin sitten phlegmatic-man;) Ja vähän köyhempi..

12

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oi-miksi-ihminen-miksi

      Maailmassa on ihmeteltävää paljon.
      Miksi ihmiset juoksevat metron liukuportaissa ja metroon (ja silti metro saattaa sulkea ovet nenän edestä) vaikka/kun seuraava tulee jo 3 - 5 minuutin kuluttua? Sitten toisessa päässä juostaan runkolinjabussiin vaikka niitäkin kulkee nonstop.
      Vielä pitäisi olla näkemässä, juoksevatko ihmiset kotiinsakin bussipysäkiltä ravaten?
      Ja sitten...niin, mitä sitten? Se onkin mielenkiintoinen arvaus.

      • Mitäkä.mies

        Mitähän tosiaan tapahtuu kun on juossut kotiin vaudilla tai kaahannut.Hellaa ei voi jouduttaa,mutta kai kiireisellä on ollut ruoka yön aromipadassa;)
        Joskus on tietysti minuuttiaikataulu ja ratkaisevalla minuutilla voi myöhästyä lentokentältä.
        Olen jo sentään vähän oppinut.sen että kun on kiire niin ei kannata ottaa lappua tien päällä. Tympii tietysti turha sakko ja vielä enemmän myöhästyminen kun ei kuulu tapoihini.


    • Lentäväluonne

      Jotensakin tähän tapaan meni aforismi jonka olen 'sisäistänyt': Viisaalla ihmisellä ei ole koskaan kiire. Eikä kiireen vaivaama voi olla viisas.

      Sanon siitäkin huolimatta että ajan aina vähän ylinopeutta, mutta kiireen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

      • Mitäkä.mies

        Yleensä miesten elämäntapa on ajaa ylinopeutta tai rivakasti..Huomattavan moni nainenkin ajaa kovaa,ja jopa todella kovaa.Tasa arvo paranee liikenteessäkin.


      • Adhd-liikenteessä

        No en ma tiiiä onko se hyvä tasa-arvon merkki enkä aja lujaa siksi että miehetkin niin tekevät. En aja edes "todella kovaa" vaan omaa vauhtiani joka takaa että katse ja huomio pysyy tiessä, liikenteessä ym. siihen liittyvässä.

        Meitsistä tulee tooosi vaarallinen liikenteessä liian hitaassa vauhdissa kun alan puuhata muuta ... ajankuluksi.


    • Sillä kiireellä ihminen tuntee itsensä tärkeäksi. Ja sehän pönöttää itsetuntoa.
      Mulla se kiire on tilapäisesti pois.Kiireen jatkaminen näissä touhuissa voi johtaa virrenveisuuseen, jota ei itse ole kuulemassa,
      Tilanne on väliaikainen.
      Sinun kiireellä oli yhteiskunnalle positiivinen merkitys, lienee sakkolappu ollut parisataa.
      Onhan se hyvä miettiä, mistä kiire tulee. Onko se itse aiheutettua, ja mitä sillä saavutetaan/ menetetään.
      Kyllä se jatkuva kiire elämänlaatua heikentää.

      • Mitäkä.mies

        Annoin vähän enemmän yhteiskunnalle..Jännä juttu kun on intressi joka valvoo sitä millä nopeudella liikutaan ja nopeammasta liikkumisesta pitää maksaa ja aina vain enemmän kun vauhtia on..
        Eihän kaahaaminen ole leikin asia mutta nykyinen kalusto ja päällystettyjen teiden kunto sallisi paljon suuremmat nopeudet.Nukahtamisiakin tulisi vähemmän.


    • 3_5

      "Kaksi vuotta sitten sain sähköpostiviestin parantumattomasti sairaalta tytöltä New Yorkin sairaalasta. Olen lukenut siitä yhden osan moneen kertaan ja toivon sinun lukevan. Se on tässä:

      HIDAS TANSSI

      Oletko koskaan katsellut lapsia
      karusellissa?

      Tai kuunnellut sateen
      loiskahtavan maahan?

      Seurannut perhosen lepattavaa lentoa?
      Tai tuijottanut aurinkoa hiipuvassa illassa?

      Hidasta toki vauhtia.
      Älä tanssi niin nopeasti.

      Aika on lyhyt.
      Musiikki päättyy.

      Kuljetko päivän läpi
      juoksujalkaa?

      Kuuletko vastauksen
      kun kysyt: Miten voit?

      Kun päivä on ohi
      lepäätkö vuoteessasi?

      satojen seuraavien puuhien
      laukatessa mielessäsi?

      Hidasta toki vauhtia.
      Älä tanssi niin nopeasti.

      Aika on lyhyt.
      Musiikki päättyy.

      Oletko koskaan sanonut lapsellesi,
      että tehdään se huomenna?

      Etkö kiireesi keskellä
      näe hänen murhettaan?

      Oletko koskaan kadottanut
      yhteyttä ystävääsi

      Kun koskaan ei ollut aikaa
      soittaa ja sanoa hei?

      Hidasta toki vauhtia.
      Älä tanssi niin nopeasti.

      Aika on lyhyt.
      Musiikki päättyy.

      Kun juokset päästäksesi jonnekin
      et voi nauttia matkasta.

      Kun huoli ja kiire täyttävät päiväsi,
      on kuin heittäisit lahjan avaamattomana pois.

      Elämä ei ole kilpajuoksu.
      Kulje siis hitaammin.

      Kuuntele musiikkia
      ennen kuin laulu loppuu.

      • Mitäkä.mies

        Kaunis ajatus,tanssi hiljempaa ja nauti matkastasi..Kiiruhtamisella yritetään tietysti saada vapaata aikaa nauttia elämästä.
        Markkinatalous pakotta ikävä kyllä kiiruhtamaan ja hitaat syödään elävältä.Puoliksi syödyt passitetaan kämppäänsä hiljaa tanssimaan.
        Vauhtini on varmasti hidastunut jo itsesuojelu vaiston kehityttyä ja iän myötä.Nautin matkasta kohtuu nopeudella.

        Se että kumpi on onnellinen ja viettänyt nautinnollisen elämän,jää arvoitukseksi kun työnarkomaaani sekoaa jos ei hamua itselleen kaikkea mihin kykenee ja herkempi saa samasta annoksesta holen päähänsä..

        Omatunto kyllä soimaa sen vuoksi ettei ollut aikaa tarpeeksi ystäville,perheelle,jne.Mutta leipä on hankittava ja tie on kivinen.
        Mikä on tarpeeksi paljon em.ihmisille?Mielestäni perhe tarvitsee vanhemmat joka päivä ja ystävät voivat odottaa viikon tai kaksi..

        Saamasi posti on kaunis ajatus joka ei helpolla toteudu.Kiitos siitä kuitenkin:)


    • pois-jaloista-

      Minulla ei ole kiire, mutta jos satun tekemään jotain työtä, niin teen sen niin nopeasti kuin mahdollista, päästäkseni siitä nopeasti eroon.

    • Katselen usein "kiireisiä" ihmisiä jotka rannalla juosten ohittavat. Korvissa soi joko musiikki tai sitten huudetaan puhelimeen samalla kun juostaan.
      Yksi ihan hullu tilanne kun ihminen ottaa koiran omalle juoksulenkilleen ja toinen ei saa haistella niitä kaikkia ihania hajuja matkalla. On pakko juosta ihmisen mukaan..

      Itsellä on polvet vieneet kiireen tuolla ulkona kulkiessa.
      Eikä toistaiseksi ole kiirettä muutenkaan.
      Nauin hitaudesta elämässä ja tällä hetkellä kyllä otan kaiken siitä irti.
      Hitaasti nousen aamuisin, ja sama tahti jatkuu läpi päivän..

      Paitsi,
      Kun tulee joku juttu jota odotan ja haluan.
      Kärsimättömyys on se luonteen piirre joka kyllä tuo vieläkin kiireen mukaan.
      Kiireen henkisesti. Heti, mulle, kaikki.
      Odotuksen malttamattomuus.
      Silloin on kiire ja asioiden täytyy mennä niinkun itse ajattelen..

      Mutta useinkaan ei niin käy ja joskus kun käy niin mietin jälkeenpäin miksi niin kiireellä piti tämäkin hoitaa.

      • Mitäkä.mies

        Minulla on samaa vikaa kun ei malta,vaan kaikki ja miluiten heti..Säntään paikalle mihin olen menossa,aina etuajassa ja sitten joudun odottamaan.Toisilta tietysti vaadin samaa,enkä voi ymmärtää myöhästymistä jos toinen on lähtenyt selkeästi liian myöhään liikkeelle ja siksi toiset joutuvat odottamaan.
        Minulla siis kiire loppuu kun olen perillä ja kun aikaa yleensä on niin valmistaudun jo seuraavaan projektiin tai matkaan.
        Eläinrääkkäystä ottaa koira juoksulenkille,hihnassa mukaan.
        Koira-ihmiset nyt vetoavat siihen että koira tarvitsee kovempaa liikuntaa ja aktiviteettia..Koira on aika monelle tekosyy että tulee lähdettyä yleensäkkään lenkille,eli itseään ajatellaan eikä koiran hyvinvointia.Lenkki koiran ehdoilla,kannatan! Ja omat juoksut erikseen niin silloin molemmilla on parempi elämä ja meno on rentoa kun ei tarvi narua pidellä.
        Kiireellä on yleensä taipumus aiheuttaa arviointi virheitä ja loputulos on vain välttävä.Joskus oikea päätös on se mikä tulee salaman nopeasti mieleen ja liika hidastelu ja asioiden punnitseminen ei olekkaan hyväksi,ei ainakaan pohdiskeluun käytetyn ajan suhteen jos siitä joku taho joutuu maksamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe