Suuri kuormitus,isäntäprosessi?

HitonMikrosohjo

Ihmetellyt jo kuukausia kun suoritin pyörii joskus x/kk ainakin ja siihen ei näy syytä. W Updaten jo tarkistanut, ei ole tarjolla uusia päivityksiä,ei siis lataa mitään. W päivitykset onnistuneet hyvin viime aikoina. Norton päivitetty. Mitä kone oikein tekee kun suoritin kuormitus 50% ja kone on vain auki. Ja jos yrittää nettisivuille niin kohoaa 75 ja tuuletin käy. Nykyisin käytän lähes uudenveroista W7Pro kannettavaa jossa tuplaydin,vain pari kertaa viikossa koska tabletti on tärkein ja eniten käytetty laiteeni.
Mitä ihmeen koneen ylläpitoa voi olla? Levyyn eheytys ei voi olla,sen hoitaa nykyisin Norton ihan oma aloittesti jos en sitä itse tee. Niitä varotyavia kympin päivityksiä ei ole asentanut koneelle. Sitten joku MS haitake päässyt koneelle?

26

1668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitentarkistit

      Sanot, että olet tarkitanut Updaten. Miten sen tarkistit?

      Menepä tehtävien hallinnassa palvelut-välilehdelle, etsi wuauserv.exe, ja kokeile pysäyttää kyseinen palvelu. Katso, miten vaikuttaa. Jos suorittimen käyttö putoaa, niin windows updatehan se siellä taas sekoilee.

      • Eikymppiaseiskaan

        Kone on itse jo tarkistanut W Updaten tilanteen heti avauksen jälkeen ja siitä on merkintä klo aika ja päivä. Koneessa oli jo kk päiv asennettu 1-2 viikkoa aikaisemmin. Koneen C levy on melko tyhjä. Käytän konetta surffailuun,en mihinkään työhön. HP Assistant toimii vain kerran viikossa sen tarkistuksen näkee kuvakkeesta. Kone jauhaa vain jotain omiaan. Edellisen kerran suoritin asettui melko pian vaan nyt viimeksi kuumeni joten sammutin koneen normaalilla tavalla. En jäänyt odotteleen. Vistassa oli joskus sama ongelma ja sammutin usein pakolla niin asettui aina.


      • dfhsrdh
        Eikymppiaseiskaan kirjoitti:

        Kone on itse jo tarkistanut W Updaten tilanteen heti avauksen jälkeen ja siitä on merkintä klo aika ja päivä. Koneessa oli jo kk päiv asennettu 1-2 viikkoa aikaisemmin. Koneen C levy on melko tyhjä. Käytän konetta surffailuun,en mihinkään työhön. HP Assistant toimii vain kerran viikossa sen tarkistuksen näkee kuvakkeesta. Kone jauhaa vain jotain omiaan. Edellisen kerran suoritin asettui melko pian vaan nyt viimeksi kuumeni joten sammutin koneen normaalilla tavalla. En jäänyt odotteleen. Vistassa oli joskus sama ongelma ja sammutin usein pakolla niin asettui aina.

        No, ihan miten vaan.

        Itsellä oli samantapainen ongelma. Näytti siltä, että Update ei tee mitään, mutta sielläpä vain wuaurserv söi resursseja.


      • karjarauta

        Sama ongelma täälläkin. Mitäs sille voipi tehdä??? Käytän uudella koneella kymppiä ja olen siihen tyytyväinen, mutta vanhalle koneelle en sitä asenna, ja seiska on huhtikuun alkuun asti pelittäny siinä hyvin. Meinasin mummille koneen antaa, mutta ei tommosta voi. Nyt olis vappuna aikaa korjata ongelmatilanne, jos joku valaisis, miten.


      • roskiintaihuoltoon
        karjarauta kirjoitti:

        Sama ongelma täälläkin. Mitäs sille voipi tehdä??? Käytän uudella koneella kymppiä ja olen siihen tyytyväinen, mutta vanhalle koneelle en sitä asenna, ja seiska on huhtikuun alkuun asti pelittäny siinä hyvin. Meinasin mummille koneen antaa, mutta ei tommosta voi. Nyt olis vappuna aikaa korjata ongelmatilanne, jos joku valaisis, miten.

        Vie kone huoltoliikkeeseen. Toinen vaihtoehto on heittää kone roskiin ja ostaa uusi.

        Muitakin ratkaisuja on, mutta niiden eteen joudut itse näkemään hieman vaivaa, joten niitä en viitsi edes mainita.


      • karjarauta

        Älä viitsikään. Eihän nämä palstat sitä varten olekaan, että joku neuvoisi, kun johonkin ongelmaan apuja tietää. Hyvää vappua vaan sullekki, kun tuntuu olevan vappunaamari jo asennettuna.


      • roskiintaihuoltoon
        karjarauta kirjoitti:

        Älä viitsikään. Eihän nämä palstat sitä varten olekaan, että joku neuvoisi, kun johonkin ongelmaan apuja tietää. Hyvää vappua vaan sullekki, kun tuntuu olevan vappunaamari jo asennettuna.

        Ei kun se on sillä lailla, että minä neuvoisin, miten voit itse selvittämään sen ongelman. Mutta tällä palstalla on turha sellaista neuvoa, koska siinä joutuu itse näkemään hieman vaivaa.

        Joten huoltoliike on nopea ratkaisu.


    • Hermotmenee

      Vimpat päivitykset tekee jotain joka jää kuormittaan jatkuvasti.
      Myös huomannut!

    • Tosiaankinhermotmennee

      Kohta kutsuu jumalauta se Ubuntu!

    • annaollapäällä

      Mitäpä jos annat sen vaan olla rauhassa päällä ainakin koko päivän ja vaikka yönkin, jos käytät vain pienen hetken pari kertaa viikossa niin ei se ikinä saa niitä päivitys ym. prosesseja valmiiksi.

      • kaikkihyvintaas

        Kun avasin koneen seuraavan kerran niin toimii normaalisti ja on hiljainen. Sammutus siis kannatti ja oli oikea tapa. Tehtävien hallintaan ei kannata mennä tekemään prosessien pysäytyksiä. Se voi johtaa suurepiin ongelmiin.


    • ohjelmoitu_tuho

      Microsoft on päättänyt sorvauttaa kovalevyt, Windows hoitaa homman.

    • Omatuntumatärkein

      Jos on joku ongelma niin siitä voi kertoa täällä jos myös jollain muulla on samaa esim. päivitykseen liittyvä. Vaikka neuvoista ei olisi mitään hyötyä. Itsekukin voi päättää mitä tekee. Ei kannata luottaa kaikkeen mitä ehdotetaan.
      Totta on se,että Ms on itse myöntänyt että W7 päivitykset ovat aiheuttaneet suoritin tms ongelmia tänä talvena.

    • w10onhaittaohjelma

      mitä koneeen taustalla tapahtuu, että kaikki koneen muut toiminnot halvaantuvat?

      humannut saman, missään resurssin hallinnassa ei näy mitään miksi näin ja mikä siellä touhuaa?

    • näkeehänsen

      Tehtävienhallinnasta vaan katsoo mikä siellä vie tehoja.

    • kuormituksen_salat

      Just tämän takia lopetin Windows Vistan käytön kun se tehtävienhallinta alkoi kertoa kuormituksen olevan lähes aina täydet 100 %:a teki mitä tahansa tai oli tekemättä mitään.

      Nyt tietokoneessa on eräs linuxdistro ja siinä prosessorikuorma ei koskaan ole noussut ylemmäksi kuin 22 %:a, näin siis kaikissa tilanteissa. Tavallisimmin se on ollut 15-18 %n tasolla. Raskas kuvankäsittely nostaa hetkittäin kuormituksen tuohon 22 %:iin.

      Mihin kummaan Windows tarvitse näin suuren kuormituksen eli täydet 100 %:a?
      Vakoiluko vai mikä?

      • Et sitten viitsinyt katsoa mikä sitä prossua kuormitti?


      • loppuusiihen
        aurinko_lemma kirjoitti:

        Et sitten viitsinyt katsoa mikä sitä prossua kuormitti?

        No niillä loppuu se katsominen siihen, kun kuormittaja on svchost.exe. Siitä ei sitten päästä eteenpäin.


      • loppuusiihen kirjoitti:

        No niillä loppuu se katsominen siihen, kun kuormittaja on svchost.exe. Siitä ei sitten päästä eteenpäin.

        Pääseepäs. Katsoo, mitkä palvelut sen svchost-instanssin alla pyörivät. Siitä sitten alkaa yksi kerrallaan sulkemaan vaihtoehtoja pois.


      • Omakokemustalvella

        Ei tarvitse koska menee ohi itsestään tai sammuttamaan normaaliin tapaan. Suoritin kuormitus tuplaydin kannettavassa oli 50% ja samalla aikaan pystyin käyttämään nettiä normaalisti. Tavallisesti hyvin hiljainen kone vain käytti tuuletinta,eikä sitäkään täysillä,ei kuumennut liikaa. Voi katsoa toimintolokia jos on merkintään jostain ongelmasta,varoitus tms.Voi tehdä vian etsimistä koneen työkaluja käyttäen.


      • loppuusiihen
        aurinko_lemma kirjoitti:

        Pääseepäs. Katsoo, mitkä palvelut sen svchost-instanssin alla pyörivät. Siitä sitten alkaa yksi kerrallaan sulkemaan vaihtoehtoja pois.

        No pääsee pääsee. Jos haluaa. Mutta ei tällä palstalla kukaan ole svchostin alaisia palveluita halunnut katsoa, vaikka minäkin olen yrittänyt niin neuvoa. Siinä se on se laiskuusraja aina tullut täällä vastaan. En ymmärrä, miksi.


      • loppuusiihen
        Omakokemustalvella kirjoitti:

        Ei tarvitse koska menee ohi itsestään tai sammuttamaan normaaliin tapaan. Suoritin kuormitus tuplaydin kannettavassa oli 50% ja samalla aikaan pystyin käyttämään nettiä normaalisti. Tavallisesti hyvin hiljainen kone vain käytti tuuletinta,eikä sitäkään täysillä,ei kuumennut liikaa. Voi katsoa toimintolokia jos on merkintään jostain ongelmasta,varoitus tms.Voi tehdä vian etsimistä koneen työkaluja käyttäen.

        Voi, voi, kun ei se aina mene ohi itsestään. Ja mikä siinä on, ettei haluta selvittää kuormituksen syytä.


      • selkeä_peruste
        loppuusiihen kirjoitti:

        No pääsee pääsee. Jos haluaa. Mutta ei tällä palstalla kukaan ole svchostin alaisia palveluita halunnut katsoa, vaikka minäkin olen yrittänyt niin neuvoa. Siinä se on se laiskuusraja aina tullut täällä vastaan. En ymmärrä, miksi.

        Koska silloin paljastuisi, että ongelma on helposti korjattavissa, ja trollit eivät voisi enää perusteettomasti haukkua Windowsia.


      • eitrolli
        selkeä_peruste kirjoitti:

        Koska silloin paljastuisi, että ongelma on helposti korjattavissa, ja trollit eivät voisi enää perusteettomasti haukkua Windowsia.

        Helposti korjattavissa tai ei, kyllä koneen pitäisi toimia ilman virittelyä.

        En tiedä mikä on tuossa ongelmana, mutta minulla Windows update imee tehot toisesta ytimestä eikä silti saa mitään aikaiseksi. Ratkaisuna automaattisten päivitysten ottaminen kokonaan pois päältä (kone ei edes tarkista päivitysten saatavuutta) ja peukkujen pitäminen sille, että asia tulisi kuntoon toukokuun päivityspaketissa.

        Linuxiin olisin siirtynyt jo, mutta epäilyttää raudan yhteensopivuus.


    • wintoosa_keskustelee

      Windowsin saa hiljaiseksi, kun pysäyttää turhat palvelut. Niitä on win 7:ssa pitkä lista Kannattaa googlata ohjeita esim. "windows 7 turhat palvelut hardware tai neko kapsi.fi" jne..
      Muutamia mainitakseni,... omalla koneella olen sammuttanu esim. windows updaten, etärekisterin, työaseman, tietoturvakeskuksen ym ym.. Wupdaten käynnistän vain silloin kun MS julkaisee päivityksiä, eli joka kuukauden toinen tiistai.

    • Vaintärkeätpäivitykset

      Minulla on asetus W updatessa: ilmoita päiv ja lataa, älä asenna. Kone näkyy tarkistavan päivitykset joka kerta kun käynnistän, en käytä konetta jokapäivä. Ennen kymppi vaaraa annoin ladata valmiiksi. Huhtikuussa ei ollut mitään päivitys ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe