Poliisiauton kameraan

Liikaaliikaa

Ajoin poliisiauton kameraan. Olisi kolmannet sakot puolen vuoden sisälle.

Veljeni sanoi että voisi ottaa ne niskoilleen. Selvityspyyntöä ei ole vielä tullut.

Kysynkin että miten tarkka on kameran kuva, minkä se nappaa. Etäisyys oli n. 100 m.

Vai kannattaako kikkailla ollenkaan? En halua ketään vaikeuksiin.

27

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhari456

      Kumman nimissä auto on ja paljonko oli ylinopeutta arviolta?

      • AloittajaLiikaaLiikaa

        Minun ja n 15 km/h


      • rebbukalle
        AloittajaLiikaaLiikaa kirjoitti:

        Minun ja n 15 km/h

        Voitte yrittää pistää broidilles sakko riskillä. Kun auto on sun niin voi olla, että haluavat nähdä asemalla ja verrata kuvaan, mutta eivät välttämättä vaivaudu. Jos kolmas rikesakko vuoden sisään niin se tietää n.1kk ajokieltoa.


    • qwqwq

      Näin se menee: jos ylinopeus jää 20 km/h tai pienemmäksi, eikä ajoneuvoa pysäytetä, niin siitä lähetetään ehdollinen rikesakko postissa ajoneuvorekisteriin merkatulle omistajalle/haltijalle, olkoot kuljettajana kuka tahansa. Ylinopeus menee tällöin omistajan/haltijan piikkiin, on ulosottokelpoinen ja vaikuttaa korttiin.
      Jos postissa tullutta ehdollista rikesakkoa määräaikana vastustetaan, niin silloin kutsutaan poliisiasemalle. Kameran ottamasta kuvasta kyllä pystyy hyvin vertaamaan, onko poliisiasemalle tunnistusta varten tullut sama henkilö, kuin kuvassa.
      Jos taas ylinopeutta oli 21 km/h tai enemmän, niin siitä seuraa tulojen mukainen sakko. Se annetaan aina kuljettajalle. Kuljettajan poliisi taas selvittää kuulustelujen ja edellä mainitun valokuvan kanssa.

      • Eli käytännössä jos omistaja ei ole kuski ja ei suostu kertomaan kuka on ajanut niin 99% varmuudella kukaan ei joudu vastuuseen ylinopedesta?


      • 16-13

        Väärin. Itse kärysit, koska firman käyttövastaaja ei uskaltanut todistajana valehdella poliisille ja ottaa riskiä joutua valehtelusta käräjille, vaan kertoi nimesi.
        Kaikki ylinopeustapaukset, joissa ajoneuvoa ei pysäytetä hoidetaan Malmilta. Jos ajoneuvon omistaja/haltija ei kerro kuljettajan nimeä, niin Malmilta lähetetään selvityspyyntö siihen poliisipiiriin, mikä on merkattu ajoneuvorekisteriin omistajan/haltijan kotipaikaksi. Sen jälkeen riippuu paikallisesta poliisista miten innokkaasti he ryhtyvät kuljettajan nimeä selvittämään.


      • 16-13 kirjoitti:

        Väärin. Itse kärysit, koska firman käyttövastaaja ei uskaltanut todistajana valehdella poliisille ja ottaa riskiä joutua valehtelusta käräjille, vaan kertoi nimesi.
        Kaikki ylinopeustapaukset, joissa ajoneuvoa ei pysäytetä hoidetaan Malmilta. Jos ajoneuvon omistaja/haltija ei kerro kuljettajan nimeä, niin Malmilta lähetetään selvityspyyntö siihen poliisipiiriin, mikä on merkattu ajoneuvorekisteriin omistajan/haltijan kotipaikaksi. Sen jälkeen riippuu paikallisesta poliisista miten innokkaasti he ryhtyvät kuljettajan nimeä selvittämään.

        Ei vaan siis itse olen kaksi kertaa jättänyt vasikoimatta kuka ajoi! Kuski sai rangistuksen molemmilla kerroilla mutta ei sakkoa

        Ja johan sanoin että tällöin kukaan eisaa 99% varmuudella sakkoa, aina on kuitenkin se mahis että poliisi itse selvittää kuka on ajanut!

        Ja ajoneuvovastaavan on PAKKO kertoa kuka ajoi tai tulee rangiasusta. Yksityisissä autoissa noin ei ole.

        Kukas malmin pelle tuo Jaana Magnuson on? Jo kaksi kertaa lähettänyt kirjeen että pitäisi noutaa sakko... Ylinopeus tammikuun alussa ja uudessa kutsussa aikaa ensi tiistaihin asti! Poistaisi vain koko keissin, pääsisi kaikki helpoimmalla


      • qwqwq

        Toivottavasti tuo Jaana Magnusson nappaa sinut ennen rikoksen vanhenemista. Usein rikostutkinnassa naiset ovat miehiä sitkeämpiä.


      • qwqwq kirjoitti:

        Toivottavasti tuo Jaana Magnusson nappaa sinut ennen rikoksen vanhenemista. Usein rikostutkinnassa naiset ovat miehiä sitkeämpiä.

        Niin. Jos poliisi "nappaa" mut tarkoittaa se että käteen lyödään sakkolappu ja juttu menee oikeuteen 8km/h epäillyn ylinopeuden vuoksi

        Ja oikeudessa voitto on melko varma.

        Joten nyt kannattaisi Jaanan klikata "poista" sen sijaan että valtion rahoja tuhaltaan käräjöintiin

        Saas nähä tuleeko vielä kolmas kutsu noutaa skko tai aletanako jo uhkailemaan etsintäkuulutuksilla jne


      • 7-2

        Sinulla heittää tuo isopyörä melko pahasti. Kehut rikoksillasi, etkä tiedä asioista mitään. Noin pienestä ylinopeudesta rangaistaan rikesakolla, ei sakolla. Periaatteessa valtion varoja ei kulu yhtään enempää, mitä valtion budjetiin on jo laitettu sillä, niin poliisi, syyttäjä, kuin tuomarikin ovat kaikki kuukausipalkkaisia ja saavat kuukausipalkkansa joka tapauksessa.
        Poliisilla on oikeus kaivaa sinut esiin, mistä vain tavoittavat ja etsintäkuuluttaa ihmisiä, jotka heitä pakoilevat.


      • 7-2 kirjoitti:

        Sinulla heittää tuo isopyörä melko pahasti. Kehut rikoksillasi, etkä tiedä asioista mitään. Noin pienestä ylinopeudesta rangaistaan rikesakolla, ei sakolla. Periaatteessa valtion varoja ei kulu yhtään enempää, mitä valtion budjetiin on jo laitettu sillä, niin poliisi, syyttäjä, kuin tuomarikin ovat kaikki kuukausipalkkaisia ja saavat kuukausipalkkansa joka tapauksessa.
        Poliisilla on oikeus kaivaa sinut esiin, mistä vain tavoittavat ja etsintäkuuluttaa ihmisiä, jotka heitä pakoilevat.

        Taidat olla sama henkilö joka ei voi saada

        A: Parkkisakko

        B: Sakkoa myöhässä palautetusta kirjasta/videosta

        C: Sakkoa jos jätät varatun ajan käyttämättä (esim. parturissa)

        Eli ns. PILKUNNUSSIJA

        Ja jos poliisi "kaivaa" mut esiin koska olen epäiltynä 8km/h ylinopeudesta juttu päätyy oikeuteen (kiistäminenkin valmiina) ja juttu päätyy taas sanomalehtiin kuten viime keississä kävi

        Joten nyt kannattaisi Jaanan katsoa mun tietoja ja kiltisti klikata "poista" tai jättää asia sikseen (odottamaan vanhentumista)


      • juupajoopajee
        Bussissa kirjoitti:

        Taidat olla sama henkilö joka ei voi saada

        A: Parkkisakko

        B: Sakkoa myöhässä palautetusta kirjasta/videosta

        C: Sakkoa jos jätät varatun ajan käyttämättä (esim. parturissa)

        Eli ns. PILKUNNUSSIJA

        Ja jos poliisi "kaivaa" mut esiin koska olen epäiltynä 8km/h ylinopeudesta juttu päätyy oikeuteen (kiistäminenkin valmiina) ja juttu päätyy taas sanomalehtiin kuten viime keississä kävi

        Joten nyt kannattaisi Jaanan katsoa mun tietoja ja kiltisti klikata "poista" tai jättää asia sikseen (odottamaan vanhentumista)

        Niin, paitsi että sulla ei ole mitään "viime keissiä". Sä olet napannut sanomalehdestä sen yhden jutun, missä peltipoliisin sakko kumottiin ja väität omaksesi. Siinä yhteydessä olet a) esiintynyt väärillä henkilöllisyyksillä ja kuvilla, joita olet väittänyt omiksesi ja b) esittänyt väärennettyjä oikeuden päätöksiä skannattuina ja c) esiintynyt väärillä nimillä (kuten Sisu Määttä).

        Miksi kukaan uskoisi ensimmäistä sanaakaan sun sakkohöpinöistäs?


      • juupajoopajee kirjoitti:

        Niin, paitsi että sulla ei ole mitään "viime keissiä". Sä olet napannut sanomalehdestä sen yhden jutun, missä peltipoliisin sakko kumottiin ja väität omaksesi. Siinä yhteydessä olet a) esiintynyt väärillä henkilöllisyyksillä ja kuvilla, joita olet väittänyt omiksesi ja b) esittänyt väärennettyjä oikeuden päätöksiä skannattuina ja c) esiintynyt väärillä nimillä (kuten Sisu Määttä).

        Miksi kukaan uskoisi ensimmäistä sanaakaan sun sakkohöpinöistäs?

        Tokihan on :) Ja useasti olen asian todistanut

        Myös seuraava keissi on tulossa JOS poliisi ei poista sakkoa tai anna sen vanhentua


      • 14-12

        Koko Suomen poliisikunta vapisee edessäsi !!


      • 14-12 kirjoitti:

        Koko Suomen poliisikunta vapisee edessäsi !!

        Ei koko poliisikunta!

        Ainakin Kaisu Kivimäki joka viimeksi antoi aihettoman sakon ja hänen vuoksi tulos oikeudessa oli tämä http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml


        Mutta miksi Jaana lähettänyt jo 2vkertaa kutsun noutaa sakko? Miksi ei anna asian vain olla?


    • 100m
      • Olisi kiva tietää kuinka monessa keississä poliisi on saanut selville ksukin pelkän kuvan perusteella!

        Tai loppuuko motivaatio selvittää kuskia heti kun omistaja toteaa "en ajanut enkä tiedä kuka ajoi"


      • vivenoru
        Bussissa kirjoitti:

        Olisi kiva tietää kuinka monessa keississä poliisi on saanut selville ksukin pelkän kuvan perusteella!

        Tai loppuuko motivaatio selvittää kuskia heti kun omistaja toteaa "en ajanut enkä tiedä kuka ajoi"

        No ei valtion hommissa lopu motivaatio moisesta. Jos noin tekee, omistaja/haltija kutsutaan laitokselle kuulusteluihin ja katsotaan kuvaa sekä pärstää. Mikäli kaksi em. eivät mätsää, aletaan selvittää kuka ajoi, sikäli kun autoa ei ole ilmoitettu varastetuksi.

        Tosin, jos kuvan perusteella joku muu tuntematon on ajanut ja omistaja/haltija väittää ettei tunne kuskia niin voi päästä ilman sakkoja koko joukko. Tästä on olemassa case, kun kaveri ajoi kapakkaan, väitti palkanneensa tuntemattoman virolaisen kuskiksi, joka ajoi ylinopeutta kameraan. Ei koskaan saatu selville.


      • vivenoru kirjoitti:

        No ei valtion hommissa lopu motivaatio moisesta. Jos noin tekee, omistaja/haltija kutsutaan laitokselle kuulusteluihin ja katsotaan kuvaa sekä pärstää. Mikäli kaksi em. eivät mätsää, aletaan selvittää kuka ajoi, sikäli kun autoa ei ole ilmoitettu varastetuksi.

        Tosin, jos kuvan perusteella joku muu tuntematon on ajanut ja omistaja/haltija väittää ettei tunne kuskia niin voi päästä ilman sakkoja koko joukko. Tästä on olemassa case, kun kaveri ajoi kapakkaan, väitti palkanneensa tuntemattoman virolaisen kuskiksi, joka ajoi ylinopeutta kameraan. Ei koskaan saatu selville.

        Nimenomaan!

        Jos kyselyyn kuka ajoi tai ehdolliseen rikesakkoon vastaa "en ajanut, en tiedä kuka ajoi" niin tulee kutsu asemalle

        itselleni KAKSI kertaa tullut kysely kuka ajoi. Molemmilla kerroilla myös kutsu asemalle jossa todennut niin ikään että en ollut mukana, en tiedä kuka ajoi, joku kaverin kaveri

        Joten miksi poliisi ei selvittänyt kuskia noissa tapauksissa??? Montako tuntia he käytti siihen että he yritti selvittää kuskin sen jälkeen kun lähdin asemalta pois? 0 aika lähellä?


      • http://img269.imagevenue.com/img.php?image=084572315_kuski_122_442lo.jpg

        Tossa vielä kopio miten itse vastasin!

        Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, kuski ei tiedossa koska en ollut mukana autossa

        Ja kun tulee kutsu asemalle toteaa saman, ei kannata alkaa selittelemään saati keksimään kuskin tietoja

        Tuon jälkeen poliisin PITÄISI selvittää omin keinoin kuka ajoi mutta ei selvitä...


      • bshitter
        Bussissa kirjoitti:

        http://img269.imagevenue.com/img.php?image=084572315_kuski_122_442lo.jpg

        Tossa vielä kopio miten itse vastasin!

        Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, kuski ei tiedossa koska en ollut mukana autossa

        Ja kun tulee kutsu asemalle toteaa saman, ei kannata alkaa selittelemään saati keksimään kuskin tietoja

        Tuon jälkeen poliisin PITÄISI selvittää omin keinoin kuka ajoi mutta ei selvitä...

        Mutta mitäs lööperiä taas... sähän just väitit tässä ketjussa, että ajoit alkuvuonna 2016 kameraan

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14176423/oikeuteen-ylinopeussakosta

        Ja tossa sun skannaamassa kuvassa on vuosi 2014. Sä taidat puhua niin paljon paskaa, että hevostallillakin oltaisiin kateellisia?


      • bshitter kirjoitti:

        Mutta mitäs lööperiä taas... sähän just väitit tässä ketjussa, että ajoit alkuvuonna 2016 kameraan

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14176423/oikeuteen-ylinopeussakosta

        Ja tossa sun skannaamassa kuvassa on vuosi 2014. Sä taidat puhua niin paljon paskaa, että hevostallillakin oltaisiin kateellisia?

        Niin?

        Miten tämän nyt selittäisi että tyhmäkin tajuaa

        2013 ajoin kameraan, kävin oikeudessa ja voitin! Juttua luettu lehdistäkin

        Sen jälkeen KAKSI kertaa muu ajanut autollani kameraan ja olen keronut että en ole kuski enkä vasikoinut kuskia

        Pysytkö kärryillä?

        2016 alkuvuonna ajoin kameraan ja nyt tullut kaksi kertaa kutsu noutaa sakko. Viimeisimmässä päiväksynä 3.5 mennessä

        Joten mikä ongelma?

        Eli nyt on vireillä tasan yksi juttu, ja siinä on pomo VASIKOINUT muten joten pakko koittaa pakoilla sakkoa ja jos käry käy niin oikeuskeikka tiedossa


      • 5-2

        Missä sellainen työpaikka on, missä sallitaan moinen pakoilu ? Yleensä kuljettajat menevät kiltisti poliisiasemalle noutamaan sakkonsa, kun poliisi on ottanut työnantajaan yhteyttä ja kertonut heidän työntekijänsä pakoilevan poliisia.


      • bshitter
        Bussissa kirjoitti:

        Niin?

        Miten tämän nyt selittäisi että tyhmäkin tajuaa

        2013 ajoin kameraan, kävin oikeudessa ja voitin! Juttua luettu lehdistäkin

        Sen jälkeen KAKSI kertaa muu ajanut autollani kameraan ja olen keronut että en ole kuski enkä vasikoinut kuskia

        Pysytkö kärryillä?

        2016 alkuvuonna ajoin kameraan ja nyt tullut kaksi kertaa kutsu noutaa sakko. Viimeisimmässä päiväksynä 3.5 mennessä

        Joten mikä ongelma?

        Eli nyt on vireillä tasan yksi juttu, ja siinä on pomo VASIKOINUT muten joten pakko koittaa pakoilla sakkoa ja jos käry käy niin oikeuskeikka tiedossa

        Älä yaksa yauhaa bascaa.


      • bshitter kirjoitti:

        Älä yaksa yauhaa bascaa.

        Oho!

        Onko pelle kateellinen kun olen selättänyt yhden aiheellisen (joskin kohtuuttoman) sakon ja kaksi täysin aiheetonta

        Ja neljännessä tapauksessa melko varma että voitto tulee... Noh tommosia pellejä on suomi täynnä ja siihen tä systemei perustuukin


      • EläValehtele
        Bussissa kirjoitti:

        Oho!

        Onko pelle kateellinen kun olen selättänyt yhden aiheellisen (joskin kohtuuttoman) sakon ja kaksi täysin aiheetonta

        Ja neljännessä tapauksessa melko varma että voitto tulee... Noh tommosia pellejä on suomi täynnä ja siihen tä systemei perustuukin

        Taas Pakettiautomaatti valehtelee minkä ehtii. Unohditko mainita miten kuulustelusi keskeytyi kun aloit itkemään? Oli pakko pitää puolen tunnin tauko ennen kuin saatiin jatkettua.


      • EläValehtele kirjoitti:

        Taas Pakettiautomaatti valehtelee minkä ehtii. Unohditko mainita miten kuulustelusi keskeytyi kun aloit itkemään? Oli pakko pitää puolen tunnin tauko ennen kuin saatiin jatkettua.

        Jaahas! taaas puuttuu käytännön kokemus :)

        Jos kuvasta selvästi näkyy että omistaja ei ole kuski, ei tule mitään "kuulustelua" vaan ihan tiskillä kysästään tietääkö kuka ajoi, jos ei tiedä niin kysytään miksi ei tiedä...

        Nooh oo säkin tommonen hiirulainen ja käräytä kaveris :)

        Ja siinä kohtaa kun pomo vasikoi mut ja nyt joudun elämään pelossa että tulee etsintäkuulutus, niin kuittasin tuon ottamalla firmasta MC55 kapulatietokoneen, arvo noin 3500€


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe